Ściąga w prawo

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez sebekle » 23 mar 2016, 13:15

a ja z doświadczenia wiem że każde rozkręcenie czegokolwiek w zawieszeniu wymaga sprawdzenia zbieżności.
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez tadziomaru1 » 23 mar 2016, 18:56

Cholera, to przykro, ze masz tak złe doświadczenia. Mi się na szczęście tak nie przytrafiło, nawet przy wymianie końcówki maglownicy tak mi się udało zmierzyć suwmiarką, że nie trzeba było robić zbieżności, choć robiłem to z myślą "na razie, aby dojechać na zbieżność". Po pomiarze okazało się, że układ nie wymaga ingerencji, co nawet trochę mnie zdziwiło – nie znałem swojego męstwa! :D
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez sebekle » 23 mar 2016, 20:21

zakładając nowy wahacz nie mam możliwości go raczej ustawić. a końcówkę można na suwmiarkę w miarę ustawić.
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez tadziomaru1 » 23 mar 2016, 22:39

Zakładając nowy wahacz, zakładam, że jest on o wymiarach dokładnie takich samych jak stary, innego niema sensu zakładać. W takim wypadku niema możliwości fizycznej aby zmieniła się geometria, czy też zbieżność.
Też można go dokładnie zmierzyć, ten wahacz.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez sebekle » 24 mar 2016, 22:32

można zmierzyć ale zakładając wahacz czy przykręcając amortyzator do zwrotnicy mamy delikatny luz na otworach śrub
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez tadziomaru1 » 24 mar 2016, 22:43

Etam, nie mamy.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez Czyżyk96 » 29 mar 2016, 21:06

Mazda była u mechanika tym razem innego. Okazało się, że zbieżność jest źle ustawiona...
Po ustawieniu auto nadal ściągało i po zamienieniu kół z przodu poprawiło się. Jeszcze trochę ucieka w prawo ale tyle to jest już do zaakceptowania. Spróbuję jeszcze może w tym tygodniu założyć letnie na alusach na których jeszcze nie jeździłem i zobaczę co będzie się działo.
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2015, 08:36
Posty: 46 (10/1)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 626 1.8 1999r
Mazda 6 2.0 MZR-CD 2006r

Postprzez mzebrows » 9 wrz 2016, 07:26

@ Czyżyk96 – nie wiem czy rozwiązałeś problem ale moja madzia też ściągała i też z jednej strony była wyżej niż z drugiej. Rozwiązaniem było poszukanie dobrego specjalisty, który by się moją madzią zajął. Nie tam żadne laserowe ustawianie i inne cuda na kiju tylko fachowiec z prawdziwego zdarzenia.
I znalazłem takiego. Starszy już pan, używając analogowych przyrządów ustawił w godzinę moją mazdę jak należy. Pamiętam że obrót amortyzatora w kielichu był jednym z elementów, ale musiał także walnąć parę razy młotkiem i rozwiercić otwór gdzieś przy kole, przez który przechodzi śruba. Co do tyłu to jest inna sprawa, bo tam też można ustawiać zbieżność (gdy np auto zostawia 4 ślady zamiast 2). Po prostu trzeba się na tym znać i tyle. Jak byś był zainteresowany i przejeżdżał w okolicy to ten spec wciąż jeszcze prowadzi zakład w Skierniewicach na ul. Napoleońskiej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2010, 09:28
Posty: 111 (6/0)
Auto: Mazda 6 2007r 2.0 LPG 147KM GY

Były:
Mazda 626 98r 2.0 LPG 115 GW
VW Polo 98r 1.4
Daewoo Tico
Fiat 126p

Postprzez grzech_z » 9 wrz 2016, 08:18

mzebrows napisał(a):musiał także walnąć parę razy młotkiem i rozwiercić otwór gdzieś przy kole, przez który przechodzi śruba.


Dobrze, że naprawił Ci madzię i szacun dla mechanika bo dobrzy u nas na "wymarciu" ale Twój opis, jego poczynań raczej nie zachęca do odwiedzin tegoż warsztatu:)
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6