Dziwna praca po przegrzaniu sie silnika

Postprzez mark.87 » 11 kwi 2016, 18:00

Jeśli dobrze wiem to na ssacych powinno być 0.2 a na wydechowych 0.25 ale w polonezie, w naszych mazdach luz zaworowy regulowany jest hydrauliczne a nie ręcznie.
JulianSR1308 napisał(a): Jesli zawor to, sciagasz dekiel, robisz miejsce by sprawdzic szklanki, jakim magnesem wyciagasz szklanki, sprawdzasz czy nie peknieta jakas, a pod szklanka zawor masz, wiec tylko tez wyciagasz i sprawdzasz czy nie zagiety lub cos w tym stylu.]

jakim cudem kolego zawor wyciagnie gora??poza tym po zdjeciu dekla masz tylko walki rozrzadu i nic nie stwierdzisz bez ich demontazu a to juz wymaga rozbiorki silnika
A propo zaworów jesli jest zgiety to bez sciagniecia glowicy sie nie obejdzie. Oddaj mechanikówi a nie kombinuj ciągle.
A tak propo to mechanik powinien to zrobić z wymianą uszczelki i planowaniem głowicy Max w 2dni. Mój brat od chwili rozebrania silnika do złożenia wyrabia się w jeden dzień jeśli ma wszystkie części. Jednak Można
Ostatnio edytowano 11 kwi 2016, 18:47 przez mark.87, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 817 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez Arejnowak » 11 kwi 2016, 18:40

Czyli najpierw rozgrzać lekko silnik by był ciepły i dokonać pomiaru luzu na wszystkich zaworach a może mi ktoś podesłać link gdzie mogę w razie co kupić zawór pod tą szklankę gdyż poszukując w Google znajduje zawory "ssące" i "wydechowe" nic poza tym

Dopisano 11 kwi 2016, 18:42:

A czy może ktoś powiedzieć przybliżony koszt naprawy
Początkujący
 
Od: 12 lis 2015, 00:25
Posty: 19
Skąd: Pruszków mazowieckie
Auto: Mazda
626 ge
1.8 benzyna +lpg
Rok 1997

Postprzez mark.87 » 11 kwi 2016, 18:54

Arejnowak napisał(a):Czyli najpierw rozgrzać lekko silnik by był ciepły i dokonać pomiaru luzu na wszystkich zaworach a może mi ktoś podesłać link gdzie mogę w razie co kupić zawór pod tą szklankę gdyż poszukując w Google znajduje zawory "ssące" i "wydechowe" nic poza tym

Dopisano 11 kwi 2016, 18:42:

A czy może ktoś powiedzieć przybliżony koszt naprawy

A jaki jeszcze inny zawor chcesz wymieniac???innych niema
Zawor kupisz wszedzie ale jesli to on to nie zawracaj sobie glowy bo takie cos wymienia ci przy planowaniu glowicy
koszt czego?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 817 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez Arejnowak » 11 kwi 2016, 19:23

No całej naprawy planowanie + części oraz szacowany koszta pracy mechanika . Nie znam się to moja pierwsza powazniejsza awaria przy Madzi tak to szaleje jak dzika tylko ten pechowy parownik
Początkujący
 
Od: 12 lis 2015, 00:25
Posty: 19
Skąd: Pruszków mazowieckie
Auto: Mazda
626 ge
1.8 benzyna +lpg
Rok 1997

Postprzez mark.87 » 11 kwi 2016, 19:29

nikt ci tego nie powie jaki koszt bo wszystko wychodzi w praniu, niewiadomo w jakim stanie jest glowca i czy nie trzeba bedzie wstawiac nowych gniazd, zaworow , uszczelniaczy, planowanie to 70-80zl uszczelka 100-150 do tego moze rozrzad olej filtry uszczelki kolektorow itp, mnie wyszedl remont ponad 2200zl wiec koszt moze byc podobny albo mniejszy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 817 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez Arejnowak » 11 kwi 2016, 19:39

Rozrząd olej i filtry wymieniane w marcu tego roku. Okok a pamiętasz może jakiś firm części były zakładane podczas remontu silnika ?
Początkujący
 
Od: 12 lis 2015, 00:25
Posty: 19
Skąd: Pruszków mazowieckie
Auto: Mazda
626 ge
1.8 benzyna +lpg
Rok 1997

Postprzez mark.87 » 11 kwi 2016, 19:45

Co masz na mysli piszac czesci?
uszczelki Elriga byly i takie polecam
swiece ngk +przewody ngk
uszczelka pokrywy Ori
a glowica uszczelniacze i docieranie zaworow to juz specjalisci wiedza jakie wlozyc
jesli masz pewnego mechanika to bedzie wiedzial jakie czesci wlozyc, sam nie kupuj bo kupisz zle
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 817 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez Arejnowak » 11 kwi 2016, 20:33

No uszczelki jaki zakladales rozrząd pompę napinacz pasek o to mi chodzi
Początkujący
 
Od: 12 lis 2015, 00:25
Posty: 19
Skąd: Pruszków mazowieckie
Auto: Mazda
626 ge
1.8 benzyna +lpg
Rok 1997

Postprzez mark.87 » 11 kwi 2016, 20:40

Podobno rozrząd Masz wymieniany to po co wymieniać napinacz i paski.ja rozrząd nie zmieniłem bo miałem świeży. A uszczelki albo ori albo elringa i tyle. Żadnych badziewi czy tanich
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 817 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez JulianSR1308 » 12 kwi 2016, 06:42

Kolego mark.87 moj opis napisany byl w wielkim skrocie, kazdy by sie domyslil ze trzeba gore sciagnac.
Swierzy nie swierzy pasek rozrzadu, jesli plyn sie wylal na niego powinno sie wymienic go.

Kupisz druga glowice koszt 250zł plus uszczelka.
Wpierw sprawdz czy sie zawor nie zacial, bo wrozyc mozna wiele i pisc takze.
Bez zajrzenia nic sie nie zrobi moze za duze luzy zaworowe moze za male, ja bym od tego zaczal. bo to moze byc przyczyna. ze stuka.

A koszt tego znikomy jak masz szczeliniomierz ustawiasz na 0,2mm i patrzysz jaki luz, koszt troche checi lub pomocy kolegi jak sie zna,

Jersli chodzi o czesci zamienne to odrazu do aso jak ma sie kase na to, jesli nie to czesci pod dostatkiem, a ich wykonalnosc jest na dobrym stopniu za polowe ceny niz oryginalne.

Mechanik cie skasuje i to napewno wyciegniece glowicy wsadzenie, ustawienie zaworow itp.

I sprawdz paski klinowe czy masz dobrze napiete.
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2016, 11:19
Posty: 29
Skąd: Siennica Różana Lubelskie
Auto: Mazda 626 GE 1997rok 1.8 90KM
Benzyna LPG
Wczesniejszy nick forumowy juliansr

Postprzez mark.87 » 12 kwi 2016, 17:34

Kolego julian sr1308 taj koledze spokój z tymi zaworami bo nic nie ustawi szczelinomierzem jak luz zaworowy regulowany jest hydrauliczne samoczynnie. To nie polonez ze sie ustawia luz bo tutaj sam się reguluje jeśli nie jesteś poinformowany.
A co do głowicy to za 250zł niewiadomo jaka kupisz a i tak musisz planować i uszczelniacze wymieniać a to już koszty a mniej może wyjść remont swojej więc ja bym używki nie polecał.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 817 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez JulianSR1308 » 13 kwi 2016, 07:25

no juz ok ok spokojnie :D
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2016, 11:19
Posty: 29
Skąd: Siennica Różana Lubelskie
Auto: Mazda 626 GE 1997rok 1.8 90KM
Benzyna LPG
Wczesniejszy nick forumowy juliansr

Postprzez Arejnowak » 13 kwi 2016, 18:04

No tak jak kolega Mark.87 dobrze mówi gdyż uzyska może być w gorszym stanie niż własną a nawet nie wiadomo czy będzie w stanie pojeździć długie trasy
Początkujący
 
Od: 12 lis 2015, 00:25
Posty: 19
Skąd: Pruszków mazowieckie
Auto: Mazda
626 ge
1.8 benzyna +lpg
Rok 1997

Postprzez mark.87 » 13 kwi 2016, 20:22

Ściąg głowice i niech ją obejrzy fachowiec,może być pęknięta albo wyprezona od przegrzania wtedy możesz pomyśleć o używanej .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 817 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez Arejnowak » 16 kwi 2016, 13:50

Ten dziwny dźwięk okazało się zepsute sprzegielko alternatora jeszcze pozostało zdiagnozować dziwną pracą gdyż jest cos nie tak jak by lapal gdzieś lewe powietrze
Początkujący
 
Od: 12 lis 2015, 00:25
Posty: 19
Skąd: Pruszków mazowieckie
Auto: Mazda
626 ge
1.8 benzyna +lpg
Rok 1997

Postprzez mark.87 » 16 kwi 2016, 16:35

Kolego odpal auto weź wodę z płynem do naczyń i pryskaj kolektor czy węże jeśli będzie nieszczelność to będzie bablowac i znajdziesz nieszczelność
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 817 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez Arejnowak » 16 kwi 2016, 20:58

Ok kolego zrobię to jutro i napiszę co i jak
Początkujący
 
Od: 12 lis 2015, 00:25
Posty: 19
Skąd: Pruszków mazowieckie
Auto: Mazda
626 ge
1.8 benzyna +lpg
Rok 1997

Postprzez JulianSR1308 » 18 kwi 2016, 08:36

tak jak myslem ze trzeba bylo patrzec po paskach klinowych bo zazwyczaj pierwsza diagnoza to wlasnie one, mazdy te tak maja :D
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2016, 11:19
Posty: 29
Skąd: Siennica Różana Lubelskie
Auto: Mazda 626 GE 1997rok 1.8 90KM
Benzyna LPG
Wczesniejszy nick forumowy juliansr

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6