Witam,
jakiś czas temu samochód zjadł dużo oleju po trasie w góry i z powrotem (5 osób, wyprzedzanie, podjazdy, kręcenie wysoko – wiadomo przy tej mocy, to się inaczej nie da). Na zegarach nie pojawiła się kontrolka oleju – gdybym nie sprawdził poziomu bagnetem, to by się silnik zatarł. Okazało się, że kontrolka w ogóle się nie świeci, nawet przed odpaleniem auta. Czujnik oleju sprawdzony, został wyjęty kilka razy, przeczyszczony. Nic się nie świeciło ani jak był wyjmowany, ani jak został włożony. Czy mam rozumieć, że poprzedni właściciel grzebał przy zegarach, żeby coś zatuszować?
Mazda 3 BK 1.4 brak kontrolki oleju na zegarach
Strona 1 z 1
Też kiedyś w mojej M3 przestała świecić kontrolka ciśnienia oleju. Odpięcie przewodu z czujnika nic nie da ( u mnie kontrolka nie zaświeciła ). Winowajcom był czujnik ciśnienia oleju. Żeby to sprawdzić odepij przewód od czujnika ( u mnie jest jednopinowy), przekręć kluczyk w pozycję II
( żeby zaświeciły się kontrolki) i podaj masę na ten przewód. Jeśli kontrolka zaświeci, czujnik do wymiany. Bezpieczniki sprawdziłeś? Możesz jeszcze zrobić test kontrolek. Chociaż u mnie przy teście też nie zaświeciła.
( żeby zaświeciły się kontrolki) i podaj masę na ten przewód. Jeśli kontrolka zaświeci, czujnik do wymiany. Bezpieczniki sprawdziłeś? Możesz jeszcze zrobić test kontrolek. Chociaż u mnie przy teście też nie zaświeciła.
- Od: 11 lis 2011, 20:16
- Posty: 35
- Skąd: Zachodniopomorskie
- Auto: Mazda 3 BK 1.6 MZR sedan 2004r
Mazda 3 BL 1,6 MZR 2011r
Zrobiles test zegarow przez ukryte opcje?
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
W jaki sposób robi się test zegarów? Kiedyś próbowałem zrobić to samo co jeden z kolegów pokazał na YT (trzymanie przycisku zerowania chwilowego przebiegu i czegoś tam jeszcze) ale nie wyszło. To chyba tylko jest możliwe w poliftach – jeżeli się mylę, to mnie poprawcie. W każdym razie kontrolki oleju nie ma nawet przed uruchomieniem silnika.
Co do kabla, to trzeba podjechać na kanał, prawda? Czy jest jakiś sposób, żeby go sprawdzić od góry? Z tego co pamiętam jak oglądałem ten czujnik to wszystko było ok, kabel był połączony z nim.
Co do kabla, to trzeba podjechać na kanał, prawda? Czy jest jakiś sposób, żeby go sprawdzić od góry? Z tego co pamiętam jak oglądałem ten czujnik to wszystko było ok, kabel był połączony z nim.
- Od: 7 gru 2015, 01:09
- Posty: 6
- Auto: Mazda 3 BK, 1.4 benzyna, 2004
Test zegarów robisz przytrzymując przycisk do kasowania przebiegu a następnie (ciągle trzymając wciśnięty) przekręcić kluczyk do momentu wyświetlenia się kontrolek. Gdy pojawi się napiss "test" puszczasz przycisk przebiegu.
Między opcjami przełączasz się wciskając ten sam przycisk. Żeby zmienić którąś z opcji wciskasz przycisk "info" na radiu.
Mam samochód przedliftowy i działa.
Między opcjami przełączasz się wciskając ten sam przycisk. Żeby zmienić którąś z opcji wciskasz przycisk "info" na radiu.
Mam samochód przedliftowy i działa.
- Od: 18 wrz 2014, 08:38
- Posty: 297 (21/14)
- Skąd: Brzóza
- Auto: Mazda 3 BK Sedan, Z6 1.6, 2004
Miałem kiedyś tak ,że kontrolka nie świeciła się , okazało się ,że był naderwany przewód przy czujniku
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość