Niezdiagnozowana awaria silnika
1, 2
Moja Mazda 3 to rocznik 2008, diesel z silnikiem PSA, bez filtra cząstek stałych. Samochód od pewnego czasu nie miał w ogóle przyspieszenia, praktycznie na wszystkich biegach. Męczył się strasznie pod górkę. Wymieniłem zgodnie z radą filtr paliwa, co trochę pomogło, ale na krótko. W końcu auto oddałem do mechanika, który stwierdził uszkodzenie zaworów. Głowica była regenerowana, jednak po jej ponownym wstawieniu brak mocy nie zniknął. Komputer nie pokazuje błędów, a mechanik dalej szuka przyczyny. Ktoś może wie jaka może być przyczyna?
- Od: 1 maja 2015, 20:23
- Posty: 11
- Skąd: Głogów (dolnośląskie)
- Auto: Mazda 3
Kolego, nadal nie odpowiadasz na fundamentalne pytanie – kody błędów???
To co Cię trapi to z pewnością tryb awaryjny.
Ja miałem tak samo jak mi się zrobiła dziura w łączniku elastycznym turbiny z wydechem (taka harmonijka z plecionki). Nie miałem żadnych błędów, częsty tryb awaryjny i tak przez prawie rok bo pod IDS się podpinać nie chciałem gdyż aktualizacja oprogramowania = skasowanie modyfikacji związanej z wycięciem FAP. Jeździłem aż dziura zrobiła się na tyle duża że było widać spaliny, wtedy wymiana i auto jak nowe
Tylko że mój tryb to był najczęściej w wersji light bo moc była i do 120 autko ciągnęło w miarę ok a dopiero wtedy muł. Ten najgorszy tryb czyli ledwo jedzie i max 80 to mi się pojawiał bardzo rzadko. W wszystkich wariantach główną oznaką jest granica 3 tys obrotów.
To co Cię trapi to z pewnością tryb awaryjny.
Ja miałem tak samo jak mi się zrobiła dziura w łączniku elastycznym turbiny z wydechem (taka harmonijka z plecionki). Nie miałem żadnych błędów, częsty tryb awaryjny i tak przez prawie rok bo pod IDS się podpinać nie chciałem gdyż aktualizacja oprogramowania = skasowanie modyfikacji związanej z wycięciem FAP. Jeździłem aż dziura zrobiła się na tyle duża że było widać spaliny, wtedy wymiana i auto jak nowe
Tylko że mój tryb to był najczęściej w wersji light bo moc była i do 120 autko ciągnęło w miarę ok a dopiero wtedy muł. Ten najgorszy tryb czyli ledwo jedzie i max 80 to mi się pojawiał bardzo rzadko. W wszystkich wariantach główną oznaką jest granica 3 tys obrotów.
Dokladnie tak jak kolega napisal. Masz widocznie auto w trybie awaryjnym. Komputer ogranicza moc bo chce zapobiec rozwaleniu silnika. Najlepiej to podepnij sie pod kompa i sprawdz kody bledow, bedziemy wiedzieli na czym stoimy.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
[quote="waciach"]Kolego, nadal nie odpowiadasz na fundamentalne pytanie – kody błędów???
To co Cię trapi to z pewnością tryb awaryjny.
Ja miałem tak samo jak mi się zrobiła dziura w łączniku elastycznym turbiny z wydechem (taka harmonijka z plecionki).
Kolego waciach a w którym miejscu masz łącznik elastyczny turbina-wydech ?
Owszem jest łącznik elastyczny/plecionka ale na wyjściu z FAP – rura układu wydechowego.
Turbina łączy się z FAP/układem wydechowym za pomocą metalowej obejmy.
O ile mówimy o silniku Mazda 1,6 Y6 – Volvo 1,6D – silniki i układ jest identyczny.
–
http://allegro.pl/volvo-c30-s40-v50-c70 ... 67510.html
To co Cię trapi to z pewnością tryb awaryjny.
Ja miałem tak samo jak mi się zrobiła dziura w łączniku elastycznym turbiny z wydechem (taka harmonijka z plecionki).
Kolego waciach a w którym miejscu masz łącznik elastyczny turbina-wydech ?
Owszem jest łącznik elastyczny/plecionka ale na wyjściu z FAP – rura układu wydechowego.
Turbina łączy się z FAP/układem wydechowym za pomocą metalowej obejmy.
O ile mówimy o silniku Mazda 1,6 Y6 – Volvo 1,6D – silniki i układ jest identyczny.
–

Miałem podobny problem. Brak błędów. Winowajcą okazał się być zawór sterowania turbiną.
Takie oto ustrojstwo – http://shop.boxmoto.pl/?676,pl_http-sho ... 4-70071200.
Może na to warto rzucić okiem.
Takie oto ustrojstwo – http://shop.boxmoto.pl/?676,pl_http-sho ... 4-70071200.
Może na to warto rzucić okiem.
kayetan napisał(a):Napisałem na początku, że mechanik twierdzi, że komputer nie pokazuje błędów
Bo mechanik do odczytania błędów używa sprzętu uniwersalnego ( tzn byle czego.... ) lub ze względu na modyfikacje softu przy usuwaniu DPFu błędy są niewidoczne.
Napisz skąd jesteś – właściwie to powinno być w danych profilowych... a wskażemy może jakiegoś speca w Twojej okolicy, co to będzie wiedział jak temat ugryźć. BTW – to pewnie błahostka, nawet mam swoje podejrzenie.... ale na zdiagnozowanie możesz wydać masę kasy jeśli będziesz wyważać już otwarte drzwi.
A więc zaczynamy... skąd jesteś??
Mieszkam w Głogowie (woj. dolnośląskie). Nie wiem jaki mechanik ma program do testowania, bo się na tym nie znam i nie spytałem go. Twierdził, że oprogramowanie jest dedykowane do Mazdy. Później stwierdził uszkodzenie zaworów (zwracał uwagę na takie cykanie kiedy silnik chodził). Tak jak napisałem oddali głowicę do szlifowania i wszystko miało być OK, ale po złożeniu do kupy dalej silnik dalej muli. Dziękuję za wszelkie sugestie co do przyczyny tej awarii i jeśli macie jakieś jeszcze to napiszcie (np. kolega Smile coś wspomniał).
- Od: 1 maja 2015, 20:23
- Posty: 11
- Skąd: Głogów (dolnośląskie)
- Auto: Mazda 3
Z tego co piszesz to głowica była robiona. Świece żarowe wymienione na nowe? Często to one są przyczyną problemów a nie zawsze błąd jest widoczny. Zwłaszcza po modyfikacjach softu przy usuwaniu DPFu.
kayetan napisał(a):Napisałem na początku, że mechanik twierdzi, że komputer nie pokazuje błędów
A czym je odczytywał?
A to nie podkładki wtryskiwaczykayetan napisał(a): Później stwierdził uszkodzenie zaworów (zwracał uwagę na takie cykanie kiedy silnik chodził).
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Przypomniałem sobie, że przy pierwszym sprawdzeniu mechanik mówił, że program pokazał błąd świec żarowych, ale potem już nic o tym nie wspominał, chyba uznając, że to nie ma związku z tymi objawami. W późniejszych rozmowach twierdził, że komputer nic mu nie pokazał, co mogłoby być przyczyną awarii.
- Od: 1 maja 2015, 20:23
- Posty: 11
- Skąd: Głogów (dolnośląskie)
- Auto: Mazda 3
Z tego co jeszcze kiedyś tu czytałem, to przepływomierz nie zawsze wrzuci błąd na komputer, a potrafi wprowadzić auto w tryb awaryjny. Warto odpiąć, przeczyścić, spróbować wtedy.
Dodatkowo czy zawór sterowania turbo się nie zacina? To szybko można wykluczyć w razie czego.
Dodatkowo czy zawór sterowania turbo się nie zacina? To szybko można wykluczyć w razie czego.
To sprawdzał te świece czy obstawił, że nie maja z tym nic wspólnego?
Miałem to samo gdy wszystkie były spalone więc wiem co piszę, dodatkowo ktoś u Ciebie majstrował z FAPem wiec nie wiadomo do końca "jak go usunął"... a może tablice błędów też usunął...?
Miałem to samo gdy wszystkie były spalone więc wiem co piszę, dodatkowo ktoś u Ciebie majstrował z FAPem wiec nie wiadomo do końca "jak go usunął"... a może tablice błędów też usunął...?
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości