Światła do jazdy dziennej LED – dyskusja
samo odpalanie xenonów kilka -kilkanaście razy dziennie dobrze na nie nie wpływa
Michu_M6 napisał(a):some1 napisał(a):Ksenon i tak rzadko wymieniasz
Ale jak zakładasz dobrej jakości ksenony to na raz wydajesz 250 złwięc warto się zastanowić czy je wypalać w słoneczne dni...
Większość osób nie wymienia ksenonów więcej niż jeden raz na cały okres posiadania samochodu. Chyba, że naprawdę dużo jeździsz.
Czy ktoś z obecnych tu używa H7 LED Cree jakiegoś typu?
Na allegro jest sporo ofert, jedne w umiarkowanych cenach (za 120 pln można kupić 2 żarówki H7)
inne dochodzą do 200 pln za 2 szt.:
a jeszcze inne podbijają do 300 pln
rzecz w tym, że zdjęcie nie odda prawdziwej kolorystyki i nasycenia światła – do tego dochodzi jeszcze stan klosza, warunki danego dnia (pogoda) no i nasza subiektywna ocena.
Kwestie w których nie potrafię się rozeznać to
-odprowadzanie ciepła (te fikuśne radiatory) – czy to konieczne? ma wpływ na warunki pracy żywotność?
-scalaki stabilizujące pracę takiej diody (potrzebne? zbędne? nie wiadomo?)
-jasność LUMEN – jest jakiś limit
bo widziałem aukcje krzykliwie reklamujące i 10,000 Lumenów – dla mnie bomba, ale co dla policji i jak z oślepianiem kierowców 
Jestem skłonny zainwestować te 100-300 zł w dwie H7 LED jeśli rzeczywiście i istotnie będzie spokój na kilka lat oraz jeśli będą świecić zimnym białym jak xenon oraz brać choćby trochę mniej niż 55W (np 40W/szt , 35W/szt).
Ale czy gra jest warta świeczki??
Zgadzam się z przedmówcami, że rozwalanie zderzaka lub doczepianie pasków LEDowych w M3 to trochę profanacja wyglądu, psucie estetyki, wieś-tuning.
Wstawienie LEDów w przeciwmgielne to utrata tych przeciwmgielnych świateł no i jazda na nich jako dzienne to ryzyko mandatu.
Do tej pory używałem Tungsram BLUish +50% i pierwszy padł po 6m-cach.
Zamówiłem Osramy Silverstar 2.0 (które znam z auta żony i są super, tylko auto żony to 2011 rok – moja M3 2005 – i klosze są o niebo lepsze i bardziej przejrzyste. Moje spękane – chociaż nadal białe).
Dążę do uzyskania jak najbardziej xenonowego efektu a jeśli przy tym jeszcze uda się , że będzie to H7 długo-żywotne i weźmie mniej niż standardowe 55W – to super. Poświęcę 300 pln za zestaw.
Co myślicie i co polecacie?
Na allegro jest sporo ofert, jedne w umiarkowanych cenach (za 120 pln można kupić 2 żarówki H7)

inne dochodzą do 200 pln za 2 szt.:

a jeszcze inne podbijają do 300 pln

rzecz w tym, że zdjęcie nie odda prawdziwej kolorystyki i nasycenia światła – do tego dochodzi jeszcze stan klosza, warunki danego dnia (pogoda) no i nasza subiektywna ocena.
Kwestie w których nie potrafię się rozeznać to
-odprowadzanie ciepła (te fikuśne radiatory) – czy to konieczne? ma wpływ na warunki pracy żywotność?
-scalaki stabilizujące pracę takiej diody (potrzebne? zbędne? nie wiadomo?)
-jasność LUMEN – jest jakiś limit
Jestem skłonny zainwestować te 100-300 zł w dwie H7 LED jeśli rzeczywiście i istotnie będzie spokój na kilka lat oraz jeśli będą świecić zimnym białym jak xenon oraz brać choćby trochę mniej niż 55W (np 40W/szt , 35W/szt).
Ale czy gra jest warta świeczki??
Zgadzam się z przedmówcami, że rozwalanie zderzaka lub doczepianie pasków LEDowych w M3 to trochę profanacja wyglądu, psucie estetyki, wieś-tuning.
Wstawienie LEDów w przeciwmgielne to utrata tych przeciwmgielnych świateł no i jazda na nich jako dzienne to ryzyko mandatu.
Do tej pory używałem Tungsram BLUish +50% i pierwszy padł po 6m-cach.
Zamówiłem Osramy Silverstar 2.0 (które znam z auta żony i są super, tylko auto żony to 2011 rok – moja M3 2005 – i klosze są o niebo lepsze i bardziej przejrzyste. Moje spękane – chociaż nadal białe).
Dążę do uzyskania jak najbardziej xenonowego efektu a jeśli przy tym jeszcze uda się , że będzie to H7 długo-żywotne i weźmie mniej niż standardowe 55W – to super. Poświęcę 300 pln za zestaw.
Co myślicie i co polecacie?
Uwierz, że po zamontowaniu tych zarówek, nie przejedziesz bezpiecznie żadnej trasy z zakrętami. Nie znam tego trzeciego rozwiazania, ale jego cena w PL jest absurdalnie wysoka.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
No i o taką sugestię właśnie mi chodziło !
Wątpliwości rozwiane. Dzięki.
Zestawom i żarówkom H7 led mówię goodbye.
Zabieram się do poszukiwania dziennych LEDów a w kloszu będzie jeździć zamówione H7 Osram Silverstar 2.0.
Bolesne jest tylko to, że najlepsze rozwiązanie jakie tu spotkałem (to niemieckie z tego wątku za 300 oiro) gdzie jest dzienny led ORAZ przeciwmgielny halogen W JEDNYM (i nic nie wystaje) jest takie drogie.... za 1300 pln to mam komplet opon klasy premium z wyważeniem i montażem.
No trudno. Poszukam po lokalnych sklepach i może coś znajdę.
Szukam takich:
lub takich:
lub takich:
najbardziej mnie te 800 lumenów interesują.
I nie mam jeszcze planu gdzie je umieścić. Na razie jest teza że pozbywam się halogenów przeciwmgielnych, gdyż są bardzo rzadko używane. Pytanie co dalej – bo halogen jest jajowaty a te ledy okrągłe i nie wiem jak zaślepić resztę otworu przed wodą wiatrem i śmieciami...
Dopisano 10 kwi 2016, 22:45:
jeden forumowicz weteran podpowiedział mi na PRV, że są światła przeciwmgielne + LED DRL w jednym – to byłoby idealne rozwiązanie. Nie tracę przeciwmgielnych i nie dokupuję sterczących pasków ledowych ani nie kaleczę zderzaka.
Jeśli ktoś ma link do czegoś takiego (podobno są zestawy dedykowane do Madzi, lub z Golfa 5 kompatybilne wymagające małych przeróbek uchwytów czy plastików) to uprzejmie proszę o link.
Wątpliwości rozwiane. Dzięki.
Zestawom i żarówkom H7 led mówię goodbye.
Zabieram się do poszukiwania dziennych LEDów a w kloszu będzie jeździć zamówione H7 Osram Silverstar 2.0.
Bolesne jest tylko to, że najlepsze rozwiązanie jakie tu spotkałem (to niemieckie z tego wątku za 300 oiro) gdzie jest dzienny led ORAZ przeciwmgielny halogen W JEDNYM (i nic nie wystaje) jest takie drogie.... za 1300 pln to mam komplet opon klasy premium z wyważeniem i montażem.
No trudno. Poszukam po lokalnych sklepach i może coś znajdę.
Szukam takich:

lub takich:

lub takich:

najbardziej mnie te 800 lumenów interesują.
I nie mam jeszcze planu gdzie je umieścić. Na razie jest teza że pozbywam się halogenów przeciwmgielnych, gdyż są bardzo rzadko używane. Pytanie co dalej – bo halogen jest jajowaty a te ledy okrągłe i nie wiem jak zaślepić resztę otworu przed wodą wiatrem i śmieciami...
Dopisano 10 kwi 2016, 22:45:
jeden forumowicz weteran podpowiedział mi na PRV, że są światła przeciwmgielne + LED DRL w jednym – to byłoby idealne rozwiązanie. Nie tracę przeciwmgielnych i nie dokupuję sterczących pasków ledowych ani nie kaleczę zderzaka.
Jeśli ktoś ma link do czegoś takiego (podobno są zestawy dedykowane do Madzi, lub z Golfa 5 kompatybilne wymagające małych przeróbek uchwytów czy plastików) to uprzejmie proszę o link.
ATH robił do polifta takiego oto poniżej cudaka, ale dostać go to jak wygrać w lotka.
Te halusy od golfa mkV to będą niezłej rzeźby wymagały, aby je w BK wpasować. Nie prościej jest kupić dwie fabryczne zaślepki halusów, które mają mocowania i je wyrzeźbić przy pomocy otwornicy pod konkretnego drl'a? Takie moje przemyślenia.
Te halusy od golfa mkV to będą niezłej rzeźby wymagały, aby je w BK wpasować. Nie prościej jest kupić dwie fabryczne zaślepki halusów, które mają mocowania i je wyrzeźbić przy pomocy otwornicy pod konkretnego drl'a? Takie moje przemyślenia.

-
Maciek
- Od: 17 sie 2013, 20:33
- Posty: 2298 (24/111)
- Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
- Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05
Przyznaje sie ze temat jest mi prawie obcy a i tez nie szukalem w necie dlatego pytam Was czy istnieje mozliwosc by jezdzic w dzien na przeciwmgielnych + postojowki? Taki jeden gosc kupil jakis czas temu Mondeo Mk4 i widze ze teraz tak jezdzi ale na poczatku jezdzil normalnie na mijania. Rzadko takie cos widuje ale sie zdarza.
talk_about85 napisał(a):Przyznaje sie ze temat jest mi prawie obcy a i tez nie szukalem w necie dlatego pytam Was czy istnieje mozliwosc by jezdzic w dzien na przeciwmgielnych + postojowki?
możliwość jest czy to jest legalne – nie
Zastanawiam sie czy czasami moc przeciwmgielnych nie jest wtedy zmniejszona bo swieca jakby slabszym swiatlem natomiast postojowki tak jak zawsze. W kazdym badz razie dziwi mnie iz ludzie kupuja dosc dobre auta tu przyklad Mondeo Mk4 a kombinacje z tymi swiatlami jak nie wiem co.
Zamontowałem.
Takie światła:


w tym miejscu:

tak w nocy:

tak w nocy z pozycją:

zakupione ok 2010 roku, jeździły w Mercedesie W124 kilka lat, przeżyły kilka zim.
Poszedłem po kosztach, ale byłem przygotowany dać ok 300 pln za nowy zestaw DRL.
Gasną w momencie ustawienia manetki na światła mijania – czyli regulaminowo. (świecą razem z pozycyjnymi)
Odległość między ledami to 59 cm. Mam nadzieję, że o ten 1cm nie będzie się na przeglądzie przypierdzielał ani żadna nadgorliwa Grażyna z drogówki nie wyjdzie z centymetrem. Od obrysu nie mierzyłem.
Zamontowane są na 2 śrubki każda lampa do blaszki schowanej od środka kratki bezinwazyjnie – nic nie wiercone, nic nie ucinane.
Od środka w kratce jest blaszka z nawierconymi dwoma otworami – kratka jest ściśnięta między blaszkami.
Jedyny zauważalny minus (jak do tej pory) to taki, że są mocno widoczne wibracje przy pracy silnika na postoju. Trochę pojeżdżę i zobaczymy czy się nie obluzują lub nie opadną na dół od tych drgań.
Ponieważ montował mi kolega elektronik – są także podpięte na osobnym bezpieczniku 5A.
Mam wrażenie, że wyświeciły już trochę w Mercu przez te lata. Ale nie były używane przez ok 8 m-cy aż w końcu kilka dni temu zostały reaktywowane.
Jestem zadowolony.
Jeśli uważacie, że to styl wieś-mak, wieś tańczy i śpiewa – trudno. Przyjmę krytykę na klatę.
I tak nie wiadomo jak długo pojeżdżą, czy któraś dioda nie padnie i nie będę i tak kupować nowych.
Takie światła:


w tym miejscu:

tak w nocy:

tak w nocy z pozycją:

zakupione ok 2010 roku, jeździły w Mercedesie W124 kilka lat, przeżyły kilka zim.
Poszedłem po kosztach, ale byłem przygotowany dać ok 300 pln za nowy zestaw DRL.
Gasną w momencie ustawienia manetki na światła mijania – czyli regulaminowo. (świecą razem z pozycyjnymi)
Odległość między ledami to 59 cm. Mam nadzieję, że o ten 1cm nie będzie się na przeglądzie przypierdzielał ani żadna nadgorliwa Grażyna z drogówki nie wyjdzie z centymetrem. Od obrysu nie mierzyłem.
Zamontowane są na 2 śrubki każda lampa do blaszki schowanej od środka kratki bezinwazyjnie – nic nie wiercone, nic nie ucinane.
Od środka w kratce jest blaszka z nawierconymi dwoma otworami – kratka jest ściśnięta między blaszkami.
Jedyny zauważalny minus (jak do tej pory) to taki, że są mocno widoczne wibracje przy pracy silnika na postoju. Trochę pojeżdżę i zobaczymy czy się nie obluzują lub nie opadną na dół od tych drgań.
Ponieważ montował mi kolega elektronik – są także podpięte na osobnym bezpieczniku 5A.
Mam wrażenie, że wyświeciły już trochę w Mercu przez te lata. Ale nie były używane przez ok 8 m-cy aż w końcu kilka dni temu zostały reaktywowane.
Jestem zadowolony.
Jeśli uważacie, że to styl wieś-mak, wieś tańczy i śpiewa – trudno. Przyjmę krytykę na klatę.
I tak nie wiadomo jak długo pojeżdżą, czy któraś dioda nie padnie i nie będę i tak kupować nowych.
Coś chyba poknociłeś jak podpiąłeś ,że świecą z pozycyjnymi ?
Świecą się po przekręceniu silnika a gasną gdy włączam mijania H7.
Sądzisz, że powinny gasnąć przy pozycyjnych?
Nie jeździmy z samymi pozycyjnymi przecież. A gdy są słabe warunki widoczności to i tak jest obowiązek włączyć mijania ....
Sądzisz, że powinny gasnąć przy pozycyjnych?
Nie jeździmy z samymi pozycyjnymi przecież. A gdy są słabe warunki widoczności to i tak jest obowiązek włączyć mijania ....
moje gasną po wł. pozycji tak ma być dla aut od 2009 rocznika więc twoje jest zgodne z prawem tylko po co ma się świecić pozycja + wszystko inne ?
Witam.
Szukam pomocy gdzie podpiąć najłatwiej plus po zapłonie w mojej mazdzinie. Kupiłem niedawno 1,6 Benz z 2004 roku i swiatła DLR mam juz załozone. Jedyny problem to nie wiem gdzie szukac plusa po zaplonie
. Pomysły z wpinaniem sie w wtryski raczej mnie nie przekonuje, a nie chce ciągnąc kabla z kabiny .
Jesli mozecie podsunac rozwiazanie gdzie znalesc " Plus " po zaplonie bede wdzieczny.
Szukam pomocy gdzie podpiąć najłatwiej plus po zapłonie w mojej mazdzinie. Kupiłem niedawno 1,6 Benz z 2004 roku i swiatła DLR mam juz załozone. Jedyny problem to nie wiem gdzie szukac plusa po zaplonie
Jesli mozecie podsunac rozwiazanie gdzie znalesc " Plus " po zaplonie bede wdzieczny.
- Od: 8 kwi 2010, 13:42
- Posty: 23
- Skąd: Szczecin
- Auto: MX-3 , 1,6 DOHC , 98r.....
Mazda 3 , 1,6 -105 KM , Mazda 2 1,4 benz 2005 ,
Przeglądając ogłoszenia, na taką oto poniżej rzeźbę halusów pod DRL'e się natknąłem. Kiedyś się nawet nad tym zastanawiałem u siebie, ale to zdjęcie jakoś pozostawia we mnie mieszane uczucia. 

-
Maciek
- Od: 17 sie 2013, 20:33
- Posty: 2298 (24/111)
- Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
- Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05
-
Maciek
- Od: 17 sie 2013, 20:33
- Posty: 2298 (24/111)
- Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
- Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości