Mazda 3 2.0 150 km LPG po liftingu zbyt niskie obroty, wibracje, itp.

Postprzez slayer1916 » 26 sie 2015, 12:08

Witam,
Kilka miesięcy temu stałem się posiadaczem mazdy 2.0 z 2006 roku – mam problem – strasznie denerwuje mnie nierówna praca silnika po rozgrzaniu na biegu jałowym – zbyt niskie obroty – spadają do takiego poziomu że wibrację nadwozia są bardzo dokuczliwe. Samochód tak samo zachowuje się na benzynie jak na lpg. Podpowiedzcie od czego zacząć żeby usunąć ta przypadłość.
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2015, 16:21
Posty: 33
Auto: Mazda 3 2.0 LF 2006 Top Sport

Postprzez marcin255 » 26 sie 2015, 12:24

Jakieś błędy ? Jak zawsze silnik krokowy , przepustnica do czyszczenia .
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez slayer1916 » 26 sie 2015, 12:28

Według moich informacji w samochodach po liftingu nie ma takiej możliwość – nie ma tych elementów w silniku ? Czasem zapala się check odnośnie ubogiej mieszanki.
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2015, 16:21
Posty: 33
Auto: Mazda 3 2.0 LF 2006 Top Sport

Postprzez Szumi91 » 26 sie 2015, 12:47

Miałem identyczny problem, CHECK – zbyt uboga mieszanka powietrza na biegu jałowym czy coś takiego (nie pamiętam dokładnie) Winna była przepustnica. Kupiłem nową i było po problemie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2015, 18:16
Posty: 251 (0/2)
Skąd: Łódź
Auto: Była: Mazda 3 2.0 LF
Jest: Renault Megane Grandtour 2010 1.5 dCi

Postprzez slayer1916 » 26 sie 2015, 12:56

gdzieś wyczytałem że w Mazdach po liftingu nie ma takiej przepustnicy i silniczka krokowego – że jest to w inny sposób rozwiązane, faktycznie tak jest ?
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2015, 16:21
Posty: 33
Auto: Mazda 3 2.0 LF 2006 Top Sport

Postprzez oldwin » 26 sie 2015, 22:20

Stawiam na źle ustawione LPG które rozjechało korekty na noPB, lub nieszczelność w dolocie.

Zdejmij klemę z aku na kilka minut, odpal silnik i rozgrzej do normalnej temperatury pracy (bez dotykania gazu) i pojeździj tylko na noPB z 40km i porównaj..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2013, 15:55
Posty: 136 (1/5)
Skąd: Białystok
Auto: Subaru Legacy VI 2.5 H4 2017 CVT+LPG (Qbox Plus, AC R01 Red, AC W03)
Mazda 3BL (sedan) US 2.0 AT 2010+LPG (QBox, Zavoli N, Barracudy pojedyncze)
gdyby wymieniać co było to by strony nie starczyło

Postprzez zap » 27 sie 2015, 15:00

Jeśli od początku kupna auto zachowywało się tak samo, ktoś dłuższy czas jeździł na ubogiej mieszance to obstawiam do regulacji luzy zaworowe.
Mam identyczny motor po FL: czyściłem przepustnicę, wymieniłem świece i wężyki podciśnienia, wymieniłem wtryski LPG + regulacja mieszanki, czyściłem EGR, a dopiero regulacja zaworów pomogła.
Niskie obroty poniżej ~550obrotów + cykliczne drgania na jałowym przenoszące się na fotel to niestety te same objawy.
Początkujący
 
Od: 13 sty 2014, 20:13
Posty: 4
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 Kintaro 2.0 150KM LF (BK)
2007r

Postprzez slayer1916 » 27 sie 2015, 20:24

Polecicie jakiś warsztat w Warszawie lub okolicach który fachowo podejdzie do tematu i nie zrujnuje mi portfela?
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2015, 16:21
Posty: 33
Auto: Mazda 3 2.0 LF 2006 Top Sport

Postprzez dzux » 28 sie 2015, 21:04

Slayer to bedzie to co pisze Zap , sprawdz najpierw luz zaworowy i bedziesz miał jak na tacy.
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez slayer1916 » 30 wrz 2015, 15:14

Myślicie ze warto wymienić świece? były wymieniane jakieś 40 000 temu, jeżdżę na LPG,
Czy zużyte świece mogą powodować takie objawy ?
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2015, 16:21
Posty: 33
Auto: Mazda 3 2.0 LF 2006 Top Sport

Postprzez slayer1916 » 24 paź 2015, 10:00

Witam ponownie,
Przez ten czas zalecając się do waszych sugestii skontrolowałem zawory i jest wszystko ok,
dodatkowo wymieniłem świece zapłonowe, wyszczyściłem przepustnice i nadal wibracje nie ustąpiły,
Może macie jakiś pomysł jeszcze – bo już nie wiem za co się zabrać.
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2015, 16:21
Posty: 33
Auto: Mazda 3 2.0 LF 2006 Top Sport

Postprzez Marcis » 2 lis 2015, 22:54

jakie masz te obroty? U mnie drgania i szarpania przy puszczaniu i dodawaniu gazu stanowiła urwana poduszka silnika. Po założeniu nowej zero problemów. Falują? bo nie napisałeś. z tego co wiem w tym silniku bieg jałowy ma wynosić +– 650/RPM U mnie zawsze tak trzyma, no chyba że gdy klima się włącza i auto toczy to jest wyżej. Najlepiej zrób zdjęcie na rozgrzanym silniku i nam pokaż, wtedy powiemy czy masz odpowiednie wolne obroty.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 941 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez dzux » 3 lis 2015, 21:59

Marcis a powiedz którą poduszkę wyminiłeś?
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez Marcis » 3 lis 2015, 22:05

Tą w komorze silnika, u góry po stronie kierowcy. Objawy to drgania, no i te szarpanie przy dodawaniu i ujmowaniu gazu. Przed wymianą upewniłem się czy to ona, podważając małą łapkę między gumę a obudowę poduszki, miała ogromny luz i skrzeczała, bo była urwana. Jak cofałem też często słyszałem te skrzeczenie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 941 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez expell » 19 mar 2016, 12:10

Odkopię trochę ten temat, też mam ten problem (tyle, że przedlift z lpg), przepustnica czysta, chcę sprawdzić tą poduszkę ale gapa jestem i nie umiem jej znaleźć <zawstydzony> . Ta od strony pasażera jest okej. Może ktoś opisać mniej więcej w które miejsce wzrok skierować żeby ją namierzyć, albo podrzucić jej zdjęcie? Chcę ją sprawdzić zanim zabiorę się za świece, luzy zaworowe, silniczki krokowe itd.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2015, 16:38
Posty: 329 (7/4)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 3 2.0 BK 2005

Postprzez Marcis » 19 mar 2016, 23:00

No my piszemy o poduszce pasażera, druga jest pod akumulatorem a trzecia z kształcie łącznika od spodu. Jakie masz objawy dokładnie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 941 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez expell » 20 mar 2016, 09:56

Za niskie wolne obroty, nie faluja, trzymią się pod ta kreska na obrotomierzu, nad którą być powinny i przez to wibracje czuć bardzo w środku no i potrafi szarpnąć przy dodawaniu lub puszczaniu gazu. Sprawdzę najwyżej jeszcze raz tą od strony pasażera bo może ona tylko od góry wyglada okej, porównując ją z tymi uszkodzonymi, które widziałem na filmikach na Youtube to wyglada jak nowa <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2015, 16:38
Posty: 329 (7/4)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 3 2.0 BK 2005

Postprzez Marcis » 20 mar 2016, 11:17

Moja jak była cała urwana, to właśnie dopiero po wyjęciu zauważyłem. Obroty właśnie mają być pod kreska! Najpierw masz zero później duży kreska jako 500 mają 750 i 100 i pod tą 750 ma być wskazówka. No chyba że jest klima włączona czy inne duże obciążenie to wtedy się podnoszą nad 750 silnik LF wolne obroty powinien mieć w granicy 650 +– 50 zanim zaczniesz coś ruszać to sprawdźać najprostsze rzeczy. Silnik nie pracuje jakby głośniej na 5 biegu przy prędkości 70-100 kmh?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 941 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez expell » 20 mar 2016, 19:52

Chciałem to jeszcze raz dzisiaj posprawdzać, ale dziś jak na złość albo i na szczęście wszystko było w normie, nic nie telepało, obroty tak jak mówisz wyglądały tak:
P60320-181437.jpg


Jak telepało były troszkę niższe, przyzwyczajony jestem do tego, że wskazówka jest nad tą kreską bo praktycznie zawsze mam nawiewy na automatycznym trybie puszczone. Nie było dziś też głośniej przy 70-100 na 5 biegu. Jeśli mi się to zdarzy jeszcze to postaram się to nagrać dla potomnych bo nie ukrywam, byłem dziś zaskoczony, że wszystko jest okej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2015, 16:38
Posty: 329 (7/4)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 3 2.0 BK 2005

Postprzez dzux » 20 mar 2016, 21:49

Marcis napisał(a):Silnik nie pracuje jakby głośniej na 5 biegu przy prędkości 70-100 kmh?


coś więcej na ten temat ?
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323