Mazda: diesel czy benzyna – dyskusja panelowa.

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Li Mu Bai » 21 mar 2016, 23:58

Z racji zmiany pracy (wcześniej szurałem na rowerze) tak wyszło że trzeci rok jeżdżę, ze znaczną przewagą miasta, Kraków, a więc o płynności ruchu można zapomnieć, dieselkiem z DPF. Miałem zmieniać na benzynkę, ale jakoś nie mogę się z mruczącym dieselkiem o sporej liczbie niutków rozstać. Nie wiem jak wygląda proces wypalania filtra w 1.6, bo tam jest FAP, a nie suchy DPF, ale jeśli Twoje miasto to korki, to odradziłbym Ci ropniaka – oszczędności tu nie znajdziesz w takim cyklu jazdy, w cyklu miejskim potrafi bardzo szybko łykać litry.
Ja o swój egzemplarz dbam, jak tylko wypala się filtr, a robi to regularnie w cyklu miejskim po 130km, w trasie po około 220km, nadrabiam kilometry i z pracy wracam mocno okrężną drogą – do pełnego wypalenia potrzebuję około 35-50km ciągłęj jazdy.

Tylko pytanie, czy na pewno ten model co masz upatrzony ma filtr cząstek? Mój kolega z pracy jak przejechał się ze mną M3, to zaraził się i kupił sobie M3 2005 właśnie z 1.6D ale bez filtra, bez dwumasy, silnik 90 KM i to mu się dobrze w mieście sprawuje. Na trasie spalanie 4l, a w mieście do 7l/100km.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2013, 16:38
Posty: 313 (16/19)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BP skyX Enso

Postprzez mk77 » 26 mar 2016, 23:03

Ja się zastanawiam nad zakupem mazdy 6 GH 2.0PB lub 2.2ON.
Cały czas jeździłem PB ale ostatnio przejechałem się mazdą z silnikiem 2.0 ON i powiem że jestem pod wrażeniem jak ten samochód się zbiera. Co prawda nie miałem jeszcze okazji przejechać się 2.0PB ale napaliłem się na dizla.
Moje trasy to w 95% trasy 2 razy dziennie po 15km. Wyjeżdżam z domu i przez te 15km jadę w miarę jednostajnym tempem z prędkością 60-70km/h. Po drodze mam jedno skrzyżowanie ze światłami i 2 ronda które się zazwyczaj płynnie przejeżdża.
Czasami jakaś dłuższa trasa ale to sporadycznie.
Czy w takim trybie jazdy jest sens pchać się w dizla ?
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2016, 14:21
Posty: 53 (0/1)

Postprzez Marianek » 27 mar 2016, 12:21

MK77 jak najbardziej Twój typ jazdy nadaje się dla diesla.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez mk77 » 27 mar 2016, 12:28

A dystanse nie za małe? DPF się wypali?
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2016, 14:21
Posty: 53 (0/1)

Postprzez Marianek » 27 mar 2016, 12:55

Mniejsze robiliśmy GH i podobnie robimy BM i się wypala. U nas nawet przeważa tryb miejski nad trasą i się wypał bez problemu. Ważne żebyś nie zadusił silnika. Jak jeździsz eko to przy dieslu o tym zapomnij, jemu niskie obroty nie służą a spali tak samo :)
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez mk77 » 27 mar 2016, 20:14

Czyli będę się rozglądać za dizlem 2.2 :)
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2016, 14:21
Posty: 53 (0/1)

Postprzez Rumcajs » 28 mar 2016, 06:43

mk77 napisał(a):Czyli będę się rozglądać za dizlem 2.2 :)


I slusznie.. <ok> Jak sie postarasz, to i w miescie wypalisz czorta. ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2012, 16:03
Posty: 610 (37/42)
Skąd: Almanya / ألمانيا
Auto: M6 2.0 Sports-Line'10

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy Moto