Półoś – przegub wewnętrzny
1, 2
Śmiem wątpić w to że otrzymam odpowiedź, jednak może jakimś cudem czyta to ktoś mądry i ma dostęp do katalogów.
Więc, na przegubie wewnętrznym jest naklejka z napisem:
GG27 25 500
04.08.21 A0034
Doszedłem po różnych obcojęzycznych stronach, że ten numer to numer jakby zestawu. Szukam jakiś konkretniejszych informacji. Z góry dzięki.
A silnika i skrzyni nie podaje, bo po tym i tak nie dojdziecie.
Więc, na przegubie wewnętrznym jest naklejka z napisem:
GG27 25 500
04.08.21 A0034
Doszedłem po różnych obcojęzycznych stronach, że ten numer to numer jakby zestawu. Szukam jakiś konkretniejszych informacji. Z góry dzięki.
A silnika i skrzyni nie podaje, bo po tym i tak nie dojdziecie.
Witaj!!
Chodzi o to, czy ten przegub będzie pasował do mojej skrzyni i półośki
Dotychczas było różnie, i mam wrażenie że części w mojej maździe to ulep różnych elementów.
Przykładowo przegub zewnętrzny jest chyba od mazdy 1.6 Di i ma numer chyba GG2925500A
u mnie siedzi 2.3 a automacie w budzie Mazdy 3.
Pytanie więc do Ciebie. Jak wpadłeś na ten numer?
Manufacturer: Mazda
Part Number: GG27-25-500R-0L
Part: AXLE ASSY
Replaces: GG27-25-500F, GG27-25-500G, GG27-25-500H, GG27-25-500J, GG27-25-500K, GG27-25-500L, GG32-25-500A, GG32-25-500B, GG32-25-500C, GG32-25-500D, GG32-25-500E, GG32-25-500F, GG32-25-500G, GG62-25-500, GG62-25-500A
Wychodzi na to, że numer na nalepce na przegubie to numer całej półośki
Chodzi o to, czy ten przegub będzie pasował do mojej skrzyni i półośki
Dotychczas było różnie, i mam wrażenie że części w mojej maździe to ulep różnych elementów.
Przykładowo przegub zewnętrzny jest chyba od mazdy 1.6 Di i ma numer chyba GG2925500A
u mnie siedzi 2.3 a automacie w budzie Mazdy 3.
Pytanie więc do Ciebie. Jak wpadłeś na ten numer?
Manufacturer: Mazda
Part Number: GG27-25-500R-0L
Part: AXLE ASSY
Replaces: GG27-25-500F, GG27-25-500G, GG27-25-500H, GG27-25-500J, GG27-25-500K, GG27-25-500L, GG32-25-500A, GG32-25-500B, GG32-25-500C, GG32-25-500D, GG32-25-500E, GG32-25-500F, GG32-25-500G, GG62-25-500, GG62-25-500A
Wychodzi na to, że numer na nalepce na przegubie to numer całej półośki
Dlatego zapytałem skąd masz ten numer bo chciałem wykożystać twój dostęp... ale widocznie jest to jakaś tajemnica... ;/
Hmm... po przekopaniu internetu aż do skrajnie ruskich stron jestem w kropce.
Moja półoś to GG27 25 500 (numer całej półosi)
a przegub to zewnętrzny to GG29 25 500A (który wchodzi skład półosi o numerze GG63 25 500A która siedzi w maździe 3 1.6Di Turbo).
Hmm... po przekopaniu internetu aż do skrajnie ruskich stron jestem w kropce.
Moja półoś to GG27 25 500 (numer całej półosi)
a przegub to zewnętrzny to GG29 25 500A (który wchodzi skład półosi o numerze GG63 25 500A która siedzi w maździe 3 1.6Di Turbo).
To żadna tajemnica.
Numer wziąłem z katalogu części inter-carsu.
Link- http://e-katalog.intercars.com.pl/#/eka ... zda/3/5062
Numer wziąłem z katalogu części inter-carsu.
Link- http://e-katalog.intercars.com.pl/#/eka ... zda/3/5062
Wie ktoś czy przeguby wewnętrze są wymieniane oddzielnie i czy są dostępne w sklepie?
Przy zmianie biegów mam stuki, po otwarciu maski i złapaniu za przegub obok podpory chodzi on jak miło i głośno stuka. Druga sprawa ma stuki w obu kołach w pionie, i cała zawieszenie z amorami poduchami i tulejami była robiona a stuki są dalej, a na lewej stronie przegub wewnętrzny przesuwa się lekko pod reką w kierunku skrzynia, koło i głośny metaliczny stuk. Bardzo dużo osób nie może zlokalizować stuków z przodu więc może to jest winne, a nawet pewne. Dlatego mam pytanie czy te przeguby są dostępne same do kupienia lub czy podejdzie półoś od silnika 1.6 ja mam top sporta 2.0 z śrubą wkręcaną.
Przy zmianie biegów mam stuki, po otwarciu maski i złapaniu za przegub obok podpory chodzi on jak miło i głośno stuka. Druga sprawa ma stuki w obu kołach w pionie, i cała zawieszenie z amorami poduchami i tulejami była robiona a stuki są dalej, a na lewej stronie przegub wewnętrzny przesuwa się lekko pod reką w kierunku skrzynia, koło i głośny metaliczny stuk. Bardzo dużo osób nie może zlokalizować stuków z przodu więc może to jest winne, a nawet pewne. Dlatego mam pytanie czy te przeguby są dostępne same do kupienia lub czy podejdzie półoś od silnika 1.6 ja mam top sporta 2.0 z śrubą wkręcaną.
Tak, są dostępne same wkłady i są dostępne całe zestawy.
Przeguby mogą mieć luz lewo-prawo jednak nie powinny mieć luzu zgodnie z obrotem.
Przeguby są do kupienia oddzielnie natomiast mogę tylko powiedzieć jak jest w silniku 2.3 w automacie. W twoim przypadku najlepiej wymontować, przeliczyć zęby i dobrać z katalogu.
Przegub wewnętrzny może przesuwać się w stronę skrzyni (półoś do wnętrza przegubu) bo tak jest skonstruowany – w końcu jak koło przesuwa się góra dół to półoś się wydłuża i skraca.
Inaczej mówiąc jak złapiesz za półoś i będziesz próbował kręcić nią gdy koła sa na ziemi, to nie powinien obracać się nawet o minimetr natomiast góra dół może.
Przeguby mogą mieć luz lewo-prawo jednak nie powinny mieć luzu zgodnie z obrotem.
Przeguby są do kupienia oddzielnie natomiast mogę tylko powiedzieć jak jest w silniku 2.3 w automacie. W twoim przypadku najlepiej wymontować, przeliczyć zęby i dobrać z katalogu.
Przegub wewnętrzny może przesuwać się w stronę skrzyni (półoś do wnętrza przegubu) bo tak jest skonstruowany – w końcu jak koło przesuwa się góra dół to półoś się wydłuża i skraca.
Inaczej mówiąc jak złapiesz za półoś i będziesz próbował kręcić nią gdy koła sa na ziemi, to nie powinien obracać się nawet o minimetr natomiast góra dół może.
Półoś prawidłowo zamontowana w samochodzie nie ma prawa dać się ruszać ręką z wyczuwalnym luzem w żadnym kierunku.
Jeżeli półoś jest wymontowana z pojazdu na przegubie wewnętrznym możemy ją nieco przesuwa wzdłużnie a przegub zewnętrzny ma pracować jak nadgarstek we wszystkich kierunkach.
Ps. mam takie półosie do na zbyciu jak by były komuś potrzebne : )
Jeżeli półoś jest wymontowana z pojazdu na przegubie wewnętrznym możemy ją nieco przesuwa wzdłużnie a przegub zewnętrzny ma pracować jak nadgarstek we wszystkich kierunkach.
Ps. mam takie półosie do na zbyciu jak by były komuś potrzebne : )
To chyba nie masz siły w rękach. każda półoś pracuje na przegubie wewnętrznym w płaszczyźnie poziomej. Nie może mieć luzu przy szarpaniu w pionie bądź podczas obracania (luz skrętny).
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Jak ktoś ma półosie zużyte to może luz jakiś można wyczuć.
Luz o którym piszesz ma prawo się tylko pojawić przy skoku amortyzatora wtedy półoś się wydłuża lub skraca w zależności od tego w którą stronę idzie amortyzator.
Luz o którym piszesz ma prawo się tylko pojawić przy skoku amortyzatora wtedy półoś się wydłuża lub skraca w zależności od tego w którą stronę idzie amortyzator.
Witajcie.
Jeszcze w temacie przegubu.
W mojej 3ce BK LF 2007 r. sedanie, jest uszkodona gumowa osłona przegubu wewnętrznego prawego. Ostatnio podjechalem z tym do mechanika, a on po próbie demontażu półosi stwierdził, że nie da się jej rozpiąć bez uszkodzenia zewnętrznego przegubu, ponieważ nie pozwalają na to jakieś zabezpieczenia.
Konkluzja była taka,że aby wymienić osłonę przegubu trzeba zepsuć i w efekcie wymienić inny przegub.
Czy rzeczywiście jest to możliwe?
Jeszcze w temacie przegubu.
W mojej 3ce BK LF 2007 r. sedanie, jest uszkodona gumowa osłona przegubu wewnętrznego prawego. Ostatnio podjechalem z tym do mechanika, a on po próbie demontażu półosi stwierdził, że nie da się jej rozpiąć bez uszkodzenia zewnętrznego przegubu, ponieważ nie pozwalają na to jakieś zabezpieczenia.

Konkluzja była taka,że aby wymienić osłonę przegubu trzeba zepsuć i w efekcie wymienić inny przegub.
Czy rzeczywiście jest to możliwe?
- Od: 14 lip 2004, 19:54
- Posty: 66
- Skąd: okolice Radomia
- Auto: 626 GF FS 115 KM, 01r.
Jedź do innego mechanika są do tego przyrządy którymi nic nie trzeba psuć.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Wpisz sobie w YT wymiana osłony przegubu.
To zobaczysz jak to się robi. Są osłony gumowe które się rozciąga i przechodzą przez przegub. Firm nie będę pisał – zakładałem 2 szt i są ok. Mam na myśli oczywiście przeguby wewnętrzne ponieważ z zewnętrznymi to wolę kupić cały zestaw z nowym przegubem za np 150zl niż dać 90zl za osłony i bawić się z tym.
To zobaczysz jak to się robi. Są osłony gumowe które się rozciąga i przechodzą przez przegub. Firm nie będę pisał – zakładałem 2 szt i są ok. Mam na myśli oczywiście przeguby wewnętrzne ponieważ z zewnętrznymi to wolę kupić cały zestaw z nowym przegubem za np 150zl niż dać 90zl za osłony i bawić się z tym.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Mógłby ktoś dla mnie sprawdzić czy są u was na półosi jakieś luzy? Mam luz i nie wiem czy to mi stuka, a nie chce wymieniać dobrych elementów.
Niestety ja koledze nie odpowiem na to pytanie, ale pewnie znajdzie się ktoś kompetentny
Jeszcze w temacie wymiany osłony przegubu wewnętrznego, prawego.
Podpora ma takie fazki zabezpieczające koszyk z kulkami, pewnie jest to coś w rodzaju ochrony przed samoczynnym rozpięciem się półosi, poprawcie jeśli się mylę.
Fazki te zostały rozpiłowane (w celu rozpięcia półosi) a potem w miarę możliwości zapunktowane, tak że nie można było swobodnie znowu wyjąć koszyczka.
Czy praktykuje się takie rzeczy, nie jest to błąd w sztuce?
I przede wszystkim, czy półoś będzie bezpiecznie i prawidłowo pracować?
Pozdrawiam i dzięki za odpowiedź :–)
Jeszcze w temacie wymiany osłony przegubu wewnętrznego, prawego.
Podpora ma takie fazki zabezpieczające koszyk z kulkami, pewnie jest to coś w rodzaju ochrony przed samoczynnym rozpięciem się półosi, poprawcie jeśli się mylę.
Fazki te zostały rozpiłowane (w celu rozpięcia półosi) a potem w miarę możliwości zapunktowane, tak że nie można było swobodnie znowu wyjąć koszyczka.
Czy praktykuje się takie rzeczy, nie jest to błąd w sztuce?
I przede wszystkim, czy półoś będzie bezpiecznie i prawidłowo pracować?
Pozdrawiam i dzięki za odpowiedź :–)
- Od: 14 lip 2004, 19:54
- Posty: 66
- Skąd: okolice Radomia
- Auto: 626 GF FS 115 KM, 01r.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości