Lewarek skrzyni biegów, opór przy zmianie biegów.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez VeryCoolMan » 31 lip 2011, 14:53

89matthew89 napisał(a):ile ta śruba od tłoczka powinna wystawać przynajmniej ? u mnie to jakieś 4mm po regulacji

Może inaczej, po puszczeniu pedału sprzęgła tłok powinien się cofnąć do końca czyli do tego zabezpieczenia jeśli Ci się nie cofa do końca to jest źle, ale jeśli jesteś zadowolony z pracy sprzęgła i wchodzenia biegów to wyreguluj skok pedału aby cofał się dalej i tym samym tłoczek się dalej cofnie :)
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez rumunn95 » 31 lip 2011, 15:18

niektorym regulacja nic nie da chodzi o sam skok lewarka nie wbijanie biegow jak ktos ma taki sam opor na zgaszonym i postoju to regulacja zbedna :)
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez krzysztofpak » 7 wrz 2011, 11:49

Witam Wszystkich !!
Sprawa wygląda tak , jakoś w maju smarowałem tuleje przy lewarku jak i przy skrzyni smarem miedzianym ( podobno najlepszy bo wytrzymuje wysokie temperatury).
Po 1,5 miesiąca wszystko zaczęło wracać do poprzedniego stanu.
Wczoraj miałem możliwość skorzystania z kanału . Zajrzałem na te tuleje i o ile ta przy skrzyni biegów była ok to ta przy lewarku sucha jak pieprz.
Po przesmarowaniu biegi znowu wchodzą jak w masełko , no może za wyjątkiem czasami chaczącej jedynki.

I teraz moje pytanie dlaczego ten smar tak szybko wysechł ...Bo ja nie mam żadnego pomysłu ...

Pozdrawiam ...
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2010, 19:48
Posty: 65
Skąd: Inowrocław
Auto: Madzia 626 GF 2.0 115KM '98

Postprzez 89matthew89 » 7 wrz 2011, 14:30

Ja tez tak miałem ale narazie nie mam czasu tego posmarować znowu a smar wysechł bo był kilka cm od rury wydechowej. Moze smar "Ate" do zacisków da rade podobno do 1000 stopni wytrzymuje i woda go nie ruszy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2009, 19:15
Posty: 202
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: 626 GF 97' 2.0 16V
LPG->BRC<–

Postprzez krzysztofpak » 7 wrz 2011, 14:46

No na tym co miałem to jest napisane ,że wytrzymuje do 1200 st czego tam nie będzie chyba ,że do jakiegoś pieca bym wjechał :P
Nie mam pojęcia dlaczego to tak wyschło
...
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2010, 19:48
Posty: 65
Skąd: Inowrocław
Auto: Madzia 626 GF 2.0 115KM '98

Postprzez Marko91 » 29 kwi 2012, 18:12

Możecie pokazać zaznaczyć na obrazku które tuleje sie smaruje bo nie bardzo wiem, a po 1k km w trasie doświadczyłem że lewarek ciężej chodzi, a jak chłodno to fajnie ładnie gra :)
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2010, 16:58
Posty: 202 (0/3)
Skąd: Łódź
Auto: Była Mazda 626 GE Comprex
Jest 626 GF 2.0 FS 01'r

Postprzez tadziomaru1 » 29 kwi 2012, 22:37

Marko91 napisał(a):Możecie pokazać zaznaczyć na obrazku które tuleje sie smaruje bo nie bardzo wiem,

Wejdź sobie pod samochód to będziesz widział, tam żadnych cudów nie ma <spoko>
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez maxim_wawa » 30 kwi 2012, 09:42

najlepiej byłoby dobrac pod wymiar tuleki teflonowe i wymienic
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez 89matthew89 » 30 kwi 2012, 09:59

Widzę że cieplej się zrobiło i koszmar powraca <lol> u mnie to samo :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2009, 19:15
Posty: 202
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: 626 GF 97' 2.0 16V
LPG->BRC<–

Postprzez lucas83 » 30 kwi 2012, 10:43

A ja Wam powiem tak. Miałem ten sam problem, czyli narastający opór lewarka po przejechaniu kilkunastu kilometrów (30-50) w cieplejsze dni (wiosna-lato). W moim przypadku zrobiłem to:

1 . Nasmarowanie tulejek przy lewarku i przy skrzyni – to w momencie, gdy lewarek pracował ogólnie ciężko, nawet na zgaszonym aucie. Pomogło na tyle, że lewarkiem dało się w ogóle w miarę rozsądnie ruszać :D
2 . Wymiana oleju w skrzyni biegów – pomogło troszkę.
3 . Regulacja śrubki przy pedale sprzęgła – dzięki temu pozbyłem się problemu narastającego oporu lewarka w zależności od temperatury i długości trasy ;)

Także polecam wykonać te 3 czynności i problem minie raz na zawsze. Zwłaszcza, że mało kto wymienia olej w skrzyni, a raz na te 90.000 chyba warto, koszt nieduży.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez tadziomaru1 » 30 kwi 2012, 21:03

Oto logika faktów... <spoko>
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez kierownik » 11 maja 2012, 14:33

krzysztofpak napisał(a):lacja śrub

miedzianego jakoś ostatnio nie polecam, też się spotkałem nieraz że wysychają. lepszy już jakiś do zacisków grafitowy itp.

lucas83 napisał(a):2 . Wymiana oleju w skrzyni biegów – pomogło troszkę.

rzadko spotykane – nie spotkałem jeszcze osoby, która by powiedziała po zmianie oleju w skrzyni, że czuje jakieś różnice na plus :D ogólnie jak zlewałem olej ze skrzyni to najczęściej był prawie takiego samego koloru i konsystencji co nowy hehe
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez rumunn95 » 11 maja 2012, 14:51

Racja <spoko> mi zadna z w/w opcji nie pomogla
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez Marko91 » 11 maja 2012, 23:26

Jeszcze nie zabierałem się za smarowanie tulejek. Ja robiąc ok 400 km w temp ok 30*C czułem że ciężej chodzi tzn jakby haczył nie raz ale nie jest źle więc to pewnie faza początkowa.. myśle nad tym aby nie smarowac tylko wymienić je od razu.. wklejam link z tymi tulejami ( tzn powiedzcie czy to te :) ) jak tak to nie ma co się bawić w smarowania patrząc na cenę, chyba że ciężko je wymienić <co?>


P.S żeby nie było że reklama ale niechcę mi się wklejać pojedynczo itd. Rzućcie okiem ;)

http://fox.rzeszow.pl/MAZDA_MAZDA-626-GF-GW-1997-2002_UKLAD-NAPEDOWY_SKRZYNIA-BIEGOW_MECHANIZM-ZMIANY-BIEGOW(3,251661,).aspx
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2010, 16:58
Posty: 202 (0/3)
Skąd: Łódź
Auto: Była Mazda 626 GE Comprex
Jest 626 GF 2.0 FS 01'r

Postprzez lucas83 » 12 maja 2012, 14:40

rzadko spotykane – nie spotkałem jeszcze osoby, która by powiedziała po zmianie oleju w skrzyni, że czuje jakieś różnice na plus


Dlatego napisałem, że pomogło troszkę. Nie było szału, ale nie kosztowało mnie to dużo, a skoro wymiana oleju jest przewidziana, to co mi szkodzi? :)

myśle nad tym aby nie smarowac tylko wymienić je od razu


Najpierw zanim coś kupisz i wymienisz, to sprawdź regulację na pedale sprzęgła. Zajmie Ci to jakieś 7-10 minut :) Wszystko opisane na forum, łącznie ze zdjęciami. Jeśli na zimnym silniku lewarek Ci ciężko chodzi, to śmiało możesz tuleje wymienić/nasmarować. Ale jeśli na zimnym silniku lewarek chodzi OK, a po rozgrzaniu zaczynają się cyrki, to wg mnie wymiana tulejek nic nie da.

Patrząc na fotki, to o te tuleje chodzi :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez jankov » 2 mar 2016, 15:11

Witam!
Mam ten sam problem: kiedy nagrzeje się samochód, jest problem ze zmianą biegu, szczególnie na 1. bieg. Dotychczas wymieniłem tuleje lewarka (zarówno te nad układem wydechowym, jak i te w pobliżu samej skrzyni), płyn w skrzyni. Efekt? Żaden :/
Skupiłem się na najważniejszym czynniku: temperaturze. Problem nasila się przy wysokich temperaturach: rozgrzany silnik, lato. Co się wtedy dzieje? Wszystko, co jest względnie plastyczne, rozszerza się. Kolejne wejście pod podwozie i analiza. Skrzynia wentyluje się powietrzem przepływającym pod samochodem, ale zawias lewarka umieszczony nad tłumikiem środkowym- nie. Na dodatek, jest podgrzewany rozgrzanymi spalinami przepływającymi pod lewarkiem. Zakupiłem lewarek zmiany biegów, wymieniłem, ale nadal to samo. Problem leży w miejscu zaznaczonym na załączonej grafice.
Teoretycznie, lewarek/wybierak, to jedna część katalogowa i nie da się tego ominąć przy zamawianiu nowej części (nowa jest dość droga, ok. 1500zł.) i istnieje ryzyko, że nowa również po jakimś czasie się zepsuje.
Zakupiony lewarek postanowiłem rozebrać we własny zakresie- z ciekawości problemu. Pod 2 gumowymi elementami skryte jest łożysko kulowe, w którym porusza się dźwignia zmiany biegów, poruszająca następnie popychacz. Szkopuł polega na tym, że samo łożysko jest (werble)... plastikowe :/ Składa się z dwóch krążków z wgłębieniami w kształcie eliptycznym. Plastikowe krążki nie miały zachowanej ciągłości- podejrzewam, że po prostu pękły. Ten sam problem dotyczył wybieraka zamontowanego w samochodzie i zakupionej części używanej.
Nie mam pewności, że to akurat jest przyczyną problemu, ale wydaje mi się najbardziej prawdopodobne. Próba wciskania smaru do wnętrza wybieraka nic nie dała.
Na razie, ze względu na temp. powietrza, problem się nie pojawia, ale pewnie znów pojawi się latem.
Do tego czasu, kiedy już "znajdę czas", zamierzam wydobyte plastikowe elementy oddać do tokarza, aby wykonał analogiczne elementy łożyska z jakiegoś właściwego metalu (odporny na tarcie, temperatury, o bardzo gładkiej powierzchni), złożę zakupiony wybierak i sprawdzę, jak to się będzie spisywać...
Jeśli ktoś mnie uprzedzi, proszę o informację.
Pozdrawiam!
Załączniki
lewarek2.jpg
Początkujący
 
Od: 4 lut 2016, 12:17
Posty: 7 (1/0)
Auto: Premacy (CP), 2.0 (96kW/131KM), 2004r.

Postprzez grzech_z » 3 mar 2016, 10:03

Tylko czy te plastikowe elementy nie pękają z innego powodu? Jak jest opór w samej skrzyni – np.
Poduchy silnika masz aby sprawne? Sprzęgło?
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez jankov » 3 mar 2016, 10:44

Sprzęgło jest sprawne. Poduchy- mało prawdopodobne, ponieważ są blisko silnika, nie wentylowane, więc i tak się nagrzewają. Jak już pisaliśmy: problem pojawia się TYLKO, kiedy jest gorąco. Opór czuć ewidentnie na lewarku. Żadnych zgrzytów, czy innych objawów ze strony samej skrzyni. Płyn już wymieniałem i ten usunięty był klarowny. Na drodze wykluczeń, pozostaje tylko to pęknięte łożysko plastikowe dźwigni :( Wiadomo- z czasem plastik traci trwałość, szczególnie w tak niefortunnych warunkach, jak podgrzewanie do wysokich temperatur :/
Początkujący
 
Od: 4 lut 2016, 12:17
Posty: 7 (1/0)
Auto: Premacy (CP), 2.0 (96kW/131KM), 2004r.

Postprzez sebekle » 4 mar 2016, 19:32

a może badziewny olej który nie wyrabia przy wysokich temperaturach?
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez jankov » 4 mar 2016, 20:39

Musiałyby różne osoby mieć ten sam olej- wątek parę razy się powtarza... A wymiana oleju nic nie zmienia.
Początkujący
 
Od: 4 lut 2016, 12:17
Posty: 7 (1/0)
Auto: Premacy (CP), 2.0 (96kW/131KM), 2004r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6