Problem po zmianie rozrządu

Postprzez maverick-26 » 16 lut 2016, 18:52

Witam dwa tygodnie temu kupilem Mazde , wczoraj byłem na wymianie rozrządu mechanik ustawił na znaki fabryczne . Przed wymianą różnica była jednego zabka . Po wymianie auto gorzej pali i słychać dziwne pukanie raz glosniej raz ciszej . Przed wymiana auto paliło na dotyk stukotu nie było . W czym problem ? Źle ustawiony rozrząd ?
maverick-26
 

Postprzez Yard » 16 lut 2016, 23:43

maverick-26 napisał(a):Źle ustawiony rozrząd ?

Jedź na poprawienie jak najszybciej.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez Neonixos666 » 16 lut 2016, 23:46

może rozrząd był specjalnie przestawiony na pompie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez redjin » 22 lut 2016, 21:50

Witam. Podepnę się pod temat. Problem trochę inny ale pojawił się także po wymianie rozrządu. Może to przypadek a może nie. Po zmianie rozrządu występuje u mnie następujące objawy. Auto po jakiejś minucie pracy wchodzi w tryb awaryjny, miga kontrolna świeć. traci moc. nie dymi, pracuje równo. Dodam ze już miałem takie objawy po długotrwałej jeździe na trasie i np dohamowaniu na światłach- auto nie miało mocy jechać na pierwszych biegach ale po "przegonieniu" obrotami to przechodziło, nie świeciło się wtedy nic na desce. Nie pomogło kasowanie błędów hamulcem po odłączeniu klemy minusowej. Po diagnozie przez zworkę wyszło mi 0216. sprawdzałem dwa razy więc raczej na pewno to. Pierwsze co zrobię to wymienię jutro filtr paliwa bo już dawno na niego pora, a pytanie się nasuwa czy to może być spowodowane problemem w czujnikiem położenia wału??? w końcu to jest "naruszane" przy wymianie rozrządu. znalazłem taki wątek na innym forum i zaczęło mnie to zastanawiać.
pisano o tym tu:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2798720.html
Poradźcie co robić i gdzie szukać przyczyn? Naprawiam komputery hobbystycznie, to może i tu coś sam poradzę. Czujnik abs sam zdiagnozowałem i wymieniłem to jeszcze kompletna lebioda nie jestem. :)
Poradźcie coś.
Premacy 2001 DiTd 101km

Edit_ dzis w czasie jazdy na chwile przestalo swiecic i auto odzyskalo moc, ale tylko na chwile,pozniej znowu to samo.Poczytalem sporo,to moze byc przez zle ustawiony rozrzad? Albo zawor tvc? Tylko ze tu po przekreceniu stacyjki slysze te charakterystyczne pykanie co jakies 2sekundy

Dopisano 23 lut 2016, 20:57:

Wymieniony filtr paliwa, niestety nie ma zadnych pozytywnych zmian :–( wyczytalem na forum ze to
zapewne przeskoczony o jeden ząb rozrzad, ale blagam was, tyle specow na forum-dajcie mi jakies argumenty na jutro do reklamacji wymiany rozrzadu.
redjin
 

Postprzez DarekWw » 20 mar 2016, 08:10

Witam. Jestem nowym użytkownikiem , ale jak pozwolicie też się podepnę problem pojawił się też po wymianie rozrządu mam od 3 lat mazdę premacy 2002r 2,0 DiTD 101 km po lifcie . Przeczytałem chyba wszystkie tematy z tym związane, zrobiłem większość , błąd po 216 obwód kontrolny czasu wtrysku. wchodzi w tryb awaryjny jak się rozgrzeje po prze gazowaniu nawet czasami delikatnym na biegu jałowym mija problem odzyskuje moc jak przyśpieszam problem się nie pojawia , ale ile można deptać. Równe obroty lub delikatne przyśpieszanie najczęściej 2 tysiące do 2.5i znowu kontrolka , silnik wtedy chodzi jak traktor. Wymieniłem filtr wyczyściłem sitka w pompie wyczyściłem EGR potem go zaślepiłem znalazłem nie do końca trzymający zawór zwrotny na podciśnieniu między filtrem powietrza a pompą Wakuom (nie jestem pewien jak się nazywa) podmieniłem czujnik SPV , TCV nie cieknie sitko było brudne z wtyczko było coś nie tak to zmieniłem . Elektryk kilku krotnie sprawdzał wiązki przejścia , a potrafił nie jednego wybawić z opresji mówi że elektrycznie jest sprawny dla niego gubi sygnał z rozrządu albo źle ustawiony. To trzeci raz rozbieram oglądam igła, zmieniłem czujnik położenia wału może jak się rozgrzeje coś nie tak świecił 20 kom Jestem z Koluszek woj łódzkie. Dzwoniłem do Tadziola ale nie zna numeru nie odebrał nie dziwie się , ale mam powoli dość grzebania koszta rosną a drugi motor z osprzętem 1800 zł ten chodził spoko i do tej pory jak pedał to nie widzi problemów . Szanowni mocno doświadczeni w bojach Użytkownicy Mechanicy i Mazdowicze jak byście mieli pomysł to piszcie z góry dziękuję
DarekWw
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy