Wygłuszenie samochodów – dyskusja panelowa.
Może być też tak jak piszesz bo na m6f też ktoś pisal, że jezdzil dwiema sztukami 6tek i przy pierwszej szum byl dokuczliwy a przy drugiej już mniej.
Ja mialem przyjemność jazdy kilkoma autami. O premium nie wspomne bo BMW e60 3.0PB czy A4 B8 3.2 V6 to naprawde odrazu bylo czuć calkiem inna jakość wszystkiego a szczegolnie izolacji akustycznej od zewnątrz. Nie slychac szumu toczenia sie opon, kamyków czy wiatru. Po zamknieciu drzwi mialem wrazenie jakbym zalozyl stopery do uszu. Silnik slychac w wysokich obr. ale nie jest to takie wycie jak w Mazdzie a delikatny pomruk gdzies daleko z przodu.
Pozostale auta typu Octavie, Jetty, Golfy, Accordy, szumialy ale ten szum nie byl tak dokuczliwy jak w Mazdzie. Moze to jest kwestia czestotliwości, które dostaja sie do wnetrza moze kwestia natezenia dzwieku ale wiem jedno – w żadnym aucie ktorym jezdzilem do tej pory halas nie byl tak dokuczliwy podczas jazdy jak w Mazdzie.
Sprawdzcie Panowie ta wyciszona sztuke, moze Creet tez sprawdzi swoja Alfe i Mazde to bedziemy mieli jakis material do dyskusji.
Ja mialem przyjemność jazdy kilkoma autami. O premium nie wspomne bo BMW e60 3.0PB czy A4 B8 3.2 V6 to naprawde odrazu bylo czuć calkiem inna jakość wszystkiego a szczegolnie izolacji akustycznej od zewnątrz. Nie slychac szumu toczenia sie opon, kamyków czy wiatru. Po zamknieciu drzwi mialem wrazenie jakbym zalozyl stopery do uszu. Silnik slychac w wysokich obr. ale nie jest to takie wycie jak w Mazdzie a delikatny pomruk gdzies daleko z przodu.
Pozostale auta typu Octavie, Jetty, Golfy, Accordy, szumialy ale ten szum nie byl tak dokuczliwy jak w Mazdzie. Moze to jest kwestia czestotliwości, które dostaja sie do wnetrza moze kwestia natezenia dzwieku ale wiem jedno – w żadnym aucie ktorym jezdzilem do tej pory halas nie byl tak dokuczliwy podczas jazdy jak w Mazdzie.
Sprawdzcie Panowie ta wyciszona sztuke, moze Creet tez sprawdzi swoja Alfe i Mazde to bedziemy mieli jakis material do dyskusji.
Co do Octavii to ździwiło mnie, że tak duży kompakt waży tyle co BM, ale patrząc na opinie z AC, zrozumiałem czemu. Średnia opinia z wyciszenia jest tragiczna. Ja osobiście tą najnowszą nie jeździłem.
Tak w ogóle to zastanawiam się jak wypada SD vs HB, bo jednak większość niezadowolonych ma HB. Przypadek?
Tak w ogóle to zastanawiam się jak wypada SD vs HB, bo jednak większość niezadowolonych ma HB. Przypadek?
creet napisał(a):– M6 66.6 dBA – https://www.youtube.com/watch?v=5tdPfQCP7GE
– Pastuch 62.5 dBA – https://www.youtube.com/watch?v=3Zp1XH6nchk
Od czasu testu Paska u Zachara wyszło już na jaw, że VW podstawił redakcjom do parku prasowego auta z dwuwarstwowymi szybami, czyli konfigurację niedostępną w Polsce. Nie zmienia to faktu, że Passat to cichsze auto.
Z testami branżowymi zrobił się niezły magiel: ostatnio rundę po redakcjach przeszła najnowsza Astra (przyjemne auto) i co ciekawe wszędzie w konfiguracji z zawieszenie tylnym w postaci drązków Watta (dobre wyniki w slalomie). Okazuje się, że taka wersja nie będzie już produkowana w 2016r...
Jesli nawet miernik jest żle skonfigurowany a wszytkie auta sa nim mierzone to i tak mozna odczytac roznice miedzy poszczegolnymi autami. I tak M6 2.2 diesel przy 130km/h 66dB raczej zaniżony wynik to taki sam uzyskała Astra V co dobitnie pokazuje slabość wygluszenia Mazd kiedy to auto segmentu C z europy jest na tym samym poziomie co Mazda w segmencie D.
A elipsis dalej swoje ... 
Dopisano 29 sty 2016, 11:44:
Z tego co udało mi się znaleźć, to Astra przy 130km/h ma 73dB 1.7CDTI.
Znowu naciągasz nowym czytelnikom forum makaron na uszy robiąc porównania z niższym segmentem podając wyniki wyciągnięte chyba z
Zgodnie z Twoją wiedzą+2dB = 2 razy głośniej, a co za tym idzie często po prostu używasz zwrotu, że w Maździe jest 2 razy głośniej niż gdzieś tam. Od początku brzmiało mi to jak bujda, sprawdziłem i...
Te +2dB nie dotyczy odczuwalnego hałasu lecz podwojenia mocy potrzebnej do uzyskania tej wartości dB. I to nie są +2dB tylko +3dB. Czyli jak z 10dB chcesz zrobić 13dB to potrzebujesz podwoić moc.
I najważniejsze – odczuwalne podwojenie hałasu dla ludzkiego ucha to 10dB, podaje się też zakres od 6 do 10dB – ten zakres podaję dla Ciebie elpisis specjalnie, abyś mógł głosić, że 6dB to 2x głośniej zamiast 10 dB, które to są znacznie mniej korzystne dla Ciebie pod kątem bajkopisarstwa.

Dopisano 29 sty 2016, 11:44:
Z tego co udało mi się znaleźć, to Astra przy 130km/h ma 73dB 1.7CDTI.
Znowu naciągasz nowym czytelnikom forum makaron na uszy robiąc porównania z niższym segmentem podając wyniki wyciągnięte chyba z

Zgodnie z Twoją wiedzą+2dB = 2 razy głośniej, a co za tym idzie często po prostu używasz zwrotu, że w Maździe jest 2 razy głośniej niż gdzieś tam. Od początku brzmiało mi to jak bujda, sprawdziłem i...
Te +2dB nie dotyczy odczuwalnego hałasu lecz podwojenia mocy potrzebnej do uzyskania tej wartości dB. I to nie są +2dB tylko +3dB. Czyli jak z 10dB chcesz zrobić 13dB to potrzebujesz podwoić moc.
I najważniejsze – odczuwalne podwojenie hałasu dla ludzkiego ucha to 10dB, podaje się też zakres od 6 do 10dB – ten zakres podaję dla Ciebie elpisis specjalnie, abyś mógł głosić, że 6dB to 2x głośniej zamiast 10 dB, które to są znacznie mniej korzystne dla Ciebie pod kątem bajkopisarstwa.
Boże drogi co Ty za glupoty wypisujesz na tym forum. Poczytałes o dB w sieci ale najwyrażniej bez zrozumienia treści.. Po pierwsze to nie 2 a 3 dB dla ucha ludzkiego to podwojenie natężenia dzwieku i nie przypisuj mi klamstwa o 2 dB.
Po drugie mylisz kompletnie pojecia.. Co ma wspolnego moc do sily dzwieku w aucie? To sa kwestie przy sprzecie audio gdzie bierze się pod uwage skuteczność zespołu glosnikowego, jego impedancje i moc dostarczana ze wzmacniacza. Proponuje uzupełnic wiedze oglądając ten film, w którym gość bardzo rzeczowo i przystępnie opowiada o tym problemie.
Skąd ty bierzesz te rewelacje? 10dB to dla ucha ludzkiego to rzeczywiste podwojenie hałasu? Cięzko jest dyskutować z osoba, która nie ma pojecia o czym pisze, swoje wiedze opiera o interenet i wmawia, że to ona ma racje..
I najwazniejsze pomiar Astry V 1.4 Turbo wziąłem nie z pupy jak to kulturalnie napisałes a z Twojego ulubionego portalu inetrenetowego Autocentrum a dokladnie z ostatniego testu Astry na YT gdzie zachar mierzy halas..
Po drugie mylisz kompletnie pojecia.. Co ma wspolnego moc do sily dzwieku w aucie? To sa kwestie przy sprzecie audio gdzie bierze się pod uwage skuteczność zespołu glosnikowego, jego impedancje i moc dostarczana ze wzmacniacza. Proponuje uzupełnic wiedze oglądając ten film, w którym gość bardzo rzeczowo i przystępnie opowiada o tym problemie.
Skąd ty bierzesz te rewelacje? 10dB to dla ucha ludzkiego to rzeczywiste podwojenie hałasu? Cięzko jest dyskutować z osoba, która nie ma pojecia o czym pisze, swoje wiedze opiera o interenet i wmawia, że to ona ma racje..
I najwazniejsze pomiar Astry V 1.4 Turbo wziąłem nie z pupy jak to kulturalnie napisałes a z Twojego ulubionego portalu inetrenetowego Autocentrum a dokladnie z ostatniego testu Astry na YT gdzie zachar mierzy halas..
Dla mnie ta cała dyskusja na temat, gdzieś, kiedyś w jakiejś gazecie znalazłem pomiar dla tego i tego pojazdu i jest on ciszy/głośniejszy od M3 nie ma najmniejszego sensu. Porównując wyniki testów M3, z autocentrum, gdzie głośność przy 130 km/h wynosi jakieś 68dB z groszem, a w AŚ przy teście porównawczym z A3 i CLA wynosiła 71 dB. Dwie różne nawierzchnie, różne warunki atmosferyczne (Zachar z AC robił to chyba w zimie), więc i wyniki mogą odbiegać znacząco.
Jeżeli ktoś ma miernik, wolną chwilę i chęć to niech skrzyknie sąsiada, kumpla czy kogokolwiek, którzy to posiadają pojazdy innych marek i na jednym odcinku drogi, przy porównywalnych warunkach atmosferycznych zrobić test i wrzucić na forum.
Jeżeli ktoś ma miernik, wolną chwilę i chęć to niech skrzyknie sąsiada, kumpla czy kogokolwiek, którzy to posiadają pojazdy innych marek i na jednym odcinku drogi, przy porównywalnych warunkach atmosferycznych zrobić test i wrzucić na forum.
Dla mnie dyskusje akademickie w dziale technicznym nie mają sensu... 
Tutaj jest dział eksploatacji aut.
Wasze Mazdy nie będą przez to bardziej komfortowe czy o niższym poziomie hałasu...
Tutaj jest dział eksploatacji aut.
Wasze Mazdy nie będą przez to bardziej komfortowe czy o niższym poziomie hałasu...

To spieranie się jest trochę bezsensu. Albo komuś jest głośno w aucie, albo nie jest. Co po testach, skoro są przeprowadzanie w różnych miejscach, na różnych kołach o różnym natężeniu ruchu i warunkach atmosferycznych. Przecież to jest o kant pupy ogólnie. Inne opony i hałas od razu też inny. Różnica w poziomie o jakieś może 5 decybeli to może wtedy wskazywać które auta są głośniejsze. A takich aż różnic nie ma w tych testach między autami z tej samej półki.
Zakładam, że każdy odbył przynajmniej jedną jazdę testową i wiedział o jakiej charakterystyce auto kupuje. Po to jazdy testowe są aby nie kupić auta które nie odpowiada naszym wymaganiom. A kupując nowe auto wybór jest naprawdę spory.
Z drugiej strony nie wykluczone też, że proces produkcyjny Mazd jest niedoskonały. Auto to w końcu skomplikowana rzecz i wyprodukowanie dwóch identycznych egzemplarzy może być ciężkie. Może jedne wyszły lepiej, drugie gorzej wyciszone. Zastanawia mnie też jak wypada porównanie wersji z Japonii i z Meksyku. Ja mam z meksyku, na hałas nie narzekam. Jakbym o tym nie przeczytał nie wiedziałbym nawet, że niby jakiś problem jest.
Zakładam, że każdy odbył przynajmniej jedną jazdę testową i wiedział o jakiej charakterystyce auto kupuje. Po to jazdy testowe są aby nie kupić auta które nie odpowiada naszym wymaganiom. A kupując nowe auto wybór jest naprawdę spory.
Z drugiej strony nie wykluczone też, że proces produkcyjny Mazd jest niedoskonały. Auto to w końcu skomplikowana rzecz i wyprodukowanie dwóch identycznych egzemplarzy może być ciężkie. Może jedne wyszły lepiej, drugie gorzej wyciszone. Zastanawia mnie też jak wypada porównanie wersji z Japonii i z Meksyku. Ja mam z meksyku, na hałas nie narzekam. Jakbym o tym nie przeczytał nie wiedziałbym nawet, że niby jakiś problem jest.
Kasuję poprzedniego posta. Ta dyskusja nie ma sensu.
Nasuwa się tylko jeden wniosek dla kolegi ellipsisa specjalisty od silników, spalania, awarii, trwałości materiałów, decybeli, porównań aut między segmentami, ogólnie największego znawcy Mazdy, zawsze nieomylnego i jedynej naszej wyroczni słusznej racji i prawdy:
Masz zepsutą Mazdę
Nasuwa się tylko jeden wniosek dla kolegi ellipsisa specjalisty od silników, spalania, awarii, trwałości materiałów, decybeli, porównań aut między segmentami, ogólnie największego znawcy Mazdy, zawsze nieomylnego i jedynej naszej wyroczni słusznej racji i prawdy:
Masz zepsutą Mazdę
–.–
krabdul napisał(a):Napisałem focus 2010 –
...w sensie od 2010. Ten chyba jest 2013 ale przedlift.
Tabela nabiera sensu?
PS: Test był na TEJ SAMEJ drodze co BM i przy CICHSZYCH oponach focus ma praktycznie identyczne odczyty.
Oczywiście nabiera. Focus 2010 zinterpretowałem błędnie jako Mk2 zamiast Mk3 – sorry. Testując Mk3 po lifcie na Trasie Toruńskiej wyrobiłem sobie ocenę, że jest podobnie, jeśli nie lepiej niż w Giuliettcie. Twoje pomiary pokazują, że Mk3 przed liftem delikatnie mówiąc do liderów wygłuszenia nie należy. Poczytałem i podobno (materiały prasowe Forda) dopiero przy okazji liftingu zastosowano grubsze maty wygłuszające i zwiększono ich ilość. Na ile to prawda nie wiem. Nie mierzyłem.
Już od jakiegoś czasu chciałem tego dokonać, więc dzisiaj przejechałem się nową Astrą K (V) w celu porównania wygłuszenia z moją M3 "na tzw ucho". Wcześniej posiadałem cztery Astry (od I do IV) i jakoś nie przychodził mi do głowy temat ich wyciszenia. Poza tym na forum Astry także nikt go nie podnosił, więc jakby nie było tematu. Tutaj w mojej ocenie, temat został rozdmuchany do granic absurdu, a to się udziela. Jechałem Astrą czasem z prędkościami dochodzącymi do 140 km/h i ... jestem spokojny
. Na pewno w Astrze nie jest ciszej aniżeli w mojej M3. Także szum wiatru dochodzący zza szyb aut jest niemal identyczny w obu przypadkach. Czasem warto tego dokonać, aby docenić co się posiada 
Az boje sie cos napisać bo znowu kogoś obraże
Czarmi a jak halas z nadkoli bo szum wiatru to jak sam wiesz zaczyna dokuczac poza miastem jak jedziemy ok 120+, istota sa nadkola i wygluszenie samej podlogi bo to z tych miejsc Mazda halasuje najbardziej podczas 80% jazdy tym autem.
Mowisz, że jestes spokojny bo w Astrze na "ucho" jest tak samo głosno. Nie wiem czy to taki powód do radości, skoro usprawiedliwiasz szum w Mazdzie bo w Astrze jest podobnie. Sama mazda aspiruje do swojego rodzaju łacznika miedzy klasa zwyklą a premium wiec wypadało by ja porownywac do prymusów klasy kompakt a nie do przecietniaka jakim jest Astra. BTW. czytajac test chyba w motorze zwrocili uwage na własnie dobre wyciszenie nowej Asterki.
Czarmi a jak halas z nadkoli bo szum wiatru to jak sam wiesz zaczyna dokuczac poza miastem jak jedziemy ok 120+, istota sa nadkola i wygluszenie samej podlogi bo to z tych miejsc Mazda halasuje najbardziej podczas 80% jazdy tym autem.
Mowisz, że jestes spokojny bo w Astrze na "ucho" jest tak samo głosno. Nie wiem czy to taki powód do radości, skoro usprawiedliwiasz szum w Mazdzie bo w Astrze jest podobnie. Sama mazda aspiruje do swojego rodzaju łacznika miedzy klasa zwyklą a premium wiec wypadało by ja porownywac do prymusów klasy kompakt a nie do przecietniaka jakim jest Astra. BTW. czytajac test chyba w motorze zwrocili uwage na własnie dobre wyciszenie nowej Asterki.
ellipsis napisał(a):Sama mazda aspiruje do swojego rodzaju łacznika miedzy klasa zwyklą a premium wiec wypadało by ja porownywac do prymusów klasy kompakt a nie do przecietniaka jakim jest Astra.
Ellipsis, na moje oko to wszystkie marki aspirują do bycia "premium", a w Oplu jest to powiedziane wprost z hasłem dla nowej Astry "Bezwstydnie luksusowa" czy "Drażni klasę wyższą". Jak mi sprzedawca mówił o Maździe, że celują w klasę premium to tylko podniosłem siedzisko tylnej kanapy i zaśmiałem się w duchu.
Więc proszę Cię Ellipsis i wszyscy pozostali: Mazda 3 to zwykły kompakt i ze zwykłymi kompaktami jak Astra, Golf czy Megane powinien być porównywany, a nie z Lexusem czy BMW i nie z Accordem czy Passatem.
mishaaq napisał(a):Więc proszę Cię Ellipsis i wszyscy pozostali: Mazda 3 to zwykły kompakt i ze zwykłymi kompaktami jak Astra, Golf czy Megane powinien być porównywany, a nie z Lexusem czy BMW i nie z Accordem czy Passatem.
Ze szczególnym naciskiem na Accorda

Hehehe ja nigdy nie uwazalem M za premium ani za prawie premium, tak uwaza czesc ich włascicieli. Ja osobiscie kibicowalem Mazdzie aby wlasnie byla takim prymusem miedzy autami dla ludu a premium bo niczego jej nie brakuje. Ma nowoczesna technologie, wyglad tylko poprawic jakość wykonania tak aby zblizyc sie do premium i mozna zrobic rewolucja na rynku. Dlatego nie przekonuja mnie argumenty usprawiedliwiajace wady tym, że konkurencja ma podobnie.
Czarmi tak dokladnie zwlaszcza do Accorda z ktorego bylem zadowolony przez wszystkie 7 lat esploatacji. Zero usterek, tylko oleje i klocki, wykonanie, komfort, wyciszenie o klase wyzej niż w Mazdzie.
Czarmi tak dokladnie zwlaszcza do Accorda z ktorego bylem zadowolony przez wszystkie 7 lat esploatacji. Zero usterek, tylko oleje i klocki, wykonanie, komfort, wyciszenie o klase wyzej niż w Mazdzie.

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości