Mazda MX-3 EC KL-ZE '93 – DAILY&TRACK
r1r ma twarde boki i miekka mieszanke wiec o reakcje nie masz co sie bac. niedlugo wchodza nankangi ar-1 ktore beda lepsza opcja niz rs-r ktore sa ok tylko jak na prawde sie je porzadnie nagrzeje a o to trudno w lekkim aucie.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Potenzy są świetne na ulicę, mam na myśli normalną jazdę i szaleństwa typu ustawki spod świateł. Na drodze mnie nigdy nie zawiodły. W porównaniu do Toyo Proxes T1R wolniej się zużywają, lepiej trzymają na mokrym (zobacz czasy przyspieszeń). Na suchym są minimalnie gorsze i mają miększe ścianki. Moim zdaniem na co dzień i z racji tego, jaką mamy zimę Potenza jest lepsza. RE002 są młodszymi oponami i mają asymetryczny bieżnik.
Na pierwszym treningu było zdecydowanie zimniej, był to mój pierwszy raz na torze, nie miałem porównania i byłem zadowolony z Potenz. Ostatni Track Day pokazał, że potrzebuję czegoś lepszego by wykorzystać potencjał MX-3. Największym problemem była za mała szerokość felgi i duży balon, seryjny 205/55. Myślę, że T1R w tym rozmiarze byłaby minimalnie lepsza. T1R 195/50 lub 45/15 w Civicu była zdecydowanie twardsza. Zastanawiam się jeszcze czy ciśnienie choć sprawdzane przed zawodami, nie zwiększyło się za mocno i może to też się przyczyniło. Teoretycznie ciśnienie sprawdza się na zimnych oponach, ale przecież jeździmy na ciepłych. U mnie było widać, że opona podniosła się po rozgrzaniu. Temat podobny jak ze sprawdzaniem poziomu oleju.
Jak mi popękają Federale wcale się nie zdziwię i nie będę ich reklamować. Dobrze o tym wiedziałem przed zakupem. I tak mi tego nie uznają to raz a dwa jedynym problemem będzie wygląd. To jest wada fabryczna, mają 6-8 łączeń poprzecznych. RS-R nadają się na 75% tor, 25% ulica.
Piwo Gądek w 950kg CRX K20 przepala R1R po niecałym okrążeniu, więc z rozgrzaniem RS-R nie miałby problemu.
Na pierwszym treningu było zdecydowanie zimniej, był to mój pierwszy raz na torze, nie miałem porównania i byłem zadowolony z Potenz. Ostatni Track Day pokazał, że potrzebuję czegoś lepszego by wykorzystać potencjał MX-3. Największym problemem była za mała szerokość felgi i duży balon, seryjny 205/55. Myślę, że T1R w tym rozmiarze byłaby minimalnie lepsza. T1R 195/50 lub 45/15 w Civicu była zdecydowanie twardsza. Zastanawiam się jeszcze czy ciśnienie choć sprawdzane przed zawodami, nie zwiększyło się za mocno i może to też się przyczyniło. Teoretycznie ciśnienie sprawdza się na zimnych oponach, ale przecież jeździmy na ciepłych. U mnie było widać, że opona podniosła się po rozgrzaniu. Temat podobny jak ze sprawdzaniem poziomu oleju.

Jak mi popękają Federale wcale się nie zdziwię i nie będę ich reklamować. Dobrze o tym wiedziałem przed zakupem. I tak mi tego nie uznają to raz a dwa jedynym problemem będzie wygląd. To jest wada fabryczna, mają 6-8 łączeń poprzecznych. RS-R nadają się na 75% tor, 25% ulica.
Piwo Gądek w 950kg CRX K20 przepala R1R po niecałym okrążeniu, więc z rozgrzaniem RS-R nie miałby problemu.
-
und CRX fan
- Od: 2 kwi 2011, 23:58
- Posty: 576 (2/7)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE
Czyli do okazjonalnego wypadu na tor aczkolwiek do szybkich zakrętów (jak jest paliwko to zakrętów się nie da wolno jechać) co byście polecili, iść w potenze t1r czy federale? Zimą garaż, w deszcz bez większych przegięć ^^ (wybaczcie troszke ot)
- Od: 22 maja 2011, 22:57
- Posty: 194 (0/3)
- Skąd: Tychy
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'
Ciężko nie ciężko, chciałbym kupić naprawdę dobrą oponę (w rozsądnej cenie) nastawioną na sportową jazdę nie turystyczną.
Z tego co napisałeś o ile dobrze zrozumiałem to t1r ma twardsze boki jak potenza?
A miał ktoś do czynienia z pzero ?
Z tego co napisałeś o ile dobrze zrozumiałem to t1r ma twardsze boki jak potenza?
A miał ktoś do czynienia z pzero ?
Ostatnio edytowano 26 mar 2016, 21:12 przez dam92, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 22 maja 2011, 22:57
- Posty: 194 (0/3)
- Skąd: Tychy
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'
Jeśli chodzi o oponki to u siebie zamierzam potestowac nalewki profila semislick, wzor jak r888, mieszanka miekka, zobaczymy czy cos z tego bedzie
tanie sa na poczatek zabawy chyba nie takie zle
-
artysta-kombinator
- Od: 18 paź 2013, 19:38
- Posty: 1119 (7/24)
- Skąd: Włocławek
- Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB
Tak T1R ma sztywniejsze boki od RE002.
Żyjemy w dziwnych czasach i ludzie zakładają semi-slicki do jazdy po drogach...
Jeśli ktoś jeszcze będzie miał do mnie pytania odnośnie opon, zapraszam na PW, kończymy OT.
Żyjemy w dziwnych czasach i ludzie zakładają semi-slicki do jazdy po drogach...

Jeśli ktoś jeszcze będzie miał do mnie pytania odnośnie opon, zapraszam na PW, kończymy OT.
-
und CRX fan
- Od: 2 kwi 2011, 23:58
- Posty: 576 (2/7)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE
Pora obalić kolejną teorię. Nie każda 15' wejdzie pod hamulce z M6 GG. RH Classic ma za małą średnicę wewnętrzną. Nawet na tyle gdzie mamy tarcze 251mm i mały zacisk, ledwo wchodzi palec. Szkoda, bo zarówno ET, kolor i wzór pasują idealnie do MX-3. 

-
und CRX fan
- Od: 2 kwi 2011, 23:58
- Posty: 576 (2/7)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE
Zrobiłeś interes życia... Cena za jedną około 60 PLN. Są inne na OLX za 400, 450 PLN. Zadzwonisz, zapytasz, usłyszysz, że albo biją, albo były spawane, albo nie wiadomo czy są proste. "Za takie pieniądze to nie chcę mi się Panie jeździć i sprawdzać."
Moje to pewniaki, kupowałem je dla siebie. Jestem zbyt biedny by kupować tanie rzeczy.
Następny tego typu OT będzie od razu zgłaszany do moderacji bez odpowiedzi. Pozdrawiam trzeźwo myślących.
Moje to pewniaki, kupowałem je dla siebie. Jestem zbyt biedny by kupować tanie rzeczy.
Następny tego typu OT będzie od razu zgłaszany do moderacji bez odpowiedzi. Pozdrawiam trzeźwo myślących.
-
und CRX fan
- Od: 2 kwi 2011, 23:58
- Posty: 576 (2/7)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE
Noo moje byly 2 do podprostowania, ale mozna bylo jezdzic bo bicia byly dopiero powyzej 140km/h
Ja mialem swoje po piaskowaniu i sam malowalem
Poszly za grosze:–\
Aaa czemu nie dasz ich do przetoczenia zeby weszly na zacisk??
Ja mialem swoje po piaskowaniu i sam malowalem
Aaa czemu nie dasz ich do przetoczenia zeby weszly na zacisk??
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
A duzo brakuje?? Mysle ze te stare fele sa bardziej odporne na "głupote" niz te nowsze, smigalem chyba ze 4 lata naprawde trzeba w dziure wjechac 0,5m zeby sie poddała 
Dystanse sam wiesz ,ze to tez nie problem
Dystanse sam wiesz ,ze to tez nie problem
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Nawet jakby były z włókna węglowego to nie założyłbym ich. Dla mnie to już koniec masy nieresorowanej. Początkowo celowałem w 5-6 kg felgę. Nie ma co kombinować, szukam innych 15'.
-
und CRX fan
- Od: 2 kwi 2011, 23:58
- Posty: 576 (2/7)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE
Rota robi lekkie felgi i parametry dobierzesz. Np wiem ze model fighter w 16 waży 4.7kg
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości