Ksenony – Regulacja wysokości
1, 2
Mam pytanie o regulację wysokości świateł.
Pierwszy raz mam ksenony i znalazłem jedynie pokrętło (kluczem nasadowym ok 13 od tyłu, lub jakimś zębatym od góry) i znajduje się ono na silniczku. Zakładam, że jest od regulacji samej wysokości. Jak wiadomo w ksenonach jest samopoziomowanie i teraz pytanie czy korektę mogę wykonywać w dowolnym momencie i czy śmiało mogę się bawić tym pokrętłem. W poprzedniej gg miałem po 2 albo 3 imbusy na lampę do regulacji i nie znajdowały się raczej na samym silniczku.
Pierwszy raz mam ksenony i znalazłem jedynie pokrętło (kluczem nasadowym ok 13 od tyłu, lub jakimś zębatym od góry) i znajduje się ono na silniczku. Zakładam, że jest od regulacji samej wysokości. Jak wiadomo w ksenonach jest samopoziomowanie i teraz pytanie czy korektę mogę wykonywać w dowolnym momencie i czy śmiało mogę się bawić tym pokrętłem. W poprzedniej gg miałem po 2 albo 3 imbusy na lampę do regulacji i nie znajdowały się raczej na samym silniczku.
Ksenony, jak wspomniałeś, mają układ samopoziomujący światła... Nie wiem jak jest w BM, ale wcześniej robiło się kalibrację wyjściowego ustawienia świateł tak zwany "set zero" programem serwisowym IDS. Śruby na lampie są by wstępnie ustawić światła... nie służą one do precyzyjnej regulacji lamp...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Ok rozumiem. One równo świecą, ale wg mnie zbyt nisko. Wystarczy, że przekręcę oba o tyle samo. Raczej nie jest skokowe pokrętło, więc z wyczuciem idzie to jednak zrobić jak należy.
krabdul napisał(a):One równo świecą, ale wg mnie zbyt nisko.
Wielu się na to skarżyło również w poprzednich modelach... Wizyta w ASO i podniesiony zostanie snop światła – programowo...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
krabdul napisał(a):Ok rozumiem. One równo świecą, ale wg mnie zbyt nisko. Wystarczy, że przekręcę oba o tyle samo. Raczej nie jest skokowe pokrętło, więc z wyczuciem idzie to jednak zrobić jak należy.
Widzę, że ręce cię świerzbią i nie wiesz co z nimi zrobić, masz samochód na gwarancji, więc nie kombinuj tylko podjedź do serwisu niech sprawdzą. Często jeżdżę w nocy przed "pomysłowymi Dobromirami" ustawiającymi światła chyba na stodole i wierz mi nie chciałbyś mieć takiego za sobą.
Dzięki za info. Co do Dobromirów to również mnie drażnią, ale przerobiłem w życiu metrologię mechaniczną, elektroniczną i akustyczną i ustawienie światła przy powyższych mnie nie przeraża. Nie warto wrzucać wszystkich do jednego worka. To taka mała dygresyjka
ale skoro mogą to zrobić z kompa w aso to może faktycznie tam podjadę przy okazji. Swoją drogą Dobromirowie, o których mowa mają albo zenony, albo halogeny 110W, albo mają na ty wyj...ne i paradoksalnie nie podchodzą nawet do regulacji.
Nawet nie wiedzialem, ze reguluje sie IDS. Sam mialem juz ze 2 podejscia do recznej regulacji ale albo malo miejsca bylo albo raczki zmarzly
Zadko jezdze po zmroku, ale musze przyznac ze jak ciemno, to na krotkich przyslowiowego ch... widac.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3138 (49/162)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
Mi światła podnieśli na zwykłej Stacji Diagnostycznej za free( do ASO mam 50 km ). Wystarczy dłuższy śrubokręt krzyżakowy i trzy minuty roboty. Teraz widoczność jest o niebo lepsza.
Entrails napisał(a):Mi światła podnieśli na zwykłej Stacji Diagnostycznej za free( do ASO mam 50 km ).
Po to się właśnie programuje ustawienie zerowe, by system miał pełną możliwość reakcji na nierówności odbierane zawieszeniem...
Śrubokręty służą tylko tutaj do wstępnego ustawienia reflektora...

Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Tu macie zdjęcia przed i po podniesieniu ksenonów regulacją za lampą. Ustawienia fabryczne to był jakiś żart.
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=494&t=177483&p=3042677&hilit=podniesienie#p3042677
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=494&t=177483&p=3042677&hilit=podniesienie#p3042677
Tak, Mazdy z fabryki z ksenonami przeważnie były ustawione zbyt nisko... 
Tak jak kolega napisał, męczyć ASO o ustawienie świateł...
Tak jak kolega napisał, męczyć ASO o ustawienie świateł...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Mam pytanie czy tę regulację z IDSa to robiliście w obecnych autach?
Dzwoniłem do serwisu i pytałem czy robią to z pokrętła czy z kompa i jak podałem model to pan powiedział, że regulują na pokrętle. Od kopa też nie zrobią i trzeba się umówić, ale nie widział też problemu żebym sobie to na stacji kontroli pojazdów wyregulował.
Dzwoniłem do serwisu i pytałem czy robią to z pokrętła czy z kompa i jak podałem model to pan powiedział, że regulują na pokrętle. Od kopa też nie zrobią i trzeba się umówić, ale nie widział też problemu żebym sobie to na stacji kontroli pojazdów wyregulował.
Komputer diagnostyczny Mazdy którym posługują się ASO.creet napisał(a):Co to jest IDS?
Posiada dedykowane oprogramowanie do Mazdy, częściowo również do Forda.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 7010 (210/247)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Czytałem ten temat kilka dni temu, a że miałem umówioną wizytę w ASO to przy okazji wspomniałem o tym. Nie wiem jak to robili, ale faktycznie podnieśli wiązkę światła dosyć mocno, wręcz mam wrażenie że oślepiam innych, no ale nikt do tej pory mi nie mrugał. Co prawda póki co nie testowałem świateł w odpowiednich warunkach (tj. ciemna noc i w miarę równa długa droga – np. autostrada), ale powierzchownie patrząc wydaje mi się, że różnica będzie spora.
W krótkim terenie coś tam stwierdzisz, ale jak są nierówności, zjazdy, podjazdy to czasami myślę, że mam za nisko a czasami, że za wysoko 
Najprościej podjechać na jakiś parking podziemny z równą wylewką i na ścianie sprawdzić jaka jest wysokość światła z np 20 metrów a jaka z 2 metrów i najważniejsze, żeby z tych 2ch była ciut wyższa. Dokładny spadek snopa światła wraz z oddalaniem od ściany wygrzebiesz w necie. Wbrew wpisom w tym wątku reguluje się prosto, szybko i precyzyjnie.
Najprościej podjechać na jakiś parking podziemny z równą wylewką i na ścianie sprawdzić jaka jest wysokość światła z np 20 metrów a jaka z 2 metrów i najważniejsze, żeby z tych 2ch była ciut wyższa. Dokładny spadek snopa światła wraz z oddalaniem od ściany wygrzebiesz w necie. Wbrew wpisom w tym wątku reguluje się prosto, szybko i precyzyjnie.
... płacicie w ASO za podniesienie "świateł" ? Pytam , bo w moim ASO powiedzieli , że jeśli wiązka światła mieści się w normie granicznej to mogą ją podnieść do jej maximum ( maximum normy ), ale za odpłatnością 50 zł.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości