Test przelewowy wtryskiwaczy – dyskusja, analiza wyników
Wobec braku jak dotąd wiarygodnych danych producenta (Denso) co do oceny stanu technicznego wtryskiwaczy w ramach testu przelewowego poniżej prezentuję dane testowe wtryskiwaczy ze stołu probierczego ( Mazda- strona 13 i 28).
Pomocne być to może przy ocenie wartości przelewów uzyskiwanych w teście przelewowym wtrysków Denso ( jak dotąd opierano się przeważnie na danych z forum Forda oraz ocenie porównawczej.)
Znając wartości przelewów przy określonym ciśnieniu ( ciśnienie można zmierzyć choćby FORscanem) mozna dość wiarygodnie ocenić stan wtrysków.
Myślę, że materiał może być pomocny :–)
Pomocne być to może przy ocenie wartości przelewów uzyskiwanych w teście przelewowym wtrysków Denso ( jak dotąd opierano się przeważnie na danych z forum Forda oraz ocenie porównawczej.)
Znając wartości przelewów przy określonym ciśnieniu ( ciśnienie można zmierzyć choćby FORscanem) mozna dość wiarygodnie ocenić stan wtrysków.
Myślę, że materiał może być pomocny :–)
- Załączniki
-
Denso Common Rail Injector Test Data.pdf
- (887.42 KiB) Pobrane 156 razy
Zrobiłem dziś test przelewowy bo przy ruszaniu autem trzęsie budą a sprzęgło zmieniłem.. Oto wynik :

przy 1100 obrotów słychać dość głośno 2 i 3 wtryskiwacz jak widać po teście wyszło właśnie, że to po ich stronie leży wina. 1 i 4 chyba jest w dobrym stanie? Po tym teście mogę śmiało dać do naprawy tylko drugi i trzeci wtryskiwacz? Tyle jeszcze jestem w stanie przeboleć bo już regeneracja 4 takich wtrysków to nie na moją kieszeń. Aha jeszcze pytanie co z częściami do takiego wtryskiwacza? W najbliższym serwisie bosh (krosno) powiedzieli mi, że jest problem z zestawami naprawczymi do tych wtryskiwaczy ktoś wie więcej na ten temat?

przy 1100 obrotów słychać dość głośno 2 i 3 wtryskiwacz jak widać po teście wyszło właśnie, że to po ich stronie leży wina. 1 i 4 chyba jest w dobrym stanie? Po tym teście mogę śmiało dać do naprawy tylko drugi i trzeci wtryskiwacz? Tyle jeszcze jestem w stanie przeboleć bo już regeneracja 4 takich wtrysków to nie na moją kieszeń. Aha jeszcze pytanie co z częściami do takiego wtryskiwacza? W najbliższym serwisie bosh (krosno) powiedzieli mi, że jest problem z zestawami naprawczymi do tych wtryskiwaczy ktoś wie więcej na ten temat?
generalnie naprawa/regeneracja mozliwa jest w ramach uslug producenta Denso, ktora to jest dosc kosztowna
polecam tobie wtryski zdemontowac, wyczyscic ultradzwiekami ,ponownie je zamontowac i wykonac kalibracje ustawien.
wtedy dowiesz sie, na czym stoisz.
pozdr.E

polecam tobie wtryski zdemontowac, wyczyscic ultradzwiekami ,ponownie je zamontowac i wykonac kalibracje ustawien.
wtedy dowiesz sie, na czym stoisz.
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
koszt czyszczenia ultradzwiekami nie powinen byc wyzszy niz 100-150 pln.
jesli nie znajdziesz nikogo u siebie na miejscu, to daj znac..
mam mozliwosci w Poznaniu.
pozdr.
E
jesli nie znajdziesz nikogo u siebie na miejscu, to daj znac..
mam mozliwosci w Poznaniu.
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Paliwo z Ukrainy
Enduro Jakoś nie chce mi się wierzyć żeby na zużyty wtryskiwacz pomogło jakieś czyszczenie a 140zł za czyszczenie jednego wtrysku to dość dużo jeśli nie przyniesie efektów dlatego wolałbym od razu je zregenerować tylko czy istnieją już zestawy naprawcze do tych wtrysków? Trochę mnie dobija to, że do mazdy cena za części to kosmos ( np ostatnio za śrubkę wtrysku zapłaciłem 60zł ) albo nie ma dostępnych części tak jak jest to w przypadku wtrysków...
Enduro Jakoś nie chce mi się wierzyć żeby na zużyty wtryskiwacz pomogło jakieś czyszczenie a 140zł za czyszczenie jednego wtrysku to dość dużo jeśli nie przyniesie efektów dlatego wolałbym od razu je zregenerować tylko czy istnieją już zestawy naprawcze do tych wtrysków? Trochę mnie dobija to, że do mazdy cena za części to kosmos ( np ostatnio za śrubkę wtrysku zapłaciłem 60zł ) albo nie ma dostępnych części tak jak jest to w przypadku wtrysków...
Elo,
Czyszczenie może co nieco pomóc, na początek spróbuj może z FORTE ( taniej niż ultradźwięki)– czyściłem osobiście:
https://www.youtube.com/watch?v=3nyEoe9LZVY
poprawa jest odczuwalna
a co do naprawy to poczytaj sobie:
viewtopic.php?f=410&t=130420&p=3113977&hilit=rozebranie+wtryskiwacza#p3113977
Ja końcówkę kupiłem(70 zł), ale wymiany nikt nie chce się podjąć( dając choć minimalną gwarancję)– nawet firma VASCO gdzie robione były badania opisane w ww. wątku .
Czyszczenie może co nieco pomóc, na początek spróbuj może z FORTE ( taniej niż ultradźwięki)– czyściłem osobiście:
https://www.youtube.com/watch?v=3nyEoe9LZVY
poprawa jest odczuwalna
a co do naprawy to poczytaj sobie:
viewtopic.php?f=410&t=130420&p=3113977&hilit=rozebranie+wtryskiwacza#p3113977
Ja końcówkę kupiłem(70 zł), ale wymiany nikt nie chce się podjąć( dając choć minimalną gwarancję)– nawet firma VASCO gdzie robione były badania opisane w ww. wątku .
DooOminO napisał(a):...
Enduro Jakoś nie chce mi się wierzyć żeby na zużyty wtryskiwacz pomogło jakieś czyszczenie a 140zł za czyszczenie jednego wtrysku to dość dużo jeśli nie przyniesie efektów ..
nikt tu nie twierdzi ze po czyszczeniu wtrysk bedzie jak nowy czy chocby w 100% sprawny ,
ale wg. moich obserwacji i doswiadczen warto zaryzykowac
ja u siebie, nawet bez potrzeby, co jakis czas (co 20-30tys km) wymieniam podkladki i przy okazji "czyszcze"
P.S.
100-150 pln to za czyszczenie wszystkich 4 wtryskow!
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
mam taki warinat prywatnie
jesli bedzie potrzeba daj znac przez PW
to postaram sie to zorganizowac.
pozdr.
E
jesli bedzie potrzeba daj znac przez PW
to postaram sie to zorganizowac.
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Może też się skuszę na takie tanie czyszczenie jednak
Nie chce wierzyć w to czyszczenie dlatego, że moim okiem moje wtryski są juz na totalnym wykończeniu, telepie mi autem przy ruszaniu (mam nowe sprzęgło całe) szczególnie na zimnym silniku przy ruszaniu klekocze jak bocian na rozgrzanym juz tak nie ma no i przy 1100obr charakterystyczne nie takie głośne jak na zimnym klekotanie z 2 i 3 cylindra. To normalne objawy na dość mocno zużyte wtryski? Szczerze mówiąc chciałem jeszcze miesiąc przemeczyc na tych wtryskach ale mam obawy jak zobaczyłem temat z tym jak kolesiowi tłok rozwaliło..
Ps dodam jeszcze ze podczas kalibracji auto gaśnie zapewne świadczy to ze wtryskow nie da się już skalibrowac?
Nie chce wierzyć w to czyszczenie dlatego, że moim okiem moje wtryski są juz na totalnym wykończeniu, telepie mi autem przy ruszaniu (mam nowe sprzęgło całe) szczególnie na zimnym silniku przy ruszaniu klekocze jak bocian na rozgrzanym juz tak nie ma no i przy 1100obr charakterystyczne nie takie głośne jak na zimnym klekotanie z 2 i 3 cylindra. To normalne objawy na dość mocno zużyte wtryski? Szczerze mówiąc chciałem jeszcze miesiąc przemeczyc na tych wtryskach ale mam obawy jak zobaczyłem temat z tym jak kolesiowi tłok rozwaliło..
Ps dodam jeszcze ze podczas kalibracji auto gaśnie zapewne świadczy to ze wtryskow nie da się już skalibrowac?
wtryski posiadaj mikroskopijne otwory, jesli one sa zaklejone to kalibracja nie moze sie udac a silnik pracuje kiepsko
jak nie wierzysz, to nie daj sie skusic,absolutnie
niczemu i nikomu...
E
jak nie wierzysz, to nie daj sie skusic,absolutnie
niczemu i nikomu...
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Mikro otwory coś tego typu jak te którymi dostaje się paliwo do pompowtryskow? Jeśli tak to przekonujące i będę musiał przebadać ten temat głębiej przynajmniej się czegoś nauczę. Jak coś to może podeślę do ciebie wtrysk w celu czyszczenia bo ma się rozumieć ze pseudo preparaty które się dolewa do paliwa nie pomogą prawda? Ale najpierw muszę zapytać ile u mnie w okolicy taka "regeneracja"
rozne preparaty na pewno sie szkodza, raczej pomagaja, ale w zaleznosci od stanu wtrysku i charakteru preparatu ich dzialanie jest rozne
forte mozne spokojnie polecac i uzywac
reszta niewiadoma.
ja od czsu do czasu dolewam plynu do paliwa m.in. w celu podniesienia tzw. wartosci centanowej..
pozdr.E
forte mozne spokojnie polecac i uzywac
reszta niewiadoma.
ja od czsu do czasu dolewam plynu do paliwa m.in. w celu podniesienia tzw. wartosci centanowej..
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Chyba jednak kupie używane wtryski z możliwością zwrotu po 250 zł zamiast regenerować, jeśli nie będą przelewać to przecież powinny posłużyć jeszcze długo? Jest jeszcze druga opcja w warunkach warsztatu domowego rozkręcić wtrysk oddać do mycia ultradzwiekami i skręcić na nowej końcówce wtrysku dostępnej na allegro koszt? Nieduży bo jedynie zapłacę za mycie plus nowa końcówka tylko czy nowa końcówka wystarcza?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6