Witam,
niedawno miałem niemiłą przygodę, otóż wpadłem w poślizg, następnie obróciło mnie dwa razy aby na koniec przywalić w krawężnik tylnym kołem. Dzisiaj wybieram się do mechanika aby zobaczył co trzeba zrobić i w związku z tym chciałbym się przygotować trochę na tę rozmowę i wiedzieć orientacyjnie co może być do wymiany. Poniżej zamieszam zdjęcia – na pewno do wymiany idzie drążek poprzeczny ale co jeszcze?
http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/Galeria/4515638/1
Krzywe tylne koło po uderzenie w krawężnik
Strona 1 z 1
zainwestowałbym w jakieś lepsze oponki
- Od: 23 kwi 2009, 18:25
- Posty: 535
- Skąd: Kłodzko
- Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg
Już mówię jak sytuacja wygląda teraz. Auto wróciło od mechanika na kołach po wymianie drążka poprzecznego oraz śruby zwrotnicy. Wszystko było ok do momentu wyjechania poza teren zabudowany – powyżej 50 km/h auto zaczyna wyć. Początkowo myślałem, że alufelga mogła się skrzywić więc zmieniłem koła na zimowe co niczego nie zmieniło. Potem wymieniłem piastę z łożyskiem spodziewając się, że to łożysko mogło tak huczeć jednak jak się okazało to również nie to. Po bliższym przyjrzeniu się koło wygląda jakby odchodziło od pionu górą na zewnątrz zamiast do środka w związku z czym mam pytanie. Czy w 323f bj na tylnej osi jest możliwa regulacja tego kąta? Wiem, że można sprawdzić geometrię, ale interesuje mnie czy jest możliwość ustawienia tego a nie tylko sprawdzenie. Jeśli nie to co mogło się popsuć, że tak to wygląda?
- Od: 27 maja 2014, 21:18
- Posty: 8
- Auto: Mazda 323F BJ 2.0 DITD 101 KM
Robiłeś pełną geometrię? Wahacze poprzeczne są mocowane do budy poprzez sanki, które mogły się przesunąć przy uderzeniu, jeśli tak się stało to z lewej strony będziesz miał większy negatyw. Nie wiem czy krzywy amor może zmienić pochylenie...
tinek napisał(a):... Nie wiem czy krzywy amor może zmienić pochylenie...
Oczywiście! Tylko jak na krzywym amorze można zrobić geometrię.
pawel24 napisał(a):... Czy w 323f bj na tylnej osi jest możliwa regulacja tego kąta? Wiem, że można sprawdzić geometrię, ale interesuje mnie czy jest możliwość ustawienia tego a nie tylko sprawdzenie. Jeśli nie to co mogło się popsuć, że tak to wygląda?
Z tego co wiem, na tylnej osi regulujemy tylko zbieżność.
-
rav 75
rav 75 napisał(a):Oczywiście! Tylko jak na krzywym amorze można zrobić geometrię.
rozumiem, że Ty na oko widzisz jakie są kąty i pochylenia kół
bez pomiaru nie będzie wiadomo czy dostała tylko prawa strona czy coś jeszcze, można sobie gdybać co jest przyczyną i przed kompem wymieniać części
dopóki pochylenia kół nie będą w wartościach fabrycznych to ustawianie zbieżności jest bez sensu
Witam wszystkich jestem nowy miałem wypadek noj troche powiwijało mnie autem tył przód boki do wymiany mam pytanie odnosnie tylnego koła góra koła jest przekrzywiona do środka noj niewiem zabardzo co jest przyczyną amortyzator wydaje mi sie że jest dobry
- Od: 6 mar 2016, 18:52
- Posty: 5
- Auto: mazda 3 1.6 benzyna 2004 rok
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości