Szarpanie podczas puszczania sprzęgła

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez apx » 29 lut 2016, 11:32

Hej
zauwazylem ze na zimnym silniku podczas puszczania sprzegla mam jakby szarpniecia , dzieje sie to pare minut po lekkim rozgrzaniu silnika ustaje czy ktos moze zauwazyl cos takiego ? wersja 165 km
Ostatnio edytowano 29 lut 2016, 12:25 przez darrecki, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Temat!
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2013, 13:19
Posty: 228 (1/3)
Auto: mazda 3 BM 165 KM

Postprzez ulmen » 29 lut 2016, 12:02

U mnie też szarpie. Wersja 120km.
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2013, 17:55
Posty: 368 (6/4)
Skąd: Wrocław
Auto: BM 2.0 120KM Titanium Flash
Sky Motion

Postprzez ellipsis » 29 lut 2016, 12:31

Bylo już to omawiane na forum chyba. U mnie tez szarpie, moim zdaniem taka charakterystyka pracy sprzegla. Trzeba sie nauczyć "inaczej" z niego korzystac niz w innych autach bo w przeciwnym wypadku czesto nawet podczas jazdy po zmianie biegu auto potrafi szarpnąć.
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez ulmen » 29 lut 2016, 12:38

APX'owi chodziło chyba o coś innego. U mnie to wygląda tak: po uruchomieniu zimnego silnika i próbie powolnego ruszenia, co wymaga delikatnego operowania sprzęgłem, czuć "zrywanie" momentu obrotowego na kołach. Jest to dość gwałtowne zjawisko. Wystarczy jednak puścić sprzęgło aby raz dobrze złapało i efekt już się nie pojawia.
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2013, 17:55
Posty: 368 (6/4)
Skąd: Wrocław
Auto: BM 2.0 120KM Titanium Flash
Sky Motion

Postprzez apx » 29 lut 2016, 13:12

ogolnie obchodze sie raczej delikatnie ze sprzedlem i nie daje maksymalnie gazu ... jak jest zimny to mam takie wrazenie jakby szarpalo jak mocniej przygazuje to troche mniej to czuc ale jak pisze to na zimnym glownie jest
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2013, 13:19
Posty: 228 (1/3)
Auto: mazda 3 BM 165 KM

Postprzez ellipsis » 29 lut 2016, 18:52

Generalnie w Mazdach te sprzegla szarpia. Na zimnym najbardziej bo mamy ssanie – 1500 obr wiec sila rzeczy delikatne ruszenie czy jazda w korku oznacza znaczne nadpalanie sprzegla wlasnie taka jazda (półsprzegło+1500obr) Ciekawe ile te sprzegla wytrzymaja codziennie katowane w ten sposob.

Inna kwestia jest wlasnie dosc specyficzna praca sprzegla w Mazdzie gdzie trzeba naprawde z wyczuciem zmieniac biegi aby nie bylo efektu kangura. Taki urok, może w jakimś stopniu te szarpania i "zrywania momentu" sa konsekwencja zastosowania sztywnego sprzegla a nie dwumasy
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez Spoko40 » 29 lut 2016, 19:28

Mam taki sam efekt przy Golfie, występuje tylko na zimnym silniku, zaznaczam że nie za każdym razem. Czytałem, że może to być związane z systemami jakie występują w samochodzie, chodziło chyba o ASR (kontrola trakcji). Przestałem na to zwracać uwagę.
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2016, 18:58
Posty: 88 (0/1)
Auto: Mazda 3 Enso 2016
Mazda 2 DJ 2019

Postprzez ulmen » 1 mar 2016, 09:41

ellipsis napisał(a):z wyczuciem zmieniac biegi aby nie bylo efektu kangura.

Lekkie podgazowanie "w okolice" obrotów kolejnego biegu pozwala uniknąć efektu kangurzenia. Wymaga to niezłego wyczucia, ale jest do nauczenia.
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2013, 17:55
Posty: 368 (6/4)
Skąd: Wrocław
Auto: BM 2.0 120KM Titanium Flash
Sky Motion

Postprzez apx » 1 mar 2016, 11:13

nie chodzi mi o efekt kangura zauwazelm ze jak ruszam jak jest ssanie jeszcze wlaczone ( nie od razu tylko jak troche zejda obroty) to tego nie ma ... wydaje mi sie ze to jest jak silnik zimny i i odczekam jak ssanie calkowiecie zejdzie i wtedy ruszam i nie sa to kangury tylko dziwne sprzeglo chodzi jakby szarpalo , czy cos wczesniej tego nie bylo
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2013, 13:19
Posty: 228 (1/3)
Auto: mazda 3 BM 165 KM

Postprzez ellipsis » 1 mar 2016, 12:42

ulmen napisał(a):Lekkie podgazowanie "w okolice" obrotów kolejnego biegu pozwala uniknąć efektu kangurzenia. Wymaga to niezłego wyczucia, ale jest do nauczenia.


Podczas redukcji zawsze robie tzw. miedzy gaz aby wyrownac obr silnika z danym przelozeniem. Bez tego dopiero jest szarpniecie kiedy to sprzeglo i skrzynia musi wyrownac obroty. Nawyk mam od jazdy motocyklem tam miedzy gazy podczas redukcji sa konieczne, szczegolnie na torze.

APX – efekt kangura ale bez zduszenia silnika, mialem na mysli to szarpanie. Generalnie w zadnym aucie tego nie mialem. Taki charakter sprzegla, że jak pusci sie je za gwaltownie to auto szarpie. Nie sadze aby to byla jakas wada/usterka. Może to byc też wina podawania paliwa, jak puscimy sprzeglo i auto ma jechac bez gazu to komp. musi sam zwiekszyc dawke paliwa, byc moze robi to z ze zwloką i dlatego mamy takie efekt "duszenia" sie silnika.
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez Raziel » 1 mar 2016, 18:08

Na automacie, na zimnym silniku również wyczuwam takie lekkie szarpnięcia (wyłącznie podczas jazdy do przodu).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2014, 11:27
Posty: 52 (3/2)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BM (HB), 120KM 6AT, SkyPassion, Soul Red

Postprzez ellipsis » 1 mar 2016, 19:31

No to moja teoria sprzeglowa wlasnie padla. :D
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

PostTen post został usunięty przez Gość 2 mar 2016, 13:19.
Powód: nic nie wnosi do tematu

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323