Jaki olej wybrać?

Jaki olej używacie do Waszych silników?

Agip
5
1%
Amsoil
26
3%
BP
2
0%
Castrol
88
10%
Dexelia
176
20%
Elf
78
9%
Fuchs
5
1%
Gulf
3
0%
Liqui Moly
39
4%
Lotos
11
1%
Midland
4
0%
Millers
36
4%
Mobil
79
9%
Motorcraft
0
Brak głosów
Motul
93
10%
Orlen
9
1%
Petro Canada
3
0%
Royal Purple
0
Brak głosów
Shell
37
4%
Selenia
3
0%
Texaco
0
Brak głosów
Total
22
2%
Turdus
0
Brak głosów
Valvoline
143
16%
inne
26
3%
 
Liczba głosów : 888

Postprzez XisD » 7 lut 2016, 00:09

Bo mam i tak na najnizszej kresce z jakies 6% bagnetu ze 100%
XisD
 

Postprzez rafał88 » 7 lut 2016, 09:09

No to juz faktycznie malo, ale oleje są teraz mieszalne takze mozesz kupic jesli na "chwile" to mozesz nawet wlasnie jakis 5w40 dokupic i wlac ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez XisD » 7 lut 2016, 13:53

Dolałem takie cos:

https://media2mi.pl/p/2/304/160/photo-7 ... r_zoom.jpg
5w nie mogłem zaleźć, a czytałem że 10 w tez może być, to półsyntetyk.
XisD
 

Postprzez romexik » 8 lut 2016, 13:39

Nie powinno się mu nic stac jak dolałeś 10w40
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2015, 19:43
Posty: 251 (2/2)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 626 V 2.0 diesel

Postprzez kubsztyk » 8 lut 2016, 18:40

Instrukcja 323F BA przewiduje olej 5W30 lub 10W30
Obrazek


Sent from my Lumia 640 using Forum Fiend v1.3.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Bo_Lo » 8 lut 2016, 20:06

Pany mam pytanie nietypowe.Otóż zakupiłem takiego rodzyna http://olx.pl/oferta...D5-IDbNzWJ.html
który ostatnie kilka lat wiecej stał jak jeżdził a przez ostatnie 2 lata zrobił aż 200km.
Wlany jest taki jak przewiduje manual tego silnika czyli połsyntetyk 10w30 (lecz ma juz 2 lata i jest czarny przy okazji czy dojazd 70km na tym oleju moze zrobić jakieś kuku?)
Co byście polecili do tak starego silnika z tak małym przebiegiem?Ogólnie te konstrukcje lubią łyknąć ,choć ten nie wykazuje apetytu.Myślę nad Eneosem 10w40 ale to syntetyk pełen jest http://eneos.jpoils....o_l_176_53.html
(cena jest z kosmosu na tej stronie,ja bym go miał za ok 80zł 4l)
Czy może lepiej Valvoline max life co by nie zaczął rzygać wszystkimi uszczelkami i uszczelniaczami?
Sprawa o tyle pilna że auto przejdzie duży serwis(rorząd,paski ,płyny,hamulce) i jade nim 900km za Monachium.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez rafał88 » 8 lut 2016, 20:28

Aaa co sie moze stac?? Lej to co Bog przykazał a nie :P Aa czego oleju nie zmienisz odrazuy kolesia?? Nie trzba do tego kanaly , na podnosniku tez da rade .
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Bo_Lo » 8 lut 2016, 20:31

dlatego że ja jestem w DE i auto kupią ''za mnie'' klubowi przyjaciele z forum.ja nawet tego auta nie oglądałem <rotfl> nie chcę ich fatygować dodatkowo.i tak muszą na miejscu zmienić wszystkie koła,bo na aucie są fabryczne,salonowe Yokohamy z 93roku i nie trzymają już ciśnienia hahaha
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez mike88100 » 13 lut 2016, 17:12

Witam Jestem świeżym forumowiczem, i mam prośbę o pomoc w wyborze oleju do silnika Mazdy 323 C 1,5 (BA) 94 r , przebieg jest już ponad 340 tyś , ale silnika o 100 tyś mniej (podobno...) do silnika od lat 3 lany był olej mineralny przeważnie wątpliwej jakości (mobil,orlen) dodatkowo auto jeździ na gazie, chciałbym wlać coś co przywróci mu trochę życia ponieważ zaczyna go być "delikatnie" słychać... przeszukując fora natknąłem się na następujące:

LIQUI MOLY MOS2 LEICHTLAUF 15W40 4L
Olej VALVOLINE All Climate 15W40, 4 litry
Helix HX5 15W-40

słyszałem też że do silników mazd dobrze pasują oleje ELF ale jakoś mnie odrzuciła nazwa mineralnego
ELF SPORTI SRI 15W40

Dlatego zwracam się o pomoc do was, czy któraś z powyższych opcji jest rzetelna , a być może macie jakiś super produkt który będzię pasował do tej sytuacji, z góry dziękuję za pomoc. :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 lut 2016, 16:49
Posty: 4 (3/0)
Skąd: Pomorskie
Auto: Mazda 323 C 1,5i (BA) (1994-1998)
340 000 km

Postprzez marcin255 » 13 lut 2016, 17:29

Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez kubsztyk » 13 lut 2016, 22:59

Po raz trzeci (?) w ostatnim czasie jestem zmuszony dodać ten sam załącznik...:
323c_olej.jpg

Nie mam najmniejszego pojęcia, dlaczego ludzie chcą lać i leją do mazdy olej mineralny, który stosowało się w maluchach, polonezach itp.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez rafał88 » 13 lut 2016, 23:40

Po przebiegu duzy to trzeba zalać gestszy co by mniej brał <rotfl> <glupek2>

5w30 ewentualnie 5w40.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez DamianoV6 » 14 lut 2016, 00:37

dokładnie :P nie ma co brudzić silnika jakimś 10W :P
Damian
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 27 wrz 2014, 18:22
Posty: 1235 (14/17)

Postprzez Beny » 14 lut 2016, 09:42

Moj się brudzi 10w i narazie po 3500tys od wymiany nie wzięła nic :P
Zaobserwowałem ze przez pierwsze 3,4tys moja mazda nie bierze wcale,dopiero później zaczyna i mieści się w 1l/10tys.
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8674 (86/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez JohnnyB » 14 lut 2016, 12:24

Hej,
Nie Mazda a Mini Cooper S R53 170KM. Lany był Castrol 5w30. W specyfikacji jest dostępny także 5w40.
Normy pod Mini chyba BMW LL-04 ?
Szczerze wolałbym wrzucić oliwę o szerszym spectrum stąd przesiadłbym sie na 5w40 i w Carsie mogę kupić Motula X-Clean 5w40. Nigdy nie byłem przekonany do tego oleju, ale bedzie to lepszy wybór niż Castrol 5w30 ?
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez mike88100 » 14 lut 2016, 18:05

Dziękuje za odpowiedzi .
Mazda bierze jakieś 2-2,5 l oleju na 10 000 (trochę z pod pokrywy silnika) , boję się że jeżeli zmienię na olej półsynetyczny bądź synetytczny, nagar powstały do tej pory wypłuka się i wyrządzi szkody gdzie indziej zatykając kanaliki olejowe itp.
Gdybym zastosował np płukankę "Flush engine" przed zmianą oleju w takim silniku- który już długo pracuje i pewnie powstały niezłe luzy po latach użytkowania- to mógłbym np skonczyć z niebieskim dymem i uszczelką pod głowicą do wymiany bądź remontem silnika.
Ostatnio slinik zaczął wydawać mniej przyjazne dzwięki (pewnie na szklankach).
Choć zdania w tym temacie są podzielone nie stać mnie na remont silnika :) a nie chce także go zajeździć. W sprawie tego załącznika, już go widziałem i z chęcią wlałbym półsyntetyk ale martwię się że to tylko zaszkodzi po czasie... kiedy silnik dostał przez lanie minerału.

Czy ktos już używał Lepszych olei na trochę zużytych silnikach przechodząc z mineralnego na np półsyntetyk?
będe sie decydował w najbliższym czasie i w razie czego dam znać czy silnik wybuchł ... myślę też nad dolaniem Ceramizera po zmianie oleju.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 lut 2016, 16:49
Posty: 4 (3/0)
Skąd: Pomorskie
Auto: Mazda 323 C 1,5i (BA) (1994-1998)
340 000 km

Postprzez kubsztyk » 14 lut 2016, 22:12

JohnnyB napisał(a):Hej,
Nie Mazda a Mini Cooper S R53 170KM. Lany był Castrol 5w30. W specyfikacji jest dostępny także 5w40.
Normy pod Mini chyba BMW LL-04 ?
Szczerze wolałbym wrzucić oliwę o szerszym spectrum stąd przesiadłbym sie na 5w40 i w Carsie mogę kupić Motula X-Clean 5w40. Nigdy nie byłem przekonany do tego oleju, ale bedzie to lepszy wybór niż Castrol 5w30 ?

Znalazłem jakąś instrukcję dla Mini Coopera (S) z 2002 r. Tyle w niej jest o oleju:

asdas.jpg


Jeśli chcesz wymieniać olej zgodnie z resursem ustalonym przez producenta – bierz Longlife. W przeciwnym razie skróć interwał o połowę i użyj oleju ACEA A3.
Zajrzyj jeszcze do swojej instrukcji. Ja bym wymieniał olej co 10 max 15 tys. km. Nie lej Castrola, szkoda takiego autka na niego. Motul 5W40 ok – spełnia BMW LL-01 i ACEA A3. Valvoline Synpower 5W40 też będzie pasował.

mike88100 napisał(a):Dziękuje za odpowiedzi .
Mazda bierze jakieś 2-2,5 l oleju na 10 000 (trochę z pod pokrywy silnika) , boję się że jeżeli zmienię na olej półsynetyczny bądź synetytczny, nagar powstały do tej pory wypłuka się i wyrządzi szkody gdzie indziej zatykając kanaliki olejowe itp.

Możliwe, ale niekoniecznie. Zdejmij pokrywę zaworów i sprawdź czy są jakieś osady na nieruchomych częściach. Jak nie ma lub znikoma ilość, to wlałbym 10W40 z wysokim parametrem TBN (od 10 mg KOH/g w górę), jakiś nawet najtańszy Lotos itp. Po 4-5 tys. km można go wymienić poprzedzając płukaniem Engine Flush. Potem wlać 5W40 np. Valvoline Maxlife.

mike88100 napisał(a):myślę też nad dolaniem Ceramizera po zmianie oleju.

Nie warto.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez JohnnyB » 14 lut 2016, 22:50

Ja mam ten od 2004-2006 to nieco inny motor.
Też się doszukałem C3 i BMW-LL-04 z racji rocznika 2005.
Wymiana maks 10 tyś, i chce zmienić z 5w30 na 5w40. Przy letnich temperaturach chyba w40 będzie lepszym rozwiązaniem, zwłaszcza w czymś co może zostać pogonione nieco mocniej.
W chwili obecnej Motul 8100 X-Clean 5w40 jest o dziwo jednym z tańszych wyborów.

Dzięki.
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez kubsztyk » 14 lut 2016, 23:11

Mówisz o taniości mając na uwadze allegro czy intercars? W intercarsie mają duże marże. Motula bym nie brał z allegro. Możesz wziąć pod uwagę jeszcze Valvoline Synpower MST C3 5W40 – wybór wcale nie gorszy od Motula. Cena atrakcyjna np. tu: http://najlepszeoleje.pl/pl/p/VALVOLINE ... W40-5L/162
W intercars Motul i Valvoline kosztują podobnie, ale ponad 200 zł/5L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez JohnnyB » 14 lut 2016, 23:22

kubsztyk napisał(a):Mówisz o taniości mając na uwadze allegro czy intercars? W intercarsie mają duże marże. Motula bym nie brał z allegro. Możesz wziąć pod uwagę jeszcze Valvoline Synpower MST C3 5W40 – wybór wcale nie gorszy od Motula. Cena atrakcyjna np. tu: http://najlepszeoleje.pl/pl/p/VALVOLINE ... W40-5L/162
W intercars Motul i Valvoline kosztują podobnie, ale ponad 200 zł/5L.


Z IC nie kupuje w cenach listowych.
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki