Ksenony – Regulacja wysokości

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez krabdul » 30 mar 2016, 19:56

Mam pytanie o regulację wysokości świateł.
Pierwszy raz mam ksenony i znalazłem jedynie pokrętło (kluczem nasadowym ok 13 od tyłu, lub jakimś zębatym od góry) i znajduje się ono na silniczku. Zakładam, że jest od regulacji samej wysokości. Jak wiadomo w ksenonach jest samopoziomowanie i teraz pytanie czy korektę mogę wykonywać w dowolnym momencie i czy śmiało mogę się bawić tym pokrętłem. W poprzedniej gg miałem po 2 albo 3 imbusy na lampę do regulacji i nie znajdowały się raczej na samym silniczku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 997 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez Wojtek » 30 mar 2016, 20:21

Ksenony, jak wspomniałeś, mają układ samopoziomujący światła... Nie wiem jak jest w BM, ale wcześniej robiło się kalibrację wyjściowego ustawienia świateł tak zwany "set zero" programem serwisowym IDS. Śruby na lampie są by wstępnie ustawić światła... nie służą one do precyzyjnej regulacji lamp...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez krabdul » 30 mar 2016, 20:27

Ok rozumiem. One równo świecą, ale wg mnie zbyt nisko. Wystarczy, że przekręcę oba o tyle samo. Raczej nie jest skokowe pokrętło, więc z wyczuciem idzie to jednak zrobić jak należy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 997 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez Wojtek » 30 mar 2016, 21:29

krabdul napisał(a):One równo świecą, ale wg mnie zbyt nisko.

Wielu się na to skarżyło również w poprzednich modelach... Wizyta w ASO i podniesiony zostanie snop światła – programowo... :)
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Spoko40 » 30 mar 2016, 21:31

krabdul napisał(a):Ok rozumiem. One równo świecą, ale wg mnie zbyt nisko. Wystarczy, że przekręcę oba o tyle samo. Raczej nie jest skokowe pokrętło, więc z wyczuciem idzie to jednak zrobić jak należy.


Widzę, że ręce cię świerzbią i nie wiesz co z nimi zrobić, masz samochód na gwarancji, więc nie kombinuj tylko podjedź do serwisu niech sprawdzą. Często jeżdżę w nocy przed "pomysłowymi Dobromirami" ustawiającymi światła chyba na stodole i wierz mi nie chciałbyś mieć takiego za sobą.
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2016, 18:58
Posty: 88 (0/1)
Auto: Mazda 3 Enso 2016
Mazda 2 DJ 2019

Postprzez krabdul » 30 mar 2016, 21:42

Dzięki za info. Co do Dobromirów to również mnie drażnią, ale przerobiłem w życiu metrologię mechaniczną, elektroniczną i akustyczną i ustawienie światła przy powyższych mnie nie przeraża. Nie warto wrzucać wszystkich do jednego worka. To taka mała dygresyjka ;) ale skoro mogą to zrobić z kompa w aso to może faktycznie tam podjadę przy okazji. Swoją drogą Dobromirowie, o których mowa mają albo zenony, albo halogeny 110W, albo mają na ty wyj...ne i paradoksalnie nie podchodzą nawet do regulacji.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 997 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez Wojtek » 30 mar 2016, 21:58

Podjedź i niech ustawią światła :)
To chwila z kompem.
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez darrecki » 31 mar 2016, 00:31

Nawet nie wiedzialem, ze reguluje sie IDS. Sam mialem juz ze 2 podejscia do recznej regulacji ale albo malo miejsca bylo albo raczki zmarzly :) Zadko jezdze po zmroku, ale musze przyznac ze jak ciemno, to na krotkich przyslowiowego ch... widac.
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3138 (49/162)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D

Postprzez Entrails » 31 mar 2016, 15:19

Mi światła podnieśli na zwykłej Stacji Diagnostycznej za free( do ASO mam 50 km ). Wystarczy dłuższy śrubokręt krzyżakowy i trzy minuty roboty. Teraz widoczność jest o niebo lepsza.
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2015, 16:37
Posty: 96 (6/8)
Auto: Mazda 3 SkyEnergy HB Soul Red 120 KM, Navi, Ksenon, Sebring, Akai Pakiet.

Postprzez Wojtek » 31 mar 2016, 15:23

Entrails napisał(a):Mi światła podnieśli na zwykłej Stacji Diagnostycznej za free( do ASO mam 50 km ).

Po to się właśnie programuje ustawienie zerowe, by system miał pełną możliwość reakcji na nierówności odbierane zawieszeniem...
Śrubokręty służą tylko tutaj do wstępnego ustawienia reflektora... <głaszcze>
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Entrails » 31 mar 2016, 15:29

O takim ustawieniu mowie, bo fabrycznie ustawienie to było ewidentnie za nisko...przynajmniej pod wzgledem bezpieczeństwa i linii regulacyjnych.
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2015, 16:37
Posty: 96 (6/8)
Auto: Mazda 3 SkyEnergy HB Soul Red 120 KM, Navi, Ksenon, Sebring, Akai Pakiet.

Postprzez creet » 31 mar 2016, 15:34

Tu macie zdjęcia przed i po podniesieniu ksenonów regulacją za lampą. Ustawienia fabryczne to był jakiś żart.

http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=494&t=177483&p=3042677&hilit=podniesienie#p3042677
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 23:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Postprzez Wojtek » 31 mar 2016, 15:47

Tak, Mazdy z fabryki z ksenonami przeważnie były ustawione zbyt nisko... :|

Tak jak kolega napisał, męczyć ASO o ustawienie świateł...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez krabdul » 6 kwi 2016, 18:23

Mam pytanie czy tę regulację z IDSa to robiliście w obecnych autach?
Dzwoniłem do serwisu i pytałem czy robią to z pokrętła czy z kompa i jak podałem model to pan powiedział, że regulują na pokrętle. Od kopa też nie zrobią i trzeba się umówić, ale nie widział też problemu żebym sobie to na stacji kontroli pojazdów wyregulował.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 997 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez creet » 6 kwi 2016, 19:18

Mój efekt podlinkowany w poprzednim poście uzyskałem przez podniesienie pokrętłem. Co to jest IDS?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 23:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Postprzez Marianek » 8 kwi 2016, 21:44

creet napisał(a):Co to jest IDS?
Komputer diagnostyczny Mazdy którym posługują się ASO.
Posiada dedykowane oprogramowanie do Mazdy, częściowo również do Forda.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez Megas » 8 kwi 2016, 23:32

Czytałem ten temat kilka dni temu, a że miałem umówioną wizytę w ASO to przy okazji wspomniałem o tym. Nie wiem jak to robili, ale faktycznie podnieśli wiązkę światła dosyć mocno, wręcz mam wrażenie że oślepiam innych, no ale nikt do tej pory mi nie mrugał. Co prawda póki co nie testowałem świateł w odpowiednich warunkach (tj. ciemna noc i w miarę równa długa droga – np. autostrada), ale powierzchownie patrząc wydaje mi się, że różnica będzie spora.
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2016, 15:58
Posty: 113 (49/3)
Auto: Mazda 3 BM HB 2015, 2.0 120KM SkyPassion

Postprzez krabdul » 11 kwi 2016, 13:56

W krótkim terenie coś tam stwierdzisz, ale jak są nierówności, zjazdy, podjazdy to czasami myślę, że mam za nisko a czasami, że za wysoko ;)
Najprościej podjechać na jakiś parking podziemny z równą wylewką i na ścianie sprawdzić jaka jest wysokość światła z np 20 metrów a jaka z 2 metrów i najważniejsze, żeby z tych 2ch była ciut wyższa. Dokładny spadek snopa światła wraz z oddalaniem od ściany wygrzebiesz w necie. Wbrew wpisom w tym wątku reguluje się prosto, szybko i precyzyjnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 997 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez Rubik » 29 kwi 2016, 15:50

... płacicie w ASO za podniesienie "świateł" ? Pytam , bo w moim ASO powiedzieli , że jeśli wiązka światła mieści się w normie granicznej to mogą ją podnieść do jej maximum ( maximum normy ), ale za odpłatnością 50 zł.
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2013, 23:32
Posty: 179 (3/3)
Auto: Mazda 3 BM 120KM MT
SkyEnergy SD
Snowflake White

Postprzez creet » 29 kwi 2016, 15:55

Ja nie płaciłem. Zmień ASO, albo podjedź do byle jakiego diagnosty – zapłacisz pewnie 15-20zł. Ustawianie ksenonów nie trwa dłużej niż 5 minut z podniesieniem maski.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 23:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323