Czarnula :
Model: Mazda 5
Silnik: 2.0 145KM diesel
Skrzynia: Manual 6 biegowy
Wersja: Exlusive
Rocznik: 2009
Kolor: Głęboka czerń
Przebieg przy kupnie: 207 800km
Auto przyjechało z Niemiec 2012r. Pierwsza kobieta użytkowała go przez 3 miesiące , następnie auto pojechało do Katowic i tam było użytkowane przez jednego właściciela.
Przebieg auta sprawdzony w stacji Mazdy ( są papiery z Niemiec oraz książka, instrukcja itd. )
Wyposażenie:
– 8 x air bag
– Klimatronic
– Nawigacja + dotykowy ekran
– Czujnik deszczu
– Czujnik zmierzchu
– Kamera cofania ( bardzo rozwinięta
– Komputer pokładowy
– Soczewka
– Immobiliser
– Centralny zamek
– ABS
– DSC
– TCS
– 7 foteli
– 4 x el. szyby
– Przyciemnione szyby
– Elektryczne lusterka
– Alufelgi 15'' z rocznymi oponami + letnie
– Skórzana kierownica i gałka zmiany biegów
– Sterowanie radia w kierownicy + tempomat
– Halogeny
– Podgrzewane przednie fotele
– Relingi
– Chromowane listwy bagażnika
– Zmieniarka na 6 CD , MP3
– Podłokietniki
Autko kupiliśmy w Katowicach od fantastycznego człowieka na początku 2016 r.
Autko jest bardzo zadbane w środku, poza minimalnymi rysami tu i tam od normalnego użytkowania nie można się do niczego przyczepić. Ładnie pachnie, tapicerka czysta, bagażnik również, wszystkie mechanizmy foteli działają prawidłowo.
Podekscytowani wróciliśmy w Krakowskie strony, autko jeździ codziennie , na dzień dzisiejszy strzeliło 210 tyś. Odwiedziłem paru mechaników którzy stwierdzili że silnik cyka jak należy a takiej kompresji nie widzieli dawno. Autko jak na swoją masę zbiera się bardzo , oj bardzo przyjemnie ! 6 skrzynia daje dużą ekonomie. Wszystko oczywiście działa, każda opcja : Fotele grzeją jak szalone , czujniki deszczu działają super , kamera cofania – rewelacja pokazuje gdzie samochód pojedzie, na trasie nogi odpoczywają a samochód przyśpiesza poprzez obsługę przycisku + na kierownicy. Komputer pokładowy pokazuje faktycznie spalanie ( mierzyłem względem baku ) W Trasie póki co udało nam się zejść do 5,2 l jadąc do 90km/h , miasto zależy... Biorąc pod uwagę zimową aurę, i kolejną fantastyczną opcje w Maździe – webasto ( nagrzewnice ) która powoduje że Diesel po 1-2 km jest ciepły a w kabinie osiągamy temperaturę 25'C , podgrzewany fotel ,i różne warunki miejskie spala 8-10 l.
Przed zakupem dużo czytałem o DPF – po zakupie sprawdziliśmy w jakim jest stanie – stan bdb , nie powinno być z nim najmniejszych problemów, autko staramy się "przepalać" jeżdżąc dużo po mieście, przy redukcji albo podciągnięcia czarnuli pod 6 tysięcy nie ma nawet dymka
Zawieszenie oraz układ jezdny bez żadnych zastrzeżeń !
Teraz czekam na słoneczne dni aby wprowadzić pełną kosmetykę – rezultat postaram się przedstawić na zdjęciach
– Jak chodzi o lakier nie ma oznak korozji , ma troszkę rysek ( poprzedni właściciel miał incydent jest delikatnie wgnieciony fragment tylnego prawego nadkola – wygląda to jak ktoś by się oparł ręką , jest to mało widoczne więc nie będziemy tego ruszać ) na masce jest przez wandali narysowana " choinka " pewnie kluczykiem z nudów...
Jedna rzecz do której musimy się przyzwyczaić ( przesiedliśmy się z francuskiego auta w którym biegi były długie i luźne ) Tutaj skrzynia chodzi bez zastrzeżeń krótko i precyzyjnie lecz czasami jest problem z wbiciem 2 ( ciężej wchodzi na zimnym silniki ) osobiście nam to nie przeszkadza, w rodzinie jest parę mazd i również są podobne objawy. Konsultowałem tą przypadłość – i po prostu tak jest, nie sprawia to kłopotów więc zostawiamy to.
Co zostało zrobione po zakupie
– Wszystkie żarówki
– Wycieraczki
– Klocki Hamulcowe nóweczki
– Tarcze Hamulcowe nóweczki
– Nabita , odgrzybiona klimatyzacja
– Olej oczywiście Dexelia DPF 5w30 – troszeczkę zostało na dolewkę
– Wszystkie filtry
– Pełen rozrząd ( jest spokój do 330 tysięcy
Teraz cieszymy się jazdą ( w najbliższych planach jest upiększanie czarnuli oraz zakup siostry mx-5 )
Pozdrawiam Wojtek & Merry