Spadek obrotów i szarpanie

Postprzez czipi26 » 2 mar 2016, 08:46

Witam
od 2 tyg mojej mazdzie coś dolega. Na biegu jałowym co jakiś czas (15-20s) spadają obroty tak że aż auto się zatrzęsie i z powrotem wejdzie na swoje obroty. Tak też się dzieje podczas jazdy. Czuć takie lekkie zwolnienie auta i dalej przyspieszenie. Są chwile takie gdzie chodzi normalnie obroty nie wariują ale to rzadkość. Byłem u znajomego pod komputer podpiąć i nie było żadnego błędu ale jak sprawdził ciśnienie na listwie CR to normalnie było w granicach 30-35k a w tych momentach kiedy auto traciło obroty dochodziło do ponad 100k.
Mam takie pytanie, czy to może być wina czujnika na listwie czy wina leży w czymś innym?
Początkujący
 
Od: 20 gru 2014, 20:22
Posty: 14
Auto: Mazda 3 BK 1.6 D 109KM 2005r

Postprzez danrok » 2 mar 2016, 09:56

U mnie jak była awaria tego czujnika to auto gasło przy większych obrotach. Z drugiej strony przy niższych obrotach auto pracowało normalnie. Wydaje mi się, że to jedna z tańszych rzeczy do sprawdzenia. Polecam też sprawdzić przepływomierz (nie zawsze wyrzuca błąd z tego co można doczytać na forum) oraz czujnik położenia wału korbowego. Daj znać jak coś :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2015, 17:10
Posty: 379 (2/5)
Skąd: Austin, Texas
Auto: Jest: Mazda CX-5 2019, Toyota Camry 2019

Była: Opel Astra 5 1.4 Turbo 125KM.
Była: Mazda 3 BK Y6 2006r.

Postprzez czipi26 » 2 mar 2016, 11:23

Po odpięciu wtyczki od przepływomierza falowanie obrotów ustało ale nie miałem możliwości normalnej jazdy, auto nie miało wgl mocy. A przeskanowanie ForScanem wywaliło błędy:
– P138B – Napięcie układu modułu sterującego świecami żarowymi
– P1402 – Zatkana kapilara dozująca układu recyrkulacji spalin
– P0341 – Zakres / wskazania czujnika położenia wałka rozrządu A (1 kadłub lub pojedynczy czujnik)
– P0234 – Stan nadmiernego ciśnienia trubosprężarki
– P1632 – Obwód wyjściowy inteligentnego alternatora
– P0113 – Zbyt wysoka warto__ na wej_ciu czujnika IAT.
– P0103 – Zbyt wysoka warto__ na wej_ciu obwodu przep_ywomierza MAF.

Po podpięciu przepływomierza i wykasowania błędów i ponowne przeskanowanie jest ich brak.

Czy chcąc zamówić czujnik listwy CR muszę dostać się i z czytać jego numer? Bo wyczytałem na forum ze są 2 rodzaje tych czujników.
Początkujący
 
Od: 20 gru 2014, 20:22
Posty: 14
Auto: Mazda 3 BK 1.6 D 109KM 2005r

Postprzez danrok » 2 mar 2016, 11:38

Auto nie jedzie, bo ma Engine Check i wchodzi w tryb awaryjny. Masz szansę z kimś się wymienić przepływką?

Mi zamontowali jakiś z Peugeota, ale nie wiem konkretnie jaki. Po pracy wrzucę zdjęcie oryginalnego który mi wyciągnęli. Mam wersje BK przed-lift z 2006 roku jak Ci to pomoże?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2015, 17:10
Posty: 379 (2/5)
Skąd: Austin, Texas
Auto: Jest: Mazda CX-5 2019, Toyota Camry 2019

Była: Opel Astra 5 1.4 Turbo 125KM.
Była: Mazda 3 BK Y6 2006r.

Postprzez czipi26 » 2 mar 2016, 12:03

Nie mam za bardzo z kim się wymienić. nie ma innej możliwości sprawdzenia?

Mam do wymiany obudowę filtra powietrza więc mam możliwość załatwienia obudowę filtra razem z przepływomierzem za 150zł. a sama obudowa 120. Część jest z demontażu. Więc może akurat będzie dobra przepływka.
Początkujący
 
Od: 20 gru 2014, 20:22
Posty: 14
Auto: Mazda 3 BK 1.6 D 109KM 2005r

Postprzez danrok » 2 mar 2016, 19:19

No możesz spróbować skoro i tak masz obudowę do wymiany. Załączam zdjęcie czujnika. Tak jak pisalem wyzej: 2006 rocznik, przed liftem. Wiem, że pasuje czujnik Peugeota.
Załączniki
image1.JPG
image2.JPG
image3.JPG
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2015, 17:10
Posty: 379 (2/5)
Skąd: Austin, Texas
Auto: Jest: Mazda CX-5 2019, Toyota Camry 2019

Była: Opel Astra 5 1.4 Turbo 125KM.
Była: Mazda 3 BK Y6 2006r.

Postprzez czipi26 » 3 mar 2016, 16:24

Jestem dzisiaj już po zabiegu naprawiania. Po podpięciu rano pod komputer wyskoczył błąd EGR wiec wziąłem się za robotę. Wykręciłem EGR i dokładnie wyczyściłem a wyciągając EGR moim oczom ukazał się czujnik listwy CR. Wtyczka była zlana cała olejem wiec przeczyściłem, przedmuchałem, potraktowałem kontaktem do styków i złożyłem wszystko ale w miedzy czasie gdy EGR wysychał wykręciłem przepływomierz i też go przeczyściłem. Po złożeniu wszystkiego odpaliłem i jak na razie problem rozwiązany. Falowania obrotów już nie ma. Więc przyczyną pewnie była jedna z tych 3 rzeczy, tylko teraz nie wiem która :P
Początkujący
 
Od: 20 gru 2014, 20:22
Posty: 14
Auto: Mazda 3 BK 1.6 D 109KM 2005r

Postprzez danrok » 3 mar 2016, 18:52

No to super. Zaoszczedziled sobie wlasnie sporo pieniedzy :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2015, 17:10
Posty: 379 (2/5)
Skąd: Austin, Texas
Auto: Jest: Mazda CX-5 2019, Toyota Camry 2019

Była: Opel Astra 5 1.4 Turbo 125KM.
Była: Mazda 3 BK Y6 2006r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323