Wygłuszenie Mazdy i porównanie wyników

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Wojtek » 1 lut 2016, 18:26

Wygłuszenie akustyczne niesie ze sobą wysokie koszty i podnosi wagę auta (zwiększone spalanie)...
Droga dla audiofilów :)
Nieszczelności karoserii natomiast powodują podniesienie poziomu hałasu podczas jazdy.
Tędy właśnie prowadzi droga... Skoro dodatkowa uszczelka w górnej wnęce drzwi zmniejsza poziom hałasu, to trzeba teraz znaleźć kolejne miejsca "przecieków" wiatru.
Ktoś wspominał już o wnęce / prowadnicy szyby...
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Mirecsk38 » 1 lut 2016, 20:59

subframe napisał(a):
Ja na wiosnę planuje następujace zmiany, napiszcie co sądzicie.
1. wyciszenie nadkoli plastikowych. Mam podejżenia ze względu na ich cienkość i dużą powierzchnię generują spore drgania. Do wyciszenia planuję użyć maty izolującej OUT-SOUND 6/240S. Przypomina gęstą piankę, http://www.wycisz-auto.net/c80,wersja-delux.
2. wyciszenie dachu tą samą matą. Dach to duża powierzchnia, cieńka blacha i cienka podsufitka. Poza tym bezpośrednio przy uszach, wiec drgania mogą mieć istotny wpływ poziom hałasu. Ktoś już pisał że czuć poprawę po jego wyciszeniu.
3. uszczelka Sordyla :D – juz wiadomo że pomaga.


jak mozes , to zrob pierwszy dach i pianke daj , 9-12mm powinna wejscz. Ja mam 9mm i jescze mejsce bylo .
U mnie oklejanie naddkola + blachy jak by nic niedalo.
jesce dodam, ze obklejone mam i pod przednia szyba od strony silnika. mialem wrazenie, zo silnik troche utlumiony

dach u mnie robilem tak, ze slupky A nieruszalem. Od tylu mialem odchylona podsufitke i ze slubku A ja wyciaglem o pare cm i u mnie wystarczalo. Newiem jak u cebie.
Z przodu obklejalem glowne przes otwor gdzie swiatlo

Dopisano 1 lut 2016, 21:15:

http://m.ulozto.sk/xXjTL1Di/20150508-074423-jpg dack przed ....
Załączniki
pod oknom.JPG
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2013, 11:22
Posty: 237 (2/6)
Auto: Mazda 6 GJ, 2.0 145HP, WGN

Postprzez ellipsis » 2 lut 2016, 16:04

Dlatego błędów konstrukcyjnych raczej nie uda nam się szybko i tanio poprawić w swoim garażu. Pozatym to wszystko jest na zasadzie prób i blędów – może uda się coś zatkać i bedzie mniej wiało. Skoro Panowie, którzy podjeli próbe wygluszenia drzwi matami powiedzieli, że poprawa jest mała albo to efekt placebo to cos musi być na rzeczy w konstrukcji auta.

Konkurencyjne kompakty też nie sa wyklejone całe matami, maja normalnej grubości blachy i szyby a waża tyle samo co nasze Mazdy – tego faktu nigdy nie zrozumiem, więc gdzie ta lekkość bo ja jej nie widze. A jak pokazał test Alfy czy Golfa, Focusa FL sa w dodatku o 2-3dB cichsze..

Teraz smigamy na zimówkach a one z racji miekkiej mieszanki sa cichsze w stosunku do opon letnich. W kwietniu sie zacznie halasowanie opon letnich. Pamietam jak rok temu pierwszy raz od zakupu auta zalozylem letnie Dunlopy (auto od nowości jezdzilo na zimowych) to się przeraziłem jak one strasznie szumia a sa jedne z najcichszych z tego co patrzylem – 67dB.
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez Gash » 3 lut 2016, 04:08

subframe napisał(a):Ja na wiosnę planuje następujace zmiany, napiszcie co sądzicie.
1. wyciszenie nadkoli plastikowych. Mam podejżenia ze względu na ich cienkość i dużą powierzchnię generują spore drgania. Do wyciszenia planuję użyć maty izolującej OUT-SOUND 6/240S. Przypomina gęstą piankę, http://www.wycisz-auto.net/c80,wersja-delux.
2. wyciszenie dachu tą samą matą. Dach to duża powierzchnia, cieńka blacha i cienka podsufitka. Poza tym bezpośrednio przy uszach, wiec drgania mogą mieć istotny wpływ poziom hałasu. Ktoś już pisał że czuć poprawę po jego wyciszeniu.
3. uszczelka Sordyla – juz wiadomo że pomaga.


Zazdroszczę dwóch rzeczy.
1. Nudzenia się – czyt. wolnego czasu.
2. Braku realnych problemów.
:)

i życzę oczywiście powodzenia. :)
Zrobiłem ostatnio tylko dla samej jazdy 200 km z prędkościami 160-180, głównie 180 i 190.
Ludziom się w d... poprzewracało i wymyślają, ale... to dobrze, znaczy, że jest dobrze i nie ma innych problemów. :)

Dopisano 3 lut 2016, 03:14:

ellipsis napisał(a):Teraz smigamy na zimówkach a one z racji miekkiej mieszanki sa cichsze w stosunku do opon letnich. W kwietniu sie zacznie halasowanie opon letnich. Pamietam jak rok temu pierwszy raz od zakupu auta zalozylem letnie Dunlopy (auto od nowości jezdzilo na zimowych) to się przeraziłem jak one strasznie szumia a sa jedne z najcichszych z tego co patrzylem – 67dB.


Bzdury na resorach o tym przełożeniu twardości mieszanki na hałas.
Biorąc pod uwagę temperatury użytkowania zimowe i letnie są podobnie twarde.
Zimowe są po to miękkie, żeby w niskich temperaturach były analogiczne do letnich latem, letnie zimą byłyby jak kamienie, a zimowe latem jak masło – w przerysowaniu rzecz jasna.
O hałasie opon decyduje przede wszystkim rzeźba bieżnika.
I tak np. jak teraz Mazdy wyjeżdżają nowe na zimowych Yokohamach kierunkowych z jodełką, to siłą rzeczy będą głośniejsze od letnich Michelin Energy Saver, które są bardziej wzdłuż ponacinane.
Początkujący
 
Od: 30 gru 2015, 02:09
Posty: 5 (2/2)
Skąd: Warszawa
Auto: MZD3 sedan 120 MT
Sky Motion 2015

PostTen post został usunięty przez darrecki 3 lut 2016, 14:14.

Postprzez krabdul » 8 lut 2016, 11:52

Wczoraj jak grzebałem w bagażniku zauważyłem, że u mnie poroso we wnęce od koła zapasowego leży luźno a bitum jest trochę inny i jakby grubszy niż u sordyla (pierwsza fotka). To u sordyla w HB to w ogóle bitum czy jakieś pozostałości kleju? Nie wiem czy to też zmienili czy to kwestia HB a SD
Załączniki
koło sordyl.JPG
20160207_125120.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez darrecki » 8 lut 2016, 16:26

krabdul napisał(a):Wczoraj jak grzebałem w bagażniku zauważyłem, że u mnie poroso we wnęce od koła zapasowego leży luźno a bitum jest trochę inny i jakby grubszy niż u sordyla (pierwsza fotka). To u sordyla w HB to w ogóle bitum czy jakieś pozostałości kleju? Nie wiem czy to też zmienili czy to kwestia HB a SD


Musieli zmienic, ja mam SD z 2014 i jest jak u kolegi sordyl18. To nie klej tylko jakis patent mazdy co wyglada jak szpachla albo klej do plytek :D
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3099 (46/156)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D

Postprzez subframe » 8 lut 2016, 18:14

Moja BM Sedan z 2015 ma matę jak u Karbdula. Mi najbardziej dokucza szum opon. Gdyby udało sie go jakoś zminimalizować. Zrobiłem już 5tys i nadal nie mogę sie przyzwyczaić do tego szumu. Każdy wyjazd w trasę budzi we mnie jakaś wewnętrzną niechęć. <płacze>
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2015, 21:37
Posty: 85 (2/5)
Auto: Mazda 3'15 SkyEnergy 120 MT Sedan

Postprzez JurekMaslo » 11 lut 2016, 09:46

subframe napisał(a):Mi najbardziej dokucza szum opon. Gdyby udało sie go jakoś zminimalizować.<płacze>


Proponuję wygłuszyć nadkola (mata + pianka). Powinno trochę pomóc.
Ostatnio edytowano 11 lut 2016, 19:23 przez darrecki, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Przycięto cytat
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2015, 18:03
Posty: 33 (6/3)
Auto: Mazda 3 III 2.0 skyactiv-g 120km skymotion, 2014

Postprzez darrecki » 12 mar 2016, 22:49

Prac ciąg dalszy, dziś na warsztat poszły nadkola – na razie tylko 1 strona, jutro 2ga i bagażnik, może maska jak będzie jeszcze chęć.
Zdjęcia z prac:

Plastikowe nadkole:
IMG_20160312_143619.jpg
IMG_20160312_143634.jpg
IMG_20160312_152108.jpg

Chyba na tą cienką piankę nakleje jeszcze 2gą warstwę grubszej. Powinno się to lepiej wszystko trzymać razem. Stukając w nadkole jest mniej dudniący dźwięk ale bez jakiejś rewelacji. Wydaje mi się że właśnie te plastiki jak z papieru wzmacniają hałas od opon.

Na aucie:
IMG_20160312_152122.jpg


Tak lekki OT, to jeździłem ostatnio Audi A6 S-Line (2012), w porównaniu do A4 S-Line (2014), którym to jeździłem nieco wcześniej to niebo a ziemia. Madzi jest zdecydowanie (przez duże "Z") bliżej A4 niż A4 do A6.
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3099 (46/156)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D

Postprzez Spoko40 » 13 mar 2016, 21:07

darrecki napisał(a):Prac ciąg dalszy, dziś na warsztat poszły nadkola – na razie tylko 1 strona, jutro 2ga.


Może zacznij od najprostszego rozwiązania i wymień opony na ciche, a tak na marginesie te na zdjęciu chyba nie nadają się już do użytku.
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2016, 18:58
Posty: 88 (0/1)
Auto: Mazda 3 Enso 2016
Mazda 2 DJ 2019

Postprzez krabdul » 13 mar 2016, 21:48

Spoko40 napisał(a):
darrecki napisał(a):Prac ciąg dalszy, dziś na warsztat poszły nadkola – na razie tylko 1 strona, jutro 2ga.


Może zacznij od najprostszego rozwiązania i wymień opony na ciche, a tak na marginesie te na zdjęciu chyba nie nadają się już do użytku.

Pozwolę się z Tobą nie zgodzić. Nie chyba tylko na pewno! W Polsce dopuszczają 1,6 mm ale ja już poniżej 3 mm boję się jeździć. Może to wersja torowa ;) albo w UK nie mają kałuż i kolein czego tylko należy pozazdrościć :)

@darrecki może wstrzymaj się z drugą stroną i spróbuj najpierw organeleptycznie stwierdzić czy coś to wytłumienie nadkoli dało.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez darrecki » 13 mar 2016, 23:17

Panowie, czepiacie się :D Aczkolwiek gdybym nie widział tej opony na wlasne oczy również bym stwierdził że jest do <dupa>. Ot takie niefortunne zdjęcie, w rzeczywistości jest conajmniej 4mm bieżnika w najpłytszym miejscu, do znaczników jeszcze daleko. Żeby nie być gołosłownym, znaczniki zaznaczyłem 3 kółeczkami.
Opona.jpg


Wracając do tematu, dziś zostało przygotowane nadkole do założenia, wersja 2.0, zdecydowanie pogrubiona. Teraz wygląda ono tak:
IMG_20160313_210226.jpg


Szkoda, że będe musiał wczorajsze znów zdejmować <glupek2>

Przy okazji machnąłem i bagażnik, zostały w zasadzie drzwi i maska. Dachu już mi się nie będzie chciało robić
IMG_20160313_130601.jpg


Póki co ciągle efekt mizerny <płacze>
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3099 (46/156)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D

Postprzez ereste83 » 13 mar 2016, 23:50

Moim zdaniem strata czasu. Ja mam wrażenie że hałas idzie głównie przez okna. Szyby są cienkie i tyle i żadne wygłuszanie nadkoli, bagażnika itd nie poradzi. Nawet jak się stoi na światłach z wyłączonym silnikiem to wszystko z zewnątrz wyraźnie słychać. W sensie nie mam uczucia jakbym siedział w bańce, jak w lepiej wygłuszonych autach się czuje.
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2016, 13:10
Posty: 116 (9/18)
Auto: Mazda 3 2015 HB SkyPassion 2.0 120KM 6AT

Postprzez Mirecsk38 » 13 mar 2016, 23:52

u mnie chyba najwiekszego efektu dal zrobienie dachu
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2013, 11:22
Posty: 237 (2/6)
Auto: Mazda 6 GJ, 2.0 145HP, WGN

Postprzez Rubik » 14 mar 2016, 00:03

... wydaje mi się , że dach może być b.ważnym elementem wyciszenia.
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2013, 23:32
Posty: 175 (2/3)
Auto: Mazda 3 BM 120KM MT
SkyEnergy SD
Snowflake White

Postprzez darrecki » 14 mar 2016, 00:56

Dla mnie już jest wystarczająco cicho na normalnej drodze, nawet przy 150km/h. Jedyne z czym walczę to szum asfaltu, a raczej kamyczków zalanych w lepiku – tak tutaj drogi napawają. Wątpię, aby dach miał coś do tego. Ale jeśli, to zrobię :)
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3099 (46/156)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D

Postprzez Mirecsk38 » 14 mar 2016, 11:57

ja mam kombi, to u mnie i dach troche poprawil halasu od kol, glownie w bagazniku . Dach poprawia okolity halas mijanych samochodow, aerodynamiky.
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2013, 11:22
Posty: 237 (2/6)
Auto: Mazda 6 GJ, 2.0 145HP, WGN

Postprzez Domelxp » 22 mar 2016, 15:58

Muszę coś z tym zrobić :) przy 210 nie słychać nawigacji ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2015, 22:20
Posty: 73 (1/2)
Skąd: Warszawa - Pruszków
Auto: Mazda 3 BM 2.0 Automat Sky Energy 2015
Sedan

Postprzez child » 23 mar 2016, 19:26

Przy 210 się raczej nie skręca :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323