Zakup nowego auta – Mazda CX-3 (2015 – obecnie)

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez toruńczyk » 31 mar 2016, 12:25

Takinijaki...
"Błądziłeś" takimi jak ja drogami a u mnie trwało to prawie rok cały :) A jak widać nie pobłądziliśmy <spoko> Nawet posiłkowałem się "tutaj" ... dzięki Sosenko ! I oby tak do końca !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2015, 21:02
Posty: 501 (16/40)
Auto: Mazda CX-3 – 2016r. , 2.0Pb – 120KM , AT , Sky Passion , Soul Red .

Postprzez Takinijakitaki » 31 mar 2016, 15:50

No Toruńczyk powiem szczerze, że siedem lat jeżdżę civiciem a od 2 szukam zmiennika i byłem załamany... Nawet chciałem kupić nowego Grande Punto ze względu na to, że żona ma takiego i powiem szczerze – trwałość tego auta jest masakrycznie dobra. 2006r 270 000 przebiegu 1.4 w gazie od nowości... lać nie gadać. Rocznie na naprawy może z 1500zł wydałem.
Wracając do tematu – dlaczego CX3...
Wybrałem najtańszą dostępną opcję GO. Do tego akcesoryjne oklejenie góra-dół, obszycie kierownicy skórą, podłokietnik i to wszystko.
Do tego felgi 17 OZ Racing 17 cali i całoroczne Goodyeary.
Mimo młodego wieku – jestem pod względem ,,wspomagaczy" w samochodzie ,,stara szkoła".
Muszę jeszcze rozkminić jak na stałe pozbyć się i-stopu (bo to dla mnie jedyna wada tego auta).
Z tą elektroniką różnie bywa – lekkie zawilgocenie – zwarka i już piszczy, świeci jakby miało wybuchnąć. Ustawień mnóstwo... użycie ich może ze 2 razy w życiu, a jak się popsuje to mamy wrażenie, że jeździmy popsutym nowym autem.
Początkujący
 
Od: 18 mar 2016, 14:25
Posty: 27 (0/1)
Auto: CX3 SkyGO 2.0 120KM man biały

Postprzez toruńczyk » 1 kwi 2016, 06:43

Sosenko !
Uszło mojej uwadze Twoje pytanie o zapis w dowodzie rejestracyjnym Cx 3 z 2016r.
Jest napisane – typ DJ 1.
... i nie jest to żart prima aprilis-owy papa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2015, 21:02
Posty: 501 (16/40)
Auto: Mazda CX-3 – 2016r. , 2.0Pb – 120KM , AT , Sky Passion , Soul Red .

Postprzez Sosenka » 1 kwi 2016, 08:34

Moja cx-3 z 2015 też ma wpisane dj1 czyli mazda 2, a czynnik mam r1234yf :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2015, 11:21
Posty: 282 (1/13)
Skąd: Kraków
Auto: Były: Honda Civic, Toyota RAV4
Jest: Mazda CX-3 2015r. 120KM 6MT SkyPassion Soul Red

Postprzez sawiszy » 1 kwi 2016, 12:33

Cześć Wszystkim,
Pozwolicie, że pochwalę się jak wygląda u mnie podwórko.
Osobiście nie mogę się napatrzeć <serduszka>
Załączniki
IMG_0828.JPG
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 lut 2014, 22:57
Posty: 28
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 3 BM 2014 Sedan 120 KM Skyenergy Jet Black

Postprzez toruńczyk » 1 kwi 2016, 14:59

Podwórko ładne i posprzątane <oczko> ... tylko popatrz jaka piękna fura na nim stoi ! Gratuluję wyboru !!! <spoko>
Ostatnio edytowano 1 kwi 2016, 19:17 przez toruńczyk, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2015, 21:02
Posty: 501 (16/40)
Auto: Mazda CX-3 – 2016r. , 2.0Pb – 120KM , AT , Sky Passion , Soul Red .

Postprzez sawiszy » 1 kwi 2016, 15:55

Toruńczyk dzięki <oczko>
U nas miłość do Mazdy jest już rodzinna, ja z 3ką ją zaczęliśmy :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 lut 2014, 22:57
Posty: 28
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 3 BM 2014 Sedan 120 KM Skyenergy Jet Black

Postprzez Seba87 » 1 kwi 2016, 19:17

Piękna jak w prospekcie, gratulacje zakupu, oby cieszyła ;–)
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2016, 11:43
Posty: 64 (0/4)
Auto: Obecnie: Honda civic 1.7 CTDI rok 2003
Zamówione: Mazda CX-3, skyEnergy, 2.0 120 kucy

Postprzez toruńczyk » 2 kwi 2016, 06:49

Takinijaki....
Na moim poprzednim forum Nissan Qq temat wyłączania S-S był przerabiany i może tam znajdziesz coś dla siebie ? Wiem ,że i podany jest schemat wyłącznika tego systemu ale .... a może poczytaj ?
http://forum.nissanklub.pl/index.php/to ... op/page-19
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2015, 21:02
Posty: 501 (16/40)
Auto: Mazda CX-3 – 2016r. , 2.0Pb – 120KM , AT , Sky Passion , Soul Red .

Postprzez Sosenka » 2 kwi 2016, 08:38

Pytanie z czystej ciekawości:

co Wam się nie podoba w i-stopie? czemu on taki zły i niedobry?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2015, 11:21
Posty: 282 (1/13)
Skąd: Kraków
Auto: Były: Honda Civic, Toyota RAV4
Jest: Mazda CX-3 2015r. 120KM 6MT SkyPassion Soul Red

Postprzez Takinijakitaki » 2 kwi 2016, 09:30

Toruńczyk:
Dzięki za info i pomoc, ale chyba będę musiał zrobić oczy kota ze Shreka w serwisie, żebym czasami gwarancji nie stracił etc. ;)
Sosenka:
Jak pisałem wcześniej – jestem stara szkoła i chcę mieć spokój z autem ;) Nie chcę jechać i myśleć czy mi teraz odpali lub czy za chwilę nie zgaśnie.
Każde zgaszenie i odpalenie powoduje szybsze zużycie elementów. Mazda i-stop opracowała prawdopodobnie na innej zasadzie, więc najpierw poczekam aż w końcu ją odbiorę, przetestuję i-stop i wtedy się okaże :D
Generalnie póki co – jestem na nie, ogólnie dla samej idei tego rozwiązania. ,,Oszczędzamy" paliwo – niszcząc elementy silnika niewspółmiernie droższe od zaoszczędzonego paliwa (mówię tu o rozwiązaniach w innych markach i modelach).
Początkujący
 
Od: 18 mar 2016, 14:25
Posty: 27 (0/1)
Auto: CX3 SkyGO 2.0 120KM man biały

Postprzez Sosenka » 2 kwi 2016, 17:01

to jeszcze kilometra nie przejechałeś a już Ci i-stop przeszkadza.... right, sorry ale what a bullshit. Mnie też w ferrari przeszkadza wykończenie, nigdy w nim nawet nie siedziałam ale mi przeszkadza <glupek2> <glupek2> <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2015, 11:21
Posty: 282 (1/13)
Skąd: Kraków
Auto: Były: Honda Civic, Toyota RAV4
Jest: Mazda CX-3 2015r. 120KM 6MT SkyPassion Soul Red

Postprzez Seba87 » 2 kwi 2016, 20:34

Jeśli chodzi o i-stop w tym autku, to czapka z głów i głęboki ukłon dla Mazdy, za to jak zmodernizowała ten system. Jeździłem autami konkurencji z funkcją i-stop i zawsze było to odczuwalne, że ten system gdzieś tam pracuje, jakieś puknięcie, zgrzytnięcie, opóźnienie w stosunku do przyłożenia nogi do gazu. Ostatnio oblatywałem nawet nowego Opla Mokke. Auto koleżanki i ona za każdym razem wyłącza ten system, bo jak twierdzi, ją denerwuje, i faktycznie czuć go, a w Mazdzie, po prostu cudo. Byłem mocno zdziwiony na jeździe próbnej, że ten system jest tak płynny, i idealnie zestrojony, dla mnie rewelacja. Oczywiście nie byłbym sobą, jakbym gościa od sprzedaży nie przemaglował, w kwestii technicznej tego systemu. Mazda na prawdę bardzo się przyłożyła. Odpowiednie ustawienie cylindrów, minimum pracy rozrusznika i wykorzystanie do startu pozostałych gazów po spalaniu. Szacun!
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2016, 11:43
Posty: 64 (0/4)
Auto: Obecnie: Honda civic 1.7 CTDI rok 2003
Zamówione: Mazda CX-3, skyEnergy, 2.0 120 kucy

Postprzez toruńczyk » 2 kwi 2016, 21:25

Takinijaki...
Ja też starej daty :D ... ale w pełni zgadzam się z Sebą !
W poprzednim Qq miałem jeszcze wybór i nie kupiłem go z S-S i byłem zadowolony bo w Nissanie ten system żyje swoim życiem. :(
W Maździe nie miałem wyboru ale jest mi z nim dobrze a nawet zaprzyjaźniliśmy się <serduszka> Po prostu jestem zaskoczony jego precyzyjnym działaniem. Jak co to później się będę martwił a może problem będzie miał następny właściciel? Na razie dopisuję ten system do listy zalet (+) dla tego auta <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2015, 21:02
Posty: 501 (16/40)
Auto: Mazda CX-3 – 2016r. , 2.0Pb – 120KM , AT , Sky Passion , Soul Red .

Postprzez Takinijakitaki » 2 kwi 2016, 22:26

Sosenka:
Nie mam po prostu zaufania do tego typu rozwiązań – po pierwsze. Po drugie – nie widzę konkretnego argumentu, aby ten system istniał. Nie mówmy tu o ekonomii bo ta kończy się wraz z zakupem nowego akumulatora po roku. Za dużo nasłuchałem się od użytkowników tego systemu oraz przede wszystkim mechaników. System ten montują tylko i wyłącznie dlatego, aby wykazać spełnianie norm emisji spalin podczas badania homologacyjnego. Ale jest światełko w tunelu (ostatnio modny text :D ): Słyszałem właśnie, że Mazda podeszła inaczej do tematu i odciążyła właśnie elementy odpowiedzialne za tradycyjny zapłon (akumulator, rozrusznik, koło zamachowe) i zagnało do pracy kompresję silnika. To o czym Seba87 pisze, a toruńczyk chwali :D
Póki co jestem na nie, a jak będzie – zobaczymy, ale biorąc pod uwagę brak korzyści płynących z tego systemu (chyba że w korku w jednym miejscu stać będę więcej niż 10 min.) to raczej będę starał się to wywalić <diabełek>
Początkujący
 
Od: 18 mar 2016, 14:25
Posty: 27 (0/1)
Auto: CX3 SkyGO 2.0 120KM man biały

Postprzez Seba87 » 3 kwi 2016, 09:33

Jedyna opcja to ingerencja w elektrykę, goście z serwisu na pewno sam tego nie wyłącza, a jeśli postanowisz to unicestwić na własną rękę, to zapewne gwarancję stracisz, bo nie obejdzie się bez mechanicznej ingerencji w okablowanie, a jak zaczniesz mostkować przewody to zaraz ci się choinka rozświetli na zegarze. Wiem też, że w audi jak wyłączali ten system, to hakowali soft sterownika zmieniając wartości na sterowaniu prądem. Ten zabieg zapewne jest odwracalny, ale i tak zostawi po sobie ślad, który potem mózgi z serwisu wypatrzą.

Pomęczysz się trzy lata, póki gwarancja będzie, a potem "Janusz" elektryk usunie i "bedzie pan zadowolony" :P

PS.
oszczędności ten system na pewno przyniesie osobom, które często w korkach stoją. Godzina stania na wolnych obrotach konsumuje około 50% paliwa potrzebnego do normalnej jazdy. Rachunek prosty 2 godziny zaoszczędzone (myślę że warszawiak szybko zaoszczędzi ten czas <oczko> ) 100km przejechane bez kosztów, czyli 4zł x 7litrów (spalanie średnie zaokrąglone)= 28zł. Kolega użytkuje mazde 6 z i-stop, przez 3 lata nakręcił 120 tyś. kilometrów (zawód PH), rozrusznik cały, akumulator jeszcze nie wymieniany.
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2016, 11:43
Posty: 64 (0/4)
Auto: Obecnie: Honda civic 1.7 CTDI rok 2003
Zamówione: Mazda CX-3, skyEnergy, 2.0 120 kucy

Postprzez Takinijakitaki » 3 kwi 2016, 09:46

Seba87:
Spokojnie, spokojnie :D aż taki harpagan nie jestem, żeby to na siłę wywalać jak tylko wsiądę. Jeżeli będzie możliwość legalnie to wyłączyć w serwisie to czemu nie, ale grzebać żadnemu Januszowi w kabelkach nie dam z wiadomych przyczyn :D
Wczoraj znalazłem na tym forum takie coś (dział forum: Nasze modele):

,,...i-stop – zabawka lub nie, nie wiem, ale mi nie przeszkadza i go nie wyłączam chociaż...uwaga uwaga...zepsuł mi się po ok 3 tygodniach. Ba! Zgasł mi w Warszawie na środkowym pasie spośród 3, na światłach i się nie włączył. Po zgaszeniu i probie odpalenia...nadal nei chciał się włączyć (nie muszę mówić co działo się za mną). Kilkukrotna próba zamknięcia go i otworzenia pilotem przysniosłą taki efekt, że w końću odpalił, ale lampka iStopa już paliła się cały czas jako błąd, system (istop) nie działał i pomógł dopiero serwis. Jakoś nie przejąłem się tym bo...po co? I tak bym kupił drugi raz :) "

...i właśnie o takich sytuacjach mówię. Wiem, zdarzają się lub nie – ale traci się zaufanie do swojego nowego auta, na które człowiek się napatrzeć nie może :D
Początkujący
 
Od: 18 mar 2016, 14:25
Posty: 27 (0/1)
Auto: CX3 SkyGO 2.0 120KM man biały

Postprzez Sosenka » 3 kwi 2016, 11:03

Zawsze możesz po prostu lekką klimę włączyć, wtedy i-stop nie włącza się.

W tym momencie mam "zaoszczędzone" ponoć ponad 100 km + czas stania na i-stopie to ponad 13h. Stojąc 13h na włączonym silniku to moim zdaniem jest dopiero marnotrawstwo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2015, 11:21
Posty: 282 (1/13)
Skąd: Kraków
Auto: Były: Honda Civic, Toyota RAV4
Jest: Mazda CX-3 2015r. 120KM 6MT SkyPassion Soul Red

Postprzez ereste83 » 3 kwi 2016, 11:21

Gdziej juz slyszalem taka uwage i sie z nia zgadzam: na istop w miescie nie zasmradzasz powietrza. Im wiecej aut go ma tym mniej niepotrzebnych spalin sie generuje. Mi istop wytrzymuje do ok 50 sekund, czyli jadac po swiatlach w miescie dziala bardzo czesto i dlugo. Moim zdaniem sluszna sprawa. Gdyby tak wszystkie auta go mialy moze i mnie smogu by bylo. Wiec to niechodzi tyle o oszczednosc paliwa tylko o normy powietrza i ok.

Dla was ktorzy kupili automaty i lstop nie bedzie przeszkadazal, dziala elegancko i latwo kontrolowac czy go wlaczac czy nie pedalem hamulca.
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2016, 13:10
Posty: 116 (9/18)
Auto: Mazda 3 2015 HB SkyPassion 2.0 120KM 6AT

Postprzez deadeye » 4 kwi 2016, 13:09

Sosenka napisał(a):Zawsze możesz po prostu lekką klimę włączyć, wtedy i-stop nie włącza się.

W tym momencie mam "zaoszczędzone" ponoć ponad 100 km + czas stania na i-stopie to ponad 13h. Stojąc 13h na włączonym silniku to moim zdaniem jest dopiero marnotrawstwo.

To dość spore wartości, ile km przejechałaś żeby uzyskać taki wynik?
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2016, 23:34
Posty: 78 (2/2)
Auto: Mazda 3 2016 120KM Skypassion

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Moto