Mazda dławi się, szarpie, nie ma mocy i nierówno pracuje [BA Z5] – dyskusja wspólna
sprawdź ciśnienie na pompie paliwa, i sprawdź układ zapłonowy generalnie wszystko od aparatu zapłonowego zaczynając
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Przeczytaj wątek a bedziesz wiedzial co sprawdzic.
Podstawa sprawdzic, szczelnosc dolot, rura lubi sie rozlatywac w kilka kawałkow, nie widac jesli sie nie wymontuje. Swiece , przwody. Jakby mu pompa nie dawla mialby problem z odpalaniem.
SOnde jakbys mialm zjechana , jechalby ale po 3krmp i pelnym bucie jechalby normlanie.
Podstawa sprawdzic, szczelnosc dolot, rura lubi sie rozlatywac w kilka kawałkow, nie widac jesli sie nie wymontuje. Swiece , przwody. Jakby mu pompa nie dawla mialby problem z odpalaniem.
SOnde jakbys mialm zjechana , jechalby ale po 3krmp i pelnym bucie jechalby normlanie.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
hej mam to samo 
tylko mam silnik z5,
auto nie chce przyśpieszać, gaz w podłodze a on jedzie jakby miał 20km, dopiero za pare sekund odzyskuje moc i przyśpiesza, mam dziurawą rure, ale obkleiłem izolacja oraz taśmą, więc nie powinno tak się dziać (a może jednak?)
Czy może to byc rurą dolotu powietrza spowodowane ?
tylko mam silnik z5,
auto nie chce przyśpieszać, gaz w podłodze a on jedzie jakby miał 20km, dopiero za pare sekund odzyskuje moc i przyśpiesza, mam dziurawą rure, ale obkleiłem izolacja oraz taśmą, więc nie powinno tak się dziać (a może jednak?)
Czy może to byc rurą dolotu powietrza spowodowane ?
- Od: 24 gru 2015, 16:22
- Posty: 30
- Skąd: Kraków
- Auto: 323F BA 1997 1.5 90KM
Wydzieliłem twoje pytanie do osobnego tematu a później dołączę do istniejącej dyskusji o Z5
Na początek podstawowa diagnostyka się kłania bo wróżyć z fusów nie będziemy.
Cały dolot MUSI być szczelny – to jest ważne!
Jeszcze kwestia czy ten problem dotyczy pracy na benzynie czy lpg?
Na początek podstawowa diagnostyka się kłania bo wróżyć z fusów nie będziemy.
Cały dolot MUSI być szczelny – to jest ważne!
Jeszcze kwestia czy ten problem dotyczy pracy na benzynie czy lpg?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
nie mam gazu, tylko benzyna
stało sie to po tym jak auto w zime mi nie chcialo odpalić (zalane świece były) i akurat wtedy też mi pękł dolot w połowie (ale obkleiłem izolacją całą rure).
Wyczyściłem świece i odpalił od strzała, chwile chodził bardzo dobrze, ale pare dni później znowu go zaczęło mulić i szarpać na drugim biegu
chodzi mi o to ,że jak wciskam gaz to auto tak jakby miało przytkane coś, chodzi ciszej, nie wkreca sie na obroty tak jak normalnie, a za pare sekund odzyskuje pełną moc i przyśpiesza
może łapie lewe powietrze przez ten dolot ?
stało sie to po tym jak auto w zime mi nie chcialo odpalić (zalane świece były) i akurat wtedy też mi pękł dolot w połowie (ale obkleiłem izolacją całą rure).
Wyczyściłem świece i odpalił od strzała, chwile chodził bardzo dobrze, ale pare dni później znowu go zaczęło mulić i szarpać na drugim biegu
chodzi mi o to ,że jak wciskam gaz to auto tak jakby miało przytkane coś, chodzi ciszej, nie wkreca sie na obroty tak jak normalnie, a za pare sekund odzyskuje pełną moc i przyśpiesza
może łapie lewe powietrze przez ten dolot ?
- Od: 24 gru 2015, 16:22
- Posty: 30
- Skąd: Kraków
- Auto: 323F BA 1997 1.5 90KM
Panowie sprawa ma się tak. Moja mazda jest obniżona i często zaczepiam układem wydechowymi, doszło do tego ze pięknej niedzieli wjechałem na kanał i spawalem wydech. Uderzając, rura pękłoa przy kolnierzu zaraz za kolektorem i zaspawalem przepalajac więc powalczyłem i się udało zaspawac, Jak wiadomo to blisko lambdy. Po tym zabiegu w poniedziałek jadę jadę i patrze na licznik a obroty jak szalone od 750 do 0 prawie i zgasła
no to po powrocie do domu sprawdziłem błędy i nic nie było. Wyczyscilem krokowy i przepustnice, zaslepilem egr, sprawdziłem lewe powietrze, dolalem na full płynu, a obroty dalej przy podjeżdżaniu pod światła faluja na rozgrzanym, nie zawsze, dodam że na gazie tak się dzieje.
Dzisiaj odłączyłem lambde i obroty stabilne ale ok. 1100 czasami spadną. Poprawiła się też dynamika i co dziwne mniejsze szarpanie przy hamowaniu silnikiem. Jak myślicie? Wymienić lambde?

Dzisiaj odłączyłem lambde i obroty stabilne ale ok. 1100 czasami spadną. Poprawiła się też dynamika i co dziwne mniejsze szarpanie przy hamowaniu silnikiem. Jak myślicie? Wymienić lambde?
- Od: 12 wrz 2015, 17:42
- Posty: 21
- Skąd: lublin
- Auto: Mazda 323 ba 1.5 1995r
Tak jak Marek pisze – sprawdzić błędy. Jak chcesz mogę sprzedać Ci kostkę diagnostyczną, wtykasz w gniazdo i miga błędy. Poza tym sprawdź czy wszystkie połączenia są w porządku czy nie masz gdzieś niedokreconych rur itp.
Wiem że dublowanie odpowiedzi jest nie wskazane ale są nowe wieści
. Otóż po dłuższej jezdzie bez sondy i tak mi faluje, więc podłączyłem, reset ECU i jazda.. Jazda na lpg i Pb obroty faluja. Nawet na Pb jednak jak się więcej pojezdzi i nie mam pojęcia co się może dziać
. Błędów żadnych trasy nawet po 50 km z V maxem i nic się nie dostraja.
- Od: 12 wrz 2015, 17:42
- Posty: 21
- Skąd: lublin
- Auto: Mazda 323 ba 1.5 1995r
Za 15 zł mogę Ci wysłać kostkę diagnostyczną i sam sobie sprawdzisz. Wybierz co warto.
Wtykasz w gniazdo diagnostyczne tę kostkę następnie włączasz zapłon i dioda w tej kostce miga Tobie numer błędu a ty według listy która jest dostępna na forum tutaj i która ja też Ci wyślę sprawdzisz jaki to błąd. Cała instrukcję Ci podam. Więcej na priv.
Marecki97 napisał(a):a znajdę jakiś poradnik jak to podłączyc ? jest instrukcja ?
na jakiej zasadzie to działa ?
Szukajka znów nie działa?
Czytaj: viewtopic.php?f=454&t=99250
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Sprawdź działanie sondy (pin MEN) chociaż nie zawsze to działa poprawnie.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Witam, tak na szybko chciałbym się poradzić bo czytałem że objawy szarpania są skutkiem dolotu i przepustnicy... Ale u mnie zauważyłem inny problem....
Gdy mam ponad 1/3 baku paliwa w zbiorniku to auto jeździ nawet nie szarpie zbytnio dopiero gdy osiągam ok. 4000 obr. (zależnie od biegu, na jedynce idzie dobrze z każdym następnym biegiem gorzej)
ale jak mam paliwa 1/3 i mniej to auto cały czas szarpie i dochodzi że już w ogóle nie chce jechać... wskazówki od paliwa nie mam przestawionej gdyż kupiłem auto bez paliwa parę dni temu i dopiero jak zatankowałem za 100 zł mogłem dojechać do domu.
Aha dodam jeszcze ze na zimnym silniku jako takich objawów nie ma przez chwilę auto chodzi jak marzenie oczywiście dopóki się nie nagrzeje...
Gdy mam ponad 1/3 baku paliwa w zbiorniku to auto jeździ nawet nie szarpie zbytnio dopiero gdy osiągam ok. 4000 obr. (zależnie od biegu, na jedynce idzie dobrze z każdym następnym biegiem gorzej)
ale jak mam paliwa 1/3 i mniej to auto cały czas szarpie i dochodzi że już w ogóle nie chce jechać... wskazówki od paliwa nie mam przestawionej gdyż kupiłem auto bez paliwa parę dni temu i dopiero jak zatankowałem za 100 zł mogłem dojechać do domu.
Aha dodam jeszcze ze na zimnym silniku jako takich objawów nie ma przez chwilę auto chodzi jak marzenie oczywiście dopóki się nie nagrzeje...
- Od: 29 lut 2016, 19:51
- Posty: 8
- Skąd: Libiąż
- Auto: Mazda 323 F 94r. 1.5 PB 88 KM
dam8971 – tobie też szukajka na Forum przestała działać czy to tylko .... zwykłe lenistwo?
Czytaj chociażby tutaj: viewtopic.php?f=454&t=99250&p=2516188#p2516188
Czytaj chociażby tutaj: viewtopic.php?f=454&t=99250&p=2516188#p2516188
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
miras2020 – wyczyść smok w zbiorniku paliwa – wielu to pomogło i tak samo spoooro razy ludzie to tutaj opisywali.
Uzupełnij też profil o lokalizację bo bywa to przydatne.
Uzupełnij też profil o lokalizację bo bywa to przydatne.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości