Mazda3 MPS – zakup używanego auta.

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez compressed » 2 wrz 2015, 20:35

Witam,

na wstępnie chciałbym przeprosić jeśli zły dział to proszę o przeniesienie do odpowiedniego, z góry dziękuje.
Przechodząc do tematu interesuje mnie czy w kwocie do 40 tyś można kupić Mazde 3 MPS, widziałem nawet jedną z założoną instalacją LPG, wiem, że spala wtedy i gaz i benzyne, ale jest to dla mnie lepsze rozwiązanie ponieważ rocznie robię od 20-paru tyś km do nawet 30 tyś km. Bardziej interesuje mnie 3 ale może być też 6 jeśli jest do dostania w tej kwocie. Fajnie jakby starczyło jeszcze na założenie LPG, ewentualnie z niewielkim przekroczeniem 40 tyś zł, ale naprawde minimalnym.
Z góry dzięki za pomoc.
Początkujący
 
Od: 2 wrz 2015, 20:13
Posty: 5

Postprzez Marianek » 3 wrz 2015, 07:05

Dobrego MPS-a w takim budżecie bardzo ciężko znaleźć.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez mcrow » 3 wrz 2015, 08:17

jeszcze zależy który rocznik <rotfl>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2015, 12:50
Posty: 331 (1/13)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Megana I 1.4 8v 1997r.
Almera 1.5 dCi 2005r.
Magdalena 3 BK 1.6 2009r.

Postprzez widmo82 » 3 wrz 2015, 08:56

Na PW uswiadamiałem kolegę o świadomości zakupu tzn. ew. najczęstszych kosztach naprawy, które w porównaniu z kosztem instalacji LGP to pikuś. Auto przy tej mocy ma tez dużo droższe koszty częsci eksploatacyjnych takich jak tarcze, klocki...
Frajda z jazdy jest, ale ona potrafi sporo kosztować. Wiele sztuk na rynku wtórnym jest z wadami ukrytymi, rozbitki itp. Warto zwrócić uwage, ze koszt zakupu takiego auta o mocy 260KM jest zbliżony z kosztem zakupu wersji 2.0 150KM – to chyba powinno dac do myslenia wszystkim przyszłym właścicielom. Nie generalizuję, ale zwracam uwage, ze zakup MPSa musi byc bardzo przemyslaną/świadomą decyzją.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez Paweł » 3 wrz 2015, 09:53

Niestety, MPS jest jednym z najdroższych w utrzymaniu hot-hatchy. W każdym razie dobre BK na pewno można znaleźć w granicach 40k. Niestety trudno na takie trafić, bo podaż jest niewielka, a dominują egzemplarze z wadami piękności (zwykle po "dzwonach" i/lub nieco zaniedbane), choć te są/powinny być zwykle sporo tańsze. Mimo wszystko, teraz mamy chyba i tak najlepszy moment na zakup tego modelu.

Jeśli w pierwszej kolejności patrzysz na LPG i oszczędności, to moim zdaniem rozważ inne auto. W przypadku MPS-ów w koszt użytkowania wliczałbym takie rzeczy jak wymianę/remont silnika (ludzie ustawiają się w kolejkach po używki za 8k) i transferu oraz elementów tylnego napędu (sprzęgło, półosie) w przypadku GG – którą uznałbym przez to za jeszcze droższą w eksploatacji.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/944)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez compressed » 3 wrz 2015, 11:02

Dzieki wielkie za udzielenie sie w temacie. Chce auto z LPG, poniewaz kase, ktora mialbym wydac na benzyne wole odlozyc i zainwestowac w auto. Jakas przelknalbym te koszty czesci gdyby auto nie bylo tak awaryjne jak piszecie. Wiem, ze to forum mazdy, ale moze ktos z was ma rozeznanie i potrafil polecic cos podobnego do MPSa, moze byc slabszy silnik, np 200KM.
Początkujący
 
Od: 2 wrz 2015, 20:13
Posty: 5

Postprzez Paweł » 3 wrz 2015, 11:14

To nie jest tak, że jest "aż tak" awaryjne. Po prostu nie można o nim powiedzieć, że ma bezproblemowy silnik i napęd (GG). Pod tymi względami spora część konkurencji wypada lepiej. Z drugiej strony MPS-ów nie imają się inne, drobne awarie, które w pozostałych przypadkach są upierdliwe (choć na pewno mniej kosztowne).
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/944)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez widmo82 » 3 wrz 2015, 11:14

Powiedz czym jezdziles ostatnio
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez compressed » 3 wrz 2015, 11:27

Ostatnio Eclipsem 2G 2.0 140KM, ale chcialbym cos troche bardziej praktycznego, 5 osobwe, fajnie jakby mialo 4/5 drzwi.
Początkujący
 
Od: 2 wrz 2015, 20:13
Posty: 5

Postprzez zigu18 » 3 wrz 2015, 11:29

może Saab 93 2.0T 210 KM

Wysłane z mojego XT1039 przy użyciu Tapatalka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2012, 18:35
Posty: 360 (4/3)
Auto: Mazda 6
GG 2002 sedan
2.0 benzyna BRC

Postprzez compressed » 3 wrz 2015, 11:31

Tez nad nim sie zastanawialem tylko ciezko ta wersje w Polsce znalezc :/
Początkujący
 
Od: 2 wrz 2015, 20:13
Posty: 5

Postprzez talk_about85 » 3 wrz 2015, 11:46

Czasami widuje MPS-a szostke i powiem Wam w moich stronach nie ma kompletnie takich samochodow. Co najlepsze jezdzi nim... starszy Pan :D no tak 60+. Nie wiem jak on uzytkuje ten samochod ale sadzac po nr rejestracyjnym ma go juz pare lat i gdyby mial z nim jakies straszne problemy to nie chce mi sie wierzyc ze trzymalby go u siebie do tej pory. To tak troche jako ciekawostka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 23:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez brii » 3 wrz 2015, 13:40

MPS użytkowany jak zwykły samochód nie będzie sprawiał problemów ale po co wtedy MPS? ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez MariuszRW » 19 sty 2016, 18:18

Cześć, jeżdżę szóstką 2.3 166hp (2004) ponad dwa lata, jest fantastyczna i zachciewa mi się mocniejszej jej wersji, (myślę nad MPS w budzie 6) stąd moja obecność tutaj. Może czcigodni użytkownicy podpowiecie na co zwracać uwagę przy zakupie a może ktoś podrzuci lepszy pomysł na co zamienić może na 2.5 benzynę 170hp ? serdecznie dziękuję za pomoc i każdą radę. Serdecznie pozdrawiam Mariusz
MariuszRW
 

Postprzez ZeroCool_m1 » 27 sty 2016, 15:54

Miałem do niedawna identyczną sytuację – przez 2 lata jeździłem mazdą 6 2.3 (166 KM) i postanowiłem, że nadszedł czas na coś nowszego i mocniejszego. Rozpatrywałem różne opcje: mondeo st220, saaba 93 aero, alfa romeo 159 Q4, itp. itd. Ostatecznie wybór padł na mazdę 6 mps i jak na razie nie żałuję! :–)

Kupując 6 mps, przesiadasz się do samochodu, który już znasz, w którym każdy element i przycisk jest już na właściwym miejscu, a jednocześnie otrzymujesz zestaw zupełnie nowych wrażeń – moc, przyspieszenie, sztywność nadwozia, pewność prowadzenia. W tych pieniądzach (30-35 ty zł) nie ma lepszego auta o podobnej mocy, wyposażeniu i właściwościach jezdnych.

Na co zwrócić uwagę? Przede wszystkim na silnik, turbo, przeniesienie napędu i powypadkową historię. Nikt nie kupuje tego samochodu, żeby jeździć wolno (z wyjątkiem mnie), więc kompresja silnika, stan łańcucha rozrządu, wariatora zmiennych faz rozrządu, turbosprężarki, uszczelniaczy na wale to są kluczowe kwestie. Kupić jest ciężko, ale jak kupisz zadbany egzemplarz i będziesz się o niego troszczył, to nie powinno być problemów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2007, 17:21
Posty: 415 (0/5)
Skąd: Tarnów/Kraków
Auto: Mazda 6 MPS, 300+ KM

Postprzez MariuszRW » 5 lut 2016, 20:22

serdecznie dziękuję za dobrą radę , pozdrowionka
MariuszRW
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Moto