kod usterki P1170

Postprzez rambośląsk » 9 lut 2016, 20:16

witam może ktoś słyszał o takim kodzie usterki
P1170 :HO2S Bank 1 Sensor 1 Circuit Fixed (Bank 1 Sensor 1)
I może mi ktoś powiedzieć coś więcej co ona oznacza
z góry dzięki

Dopisano 9 lut 2016, 19:32:

CZYTAŁEM TO MOŻE BYĆ
CZUJNIK POŁOŻENIA PRZEPUSTNICY
SONDA LAMBDA
PRZEPŁYWOMIERZ
I TERAZ NIEWIEM OD CZEKA ZACZAĆ <glupek2>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 lis 2015, 23:40
Posty: 21 (4/0)
Skąd: Świętochłowice \emmerich an rhein
Auto: Mazda 323F BJ 1.5 ZL 88 KM 1998 Exclusive

Postprzez Hannya » 13 lut 2016, 13:51

Jak znajdziesz przyczynę to się pochwal ponieważ niestety też mam ten problem. Wymieniłem sondę lambda (przed katem) ale chek dalej wyskakuje. :| Jeden mechanior powiedział że może to być przez zapchany katalizator.

Dopisano 13 lut 2016, 13:56:

A i przepływomierz też odpada bo mam nowy nipparts'a.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2015, 23:23
Posty: 29 (1/0)
Auto: Mazda 323f exclusive BJ 2002 1.6
Fiat 125p lux 1.5 1986

Postprzez alk80 » 13 lut 2016, 14:13

że tak zapytam dla ścisłości – macie w autach LPG?

napisane na Meizu m2
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Hannya » 13 lut 2016, 15:21

Nie <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2015, 23:23
Posty: 29 (1/0)
Auto: Mazda 323f exclusive BJ 2002 1.6
Fiat 125p lux 1.5 1986

Postprzez alk80 » 13 lut 2016, 15:36

sprawdzić świece(kolor elektrod, szczeliny), zrobić adaptacje przepustnicy – jeśli się robi, może to zanieczyszczony przepływomierz (jeśli wystepuje), może lać wtrysk paliwa (dodać dodatku do czyszczenia wtrysków),
może warto sprawdzić styki na wtyczce sondy, czy obecna jest podłączona na org wtyczce, czy nie jest gdzieś sztukowana z uniwersalnej, czy nie jest gdzieś uszkodzony któryś przewód z sondy?
miałem ten błąd w Citro, ale tam trzeba było zrobić korektę na LPG, bo błąd wyskakiwał mi tylko na gazie,

napisane na Meizu m2
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Hannya » 13 lut 2016, 16:13

To jaki dokładnie miałeś problem w cytrynie? Póki co u mnie wszystko co wymieniłeś jest w porządku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2015, 23:23
Posty: 29 (1/0)
Auto: Mazda 323f exclusive BJ 2002 1.6
Fiat 125p lux 1.5 1986

Postprzez alk80 » 13 lut 2016, 16:58

no wyswietlał mi P0170, ale tylko na gazie, ale zanim doszedłem że to od lpg to szukałem ww przyczyn, gazownik zrobił korektę i błąd nie powrócił,
jeśli sonda jest nowa to można ją wykluczyć, ale jesli była dawna uniwersalna to może być że gdzieś przez izolacje dostaje się do sondy powietrze i fałszuje odczyt, może też być uszkodzona izolacja

napisane na Meizu m2
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez alk80 » 13 lut 2016, 17:00

ps, na pewno to nie jest uszkodzony katalizator bo sonda jest przed nim

napisane na Meizu m2
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Hannya » 13 lut 2016, 20:31

Jest mowa o kodzie P1170. Korektę czego? Sonda jest sprawna, sam ją zarabiałem 2 razy przez wątpliwości. To auto jest wyposażone w dwie sondy lambda, jedną przed a drugą za katalizatorem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2015, 23:23
Posty: 29 (1/0)
Auto: Mazda 323f exclusive BJ 2002 1.6
Fiat 125p lux 1.5 1986

Postprzez alk80 » 13 lut 2016, 23:13

Hannya napisał(a):Korektę czego?


korektę dawki lpg, o ile dobrze pamiętam to gazownik powiedział że było za bogato,
ale powtarzam, że u mnie ten błąd wyskakiwał tylko przy zasilaniu LPG, na benzynie było ok

możesz pokazać foto jak to "zarobiłeś"?
jaką zamontowałeś?

aha, u mnie obydwie sondy są takie same, jak jest u ciebie? może warto sprawdzić i podmienić, jak błąd przejdzie to będzie można ewidentnie wykluczyć sondę

napisane na Meizu m2
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Hannya » 14 lut 2016, 01:03

Z tego co zauważyłem to są inne. Mają różne numery OEM. Jeżeli przez opaski termokurczliwe i żaroodporny oplot coś zauważysz to jutro z samego rana lecę robić zdjęcia :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2015, 23:23
Posty: 29 (1/0)
Auto: Mazda 323f exclusive BJ 2002 1.6
Fiat 125p lux 1.5 1986

Postprzez alk80 » 14 lut 2016, 10:26

a ty to lutowałeś?

napisane na Meizu m2
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Hannya » 14 lut 2016, 12:43

Nie wiem czy dla Ciebie też ale dla mnie jet oczywiste że czujników się nie lutuje... <oczy>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2015, 23:23
Posty: 29 (1/0)
Auto: Mazda 323f exclusive BJ 2002 1.6
Fiat 125p lux 1.5 1986

Postprzez alk80 » 14 lut 2016, 13:22

właśnie dlatego pytam :)

napisane na Meizu m2
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Hannya » 20 lut 2016, 00:13

Prawdopodobnie znalazłem (mam nadzieję) rozwiązanie tego problemu. Zostałem zmuszony do wymiany akumulatora. Był już leciwy i przy niskich temperaturach ledwo kręcił. Dwa dni temu zostawiłem włączone ledy w bagażniku, gdy wróciłem, niestety reanimacja na tak zwane "kable" nic nie pomogła. Wracając do tematu, kupiłem nowy akumulator, po założeniu check dalej świecił, ale tego samego dnia zgasł. Póki co nie zaświecił i oby tak dalej. <oczko>

Dopisano 20 lut 2016, 22:06:

Niestety, dzisiaj po dalszej wyprawie check znowu zagościł na moich zegarach. <oczy>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2015, 23:23
Posty: 29 (1/0)
Auto: Mazda 323f exclusive BJ 2002 1.6
Fiat 125p lux 1.5 1986

Postprzez rambośląsk » 22 lut 2016, 13:37

wymieniłem czujnik położenia przepustnicy i jest ok
nowy w ASO 959 zł <glupek2>
na allegro kupiłem zmienik za 130 zł :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 lis 2015, 23:40
Posty: 21 (4/0)
Skąd: Świętochłowice \emmerich an rhein
Auto: Mazda 323F BJ 1.5 ZL 88 KM 1998 Exclusive

Postprzez Hannya » 22 lut 2016, 18:26

Dobrze wiedzieć, poszukam do swojej :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2015, 23:23
Posty: 29 (1/0)
Auto: Mazda 323f exclusive BJ 2002 1.6
Fiat 125p lux 1.5 1986

Postprzez xedos1972 » 22 lut 2016, 20:52

ciekaw jestem czy na pałę przykręciłeś TPS (jest regulowany ), inne dawkowanie paliwa i błąd się nie pojawia .
na kablu sygnałowym z TPS-a powinno być napięcie w przedziale 0.4-06 v ,najlepiej ustawić 0.5v. na zamkniętej przepustnicy

ogólnie błąd P1170 dotyczy:
Czujnik tlenu, grzałka czujnika tlenu;
Wtryskiwacze paliwa;
Regulator ciśnienia paliwa, pompa paliwa;
Zanieczyszczone lub uszkodzone przewody paliwowe między
Zbiornikiem paliwa a listwą wtryskową
Zanieczyszczone lub uszkodzone przewody i węże wlotowe
Elektropneumatyczny system odzyskiwania oparów paliwa;
Zwarcie do masy lub przerwany przewód między zaciskiem "A"
czujnika i terminala "3C" jednostki sterującej;
Zwarcie do masy lub przerwy przewód między zaciskiem "C"
czujnika i terminala "D" głównego przekaźnika;
Niskia kompresja
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez rambośląsk » 23 lut 2016, 17:20

zrobiłem sobie kreskę na czujniku i przepustnicy i tak samo zaznaczałem na nowym czujniku
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 lis 2015, 23:40
Posty: 21 (4/0)
Skąd: Świętochłowice \emmerich an rhein
Auto: Mazda 323F BJ 1.5 ZL 88 KM 1998 Exclusive

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323