Błąd P0420 – Katalizator

Postprzez piterus87 » 11 sty 2015, 12:57

Dzisiaj podczas jazdy w ten silny wiatr zapalił mi się check. Po podłączeniu elma okazało się, że wyskoczył błąd P0420 – system katalizatora – wydajność poniżej progu. Błąd udało się skasować. Czy to oznacza, że kat kończy już swój żywot? Koszt nowego kata to prawie 1000 zł :| Trochę dużo. Można z tym jeździć czy szykować się do wymiany?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2010, 17:31
Posty: 359 (1/4)
Skąd: Olsztyn
Auto: Była: Mazda 3 2.0 LF TOP SPORT '03
Jest: Mazda 3 MPS BK 330KM, 470Nm

Postprzez marcin255 » 11 sty 2015, 13:00

Miałem ten błąd , kat wypalony kupiłem Nowy – używany za 250 zł i po wymianie jest oki , czasem taki błąd powoduje druga sonda która kontroluje pracę kata
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez piterus87 » 11 sty 2015, 23:13

Otóż to. Zauważyłem, że na drugiej sondzie jest niskie napięcie. Jakie powinny być nominalne wartości napięcia obu sond?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2010, 17:31
Posty: 359 (1/4)
Skąd: Olsztyn
Auto: Była: Mazda 3 2.0 LF TOP SPORT '03
Jest: Mazda 3 MPS BK 330KM, 470Nm

Postprzez marcin255 » 12 sty 2015, 10:09

druga sonda przy stałych obrotach silnika powinna mieć stały wykres ok 0.45V
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez SuchyGliwice » 4 mar 2016, 17:49

Witam, mam również problem z błędem P0420:
– check engine wyskoczył już drugi raz (między skasowaniem a drugi jakieś 200 km przejechane)
– auto trochę drga zwłaszcza na niskich obrotach widać to po lusterku i kierownicy
– ciężko mi ocenić czy jest bardziej mułowate, również dźwięk wydech ponieważ autko nabyłem niedawno (przejechałem jakieś 600 km).

Moje pytanie brzmi czy to katalizator czy może sonda? Co doradzicie sprawdzić?

Pozdr
SuchyGliwice
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323