Błąd P300 lub P301, P302 szarpanie, nie równa praca silnika.

Postprzez Norbi521 » 11 mar 2016, 16:02

Witam! Z tym kłopotem bujam się już pół roku. <co?> Mam problem z nierówną pracą silnika na gazie jak i na paliwie z tym że na paliwie objawy są mniejsze, silnik sie dusi przy depnięciu do 2000rpm powyżej 2k jest dobrze. Wywala mi checka Wypadanie zapłonów w cylindrach lub w cylindrze 1, 2 na przemian. Wymieniłem świece na nowe NGK, nowe przewody WN, cewke, wyregulowałem zawory, przepustnica czysta krokowy także, ciśnienie na cylindrach w normie. Już nie mam pomysłów co to może być... Ma ktoś jakiś pomysł??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 mar 2016, 15:37
Posty: 23 (3/0)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 2.0 B+G, 2002r. Sedan

Postprzez tadziol » 11 mar 2016, 16:15

Norbi521 napisał(a):Ma ktoś jakiś pomysł??

Owszem,trza zrzucić głowicę i dać do naprawy,tam będą zawory już podpalone.
Norbi521 napisał(a):Z tym kłopotem bujam się już pół roku.

A kto Ci diagnozuje ten motor ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Norbi521 » 11 mar 2016, 16:22

Z Jakimi kosztami naprawy się liczyć jeśli są powypalane?Czy ktoś oprócz wypalonych gniazd zaworowych ma jakiś jeszcze pomysł?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 mar 2016, 15:37
Posty: 23 (3/0)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 2.0 B+G, 2002r. Sedan

Postprzez tadziol » 11 mar 2016, 22:39

Spoko,są trochę nieśmiali,ale na pewno się dołączą.
Kwestia czasu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez rymko » 12 mar 2016, 13:47

Jak robiłeś regulację zaworów to jakie miałeś zmierzone luzy ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez Norbi521 » 12 mar 2016, 14:28

wiem, bo robił to mechanik ale powiedział że luzy nie były duże.
Ostatnio edytowano 12 mar 2016, 18:46 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta - nie ma takiej potrzeby
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 mar 2016, 15:37
Posty: 23 (3/0)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 2.0 B+G, 2002r. Sedan

Postprzez brodaM6 » 13 mar 2016, 11:27

Mechanik powie ci to co chcesz uslyszec,wszysto co mozna bylo we wlasnym zakresie bez rozbierania silnika zrobiles , zostaje ci to co tadziol pisze.
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez Norbi521 » 13 mar 2016, 19:46

Jeszcze tak przy okazji odcięcie następuje ok 7300 rpm nie wiem czy ma to związek ale nie jest to normalne bo wskazowka obrotomierza wykracza daleko na czerwone pole, a silnik na wolnych obrotach klekocze jak diesel...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 mar 2016, 15:37
Posty: 23 (3/0)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 2.0 B+G, 2002r. Sedan

Postprzez thesilent » 14 mar 2016, 22:19

Chciałem tylko zapytać czy możliwe jest, aby ciśnienie sprężania było w normie przy wypalonych gniazdach zaworowych?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2013, 20:11
Posty: 293 (9/13)
Skąd: Sollstedt, Niemcy
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2004r.
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDI 2007r.

Postprzez Norbi521 » 14 mar 2016, 22:33

Na dniach sam właśnie sprawdzę ta kompresje, bo możliwe jak to kolega wyżej napisał ze mechanik po prostu powiedział to co chce usłyszeć bo luzy zaworowe on robił i pomiar kompresji. I bardzo ciekawi mnie dlaczego odcięcie zapłonu jest prawie na samym końcu obrotomierza gdzie powinien być przy około 6400 rpm.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 mar 2016, 15:37
Posty: 23 (3/0)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 2.0 B+G, 2002r. Sedan

Postprzez Norbi521 » 17 mar 2016, 07:50

No i problem rozwiązany kompresja 14 bar na wszystkich cylindrach, przebicie miały nowe kable.... A co najciekawsze przy samej świecy dokładnie wzdłuż świecy przebijalo na 2 cylindrach pierwszym i trzecim w tym samym miejscu
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 mar 2016, 15:37
Posty: 23 (3/0)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 2.0 B+G, 2002r. Sedan

Postprzez rymko » 17 mar 2016, 14:41

Te "nowe przewody WN" to jakiej firmy kolego <co?>
Może ktoś w przyszłości ktoś tego nie kupi skoro to taki badziew ....
A obecnie jakie przewody założyłeś ....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez Norbi521 » 17 mar 2016, 15:23

Były to przewody THE LEADER Polska, niby dobra jakość i dobra cena <dupa> Obecnie założyłem NGK

Dopisano 17 mar 2016, 19:44:

Za szybko się cieszyłem... nowe kable mają przebicie na tych samych cylindrach i w tym samym miejscu... <glupek2> zamiana świec miejscami i zobaczymy czy będzie ok.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 mar 2016, 15:37
Posty: 23 (3/0)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 2.0 B+G, 2002r. Sedan

Postprzez thesilent » 17 mar 2016, 21:03

a napisz proszę skąd wiesz, że kable mają przebicie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2013, 20:11
Posty: 293 (9/13)
Skąd: Sollstedt, Niemcy
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2004r.
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDI 2007r.

Postprzez Norbi521 » 18 mar 2016, 07:21

Biały tak jakby nalot na gumie kabla
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 mar 2016, 15:37
Posty: 23 (3/0)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 2.0 B+G, 2002r. Sedan

Postprzez brodaM6 » 18 mar 2016, 08:17

Ja słyszałem i robiłem tak u siebie tylko nie w M ,a mianowicie podnosisz troszkę maskę i psikasz naprzyklad tym do szyb na świece kable,z umiarem rzecz jasna ,podobno jest widac przepięcia ,ale ja ich nie widziałem ,kable były dobre
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez Norbi521 » 18 mar 2016, 14:40

Oczywiście że tak sprawdzałem ale teraz popatrz gdzie było przebicie. Tam wchodzi świeca i tak jak pisałem w zdluz świecy było przebicie wiec pryskanie woda nic nie da
Załączniki
20160318_131504.jpg
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 mar 2016, 15:37
Posty: 23 (3/0)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 2.0 B+G, 2002r. Sedan

Postprzez thesilent » 18 mar 2016, 19:15

Spróbuj wyczyścić kable (odtłuścić) wewnątrz i dokładnie też świece. Może przy montażu dostała się tam wilgoć, która była ścieżką dla iskry.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2013, 20:11
Posty: 293 (9/13)
Skąd: Sollstedt, Niemcy
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2004r.
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDI 2007r.

Postprzez lichy » 18 mar 2016, 21:33

Sprawdź dobrze świece zapłonowe czy porcelana nie jest pęknięta.
Forumowicz
 
Od: 4 sie 2007, 19:15
Posty: 78
Skąd: Koszalin
Auto: były
mazda GY LFF7 LPFI
mazda CA KL SGI
jest
GH LFF7 DYNAMIC SPORT kombi

Postprzez sztukas » 18 mar 2016, 21:39

Ja rok temu wymieniłem świece na NGK i po dwóch tygodniach 3 z 4 zniszczyłem przez to, że nie wymieniłem od razu przewodów WN na nowe. Jak się okazało stare przewody miały przebicie i popękała porcelana na trzech świecach. Oczywiście musiałem kupić jeszcze jeden kpl. świec i nowe przewody NGK.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2012, 12:33
Posty: 39 (1/1)
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Auto: Mazda 6 Sport Wagon GY 2002 2.3 DOHC 166KM silnik L3
Mazda CX-7 SUV Facelifting '10 2.2 MZR-CD 173KM silnik R2AA – była

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6