Test przelewowy wtryskiwaczy – dyskusja, analiza wyników

Postprzez qzym » 5 sty 2016, 21:06

Wobec braku jak dotąd wiarygodnych danych producenta (Denso) co do oceny stanu technicznego wtryskiwaczy w ramach testu przelewowego poniżej prezentuję dane testowe wtryskiwaczy ze stołu probierczego ( Mazda- strona 13 i 28).

Pomocne być to może przy ocenie wartości przelewów uzyskiwanych w teście przelewowym wtrysków Denso ( jak dotąd opierano się przeważnie na danych z forum Forda oraz ocenie porównawczej.)

Znając wartości przelewów przy określonym ciśnieniu ( ciśnienie można zmierzyć choćby FORscanem) mozna dość wiarygodnie ocenić stan wtrysków.
Myślę, że materiał może być pomocny :–)
Załączniki
Denso Common Rail Injector Test Data.pdf
(887.42 KiB) Pobrane 156 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2008, 14:04
Posty: 217 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda CX-3 Skyenergy, 2,0 AWD

Postprzez DooOminO » 27 kwi 2016, 18:48

Zrobiłem dziś test przelewowy bo przy ruszaniu autem trzęsie budą a sprzęgło zmieniłem.. Oto wynik :

Obrazek

przy 1100 obrotów słychać dość głośno 2 i 3 wtryskiwacz jak widać po teście wyszło właśnie, że to po ich stronie leży wina. 1 i 4 chyba jest w dobrym stanie? Po tym teście mogę śmiało dać do naprawy tylko drugi i trzeci wtryskiwacz? Tyle jeszcze jestem w stanie przeboleć bo już regeneracja 4 takich wtrysków to nie na moją kieszeń. Aha jeszcze pytanie co z częściami do takiego wtryskiwacza? W najbliższym serwisie bosh (krosno) powiedzieli mi, że jest problem z zestawami naprawczymi do tych wtryskiwaczy ktoś wie więcej na ten temat?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez Enduro » 27 kwi 2016, 19:33

generalnie naprawa/regeneracja mozliwa jest w ramach uslug producenta Denso, ktora to jest dosc kosztowna <glupek2>
polecam tobie wtryski zdemontowac, wyczyscic ultradzwiekami ,ponownie je zamontowac i wykonac kalibracje ustawien.
wtedy dowiesz sie, na czym stoisz.

pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez DooOminO » 27 kwi 2016, 22:19

Orientujesz się jaki jest koszt czyszczenia? jeśli czyszczenie nie pomoże to o ile schudnie mój portfel w którym już nic nie ma od kiedy mam mazde? :p
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez Leoo » 27 kwi 2016, 22:24

Dziwnie jasne masz paliwo w baku <co?>
Może zanim zaczniesz naprawiać wtryski spróbuj je przepłukać preparatem Forte czy Liqui Moly 2666?
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez Enduro » 27 kwi 2016, 23:06

koszt czyszczenia ultradzwiekami nie powinen byc wyzszy niz 100-150 pln.
jesli nie znajdziesz nikogo u siebie na miejscu, to daj znac..
mam mozliwosci w Poznaniu.

pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez DooOminO » 28 kwi 2016, 18:30

Paliwo z Ukrainy :P

Enduro Jakoś nie chce mi się wierzyć żeby na zużyty wtryskiwacz pomogło jakieś czyszczenie a 140zł za czyszczenie jednego wtrysku to dość dużo jeśli nie przyniesie efektów dlatego wolałbym od razu je zregenerować tylko czy istnieją już zestawy naprawcze do tych wtrysków? Trochę mnie dobija to, że do mazdy cena za części to kosmos ( np ostatnio za śrubkę wtrysku zapłaciłem 60zł ) albo nie ma dostępnych części tak jak jest to w przypadku wtrysków...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez qzym » 28 kwi 2016, 18:46

Elo,

Czyszczenie może co nieco pomóc, na początek spróbuj może z FORTE ( taniej niż ultradźwięki)– czyściłem osobiście:

https://www.youtube.com/watch?v=3nyEoe9LZVY

poprawa jest odczuwalna

a co do naprawy to poczytaj sobie:

viewtopic.php?f=410&t=130420&p=3113977&hilit=rozebranie+wtryskiwacza#p3113977

Ja końcówkę kupiłem(70 zł), ale wymiany nikt nie chce się podjąć( dając choć minimalną gwarancję)– nawet firma VASCO gdzie robione były badania opisane w ww. wątku .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2008, 14:04
Posty: 217 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda CX-3 Skyenergy, 2,0 AWD

Postprzez Enduro » 28 kwi 2016, 18:54

DooOminO napisał(a):...
Enduro Jakoś nie chce mi się wierzyć żeby na zużyty wtryskiwacz pomogło jakieś czyszczenie a 140zł za czyszczenie jednego wtrysku to dość dużo jeśli nie przyniesie efektów ..

nikt tu nie twierdzi ze po czyszczeniu wtrysk bedzie jak nowy czy chocby w 100% sprawny ,
ale wg. moich obserwacji i doswiadczen warto zaryzykowac
ja u siebie, nawet bez potrzeby, co jakis czas (co 20-30tys km) wymieniam podkladki i przy okazji "czyszcze" <faja>
P.S.
100-150 pln to za czyszczenie wszystkich 4 wtryskow!

pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez qzym » 28 kwi 2016, 19:04

100-150 pln to za czyszczenie wszystkich 4 wtryskow!


Zapodaj warsztat , który za tyle robi!!!
Jeszcze nie spotkałem się z ceną poniżej 80 zł/szt
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2008, 14:04
Posty: 217 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda CX-3 Skyenergy, 2,0 AWD

Postprzez Enduro » 28 kwi 2016, 19:14

mam taki warinat prywatnie
jesli bedzie potrzeba daj znac przez PW
to postaram sie to zorganizowac.

pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez qzym » 28 kwi 2016, 19:17

ok :–)),dzięki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2008, 14:04
Posty: 217 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda CX-3 Skyenergy, 2,0 AWD

Postprzez DooOminO » 28 kwi 2016, 20:43

Może też się skuszę na takie tanie czyszczenie jednak ;)
Nie chce wierzyć w to czyszczenie dlatego, że moim okiem moje wtryski są juz na totalnym wykończeniu, telepie mi autem przy ruszaniu (mam nowe sprzęgło całe) szczególnie na zimnym silniku przy ruszaniu klekocze jak bocian na rozgrzanym juz tak nie ma no i przy 1100obr charakterystyczne nie takie głośne jak na zimnym klekotanie z 2 i 3 cylindra. To normalne objawy na dość mocno zużyte wtryski? Szczerze mówiąc chciałem jeszcze miesiąc przemeczyc na tych wtryskach ale mam obawy jak zobaczyłem temat z tym jak kolesiowi tłok rozwaliło..


Ps dodam jeszcze ze podczas kalibracji auto gaśnie zapewne świadczy to ze wtryskow nie da się już skalibrowac?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez Enduro » 28 kwi 2016, 20:56

wtryski posiadaj mikroskopijne otwory, jesli one sa zaklejone to kalibracja nie moze sie udac a silnik pracuje kiepsko
jak nie wierzysz, to nie daj sie skusic,absolutnie
niczemu i nikomu...

E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez DooOminO » 28 kwi 2016, 22:59

Mikro otwory coś tego typu jak te którymi dostaje się paliwo do pompowtryskow? Jeśli tak to przekonujące i będę musiał przebadać ten temat głębiej przynajmniej się czegoś nauczę. Jak coś to może podeślę do ciebie wtrysk w celu czyszczenia bo ma się rozumieć ze pseudo preparaty które się dolewa do paliwa nie pomogą prawda? Ale najpierw muszę zapytać ile u mnie w okolicy taka "regeneracja"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez Enduro » 29 kwi 2016, 10:32

rozne preparaty na pewno sie szkodza, raczej pomagaja, ale w zaleznosci od stanu wtrysku i charakteru preparatu ich dzialanie jest rozne
forte mozne spokojnie polecac i uzywac
reszta niewiadoma.
ja od czsu do czasu dolewam plynu do paliwa m.in. w celu podniesienia tzw. wartosci centanowej..
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez DooOminO » 5 maja 2016, 11:09

Chyba jednak kupie używane wtryski z możliwością zwrotu po 250 zł zamiast regenerować, jeśli nie będą przelewać to przecież powinny posłużyć jeszcze długo? Jest jeszcze druga opcja w warunkach warsztatu domowego rozkręcić wtrysk oddać do mycia ultradzwiekami i skręcić na nowej końcówce wtrysku dostępnej na allegro koszt? Nieduży bo jedynie zapłacę za mycie plus nowa końcówka tylko czy nowa końcówka wystarcza?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez qzym » 5 maja 2016, 12:05

A znasz momenty dokręcania??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2008, 14:04
Posty: 217 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda CX-3 Skyenergy, 2,0 AWD

Postprzez DooOminO » 5 maja 2016, 12:23

Moment nieznany, nie znalazłem jeszcze nigdzie ale może uda mi się gdzieś wygrzebać gdybym się miał za to brać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez qzym » 5 maja 2016, 17:36

No to szukaj, szukaj........ niejeden forumowicz na to czeka.......
Wielu już szukało.
Niestety, Denso nie udostępniło technologii naprawy dla wtryskiwaczy w Mazdach przedliftowych :–(((
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2008, 14:04
Posty: 217 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda CX-3 Skyenergy, 2,0 AWD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6