Cześć,
Męczę się od jakiegoś czasu z następującym problemem. Otóż silnik bardzo nierówno pracuje, obroty falują, przy wrzucaniu wyższego biegu dostaje jakby "kopa" obrotowego i obroty podskakują na chwilę. Przy toczeniu się auta na biegu jałowym obroty nie schodzą do poziomu 750-800 obr./min tylko stoją na 1500 obrotach, aż do momentu zatrzymania się.
Byłem u kilku mechaników, jeden nie umiał zdiagnozować, co to jest, drugi kazał wymienić silnik krokowy. To nie pomogło.
Zajrzałem sam pod maskę, na pierwszy rzut oka słychać "wycie" z okolic obudowy filtra powietrza. Zdjąłem filtr, okazało się, że jest on delikatnie mówiąc, zmęczony. Ktoś próbował małym kosztem to naprawić, przykręcając śrubami do kawałków plastiku lub blaszki wypusty do mocowania, bo były wyrwane. Oprócz tego w miejsce uszczelki, tej od jakby wlotu "w dół silnika" zamiast uszczelki użył silikonu, który sparciał. Zacznę od wymiany tej części.
Podłączyłem także OBD2 i wypluł mi błąd, że jest:
P0507 – Idle Air Control System RPM Higher Than Expected
Niestety nic poza tym. Nie ma informacji o wadliwym silniku krokowym (IAC). Kupiłem używany silnik krokowy mimo to, bo wg. tej informacji:
http://www.obd-codes.com/p0507
może to być problemem i wymieniłem. Niestety, jak było tak jest. Nie było zmiany, poza tym zapaliła się kontrolka check engine i OBD2 wypluł mi informację o uszkodzonym silniku krokowym.
Kolejną rzeczą, którą zrobiłem to zupełne odpięcie silnika krokowego. Oczywiście zapaliła się kontrolka check engine, ze nie wykrył silnika, ale za to zniknęło to dziwne "wycie" w okolicach obudowy filtra powietrza i obroty się w miarę ustabilizowały. Nie pojawia się już trzymanie obrotów na 1500 w trakcie toczenia się na jałowym biegu.
Co to może być, czy to rzeczywiście ten silnik krokowy, czy to coś innego ? Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
Pozdrawiam
Nierówne obroty, wysokie obroty na biegu jałowym, wycie z obudowy filtra
Strona 1 z 1
Cześć,
Dzięki za odpowiedź. Co to ten reset i adaptacja ? Bo szukałem w wątkach i jedyne co znalazłem to odpięcie minusowej klemy i wciśnięcie hamulca na 20 sekund. Jeśli to to, to tak robiłem. Dużo razy też widziałem, że ludzie pisali, że w tych modelach już nie jest takie coś konieczne i że silnik krokowy sam się powinien zaadoptować.
Co do potencjometru, jakieś wskazówki gdzie się może znajdować ?
Pozdrawiam
Dzięki za odpowiedź. Co to ten reset i adaptacja ? Bo szukałem w wątkach i jedyne co znalazłem to odpięcie minusowej klemy i wciśnięcie hamulca na 20 sekund. Jeśli to to, to tak robiłem. Dużo razy też widziałem, że ludzie pisali, że w tych modelach już nie jest takie coś konieczne i że silnik krokowy sam się powinien zaadoptować.
Co do potencjometru, jakieś wskazówki gdzie się może znajdować ?
Pozdrawiam
Reset to tak jak pisałeś – odpięcie klemy, i wciśniecie pedału hamulca na 20sekund. Adaptacja wygląda w ten sposób że po resecie podpinasz kleme i odpalasz silnik i tak ma sobie pochodzić na biegu jałowym ok 20min lub mniej (dokładnie niewiem). Potencjometr jest przykręcony bezpośrednio do przepustnicy i do niego jest podpięta kostka. Jeśli on szwankuje to nadaje się tylko do wymiany ale najlepiej jak byś od kogoś podmienił na chwilę i wtedy byś zobaczył jak się sprawuje
Ale tak jak pisał kolega, najpierw reset i poprawna adaptacja 
Ja tez myślałem ze wersja USA nie musi sie adoptować i
Musi ,po takim zabiegu inaczej zachowują mi sie obroty ,a ja
Twierdziłem ze amerykany nie musza sie adoptować
Podczas adoptowania nie włączamy niczego



Podczas adoptowania nie włączamy niczego
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Cześć,
Dzięki za wskazówki. Nie robiłem tej adaptacji w takim razie, zrobię ją jak będę miał zimny silnik.
Zauważyłem też ostatnio, że ta druga linka od gazu, ta do odpuszczania, była bardzo luźna.
Nie mam punktu odniesienia (innego auta), żeby zobaczyć, czy tak powinno być. Ale jak dla mnie to ona powinna być w miarę naciągnięta. Czy ta linka może mieć wpływ na takie zachowanie silnika ?
Pozdrawiam
Dzięki za wskazówki. Nie robiłem tej adaptacji w takim razie, zrobię ją jak będę miał zimny silnik.
Zauważyłem też ostatnio, że ta druga linka od gazu, ta do odpuszczania, była bardzo luźna.
Nie mam punktu odniesienia (innego auta), żeby zobaczyć, czy tak powinno być. Ale jak dla mnie to ona powinna być w miarę naciągnięta. Czy ta linka może mieć wpływ na takie zachowanie silnika ?
Pozdrawiam
knox napisał(a):Zauważyłem też ostatnio, że ta druga linka od gazu, ta do odpuszczania, była bardzo luźna.
Jedna linka jest od gazu druga od tempomatu
Cześć,
Chcę kupić nową przepustnicę razem z czujnikiem. Teraz mam pytanie, do mojego modelu taka przepustnica, jak tutaj będzie pasować ?
http://allegro.pl/mazda-6-2-0-16v-02-07 ... 47218.html
Ten czujnik jest integralną częścią przepustnicy, czy to jest osobna część ?
Chcę kupić nową przepustnicę razem z czujnikiem. Teraz mam pytanie, do mojego modelu taka przepustnica, jak tutaj będzie pasować ?

Ten czujnik jest integralną częścią przepustnicy, czy to jest osobna część ?
Tak, ta przepustnica bedzie pasować
Czujnik można bez problemu odkręcić ale raczej każdy sprzedaje z tym czujnikiem
z tego co widzialem mozna go oddzielnie kupic, chyba od forda tez podejdzie i cena cos ok 30zl 
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6