Mazda 3 2.0 150 km LPG po liftingu zbyt niskie obroty, wibracje, itp.
1, 2
Witam,
Kilka miesięcy temu stałem się posiadaczem mazdy 2.0 z 2006 roku – mam problem – strasznie denerwuje mnie nierówna praca silnika po rozgrzaniu na biegu jałowym – zbyt niskie obroty – spadają do takiego poziomu że wibrację nadwozia są bardzo dokuczliwe. Samochód tak samo zachowuje się na benzynie jak na lpg. Podpowiedzcie od czego zacząć żeby usunąć ta przypadłość.
Kilka miesięcy temu stałem się posiadaczem mazdy 2.0 z 2006 roku – mam problem – strasznie denerwuje mnie nierówna praca silnika po rozgrzaniu na biegu jałowym – zbyt niskie obroty – spadają do takiego poziomu że wibrację nadwozia są bardzo dokuczliwe. Samochód tak samo zachowuje się na benzynie jak na lpg. Podpowiedzcie od czego zacząć żeby usunąć ta przypadłość.
- Od: 20 kwi 2015, 16:21
- Posty: 33
- Auto: Mazda 3 2.0 LF 2006 Top Sport
Jakieś błędy ? Jak zawsze silnik krokowy , przepustnica do czyszczenia .
Według moich informacji w samochodach po liftingu nie ma takiej możliwość – nie ma tych elementów w silniku ? Czasem zapala się check odnośnie ubogiej mieszanki.
- Od: 20 kwi 2015, 16:21
- Posty: 33
- Auto: Mazda 3 2.0 LF 2006 Top Sport
Miałem identyczny problem, CHECK – zbyt uboga mieszanka powietrza na biegu jałowym czy coś takiego (nie pamiętam dokładnie) Winna była przepustnica. Kupiłem nową i było po problemie.
- Od: 9 lut 2015, 18:16
- Posty: 251 (0/2)
- Skąd: Łódź
- Auto: Była: Mazda 3 2.0 LF
Jest: Renault Megane Grandtour 2010 1.5 dCi
gdzieś wyczytałem że w Mazdach po liftingu nie ma takiej przepustnicy i silniczka krokowego – że jest to w inny sposób rozwiązane, faktycznie tak jest ?
- Od: 20 kwi 2015, 16:21
- Posty: 33
- Auto: Mazda 3 2.0 LF 2006 Top Sport
Stawiam na źle ustawione LPG które rozjechało korekty na noPB, lub nieszczelność w dolocie.
Zdejmij klemę z aku na kilka minut, odpal silnik i rozgrzej do normalnej temperatury pracy (bez dotykania gazu) i pojeździj tylko na noPB z 40km i porównaj..
Zdejmij klemę z aku na kilka minut, odpal silnik i rozgrzej do normalnej temperatury pracy (bez dotykania gazu) i pojeździj tylko na noPB z 40km i porównaj..
Jeśli od początku kupna auto zachowywało się tak samo, ktoś dłuższy czas jeździł na ubogiej mieszance to obstawiam do regulacji luzy zaworowe.
Mam identyczny motor po FL: czyściłem przepustnicę, wymieniłem świece i wężyki podciśnienia, wymieniłem wtryski LPG + regulacja mieszanki, czyściłem EGR, a dopiero regulacja zaworów pomogła.
Niskie obroty poniżej ~550obrotów + cykliczne drgania na jałowym przenoszące się na fotel to niestety te same objawy.
Mam identyczny motor po FL: czyściłem przepustnicę, wymieniłem świece i wężyki podciśnienia, wymieniłem wtryski LPG + regulacja mieszanki, czyściłem EGR, a dopiero regulacja zaworów pomogła.
Niskie obroty poniżej ~550obrotów + cykliczne drgania na jałowym przenoszące się na fotel to niestety te same objawy.
- Od: 13 sty 2014, 20:13
- Posty: 4
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 3 Kintaro 2.0 150KM LF (BK)
2007r
Polecicie jakiś warsztat w Warszawie lub okolicach który fachowo podejdzie do tematu i nie zrujnuje mi portfela?
- Od: 20 kwi 2015, 16:21
- Posty: 33
- Auto: Mazda 3 2.0 LF 2006 Top Sport
Myślicie ze warto wymienić świece? były wymieniane jakieś 40 000 temu, jeżdżę na LPG,
Czy zużyte świece mogą powodować takie objawy ?
Czy zużyte świece mogą powodować takie objawy ?
- Od: 20 kwi 2015, 16:21
- Posty: 33
- Auto: Mazda 3 2.0 LF 2006 Top Sport
Witam ponownie,
Przez ten czas zalecając się do waszych sugestii skontrolowałem zawory i jest wszystko ok,
dodatkowo wymieniłem świece zapłonowe, wyszczyściłem przepustnice i nadal wibracje nie ustąpiły,
Może macie jakiś pomysł jeszcze – bo już nie wiem za co się zabrać.
Przez ten czas zalecając się do waszych sugestii skontrolowałem zawory i jest wszystko ok,
dodatkowo wymieniłem świece zapłonowe, wyszczyściłem przepustnice i nadal wibracje nie ustąpiły,
Może macie jakiś pomysł jeszcze – bo już nie wiem za co się zabrać.
- Od: 20 kwi 2015, 16:21
- Posty: 33
- Auto: Mazda 3 2.0 LF 2006 Top Sport
jakie masz te obroty? U mnie drgania i szarpania przy puszczaniu i dodawaniu gazu stanowiła urwana poduszka silnika. Po założeniu nowej zero problemów. Falują? bo nie napisałeś. z tego co wiem w tym silniku bieg jałowy ma wynosić +– 650/RPM U mnie zawsze tak trzyma, no chyba że gdy klima się włącza i auto toczy to jest wyżej. Najlepiej zrób zdjęcie na rozgrzanym silniku i nam pokaż, wtedy powiemy czy masz odpowiednie wolne obroty.
Tą w komorze silnika, u góry po stronie kierowcy. Objawy to drgania, no i te szarpanie przy dodawaniu i ujmowaniu gazu. Przed wymianą upewniłem się czy to ona, podważając małą łapkę między gumę a obudowę poduszki, miała ogromny luz i skrzeczała, bo była urwana. Jak cofałem też często słyszałem te skrzeczenie.
Odkopię trochę ten temat, też mam ten problem (tyle, że przedlift z lpg), przepustnica czysta, chcę sprawdzić tą poduszkę ale gapa jestem i nie umiem jej znaleźć
. Ta od strony pasażera jest okej. Może ktoś opisać mniej więcej w które miejsce wzrok skierować żeby ją namierzyć, albo podrzucić jej zdjęcie? Chcę ją sprawdzić zanim zabiorę się za świece, luzy zaworowe, silniczki krokowe itd.
- Od: 11 sie 2015, 16:38
- Posty: 329 (7/4)
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda 3 2.0 BK 2005
No my piszemy o poduszce pasażera, druga jest pod akumulatorem a trzecia z kształcie łącznika od spodu. Jakie masz objawy dokładnie?
Za niskie wolne obroty, nie faluja, trzymią się pod ta kreska na obrotomierzu, nad którą być powinny i przez to wibracje czuć bardzo w środku no i potrafi szarpnąć przy dodawaniu lub puszczaniu gazu. Sprawdzę najwyżej jeszcze raz tą od strony pasażera bo może ona tylko od góry wyglada okej, porównując ją z tymi uszkodzonymi, które widziałem na filmikach na Youtube to wyglada jak nowa 

- Od: 11 sie 2015, 16:38
- Posty: 329 (7/4)
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda 3 2.0 BK 2005
Moja jak była cała urwana, to właśnie dopiero po wyjęciu zauważyłem. Obroty właśnie mają być pod kreska! Najpierw masz zero później duży kreska jako 500 mają 750 i 100 i pod tą 750 ma być wskazówka. No chyba że jest klima włączona czy inne duże obciążenie to wtedy się podnoszą nad 750 silnik LF wolne obroty powinien mieć w granicy 650 +– 50 zanim zaczniesz coś ruszać to sprawdźać najprostsze rzeczy. Silnik nie pracuje jakby głośniej na 5 biegu przy prędkości 70-100 kmh?
Chciałem to jeszcze raz dzisiaj posprawdzać, ale dziś jak na złość albo i na szczęście wszystko było w normie, nic nie telepało, obroty tak jak mówisz wyglądały tak:
Jak telepało były troszkę niższe, przyzwyczajony jestem do tego, że wskazówka jest nad tą kreską bo praktycznie zawsze mam nawiewy na automatycznym trybie puszczone. Nie było dziś też głośniej przy 70-100 na 5 biegu. Jeśli mi się to zdarzy jeszcze to postaram się to nagrać dla potomnych bo nie ukrywam, byłem dziś zaskoczony, że wszystko jest okej.
Jak telepało były troszkę niższe, przyzwyczajony jestem do tego, że wskazówka jest nad tą kreską bo praktycznie zawsze mam nawiewy na automatycznym trybie puszczone. Nie było dziś też głośniej przy 70-100 na 5 biegu. Jeśli mi się to zdarzy jeszcze to postaram się to nagrać dla potomnych bo nie ukrywam, byłem dziś zaskoczony, że wszystko jest okej.
- Od: 11 sie 2015, 16:38
- Posty: 329 (7/4)
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda 3 2.0 BK 2005
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości