Niezałączanie się silnika po aktywowaniu I Stop
Strona 1 z 1
Po raz drugi zaobserwowałem taką sytuację. Jadę dojeżdżam do świateł zatrzymuję się załącza się I-stop. Zapala się zielone wciskam sprzęgło i nic. Silnik się nie odpala. Dopiero przeklikanie przyciskiem Start/Stop powoduje uruchomienie silnika. Czy ktoś spotkał się z takim objawem ?
A czy przytrzymanie dłużej wciśniętego sprzęgła nie pomaga? Trafia mi się też, że zanim auto się zatrzyma, załącza się istop, a tu już trzeba ruszać. Wtedy dłuższe przytrzymanie sprzęgła uruchamia silnik.
Minimalny czas wyłączenia silnika to chyba 3 sekundy (tak coś kojarzę z instrukcji, ale nie mam jej pod ręką, żeby sprawdzić). Też miewam przypadki, że stanę za ciężarówką zza której nic nie widzę, silnik zgaśnie, a tu okazuje się, że trzeba ruszać no i silnik nie odpala błyskawicznie, tylko trzeba tę sekundę – dwie odczekać. Wydaje mi się jednak, że autor nie pisałby tu gdyby chodziło o te sekundy, a problem musi być poważniejszy. Cóż, w nowym aucie to chyba najlepiej jechać do aso, a później sprawę tu szczegółowo opisać.
Ja bym marudził serwisowi. Jeżeli usterka jest powtarzalna i bez problemu ją wywołasz w serwisie, to niech się tym zajmują.
- Od: 10 lut 2016, 21:14
- Posty: 35
- Auto: Mazda 3 BM, htb. skyMotion 120km
Nie panowie to nie jest ta sytuacja kiedy samochód gaśnie i za kilka sekund odpalam – takich sytuacji w korku unikam i wyłączam i stop. Silnik w moim przypadku był wyłączony na pewno dłużej niż 15-20 sekund. Odpalenie dopiero po wyłączeniu zapłonu start/stop i ponownym włączeniu. Tak jak wspomniałem dopiero wystąpiło to 2 razy. Jednak mi się to nie podoba. Podobny objaw znalazłem na forum CX-5 ale w automacie tyle że kolega skończył na lawecie bo nie mógł wrócić do pozycji N by odpalić silnik. Przegrali mu jakiś soft. Pytam z ciekawości bo z pewnością do ASO zajadę jeśli mi się to zdarzy jeszcze raz. Jednak znając życie to na kompie może nic nie być. http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=504&t=181895
Ostatnio edytowano 20 kwi 2016, 10:55 przez Motion, łącznie edytowano 1 raz
Jesli dzieja sie takie rzeczy, to blad musi byc w kompie. U mnie juz od dluzszego czasu jakis siedzi, ale z lenistwa nie chce mi sie do serwisu jechac. Z tym, ze u mnie mimo, ze wszystkie 3 rzeczy (silnik, aku i klima) sa gotowe to system jest "nie gotowy" i sie i-stop nie zalacza. Dzieje sie tak 1x 10 przypadkow albo i zadziej. Moj blad to "brak komunikacji z PCM"
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3154 (50/164)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
Zauważyłem też, że gdy przy uruchomionym i-stopie wbijecie 1 bieg i naciśnięcie sprzęgło to silnik trwale gaśnie, wyświetlą się kontrolki i wtedy żeby uruchomić silnik trzeba wcisnąć przycisk.
Zdażyło mi się, że podczas ruszania ze świateł delikatnie szybciej włączyłem 1 bieg i kiedy wcisnąłem sprzęgło to silnik się wtedy właśnie nie uruchomił.
Zdażyło mi się, że podczas ruszania ze świateł delikatnie szybciej włączyłem 1 bieg i kiedy wcisnąłem sprzęgło to silnik się wtedy właśnie nie uruchomił.
-
lukaszjakubowski
Tak to wygląda ale nie do końca, bo zdążyłem położyć rękę na drążku zmiany biegów i leciutko przechyliłem w przód ale nie włączyłem jeszcze biegu. To było na tyle delikatnie, że kiedy zdarzyło mi się to pierwszy raz to nie wiedziałem co się stało, bo nie miałem wbitego biegu i myślałem że coś z i-stopem jest nie tak.
Za drugim razem już się skapnąłem o co chodzi.
To było w sytuacji kiedy chciałem szybko ruszyć bo już było zielone.
Za drugim razem już się skapnąłem o co chodzi.
To było w sytuacji kiedy chciałem szybko ruszyć bo już było zielone.
-
lukaszjakubowski
lukaszjakubowski napisał(a):nie wiedziałem co się stało, bo nie miałem wbitego biegu i myślałem że coś z i-stopem jest nie tak.
Za drugim razem już się skapnąłem o co chodzi.
Swoją szosą to dobrze, że przynajmniej wiesz o co chodzi i, że to nie była wina auta
Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...


Pisząc ten post chciałem dać do zrozumienia, że nie wszystkie dziwne sytuacje to wina auta, tylko również nasza.
-
lukaszjakubowski
Kontrolka I-Stop zaczyna migać jeśli przechyli się drążek zmiany biegów w pozycję skrajnie prawą ale dalej w neutralu. Nigdy nie miałem odwagi przytrzymać tak tego drążka i poczekać co się stanie. I to wszystko bez wciskania sprzęgła.
Włączenie biegu bez sprzęgła przy włączonym i-stopie powoduje przedłużenie działania tego systemu czyli wstrzymuje włączenie silnika do momentu wyłączenia biegu.
-
lukaszjakubowski
Nie wydaje Ci się to oczywiste? Jak sobie wyobrażasz włączenie silnika na biegu bez rozłączonego sprzęgła (wciśniętego pedała) np w korku? Przecież samym rozrusznikiem przepchnąłbyś auto.
U mnie była sytuacja taka, że żonka na postoju trzymałą hamulec do dechy i z włączonym sprz i biegiem auto nie odpalało, dopiero po zwolnieniu hamulca. Auto odpala momentalnie jeśli hamulec jest wcisniety do połowy bądz lżej.
- Od: 12 maja 2015, 16:04
- Posty: 18
- Auto: Mazda3 BM HB 120km soul red+xnon
A to coś nowego.
Myślałem, że tylko przy automacie działa start stop z hamulcem.
Myślałem, że tylko przy automacie działa start stop z hamulcem.
-
lukaszjakubowski
Można sprawdzić latwo, zależy od specyfiki jazdy, ja nigdy nie trzymam hamulca nożnego na postoju wiec tego problemu nie zauważe. Jak ktoś do automatu przyzwyczajony + inne wynalazki wel. techniki "wyuczone" to może się spotkać w pewnych sytuacjach np. na wzniesieniu bez ręcznego.
- Od: 12 maja 2015, 16:04
- Posty: 18
- Auto: Mazda3 BM HB 120km soul red+xnon
Motion napisał(a):Po raz drugi zaobserwowałem taką sytuację. Jadę dojeżdżam do świateł zatrzymuję się załącza się I-stop. Zapala się zielone wciskam sprzęgło i nic. Silnik się nie odpala
Jest to błąd w oprogramowaniu komputera (ECU).
Jest na tą dolegliwość akcja serwisowa...

Vehicle Details
Reference : R/2014/134
Manufacturer Ref : AE021A
Make: MAZDA
Model : 6 & 3
Launch Date : 21/10/2014
Numbers Involved : 394
Build Start Date : 30/10/2013
Build End Date : 28/02/2014
Recall Details
Concern : ENGINE MAY STALL
Description : Engine may not restart when customer expects after i-stop operation. Although check engine light on dashboard will illuminate.
Remedial Action : Recall the vehicles that are likely to be affected and re-programme the engine Power Control Module (PCM) with a modified calibration.
Vehicle Id :
JMZGJ***21 154313 to JMZGJ***21 169715
JMZBM5476 21 124994 to JMZBM5476 21 140892
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości