[AJ] Pytania i porady / usterki M6 3.0 V6
Dziwne tylko jest to, że problem zaczął się po powrocie do gazu po tygodniu jazdy na benzynie, w instalacji nic nie było grzebane o dawna, mogła się tak sama nagle rozregulować?
Auto w poniedziałek oddaję do gazowników żeby sprawdzili instalację i zrobili diagnostykę.
Jeszcze co do odpalania: teraz to wygląda tak że za pierwszym kręceniem na zimnym silniku zero reakcji, za drugim odpala od razu. Dziś rano uruchomiłem pompę na kilka sek przed rozruchem (kluczyk w pozycji zapłon) i odpalił za pierwszym razem...
Auto w poniedziałek oddaję do gazowników żeby sprawdzili instalację i zrobili diagnostykę.
Jeszcze co do odpalania: teraz to wygląda tak że za pierwszym kręceniem na zimnym silniku zero reakcji, za drugim odpala od razu. Dziś rano uruchomiłem pompę na kilka sek przed rozruchem (kluczyk w pozycji zapłon) i odpalił za pierwszym razem...
- Od: 23 lut 2015, 23:20
- Posty: 8
- Auto: Mazda 6 2005 3.0
Dziś odebrałem auto z naprawy, okazało się że uszkodzone były 2 wtryskiwacze gazu. Powodowały nieszczelność, czego wynikiem były również problemy z odpalaniem na benzynie (zalewało silnik). Wymieniłem wszystkie 6 i wszystkie objawy ustały 
Przy okazji, mam również problem ze sprzęgłem (prawdopodobnie). Po rozgrzaniu czyli przejechaniu kilku km mam problemy z wrzucaniem biegów, wszystkie biegi wchodzą ciężko (najciężej 1), a wsteczny ze zgrzytem. Po wyłączeniu silnika biegi wchodzą luźno, co wskazywałoby na sprzęgło, ale czy na pewno? Da się to jakoś podregulować czy tylko wymiana wchodzi w grę? Jest duży problem z dostępnością tego sprzęgła.
Przy okazji, mam również problem ze sprzęgłem (prawdopodobnie). Po rozgrzaniu czyli przejechaniu kilku km mam problemy z wrzucaniem biegów, wszystkie biegi wchodzą ciężko (najciężej 1), a wsteczny ze zgrzytem. Po wyłączeniu silnika biegi wchodzą luźno, co wskazywałoby na sprzęgło, ale czy na pewno? Da się to jakoś podregulować czy tylko wymiana wchodzi w grę? Jest duży problem z dostępnością tego sprzęgła.
- Od: 23 lut 2015, 23:20
- Posty: 8
- Auto: Mazda 6 2005 3.0
Tzn. że trzeba użyć więcej siły ręką do wrzucenia biegu. Sprzęgło bierze już od samego dołu, czyli elementy sprzęgła są bardzo blisko siebie, wysoka temperatura zmniejsza odległości między nimi stąd niepełne wysprzęglenie. Tak to sobie tłumaczę
Jeśli da się to wyregulować to jak?
- Od: 23 lut 2015, 23:20
- Posty: 8
- Auto: Mazda 6 2005 3.0
Takie pytanko jakie macie obroty przy zapalaniu na zimnym silniku na ssaniu? bo mi w wychodzi do 1800 i troszku mi się to wydaje dziwne że tak wysoko wychodzi?
Też mam takie wysokie obroty na zimnym
Chyba normalne to jest
- Od: 11 lut 2014, 00:14
- Posty: 289
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 6
3.0 V6 223KM
2006r.
Czy za błędy P1487, P2227,P0401 może być odpowiedzialny zawór EGR, ten śmieszny zaworek k47... czy jeszcze coś innego? EGR wyczyściłem, dolot szczelny. Przewody podciśnienia wydają się być ok, chyba że nie wszystkie sprawdziłem. Jakieś pomysły?
- Od: 9 cze 2010, 23:45
- Posty: 37
- Skąd: Białystok
- Auto: M6,2004r, 3.0 USA
Przeglądałem z grubsza ten wątek, niestety urodziłem się w czasach i uczyłem się, kiedy jedynym słusznym językiem obcym był radziecki. Po tłumaczeniu translatorem rozumiem ten wątek gorzej niż oryginał. Może podpowie ktoś coś po polsku?
- Od: 9 cze 2010, 23:45
- Posty: 37
- Skąd: Białystok
- Auto: M6,2004r, 3.0 USA
Jak napisałem wcześniej, sam egr wyczyściłem. Co prawda nie dałem rady odkręcić go z góry, ponieważ jedna z czterech śrub stawia opór i omyka się śrubokręt, ale demontowałem go cały i po odkręceniu tej sztycy , która wchodzi do kolektora ssącego, jest do niego dostęp od dołu. Po wyczyszczeniu porusza się lekko. Wyczyściłem też samą sztycę. Niestety po czyszczeniu, błędy nadal występują. Nie czyściłem co prawda tej rury, która idzie od EGR-u gdzieś do dołu (nawet nie wiem gdzie, ponieważ nie dysponuję kanałem) , ale ona ma sporą średnicę i mam nadzieję, że się nie zakleiła.
- Od: 9 cze 2010, 23:45
- Posty: 37
- Skąd: Białystok
- Auto: M6,2004r, 3.0 USA
tzn jak wyczyściłeś egr nie rozbierając bebechów? wyczyszczenie samego króćca nic nie da trzeba rozebrać zawor
miałem gdzieś foty ale przepadły , ja już się nie udzielam ale poszukaj w necie
miałem gdzieś foty ale przepadły , ja już się nie udzielam ale poszukaj w necie
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6