Folie ochronne progów vs. listwy

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Pavells » 9 sty 2016, 17:18

Nie znalazłem tematu, który poruszałby konkretnie kwestię metod zabezpieczenia progów w naszych Mazdach. Z jednego z wątku wynikało, że progi mogą się szybko zarysować.
Z oferty producenta możemy wybrać taśmę ochronną lub aluminiowe/metalowe nakładki. Minusem nakładek jest fakt, że nie zasłaniają one kompletnie rantu progu. Nie widać również co się pod nimi dzieje – w sensie z lakierem. Natomiast taśmy zapewne szybciej się zniszczą, ale zasłaniają rant. Czy orientujecie się czy fakt zgrzewania tych taśm do lakieru nie jest dla niego szkodliwy? Czy po takim zabiegu pod taśmą nie powstaje twarda skorupa z klejem?
Jeden z dealerów pokazał mi również zamienniki listw progowych. Komplet kosztował jedynie 250 zł. Jednak pod taką listwą również będzie drobna szczelina. Pytanie czy nie będzie gromadził się tam brud lub wilgoć? W konsekwencji może to mieć zły wpływ na lakier pod taką listwą. Jakie są Wasze opinie? Może macie już wypróbowany jakiś lepszy sposób zabezpieczenia progów? :)
Początkujący
 
Od: 25 gru 2015, 21:57
Posty: 20
Auto: Planuję zakup M3 SkyEnergy, 2.0 120KM

Postprzez smile » 9 sty 2016, 18:09

Folię się nakleja a nie przygrzewa :)

Najlepiej jest kupić folię i nakładki oryginalne na progi. Najpierw naklejka, a potem nakładki. Masz wszystko chronione.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Pavells » 9 sty 2016, 19:56

smile napisał(a):Folię się nakleja a nie przygrzewa :)


Tutaj się nie zgodzę, pytałem o to kilku dealerów (również ludzi w serwisie) i folie oferowane przez Mazdę są naklejane metodą zgrzewania – klej jest rozgrzewany. :) Stąd moje pytanie o wpływ na lakier.
Początkujący
 
Od: 25 gru 2015, 21:57
Posty: 20
Auto: Planuję zakup M3 SkyEnergy, 2.0 120KM

Postprzez smile » 9 sty 2016, 20:58

Pavells napisał(a):folie oferowane przez Mazdę są naklejane metodą zgrzewania – klej jest rozgrzewany.


Wierzyć w ASO to jak wierzyć w TVN, TVP, Polsat, TV Trwam i TV Republikę.. ;)

Załączam instrukcję montażu – temperatura max 60 stopni z suszarki do włosów – tym nic nie "przygrzejesz" (folie nakłada się podobnie jak folię do przyciemniania szyb), zakazane jest natomiast stosowanie "opalarek", gdzie temperatura pracy to 100-200 st. C.

Tak więc w mojej ocenie, tam gdzie folie zgrzewają do progów – nie umieją czytać lub po prostu mają głęboko w <dupa> zalecenia producenta.

Czy tak samo będą wnikliwie stosować zalecenia Mazdy w serwisowaniu waszych samochodów?? Ba... takie ASO to nawet poprawnie nie umie przechowywać jeszcze niesprzedanego samochodu.....

Bo takie ASO to tylko firma z własnym numerem NIP, którą interesuje to by zarobić na kliencie "jadąc na znanej marce".
Załączniki
FINAL_X_Line_Entry_protection_Foil_180314.pdf
INSTRUKCJA MONTAŻU FOLII NA PROGI GJ/KE/BM
(1.63 MiB) Pobrane 123 razy
Ostatnio edytowano 9 sty 2016, 21:12 przez smile, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez darrecki » 9 sty 2016, 21:07

Pavells napisał(a):
smile napisał(a):Folię się nakleja a nie przygrzewa :)


Tutaj się nie zgodzę, pytałem o to kilku dealerów (również ludzi w serwisie) i folie oferowane przez Mazdę są naklejane metodą zgrzewania – klej jest rozgrzewany. :) Stąd moje pytanie o wpływ na lakier.


Kto ci takich glupot naopowiadal? Takich bajkopisarzy bym omijal szerokim lukiem. Folie z akcesorium Mazdy na progi i zderzak przy klapie bagaznika sie NAKLEJA! Robi sie to na mokro, alkohol do oczyszczenia progow jak i plyn do rozcienczenia w wodzie znajduja sie w zestawie. A to, ze pozniej trzeba lekko suszarka podsuszyc nie znaczy, ze sie to zgrzewa
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3098 (46/156)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D

Postprzez czarmi » 9 sty 2016, 21:10

smile napisał(a):Wierzyć w ASO to jak wierzyć w TVN.

... albo teraz w TVP :P
Obrazek

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1412 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez child » 9 sty 2016, 22:19

czarmi napisał(a):
smile napisał(a):Wierzyć w ASO to jak wierzyć w TVN.

... albo teraz w TVP :P


No bo do tej pory to TVP było wzorem obiektywizmu i niezależności <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez Bzyku » 9 sty 2016, 22:35

Sam kleiłem fole na zderzak tylny, nic nie zgrzewane- tylko suszarka do włosów a nawet chłodno na zewnatrz było, co tez ma znaczenie. Na progach mam listwy :D
Początkujący
 
Od: 12 sie 2015, 18:56
Posty: 19
Auto: Mazda3 BM 2015 2,2 Diesel. 150KM, Sedan, Soul Red

Postprzez Pavells » 9 sty 2016, 22:41

Widać, że dla ludzi z ASO jest to równoznaczne ze zgrzewaniem. :P
W takim razie, czy zrywaliście już może taką folię?
Początkujący
 
Od: 25 gru 2015, 21:57
Posty: 20
Auto: Planuję zakup M3 SkyEnergy, 2.0 120KM

Postprzez smile » 10 sty 2016, 13:14

Ze zderzaka tak, bo jakiś papudrak przykleił i po 5 miesiącach pod folią był brud i woda...
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez ulmen » 11 sty 2016, 11:03

Ja najpierw nakleiłem folię a potem po tygodniu zdecydowałem się na założenie progów kupionych na Allegro na tę folię.
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2013, 17:55
Posty: 368 (6/4)
Skąd: Wrocław
Auto: BM 2.0 120KM Titanium Flash
Sky Motion

Postprzez Jaskoo » 11 sty 2016, 14:11

Osobiscie zawsze z pewnym dystansem podchodziłem do stalowych listew, szczególnie tych przyklejanych na paskach taśmy dwustronnej jak również tych z wygiętą częścią chroniącą rant. Obawy moje dotyczyły możliwości zbierania się wilgoci oraz brudu pod listwami między paskami taśmy oraz bliskość z lakierem metalowej liswy w części chroniącej sam rant.
Rozwiązaniem jest użycie listew wraz z folia ochronną ale ja zdecydowałem się na rozwiązanie pośrednie, czyli gumowe progi, które przyklejane są na całej swoiej powierzchni (mniejsze ryzyko penetracji wilgoci), brak elementów metalowych a przy odpowiednim dosunięciu gumowej listwy możliwa jest również ochrona samego rantu. Co więcej guma dzięki swojej elastyczności daję możliwość ochrony również profilowanej części progów (tzn. na większej ich długości).

progi.png


Oczywiście dyskusyjny może być efekt wizualny. Na ciemnym lakierze są niemal niewidoczne – co w moim przypadku było ich dodatkową zaletą.
Początkujący
 
Od: 28 maja 2015, 14:29
Posty: 22 (0/1)
Auto: M3 BM '15 2.0 120KM SDN SkyEnergy

Postprzez creet » 11 sty 2016, 18:41

Bardzo fajny patent przy czarnym lakierze. Sam robiłeś, czy gdzieś kupowałeś gotowca? Jeśli sam, to skąd kupiłeś taką gumę? Ja mam folię przezroczystą, którą dostałem gratis i bardzo fajnie się sprawdza. Ale tak mi się spodobał ten pomysł, że zastosuje go w kolejnych autach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 23:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Postprzez Jaskoo » 12 sty 2016, 13:23

Wystarczy wpisać w wyszukiwarkę "uniwersalne gumowe nakładki progowe". Oferowanę są w rożnych szerokościach a ich uniwersalność bierze się stąd, że sami decydujemy jaka będzie ich długość – przycinamy sobie je samemu według własnego uznania.
Początkujący
 
Od: 28 maja 2015, 14:29
Posty: 22 (0/1)
Auto: M3 BM '15 2.0 120KM SDN SkyEnergy

Postprzez wojtix » 10 lut 2016, 09:27

Nie będę zakładał nowego wątku, wiec moje pytanie skieruje w tym. Odpadła mi jedna nakładka (listwa) progowa. Na progu zostały pozostałości po taśmie dwustronnej. Czy ktoś ma jakieś sprawdzone, bezinwazyjne sposoby na usuniecie tych resztek? Jakieś preparaty do usuwania klejów, lub tego typu pozostałości nie będą miały negatywnego wpływu na lakier?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2014, 10:32
Posty: 258 (10/13)
Skąd: KRK
Auto: Mazda 3 Sedan, SkyEnergy, 120KM 6MT

Postprzez czarmi » 10 lut 2016, 11:30

Ja u siebie pozostałości po uszczelce samoprzylepnej usunąłem takim preparatem:
"STARWAX Rozpuszczalnik i odplamiacz na bazie terpeny ze skórki pomarańczy", zakupionym w Castoramie. Usuwa taśmy, naklejki, gumę do żucia. Rozpuszcza smar, smołę, tłuszcze.
Mnie pomogło, a do tego łagodnie pachnie ...
Obrazek

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1412 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez wojtix » 10 lut 2016, 12:02

No to pozostaje zakupić i spróbować. Dam znać jak poszło. Dzięki wielkie!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2014, 10:32
Posty: 258 (10/13)
Skąd: KRK
Auto: Mazda 3 Sedan, SkyEnergy, 120KM 6MT

Postprzez czarmi » 10 lut 2016, 12:07

Pamiętaj tylko, aby dać czas wsiąknąć preparatowi i ja go nie żałowałem.
Obrazek

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1412 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez wojtix » 11 lut 2016, 20:46

Dzięki #czarmi!! <spoko>
Środek rewelacja, prosto, łatwo, przyjemnie i ręce nie śmierdzą chemią :) Taśma zeszła bez problemu. Dodatkowo usunąłem kilkanaście kropek jakiegoś środka w sprayu z szyby czołowej, który pozostał po wizycie w ASO.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2014, 10:32
Posty: 258 (10/13)
Skąd: KRK
Auto: Mazda 3 Sedan, SkyEnergy, 120KM 6MT

Postprzez tomeq83 » 2 cze 2017, 14:14

Ja dałem folię i myślę,że jest OK i taniej.
Załączniki
20170522_111838.jpg
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2012, 18:39
Posty: 350 (4/17)
Auto: 1.Mazda 3 BL 2010 1.6 105km MZR Exclusive 90th Anniversary Blue Mica
2. Mazda 3 BN 2017 2.0 120KM Skypassion Safety Soul Red

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323