Witam wszystkich,
Kilka dni temu kupiłem Mazde 323f 2.0 Sportive (silnik FS). Mam zamiar założyć instalację gazową. I tutaj pojawia sie pytanie- co wybrać, żeby auto dobrze jeździło, instalacja się nie psuła i była wydajna oraz nie wymagało częstych regulacji. Przez ostatnie dni starałem się znależć na terenie Warszawy warsztat któremu nie będę się bał oddać samohodu. Po wstępnym reasearchu i prześledzeniu opinii natrafiłem na Klinike lpg i Migaz-s.
Do pierwszej z nich podjechałem- sprawdzili kompa wszystko gra nic tylko zakładać. Dostałem propozycję następującego zestawu: Sterownik Tech 224 lub Stag 4, wtryski barracuda, reduktor Kme Tour. (3300zł) ponad dwa tygodnie oczekiwania na miejsce.
Do drugiej zadzwoiniłem i zaproponowali: Stag 300-isa2, wtryski Hana, reduktor niestety zapomniałem. (3100) Oczekiwanie na montaż również 2 tygodnie.
Nie ukrywam, że zależy mi na czasie i z tego powodu zadzwoniłem do autoryzowanego instalatora Stag- do firmy Alltop. Po krótkiej rozmowie telefonicznej zaproponował mi oczywiście cały zestaw Staga, ale co mnie zdziwiło budżetowy- Stag 4 Q-box, wtryski AC W01, reduktor AC R01. Podobno sterownik ma funkcje zubożenie mazda wiec powinien smigac. (2500zł) znalazłby się jeszcze termin na ten tydzień- na tym najbardziej by mi zależało.
Nie mówię, że zdecyduję się na wyżej wymieniony zestaw (może warto zainwestować w sterownik Stag 300-isa2?, lub inna reszte podzespolow? nie znam sie na instalacjach gazowch). Generalnie budzet do 3000-3100zł.
Finally
Czy moge prosic o rade doświadczonych forumowiczow, uzytkownikow jezdzacych na lpg z wyżej wymienionym silnikiem lub po prostu ludzi, którzy mają doświadczenie z wyżej wymienionymi warsztatami (głównie ALLTOP, już wystarczająco jest nasłodzone o konkurencji- jeszcze podwyzsza no i tak spore ceny a ludzie beda stali w tygodniowych kolejkach niczym po swieze golfy z pierwszej DE reki). Piona!
Mazda 323F Sportive – pomoc w doborze instalacji gazowej.
Strona 1 z 1
z tych kartek staga wynika że mają lepszą wydajność od zwykłych w01 bo są jeszcze wydajniejsze ale wolniejsze.
ale doczytałem i jednak jest to samo. ale jeszcze ze dwa miesiące temu tak nie podawali jak szukałem listwy
ale doczytałem i jednak jest to samo. ale jeszcze ze dwa miesiące temu tak nie podawali jak szukałem listwy
Ze sterownikiem wolalbym pozostac przy Stagu- jest dostepny praktycznie wszedzie, wiekszosc gazownikow ogarnia, a sama firma preznie dziala i sie rozwija. Nie ma probemu z aktualizacjami itp. Wysyłaja swoje produkty na caly swiat. Tym własnie mnie skusila. Chyba jednak pozostane przy konfiguracji stagowskiej w pelnym wydaniu, bo jezeli sie nie myle tylko wtedy jest udzielana gwarancja 24 miesiace bez limitu kilometrow. Jutro bede rozmawial Alltop w sprawie wyboru lepszego zestawu niz zaproponowali i zweryfikuje go ze wsparciem technicznym AC. Dzieki za rady!
- Od: 4 kwi 2016, 00:26
- Posty: 8
- Auto: 323f bj sportive
Twój wybór, ale nie jedyne AC sprzedaje za granicę. Znajdziesz i kme, ag centrum i panie jeszcze trochę.
Też bym wybrał zenita. A czy aby na pewno jest zaletą fakt, że montują staga prawie wszędzie? Moim zdaniem nie. Niestety przez to obniża się niekiedy jakość montażu, bo stagi zalały Polszę. Jakość pewnie trzymają, nie mówię, że nie, bo nie wiem. Natomiast dawno przestałem wierzyć w te obiegowe opinie. A już nie daj boże wejść na ich forum, rzekomo niezależne.... To mózg wyprany. Jeśli utarte ścieżki są Ci bliskie, idziesz za tłumem, to faktycznie to ten kierunek. Nie wiem jednak czy wiesz, że Polska jest bardzo ważnym producentem na świecie w światku lpg samochodowego i wiele rodzimych firm eksportuje swoje produkty.
Też bym wybrał zenita. A czy aby na pewno jest zaletą fakt, że montują staga prawie wszędzie? Moim zdaniem nie. Niestety przez to obniża się niekiedy jakość montażu, bo stagi zalały Polszę. Jakość pewnie trzymają, nie mówię, że nie, bo nie wiem. Natomiast dawno przestałem wierzyć w te obiegowe opinie. A już nie daj boże wejść na ich forum, rzekomo niezależne.... To mózg wyprany. Jeśli utarte ścieżki są Ci bliskie, idziesz za tłumem, to faktycznie to ten kierunek. Nie wiem jednak czy wiesz, że Polska jest bardzo ważnym producentem na świecie w światku lpg samochodowego i wiele rodzimych firm eksportuje swoje produkty.
Taco napisał(a):Twój wybór, ale nie jedyne AC sprzedaje za granicę. Znajdziesz i kme, ag centrum i panie jeszcze trochę.
Też bym wybrał zenita. A czy aby na pewno jest zaletą fakt, że montują staga prawie wszędzie? Moim zdaniem nie. Niestety przez to obniża się niekiedy jakość montażu, bo stagi zalały Polszę. Jakość pewnie trzymają, nie mówię, że nie, bo nie wiem. Natomiast dawno przestałem wierzyć w te obiegowe opinie. A już nie daj boże wejść na ich forum, rzekomo niezależne.... To mózg wyprany. Jeśli utarte ścieżki są Ci bliskie, idziesz za tłumem, to faktycznie to ten kierunek. Nie wiem jednak czy wiesz, że Polska jest bardzo ważnym producentem na świecie w światku lpg samochodowego i wiele rodzimych firm eksportuje swoje produkty.

Czesc!
Czas napisac jak przebiegla instalacja, regulacja i jak sie mazda sprawuje.
Zaczne od tego jaki zestaw wybralem. Pod mache poszedl Stag Qbox Plus, wtryskiwacze ac w03, reduktor ac r01 150KM.
Instalacja w Alltop w Warszawie, cena 3000zł.
Obsluga mila, profesjonalna. Kontakt zawsze szybki, umowienie sie na regulacje bez problemu z dnia na dzien.
No wlasnie regulacje. Problem polega na tym, ze mazda jezdzi, ale oczywiscie szarpie. Bylem juz 3 razy, za kazdym razem jest lepiej (nie idealnie- znosnie), ale po jakims czasie wszystko sie rozregulowuje- zauwazylem to ostatnio. Przed weekendem bylo w miare ok, musialem szukac po obrotach szarpek, przejechalem 900km i teraz szarpie juz praktycznie na kazdych przy odpuszczaniu gazu. Czasami nawet przy powolnym przyspieszaniu sobie piernie.
Kolejny problem który tez nasilił sie po tym weekendzie to "zawieszanie sie" obrotow. Nie jest tak, ze nie chca spasc. Po prostu (czasami, co kilka przyspieszen) przy ostrym przyspieszaniu przestaje sie wkrecac, zawiesza sie i mruga dioda od instalacji. Taka odcinka bez odcinki. Po odpuszczeniu gazu i dodaniu z powrotem wszystko jest ok. Jezeli przytrzymam dluzej wyskakuje check engine- gasnie po kilku odpaleniach lub jak dluzej posoi. Wczesniej taka sytuacja miala miejsce tylko przy konczacym sie gazie- byl ustawiony za maly prog przelaczenia na benzyne (przestawiony- ale tylko raz udalo mi sie wykonczyc gaz i samoczynnie przelaczyc na benzyne. Zawsze tankuje bo denerwuje mnie, ze nie chce sie wkrecac. Jak jachalem spokojnie to potrafilem przejechac jeszcze 20-30km) Ostatnio zdaza sie to juz niezaleznie od poziomu gazu.
Trzecia sprawa przerwanie w okolicach 4500-5500 RPM przy pelnym bucie. Jest od poczatku, ale tez zdaza sie raz na kilka przyspieszen.
W srode odstawiam auto na kolejna regulacje juz na caly dzien, nie szybkie podregulowanie, wiec zobaczymy co wymysla. Poki co moze macie jakies wskazowki? Czy to zbyt duzo baboli jak na jeden raz?;)
Zwlekalem z tym postem, bo chcialem napisac jak juz wszystko bedzie zrobione i bedzie ladnie jezdzic, dac jakies wskazowki ludziom, ktorzy beda chcieli zalozyc LPG do Sportiva. Z jazdy jestem generalnie zadowolony tylko przy dystrybutorze, ale auto sporo stracilo ze swojego uroku. Milego wieczoru, piona!
Czas napisac jak przebiegla instalacja, regulacja i jak sie mazda sprawuje.
Zaczne od tego jaki zestaw wybralem. Pod mache poszedl Stag Qbox Plus, wtryskiwacze ac w03, reduktor ac r01 150KM.
Instalacja w Alltop w Warszawie, cena 3000zł.
Obsluga mila, profesjonalna. Kontakt zawsze szybki, umowienie sie na regulacje bez problemu z dnia na dzien.
No wlasnie regulacje. Problem polega na tym, ze mazda jezdzi, ale oczywiscie szarpie. Bylem juz 3 razy, za kazdym razem jest lepiej (nie idealnie- znosnie), ale po jakims czasie wszystko sie rozregulowuje- zauwazylem to ostatnio. Przed weekendem bylo w miare ok, musialem szukac po obrotach szarpek, przejechalem 900km i teraz szarpie juz praktycznie na kazdych przy odpuszczaniu gazu. Czasami nawet przy powolnym przyspieszaniu sobie piernie.
Kolejny problem który tez nasilił sie po tym weekendzie to "zawieszanie sie" obrotow. Nie jest tak, ze nie chca spasc. Po prostu (czasami, co kilka przyspieszen) przy ostrym przyspieszaniu przestaje sie wkrecac, zawiesza sie i mruga dioda od instalacji. Taka odcinka bez odcinki. Po odpuszczeniu gazu i dodaniu z powrotem wszystko jest ok. Jezeli przytrzymam dluzej wyskakuje check engine- gasnie po kilku odpaleniach lub jak dluzej posoi. Wczesniej taka sytuacja miala miejsce tylko przy konczacym sie gazie- byl ustawiony za maly prog przelaczenia na benzyne (przestawiony- ale tylko raz udalo mi sie wykonczyc gaz i samoczynnie przelaczyc na benzyne. Zawsze tankuje bo denerwuje mnie, ze nie chce sie wkrecac. Jak jachalem spokojnie to potrafilem przejechac jeszcze 20-30km) Ostatnio zdaza sie to juz niezaleznie od poziomu gazu.
Trzecia sprawa przerwanie w okolicach 4500-5500 RPM przy pelnym bucie. Jest od poczatku, ale tez zdaza sie raz na kilka przyspieszen.
W srode odstawiam auto na kolejna regulacje juz na caly dzien, nie szybkie podregulowanie, wiec zobaczymy co wymysla. Poki co moze macie jakies wskazowki? Czy to zbyt duzo baboli jak na jeden raz?;)
Zwlekalem z tym postem, bo chcialem napisac jak juz wszystko bedzie zrobione i bedzie ladnie jezdzic, dac jakies wskazowki ludziom, ktorzy beda chcieli zalozyc LPG do Sportiva. Z jazdy jestem generalnie zadowolony tylko przy dystrybutorze, ale auto sporo stracilo ze swojego uroku. Milego wieczoru, piona!
- Od: 4 kwi 2016, 00:26
- Posty: 8
- Auto: 323f bj sportive
A widzisz wystarczyło Zenit Pro , Herkules i Kme Silver albo Tur i by tego nie było , miła obsługa ale pewnie montowac i stroic nie potrafią ,
U mojego fachowca zabuliłbys około 2,5 tys w Bydgoszczy
Dopisano 9 maja 2016, 21:58:
2850 zapłaciłem do Saab-a , a graty musze mieć sporo mocniejsze
U mojego fachowca zabuliłbys około 2,5 tys w Bydgoszczy
Dopisano 9 maja 2016, 21:58:
2850 zapłaciłem do Saab-a , a graty musze mieć sporo mocniejsze
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości