Problem z regulacją reflektorów, regulacja xenonów (ksenonów)
Można, na górze reflektora są śruby regulacyjne. Jedna to duży imbus, druga krzyżak. Jedna służy do podnoszenia/opuszczania, druga do obracania. Choć osobiście polecałbym jechać z tym do diagnosty albo do kogoś kto ma tablice z liniami światłocienia 
dudek81 napisał(a):Witam kolegów
Chciałbym zapytać czy jest możliwość manualnej regulacji reflektorów ksenonowych. Moje lampy mają układ samo poziomowania i wydaje mi się że działa ponieważ po odpaleniu auta lampy idą w górę i dół, a później ustawiają się z wybranej przez siebie pozycji. Jednak moim zdaniem lampy świecą za wysoko. Proszę o pomoc.
Też zdecydowanie polecam stacje diagnostyczną. Kosztuje to 10 – 20 zł, a jest pewność, że światła będą oślepiały asfalt a nie innych uczestników ruchu.
Też miałem problem z samopoziomowaniem. Początkowo problem zaczął się od wymiany żarników – zdecydowanie nie polecam kupowania taniej chininy z allegorsza. Żarniki po 13zł za sztukę nie przechodzą przeglądu rejestracyjnego. Tzn. miły pan zwrócił mi uwagę, żebym je szybko wymienił, bo już się skończyły (miały 2 miesiące). Poza tym wymiana nie należy do najprostszej. Jako że mam zdolności manualne postanowiłem wymienić je bez demontażu lamp. Z lewą walczyłem ok 2h, prawą wkładałem 4 razy – ciągle wypadała. Jak żarnik wypadnie, lampy automatycznie schodzą do dolnej pozycji. W końcu wymyśliłem, żeby dostać się do żarników przez nadkole – i polecam tę drogę każdemu, kto nie ma ochoty na demontaż zderzaka i lamp. Kupiłem żarniki Philipsa – zdecydowana poprawa widoczności i samego koloru światła, chociaż marzą mi się żarniki 6000K – ale cena póki co jest za wysoka, a chininy już nie chcę.
Wracając do tematu – jakiś czas temu zauważyłem, że przy uruchamianiu samochodu autoregulacja "zgłupiała", tzn. najpierw poziomowała się lewa, później prawa lampa. Poziomowały się poprawnie, choć niestandardowo. Nie ukrywam, że podobało mi się to. Do momentu, kiedy lewa poziomować się przestała. po 3 dniach przestała też poziomować się prawa.
Przestudiowałem temat na forum i stwierdziłem, że silniczki pracują, co dało się usłyszeć (i z kabiny i przy lampie) i wyczuć trzymając dłoń na lampie podczas przekręcania kluczyka. Naturalnie z pomocą drugiej osoby. Jako że silniczki pracowały poprawnie – wywnioskowałem, że lampa zwyczajnie się zacięła, z bliżej nie określonych powodów (pewnie wiek).
Wystarczyło jej delikatna zachęta – poruszałem oba żarniki góra – dół, i podczas przekręcania kluczyka delikatnie pchnąłem raz jeden, raz drugi w dół. Teraz śmigają już od tygodnia bez zakłóceń. Mam nadzieję, że w przyszłości już nie będą strajkować, a jeśli to się stanie, to zachęta im pomoże.
Mam wielką ochotę rozkleić lampy i wyczyścić soczewki i pewnie wtedy znajdę przyczynę blokowania lamp. Jednak przy niespełna 2 letniej, szalonej córeczce czas na zabawy z Mazdą to tylko marzenie. A jeszcze tyle rzeczy przy niej do zrobienia,..
Pozdrawiam i przy okazji życzę Wszystkiego Dobrego w Nowym Roku.
Nigdy nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, później załatwi doświadczeniem.
- Od: 2 mar 2012, 03:34
- Posty: 10
- Skąd: Legnica
- Auto: Mazda 6 GY, 2.0 Diesel, 2003
Panowie mam pytanie- czy w Waszych szóstkach z oryginalnym systemem lamp ksenonowych autpoziomowanie działa zawsze po włączeniu zapłonu i świateł? Zmieniłem dzisiaj sterownik oświetlenia z wersji skandynawskiej na wersję "normalną" i obecnie po zapłonie i włączeniu ksenonów snop światła jest nieruchomy. W poprzednim sterowniku po włączeniu zapłonu autopoziomowanie podnosiło i opuszczało snop światła stosownie go dostosowując.
Mandey napisał(a):Można, na górze reflektora są śruby regulacyjne. Jedna to duży imbus, druga krzyżak. Jedna służy do podnoszenia/opuszczania, druga do obracania.
Pytanie odnośnie tych śrubek: mam problem w lewym reflektorze, że świeci mi trochę za bardzo na pobocze (sprawdzone u diagnosty). Śrubka odpowiadająca za regulację prawo/lewo ma tak jakby zerwany gwint, tzn. kręcąc ją nie widać reakcji snopa światła. Podobno są tam jakieś "plastikowe" trybiki (zębatki) i zastanawiam się czy można jakoś to obejść?.
Czy można w jakiś inny sposób popchnąć trybik żeby ominąć śrubkę?. Ewentualnie czy jest to w jakiś sposób naprawialne, czy w grę wchodzi tylko wymiana całej lampy?.
Dopisano 21 maja 2014, 12:38:
dobrzyn22 napisał(a):zapal najpierw światła, a potem odpal
Tylko dla upewnienia się: tego nie należy rozumieć, że warto/trzeba w takiej kolejności żeby automat dobrze wyregulował przed jazdą?.
Cały czas rozumiałem, że odpalając silnik i potem światła (wtedy rzeczywiście chyba nie ma reakcji automatycznej korekty) reflektory podczas jazdy wtedy właśnie wypoziomują się same, bo np. ktoś po drodze wsiądzie jeszcze do tyłu i dołoży spory bagaż?.
- Od: 12 mar 2013, 18:59
- Posty: 299 (2/2)
- Auto: Mazda 6 SportWagon benzyna + LPG 2.3l 166 KM 2006r.
Witam Panowie.
A ja mam pytanie troszkę z innej beczki. Tak siedzę sobie w garażu przy piwku doglądam Mazdę i zastanawiam się nad regulacją świateł. Mam ksenony fabryczne. ( które chyba działają bo, wykonują auto regulację. Podczas jazdy nie zauważyłem żeby korygowały swoje położenie na wybojach itp. ) W poniedziałek jadę na stację diagnostyczną w celu ich ustawienia. Zauważyłem że służą ku temu dwa pokrętła na klucz imbusowy. Oczywiście ciekawość mnie zżerała i pokręciłem. Pierwszym pokrętłem ( patrząc o błotnika ) jak kręcę to snop światła powoli przesuwa się w górę lub w dół. Drugim jak kręcę to ten snop zdecydowanie się opuszcza lub podnosi. Myślę że coś w lampach mogę mieć uszkodzone bo na dość sporych dziurach widać że soczewka drga. Od czego tak naprawdę są te dwa pokrętła bo, wątpię aby oba były od regulacji góra dół.
Pozdrawiam
A ja mam pytanie troszkę z innej beczki. Tak siedzę sobie w garażu przy piwku doglądam Mazdę i zastanawiam się nad regulacją świateł. Mam ksenony fabryczne. ( które chyba działają bo, wykonują auto regulację. Podczas jazdy nie zauważyłem żeby korygowały swoje położenie na wybojach itp. ) W poniedziałek jadę na stację diagnostyczną w celu ich ustawienia. Zauważyłem że służą ku temu dwa pokrętła na klucz imbusowy. Oczywiście ciekawość mnie zżerała i pokręciłem. Pierwszym pokrętłem ( patrząc o błotnika ) jak kręcę to snop światła powoli przesuwa się w górę lub w dół. Drugim jak kręcę to ten snop zdecydowanie się opuszcza lub podnosi. Myślę że coś w lampach mogę mieć uszkodzone bo na dość sporych dziurach widać że soczewka drga. Od czego tak naprawdę są te dwa pokrętła bo, wątpię aby oba były od regulacji góra dół.
Pozdrawiam
- Od: 10 maja 2014, 09:05
- Posty: 30
- Auto: Mazda 6 Kombi 1.8 Benzyna 2004 rok
Jedna jest od góra – dół, a druga śruba od prawo – lewo. Zauważ że w sumie do regulacji mijania masz 4 śruby z tym że są po dwie na jedną regulację.. Nie wiem w zasadzie po co ale biorąc pod uwagę ze to plastik, to może się obrobić i wtedy ratuje nas ta druga.
Pozdr.
Pozdr.
- Od: 15 wrz 2014, 16:45
- Posty: 17
- Skąd: Słomniki
- Auto: Mazda 6 GG
rocznik 2007
2.0Pb + LPG stag4
Witam moje auto to mazda 6 2004 r chatback pytanie mam do was mam xenony i jest regulacja manualna przy nich plus regulacja przy światłach długich każda z tych regulacji działa osobno ? Tzn Na xenony i długie góra dół czy ustawia się nimi xenony i światła długie za jednym razem ?
Ale światła mijania (drogowe) to właśnie ksenony (jak ktoś ma ksenony), które powinny się poziomować same w zależności od obciążenia budy. Może pokrętło 1 2 3 to jest to do ściemniania zegarów?
Jak ktoś nie ma ksenonów to ma takie 1 2 3 od ustawiania wysokości świateł drogowych....
No chyba że mówisz o regulacji przy samej lampie bo nie do końca rozumiem Twoje pytanie
Ksenony mają także regulację pozycji wyjściowej – przy lampie jest pokrętło – można sobie ustawić właściwy poziom, wiem bo mi diagnosta ustawiał...
Jak ktoś nie ma ksenonów to ma takie 1 2 3 od ustawiania wysokości świateł drogowych....
No chyba że mówisz o regulacji przy samej lampie bo nie do końca rozumiem Twoje pytanie
Ksenony mają także regulację pozycji wyjściowej – przy lampie jest pokrętło – można sobie ustawić właściwy poziom, wiem bo mi diagnosta ustawiał...
- Od: 5 mar 2014, 20:17
- Posty: 575 (8/32)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 GY, LF, 2007
Mówie o regulacji przy samej lampie poziomowanie mam ale czy można regulować swiatła długie z światłami drogowymi razem ? czy drogowe ustawia się osobno ? I długie osobno ?
W starszych autach (i to pewnie nie wszystkich) regulowało się same drogowe bo "długie" były na stałe w lampie.... w naszych Mazdach 6 mamy osobne soczewki do każdego światła i dlatego są regulacje i do "krótkich" i do "długich"
- Od: 5 mar 2014, 20:17
- Posty: 575 (8/32)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 GY, LF, 2007
Witam,
od kilku dni światła mijania (xenon) świecą mi "w górę", tzn 200m od auta oświetla tablice nad autostradą na wysokości 7m. O ile wiem wewnątrz auta brakuje pokrętła aby ustawić to manualnie. Czy ktoś kojarzy taki problem? Czy jest gdzieś pokrętło regulacji? Dzięki i pozdrawiam
od kilku dni światła mijania (xenon) świecą mi "w górę", tzn 200m od auta oświetla tablice nad autostradą na wysokości 7m. O ile wiem wewnątrz auta brakuje pokrętła aby ustawić to manualnie. Czy ktoś kojarzy taki problem? Czy jest gdzieś pokrętło regulacji? Dzięki i pozdrawiam
Łączę z istniejącym wątkiem.
Proszę o zapoznanie się z zasadami obowiązującymi na forum:
1. W pierwszej kolejności szukamy tematów nas interesujących... do tego celu proszę użyć wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jeżeli nie znaleźliśmy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na końcu tego wątka
4. Jeżeli nie ma takiego tematu, wtedy możemy założyć nowy...
Proszę o zapoznanie się z zasadami obowiązującymi na forum:
1. W pierwszej kolejności szukamy tematów nas interesujących... do tego celu proszę użyć wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jeżeli nie znaleźliśmy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na końcu tego wątka
4. Jeżeli nie ma takiego tematu, wtedy możemy założyć nowy...
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6