Mam mazdę 3 z silnikiem 1.6 109km po usunięciu FAPa – taką ją kupiłem.
Po jakimś czasie auto zaczęło dymić na biało, od razu po uruchomieniu silnika, na wolnych obrotach nawet. Okazało się że mapa silnika jest zła (nie wszystkie parametry zostały poprawnie ustawione), po wgraniu mapy znalazłem nieszczelność IC, to też zostało zrobione.
Niestety dymienie nie ustało, nie mam bladego pojęcia co to może być bo po podłączeniu do komputera nie ma żadnych błędów. Auto 'zbiera' się normalnie, nic nie przerywa itd. Tylko biały dym po uruchomieniu, w trakcie jazdy przy mocnym przyspieszaniu to samo, przy dużych obrotach dymi na czarno, tak chyba powinno być ale o co chodzi z tym białym dymem?
Olej to dexelia 5w 30
Proszę o pomoc koledzy.
Mazda 3 1.6 Diesel 109KM – siwy dym
Strona 1 z 1
Brzmi podejrzanie, ale aby nie popadać w pesymizm zapytam: Uszczelka pod głowicą sprawdzona/sucha?
Ile już najeździłeś tkm od zakupu i jaki jest przebieg? Taka usterka pojawia się w tym silniku bardziej z zaniedbań serwisowych niż tak sama z siebie. Z reguły przy interwale rozrządu ogarnia się uszczelki i przeciętny użytkownik ma z głowy wszelkie inne dymienie niż na czarno
Piszesz, że IC ogarnięty, być może silnik jeszcze sobie siorbnął i przepala, ale stawiałbym tak jak na wstępie. Po tym zabiegu obserwujesz ubytki chłodzącego czy jest ok?
Ile już najeździłeś tkm od zakupu i jaki jest przebieg? Taka usterka pojawia się w tym silniku bardziej z zaniedbań serwisowych niż tak sama z siebie. Z reguły przy interwale rozrządu ogarnia się uszczelki i przeciętny użytkownik ma z głowy wszelkie inne dymienie niż na czarno
Piszesz, że IC ogarnięty, być może silnik jeszcze sobie siorbnął i przepala, ale stawiałbym tak jak na wstępie. Po tym zabiegu obserwujesz ubytki chłodzącego czy jest ok?
-
Maciek
- Od: 17 sie 2013, 20:33
- Posty: 2298 (24/111)
- Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
- Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05
Przebieg był 181k km jak kupiłem (w styczniu), przejechałem nieco ponad 3tysiące km. Na początku tak nie było, rozrząd wymieniony 20k km temu (mam paragony i wpis w książce, mogę się dowiedzieć u tego konkretnego mechanika). Sprawdzę ten płyn chłodzący, dam znać.
Dymienie pojawiło się jakieś 2-3 tygodnie temu.
Dymienie pojawiło się jakieś 2-3 tygodnie temu.
Macvas głupio się za pytam co oznacza dla ciebie sucha uszczelka pod głowicą i czy sprawdzona co kolega ma rozebrać silnik. Sory ale czasem przydało by się przeczytać co się napisało!
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Jak napiszę czy się "nie poci" to też będzie lakonicznie 
Rzecz wiadoma, że pewnych rzeczy nie widać bez głębszej inwazji, ale szczęśliwie y6 do skomplikowanych silników nie należy
rataj72, po tym co przesłałeś na PW to faktycznie jakby z tym olejem ktoś przesadził, ale nie wiązałbym jednego z drugim, nie ta barwa.. zapobiegawczo możesz trochę "wybagnetować" bo Ci jeszcze odma podchwyci temat i wtedy zacznie się problem
Zakładam że filtry pozmieniane a paliwo dobrej jakości?

Rzecz wiadoma, że pewnych rzeczy nie widać bez głębszej inwazji, ale szczęśliwie y6 do skomplikowanych silników nie należy
rataj72, po tym co przesłałeś na PW to faktycznie jakby z tym olejem ktoś przesadził, ale nie wiązałbym jednego z drugim, nie ta barwa.. zapobiegawczo możesz trochę "wybagnetować" bo Ci jeszcze odma podchwyci temat i wtedy zacznie się problem
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Zakładam że filtry pozmieniane a paliwo dobrej jakości?
-
Maciek
- Od: 17 sie 2013, 20:33
- Posty: 2298 (24/111)
- Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
- Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05
- Kod: Zaznacz cały
Jak napiszę czy się "nie poci" to też będzie lakonicznie <co?>
Nie poci.
Zakładam że filtry pozmieniane a paliwo dobrej jakości?
Tak, od razu przy wymianie oleju poleciały do wymiany filtry.
Ja na ten dym to bym sprawdził czy nie ubywa płynu chłodniczego lub czy nie bąbelkuje do zbiorniczka wyrównawczego. Ewentualnie test na zawartość spali w wyrównawczym.
No macvas pocić się też nie może uszczelka głowicy jak już to może być pęknięta/przepalona a sprawdza się to j.w. pisałem.
Jeśli to nic z ubywaniem płynu chłodniczego to szukał bym winy po wycinaniu FAPa.
Silnik przelany olejem wyrzuci go odmą bądź przepali nadmiar.
No macvas pocić się też nie może uszczelka głowicy jak już to może być pęknięta/przepalona a sprawdza się to j.w. pisałem.
Jeśli to nic z ubywaniem płynu chłodniczego to szukał bym winy po wycinaniu FAPa.
Silnik przelany olejem wyrzuci go odmą bądź przepali nadmiar.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Wybacz że dopiero teraz, po kolei:
Po 2-3 dniach padło turbo, kompletnie. Auto muł, 2 czy 3 razy mi zgasło zanim z podwórka wyjechałem. W niezwykle profesjonalnym serwisie (tam gdzie wgrywali mi nową mapę silnika) stwierdzili że turbo zepsute, nie kręci itd, do regeneracji. Przygotowany na wydatek przynajmniej 1k pojechałem do swojego mechanika który przed wykręceniem turbiny profilaktycznie zresetował błędy.
Turbo ożyło, auto działa normalnie.
Co do dymienia – ustało, z tego co się dowiedziałem to mogły być pozostałości po DPFie.
Po 2-3 dniach padło turbo, kompletnie. Auto muł, 2 czy 3 razy mi zgasło zanim z podwórka wyjechałem. W niezwykle profesjonalnym serwisie (tam gdzie wgrywali mi nową mapę silnika) stwierdzili że turbo zepsute, nie kręci itd, do regeneracji. Przygotowany na wydatek przynajmniej 1k pojechałem do swojego mechanika który przed wykręceniem turbiny profilaktycznie zresetował błędy.
Turbo ożyło, auto działa normalnie.
Co do dymienia – ustało, z tego co się dowiedziałem to mogły być pozostałości po DPFie.
Czyli co, turbo niby padło, skasowali błędy i ożyło. Dobrze rozumiem?
koszt to tylko koszt skasowania błędów?
super! Oby więcej takich "usterek" na forum 
Ten serwis to taki pic na wodę raczej, mimo że to połączone jest z Okręgową stacją kontroli pojazdów. Tak czy owak koszt to 200zł za wgranie nowej mapy, u mechanika zresetowanie błędów 'po znajomości'.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości