Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych

Postprzez smile » 22 mar 2016, 21:03

Wypala Ci się regularnie, nic nie polepszysz, placebo ;). Lepiej jakiś dodatek do baku czyszczący układ paliwowo-wtryskowy.

http://www.motochemica.pl/common-rail-d ... n-protect/
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez kriskus » 23 mar 2016, 02:55

Nie dość, że nie polepszysz, to jeszcze możesz pogorszyć. Działa to działa, nie dotykaj :)
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2005, 03:30
Posty: 275 (1/0)
Skąd: Bydgoszcz / Gdańsk
Auto: BAZ5, CAKL, CRRF7J

Postprzez meter89 » 24 mar 2016, 10:06

I ja mam problem ze swoim DPF. Dwa lata temu popełniłem największą głupotę w mojej maździe, a mianowicie usunąłem ten filtr tylko dlatego, że denerwowało mnie to, że muszę zwracać uwagę, czy się nie wypala. Tym krokiem wygenerowałem sobie nowy problem, a mianowicie wszystko po usunięciu było ok, tylko strasznie wkurzał mnie smród spalin, który był dość intensywny. Po pewnym czasie stwierdziłem, że jednak najlepszym wyjściem będzie przywrócenie wszystkiego do stanu przed usunięciem. Kupiłem nowy filtr (zamiennik) i był problem z długim wypalaniem się (25 km jazdy). Ze względu na bardzo długi okres wypalania kupiłem używany oryginal, na którym filtr wypala się ok 20 km. Macie może jakiś pomysł, co mógłbym zrobić, aby filtr wypalał się na dystansie do 10 km (jak przed usunięciem)? Razem z filtrem wymieniono wszystkie czujniki wkręcone w DPFa. Dodam, że komputer nie wyrzuca żadnych błędów. Czy sprawę mogłaby załatwić aktualizacja softu w serwisie mazdy? Może szwankuje czujnik ciśnienia, który jest podpięty do filtra na takich dwóch wężykach? On akurat nie był wymieniony.
Początkujący
 
Od: 21 maja 2013, 18:10
Posty: 21 (0/1)
Auto: Mazda 6 121 KM 2.0 diesel
rok prod 2007

Postprzez rev » 4 kwi 2016, 21:31

Witam,

Przyszła kryska...
Z dpfem zawsze były jakieś problemy ale tym razem przeszedł samego siebie :(
Po tradycyjnym odpaleniu kontrolek sw. trójcy: dpf, silnika i kontroli trakcji sprawdziłem poziom oleju – przewidywanie x choć od ostatniej wymiany zaledwie 8000 km. Wymieniłem olej na wiadomy, podpiąłem forscana żeby poresetowac co trzeba a tam:

DTC w PCM: P242F-FF, P242F-FF, P242F-FF, P2458-FF
DTC w OBDII: P242F-C
DTC w ABS: C1119

na deser:

PM_GEN 10.57 g/L Ilość wytworzonych PM (g/l)
PM_ACC_DSD 19.68 g/L Wymagana ilosc nagromadzonych PM (g/l)
PM_ACC 24.69 g/L Ilość nagromadzonych PM (g/l)

O dziwo auto toczy się +/– normalnie, jest spadek mocy ale nie jakiś drastyczny (serwisowy?)
Na próbach wypalenia forscanem czy z kabla nie reaguje. Jest na to jakaś nadzieja czy szkoda czasu/kasy na ASO i reanimacje/mycie/regeneracje i od razu to wycinać?

POZDRAWIAM
Początkujący
 
Od: 16 lip 2009, 18:12
Posty: 7
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6, 140 KM, 2.0 l diesel z 2007

Postprzez meter89 » 5 kwi 2016, 17:45

rev napisał(a):Jest na to jakaś nadzieja czy szkoda czasu/kasy na ASO i reanimacje/mycie/regeneracje i od razu to wycinać?

Ja wcześniej usunąłem filtr DPF i to była zła decyzja, a mianowicie spaliny były tak gryzące, że wstyd było stać w korku. Po pewnym czasie postanowiłem z powrotem zamontować DPFa. Pierwsze kupiłem nowy zamiennik w UK, ale ten wypalał się bardzo długo, tj 25-30 km. Postanowiłem go wymienić na używany oryginał z nadzieją, że będzie się wypalał te 7-10 km, lecz dalej wypala się ponad 20 km i nie mam pomysłu co mógłbym zrobić, żeby wszystko było jak przed usunięciem. Reasumując, usunięcie tego DPFa było decyzją, która kosztowała mnie bardzo dużo, więc stanowczo odradzam.
Początkujący
 
Od: 21 maja 2013, 18:10
Posty: 21 (0/1)
Auto: Mazda 6 121 KM 2.0 diesel
rok prod 2007

Postprzez smile » 10 kwi 2016, 10:55

meter89 chyba jako pierwszy na forum przyznał się, że usunięcie DPFu było błędem <spoko>

rev napisał(a):na deser:

PM_GEN 10.57 g/L Ilość wytworzonych PM (g/l)
PM_ACC_DSD 19.68 g/L Wymagana ilosc nagromadzonych PM (g/l)
PM_ACC 24.69 g/L Ilość nagromadzonych PM (g/l)


Może warto pomyśleć, co się zepsuło w silniku że nagle dymi więcej??????
Ostatnio edytowano 10 kwi 2016, 11:03 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: wulgaryzmy
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez rev » 11 kwi 2016, 17:23

smile napisał(a):Może warto pomyśleć, co się zepsuło w silniku że nagle dymi więcej??????


2 lata temu miałem problem z wyciekającym olejem, silnik był remontowany, ergo zakładam, że problem leży raczej w krakowskich korkach, które nie dały się wypalić dpfowi niż w silniku.

ASO z diagnozą i czyszczeniem chemicznym dpfa wyceniło się na +/– 2000zł
Może uda mi się to w tym tyg zrobić taniej ;)

pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 16 lip 2009, 18:12
Posty: 7
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6, 140 KM, 2.0 l diesel z 2007

Postprzez Kristoph17 » 11 kwi 2016, 19:15

Witam, Panowie po długiej przerwie, nie będę zakładał nowego działu ale jeżeli coś nie tak to proszę moderatora o przeniesienie do innego działu, mianowicie mam taki problem, nie mam żadnego błędu, DPF ani razu mi się nie zaświecił, auto jeździ ok ale boli mnie to że strasznie przybywa mi oleju już po przejechaniu 5700km od wymiany mam prawie pod znakiem "x"(makabra), jeżdżę już na niższych biegach, wyższych obr, ale nic to nie daje autem robię dziennie 30km do pracy i z powrotem, ale bywa że na tym odcinku nie umie się dokończyć wypalanie DPF, jest tak że cały czas się wypala i w odległości mniejwięcej co 250km, dodam że znajomy usunął ww passacie i nie żałuje auto mniej pali, oleju nie przybywa jest wszystko ok i namawia mnie do wywalenia tego badziewia, więc dlatego tu piszę z prośbą o doradę bo zdania są bardzo podzielone ale sprzedawać auta nie mam zamiaru bo jest extra ale olej mnie dobija i wyśle parę zdjęć z wartościami bo nie znam sie na tym czy są ok czy też nie. W mojej madzi mam wymienione podkładki pod wtryskami i na przelewach, byłem na czyszczeniu smoka wszytsko jest super a oleju dalej przybywa, proszę o jakieś wskazówki co zrobić co sprawdzić czy ewentualnie wywalić DPF, osobiście jestem na nie ale jak nie będzie innej opcji to będę zmuszony to zrobić.
Proszę mi powiedzieć co oznaczają wartości z DPFu i z wtrysków bo jakieś kosmiczne liczby są widoczne a auto jeździ super.
Na ostatnim zdjęciu wywala mi nie zawsze ale taki komunikat Comprehensive Components ? Co to znaczy?
Ostatnio edytowano 30 paź 2016, 12:15 przez Kristoph17, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2006, 17:00
Posty: 41
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda 626GE 1,8 16V '94r."PB"
Mazda 6GY 2,0 143KM '06r."D"
Mazda 6GL 2,0 165KM '17r."PB" SkyENERGY

Postprzez smile » 11 kwi 2016, 21:04

Filtr masz czysty ( PM im mniej tym lepiej,, poniżej zera – super ! DPF wypala się, jak PM wzrosną do 6-7 g/L ). Za to wartości korekt wtryskiwaczy... tutaj widać, że się duuużo dzieje nie do końca dobrego. Wartości powinny być do siebie zbliżone a u Ciebie nie jest tak. Albo wtryski nadrabiają jakieś niedomaganie silnika albo swoje niedomaganie. Na początek możesz wlać jakiś środek do baku ( np Forte ADFC ) i wyjeździć zbiornik i sprawdzić wartości dla wtrysków. Dobrą opcją było by także sprawdzenie, czy soft w PCMie jest aktualny ale to już po podłączeniu do oryginalnego oprogramowania ( IDS VCM ). Pamiętam, że była aktualizacja softu ze względu na zmianę logiki wypalania DPFu a mało które auto ma to wgrane. U Ciebie do oleju zostało już dopuszczone ponad 1 kg paliwa – olej do wymiany.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Kristoph17 » 12 kwi 2016, 12:10

Więc może mi ktoś wytłumaczyć dlaczego tak często się wypala i tam szybko przybywa oleju, według mnie wszystko jest ok a te wartości wtrysków to tak jak na poniższym foto, dziwi mnie tylko to że wszystkie wartości są ok jedynie te poniżej podane w mm3 i nie wiem co jest powodem tak dużych wartości?
Ostatnio edytowano 30 paź 2016, 12:15 przez Kristoph17, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2006, 17:00
Posty: 41
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda 626GE 1,8 16V '94r."PB"
Mazda 6GY 2,0 143KM '06r."D"
Mazda 6GL 2,0 165KM '17r."PB" SkyENERGY

Postprzez smile » 14 kwi 2016, 23:21

Bo masz wtryskiwacze, które zamiast produkować moment obrotowy produkują sadzę ?! ?! ?!

Zrób porządek z wtryskami, wartości są niejednorodne.

Poza tym
smile napisał(a):sprawdzenie, czy soft w PCMie jest aktualny ale to już po podłączeniu do oryginalnego oprogramowania ( IDS VCM ). Pamiętam, że była aktualizacja softu ze względu na zmianę logiki wypalania DPFu
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Kristoph17 » 18 kwi 2016, 16:34

Właśnie tylko czy ktoś może sprawdzić lub powiedzieć czy mam zmienione to oprogramowanie ? Bo dzwoniłem dzisiaj do mazdy i sprawdzili po vinie że niby była robiona aktualizacja ale czy na pewno? W załączniku jest symbol softu poniżej są i daty ale jaki jest po aktualizacji nie wiem, jeżeli może ktoś sprawdzić to bardzo proszę o odpowiedź
Ostatnio edytowano 30 paź 2016, 12:16 przez Kristoph17, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2006, 17:00
Posty: 41
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda 626GE 1,8 16V '94r."PB"
Mazda 6GY 2,0 143KM '06r."D"
Mazda 6GL 2,0 165KM '17r."PB" SkyENERGY

Postprzez Kristoph17 » 19 kwi 2016, 19:01

Witam, byłem dzisiaj u mechanika sprawdził mi madzie IDSem, i okazało się że soft mam zmieniony, DPF czysty, na wtryskach po kalibracji występują dopuszczalne różnice, stwierdził że wszystko jest ok błędów 0, jeżeli wszystko ok to czemu przybywa oleju? Dodam że po przyjechaniu do domu jeździłem z lapkiem do momentu włączenia automatycznego wypalania DPF i co zauważyłem to włącza mi się już przy PM_GEN 5.06 g/L Ilość wytworzonych PM (g/l)
PM_ACC_DSD 1.22 g/L Wymagana ilosc nagromadzonych PM (g/l)
PM_ACC 1.43 g/L Ilość nagromadzonych PM (g/l), po przejechaniu 19km automatycznie się wyłączył, a wartości spadły do 0.00g/l , więc czemu już przy tak niskich wartościach się włącza? Moim zdaniem przybywa bo często się wypala jeżdżę po mieście i zdarza się że nie dokańczam wypalania (przerywam) i to chyba jest ten powód więc nie wiem co myśleć, zaś po sprawdzeniu te wartości wtrysków jak byly tak są :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2006, 17:00
Posty: 41
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda 626GE 1,8 16V '94r."PB"
Mazda 6GY 2,0 143KM '06r."D"
Mazda 6GL 2,0 165KM '17r."PB" SkyENERGY

Postprzez rev » 22 kwi 2016, 13:34

Hej,

Napisze dla potomnych, nie oddałem auta do ASO, trafiło do mechanika w kraku na wypalanie w piecu indukcyjnym, z 2000zł zrobiło się 650zł ;) Niestety o ile z dpfem se poradzili to klocków tam nie polecam wymieniać bo auto wyjechało od nich z niedokręconymi kołami co objawiło się po krótkiej wycieczce awarią :(
Co do dpfa, auto jeździ, parametry póki co w normie, zobaczymy jak dalej...

POZDRAWIAM

ps. głupie pytanie , ale po takim mechanicznym czyszczeniu nie trzeba nic resetowac forscanem?
Początkujący
 
Od: 16 lip 2009, 18:12
Posty: 7
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6, 140 KM, 2.0 l diesel z 2007

Postprzez wujex » 2 maja 2016, 16:43

No i znowu to się stało. Szybko po autostradzie, wpięta szóstka, tempomat, ok. 2500 rpm (wg. wszystkich idealne warunki do wypalenia) i po przejachaniu ok. 200 km (od ostatniego wypalania DPF-a) km zjazd z autostrady i zapala się ciągłym światłem DPF. OK – myśle sobie – 2500 rpm i więcej wbite – dopali – myślę sobie, ale po ok 3 minutach DPF zaczyna mrugać. Forscan pokazał PM ACC 7 i bład P2458. Naszczęsie udało się wypalić statycznie FORSCANEM, ale tu powstaje pytanie "why ?". Samochodu używam do dojazdów do pracy, bez wiekszych przelotów i tu inicjuje i wypala DPFa bez problemow (co ok. 150 – 200 km), EGR wyjęty i wyczyszczony przy okazji wymiany oleju (Dexelia) ok. 2300 km temu (inspekcja skasowana). Wskazania korekt wytryskiwaczy mieszcza sie między -100 a 100. Jakieś pomysły ? Założę zaślepke EGR-a, ale czy mimo tego będzie inicjował wypalnie w warunkach szybkiej jazdy, szóstki, tempomatu ..... ?
Początkujący
 
Od: 15 wrz 2014, 13:46
Posty: 21
Auto: Mazda 6 2.0 diesel MZR-CD 143 KM

Postprzez Leoo » 6 maja 2016, 10:08

Sprawdź ciśnienie w cylindrach, podkładki pod wtryskami i turbinę. Pasowało by zrobić test przelewowy wtrysków ale będzie z tym kłopot.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez tadziol » 6 maja 2016, 14:10

Leoo napisał(a):Pasowało by zrobić test przelewowy wtrysków ale będzie z tym kłopot.
W RF7J są inne sposoby.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Leoo » 6 maja 2016, 15:29

Może zamiast się wymądrzać coś doradzisz <co?>
Ostatnio edytowano 6 maja 2016, 19:26 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta (nie ma takiej potrzeby)
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez tadziol » 6 maja 2016, 16:22

Z miłą chęcią ustąpię Ci sceny.
Ja wiem gdzie tkwi problem...a Ty <co?>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez dobrzyn22 » 6 maja 2016, 19:27

tadziol napisał(a):Ja wiem gdzie tkwi problem...a Ty <co?>

a w jakim celu te zagadki <co?> :>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5222 (21/68)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6