Wygłuszenie samochodów – dyskusja panelowa.

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez krabdul » 25 sty 2016, 22:09

Patrząc na testy z autocentrum i motoru wychodzi, że mój miernik jest bardzo dokładny. Zresztą wg specyfikacji ma dokładność 1.4dB. Na postoju wyszło w ac i u mnie 40 dB a przy 100 czy 120 mam ok 1 dB więcej. Biorąc pod uwagę mokrą nawierzchnię i głośne zimiwki 215 wydaje się, że i tu jest dokładny pomiar.

Ktoś z Krakowa czy okolic wytlumiał już mazdę, także zapraszam na testy. W pracy mamy z tej klasy Focusa, który jeśli jest cichszy to minimalnie, ale postaram się to zweryfikować jak tylko nadarzy się okazja.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 998 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez sordyl18 » 26 sty 2016, 00:36

Krabdul zapraszam do testów, jestem z okolic krakowa i mam wyciszoną ;)
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2014, 21:29
Posty: 156 (2/7)
Auto: Mazda 3 BM 2014 HB 120km

Postprzez ellipsis » 26 sty 2016, 22:45

wizbek napisał(a):To tytułem wstępu. Co do pomiarów głośności to ja znalazłem w necie taki:
http://www.autocentrum.pl/nasze-pomiary/wyciszenie/

Akurat nie widzę w nim, aby Mazda 3 odbiegała jakoś od konkurencji w swojej klasie, a już na pewno nie daje powodów do jęków jakie Ty wydajesz w każdym swoim wpisie. Inne porównanie do jakiego mam dostęp, to test porównawczy w tygodniku "Motor" nr 8/2014, gdzie Mazda 3 (2 L, 120 KM) jest porównywana z Fordem Focusem (1,0 EcoBoost) i tam jest tak:

50 km/h 100 km/h
Mazda – (50 km/h, 60,0 dB), (100 km/h, 65,8 dB)
Ford – ( 50 km/h, 61,8 dB), (100 km/h, 65,8 dB)

PS
Jak masz gdzieś "lepsze" testy głośności to rzuć linka.


Krótko ustosunkuję się do Twojego postu tak aby już nie denerwować nikogo.
Nie wiem dlaczego ale ten test focusa i M3 jest zawsze cytowany, nawet w ASO mi opowiadali jak to w tym tescie 2.0 spalil tyle samo co 1.0. Moze poprostu jest to wygodny test bo wygrywa w nim Mazda?

Co do spalania to nie wiem w jakich warunkach sa przeprowadzane, jaki jest styl jazdy osob testujących. Ja opisywałem zawsze spalanie w warunkach takich jakich jeżdze codziennie po moim mieście i tam auta Turbo palily tyle samo ile Mazda 120km która byla jedyna do testów. Nigdy nie powiedzialem, że ogolnie ten silnik pali dużo tylko zawsze pisalem o mojej konkretnej wersji 165km. Na forum zasadnicza przewaga to wersje 120km a one okazuja sie bardzo oszczedne co potwierdzam po jezdzie testowej. To jest istotna kwestia naszych dyskusji – pisza osoby z autami 120km jak im malo pali a tymczasem wersja 165km to calkiem inna para kaloszy.

Wyciszenie – aby pomiary byly najbardziej miarodajne podaje tylko te z magazynu "Motor" Przypominam, że 3dB to dla ucha ludzkiego podwojenie hałasu.

M3 2.0 AT – 67dB przy 100km/h
http://magazynauto.interia.pl/testy/tes ... Id,1075003

Focus 1.5 Ecoboost Titanium – 64.2 dB
http://magazynauto.interia.pl/testy/new ... Id,1908837

Z ostatniego numeru papierowego
-Opel Astra V 1.6 CDTI a więc Diesel – 65.8dB
-Auta segmentu B – Peugeot 208 – 65.3dB, Citroen DS3 – 67.2dB

No więc chyba jednak fakty są jednoznaczne, Mazda wyciszeniem ustępuje nawet samochodom segmentu B. I proszę rozmawiajmy o faktach a nie preferencjach uzytkowników w stylu "dla mnie jest cicho" lub "mnie halas nie przeszkadza" bo istotą jest poziom hałasu w dB a nie to czy komuś on przeszkadza czy też nie.
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez Mirecsk38 » 27 sty 2016, 00:08

ellipsis: tylko dodam, ze nie wszystko jest tylko o db. Jescze zalezi, ktore spektrum Hz daje duze db.

dzisz jechalem BMW 218D. No powiem ze roznica od mojego ( mam M6 i w samochodze kolo 40kg bitumenu) tam troche byla na plus dla BMW, ale stary golf IV jest na tym lepej, glownie co do halasu od kol na chraplawym asfalce. Ale BMW mial runflat, moze i to duzo zrobi.
Co do okolitego rucho, to u mnie znow moze troche cisej, myszle ze zrobiony dach robi cicho.
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2013, 11:22
Posty: 237 (2/6)
Auto: Mazda 6 GJ, 2.0 145HP, WGN

Postprzez jacex » 27 sty 2016, 00:24

Kupiłem Mazdę ale pod uwagę brałem kilka aut. Faworytem zdecydowanym był M A-klasa. I z racji tego, że akurat w jednym salonie jest Mercedes i Mazda ułożyłem sobie jazdy testowe po sobie. Jechałem tą samą trasą, udało mi się rozpędzić oba auta do 180/h. Mazda wiadomo a S-klasa w automacie 156km, oczywiście benzyna. A że byłem już po lekturze na tym forum bardzo uważnie skupiałem się na hałasie ( a przy okazji na biegach, tylnej kanapie, audio itp.). I możecie mi wierzyć lub nie ale przy prędkościach powyżej 120 dużo głośniej było w merasiu, nie troszkę ale dużo głośniej ( może to wina automatu ). Na moje pytanie do sprzedawcy o co chodzi z tym hałasem, odpowiedział, że jak szukam komfortu akustycznego, to muszę rozpatrzyć C-klasę a najlepiej E...Mój odbiór był taki, że pomimo głośniejszej A-klasy i tak bym ją zakupił, gdyby nie kasa <płacze>. Skonfigurowałem ją na 165t i nie byłem w stanie z niczego zrezygnować, więc kupiłem Mazdę. A co do głośności, to uważam, że 3BM nie jest najcichsza i mogłoby być lepiej ale też nie ma jakiejś tragedii – średnia jakość w klasie kompakt. I na pewno nie jest najgłośniejsza w swojej klasie. A jak już komuś jest za głośno, nie daje to żyć i bardzo boli, to było nie kupować. A jeśli już ten błąd się popełniło, to trzeba sprzedać, wyleczyć się z cierpienia i kupić coś lepszego, cichszego...

Dodam tylko, że jedno z moich nowych aut nie było trafione. Męczyłem się okropnie, wytrzymałem 15 miesięcy i sprzedałem. Oczywiście finansowo wyszło słabo ale spokój ducha czasami jest ważniejszy od kasy. Strasznie zawiedzionym jakością 3BM gorąco polecam takie rozwiązanie.
Początkujący
 
Od: 28 paź 2015, 23:51
Posty: 23
Auto: Mazda 3 BM 165KM HB 2015
Sky Passion

Postprzez ellipsis » 27 sty 2016, 00:52

Zaskoczyles mnie bo tez bralem pod uwage Aklase ale po konfiguracji wyszla mnie 130 tys wiec musialem odpuscic. Jezdzilem nia i nigdy bym nie powiedzial ze wyciszenie jest na poziomie mazdy. Jakis czas temu w auto swiat lub motor byl test A3 Bmw 1 i Aklasy. Pomiary wyciszenia przy 100 byly ok 63-64 db wiec srednio 3-4 db mniej niz w mazdzie a to przepasc
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez lukasz-skalski » 27 sty 2016, 01:18

[TRYB TROLL ON]
Panowie, żeby wyniki były miarodajne, to może warto pomierzyć z innym, zbliżonym modelem – wtedy będzie pewność, że mierzymy wyłącznie zastosowane wygłuszenie. Poszukałem chwilkę i Toyota Yaris Sedan 2016 wydaje się być w miarę ok <rotfl>
[TRYB TROLL OFF]

A tak na poważnie... Koledzy chyba za dużo się 'spinacie' w tym temacie – "trzeba się wyluzować" ;P

Obrazek
 
Od: 25 kwi 2015, 21:07
Posty: 37 (0/30)
Auto: Mazda 3 BM 2015 HB, 120KM 6AT, Soul Red, SkyEnergy

Postprzez starcraft » 27 sty 2016, 02:36

lukasz-skalski
A ten zamiast mirroring robic to plotkuje... Ja tutaj czekam na obsluge map bo 8 lutego do wawy z dziadkiem jade, ogarnij... :>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2015, 23:19
Posty: 60 (3/2)
Auto: mazda 3 bm 2015 2.0, 120km. SEDAN skyenergy

Postprzez ereste83 » 27 sty 2016, 03:03

ellipsis napisał(a):M3 2.0 AT – 67dB przy 100km/h
http://magazynauto.interia.pl/testy/tes ... Id,1075003

Focus 1.5 Ecoboost Titanium – 64.2 dB
http://magazynauto.interia.pl/testy/new ... Id,1908837


Miałem jazdę Focusem i potem Mazdą na tej samej trasie z prędkościami do 140 km/h parę miesięcy temu. Między tymi samochodami się wahałem i specjalnie zwracałem uwagę na hałas przed zakupem, aby nie było wtopy z Mazdą. Głośność ta sama. Nie wiem skąd oni wzięli te wartości, ale po moich doświadczeniach akurat Focus i Mazda to ta sama klasa wyciszenia. Jechałem też Kia Ceed i tam było ciszej i bardzo mi się to podobało, ale świadomie z innych powodów wziąłem inne auto, mimo, że głośniejsze.

Zresztą to są osobne artykuły, jakby mieli to miarodajnie przetestować to musieliby założyli identyczne opony do obydwu samochodów i pojechać dokładnie tą samą trasą gdzie nie ma innego ruchu w identycznych warunkach.
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2016, 13:10
Posty: 116 (9/18)
Auto: Mazda 3 2015 HB SkyPassion 2.0 120KM 6AT

Postprzez ellipsis » 27 sty 2016, 12:41

To w takim razie wszystkie testy można rozbić o wiesz co ;) Przecież to nie mozliwe aby spelnic Twoje warunki przy kazdym tescie. Wazna kwestia sa tez Hz tego halasu. Ucho ludzkie o wiele bardziej slyszy okolice 1kHz niż np 100hz.

P.S może wersja Titanium jak przystało na najbogatszą ma jakieś dodatkowe maty ? ;)
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez krabdul » 27 sty 2016, 16:15

Ale po to jest filtr A (dBA) by te Hz już uwzględnić.
Mam już wyniki Focusa i wyszedł jeden smaczek odnośnie właśnie charakterystyki ucha. Wrzucę wieczorem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 998 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez wizbek » 27 sty 2016, 17:47

ellipsis napisał(a):Wyciszenie – aby pomiary byly najbardziej miarodajne podaje tylko te z magazynu "Motor" Przypominam, że 3dB to dla ucha ludzkiego podwojenie hałasu.

M3 2.0 AT – 67dB przy 100km/h
http://magazynauto.interia.pl/testy/tes ... Id,1075003

Focus 1.5 Ecoboost Titanium – 64.2 dB
http://magazynauto.interia.pl/testy/new ... Id,1908837

Z ostatniego numeru papierowego
-Opel Astra V 1.6 CDTI a więc Diesel – 65.8dB
-Auta segmentu B – Peugeot 208 – 65.3dB, Citroen DS3 – 67.2dB

No więc chyba jednak fakty są jednoznaczne, Mazda wyciszeniem ustępuje nawet samochodom segmentu B. I proszę rozmawiajmy o faktach a nie preferencjach uzytkowników w stylu "dla mnie jest cicho" lub "mnie halas nie przeszkadza" bo istotą jest poziom hałasu w dB a nie to czy komuś on przeszkadza czy też nie.


Mieli rację niektórzy forumowicze twierdząc, że ciężko z Tobą prowadzić dyskusję. Napisałeś, że do wyznawców "mazdoizmu" nic nie dociera, można im pokazać wyniki testów, a oni i tak swoje. No z całym szacunkiem, ale pisałeś o sobie.

No to ja powtórzę link:
http://www.autocentrum.pl/nasze-pomiary/wyciszenie/
do którego się nie ustosunkowałeś, bo rozumiem, że jest dla Ciebie niewygodny. Znalazłeś za to 3 samochody które od Mazdy 3 są cichsze i na podstawie tych testów stwierdziłeś, że Mazda jest sakramencko głośna , bo głośniejsza nawet od samochodu segmentu B. Zamieszczasz 2 dla Ciebie wygodne testy i na ich podstawie bronisz tezy, która jest przegrana.

Widzisz, ja nie pisałem, że Mazda 3 jest najcichszym samochodem świata, dlatego znalazłeś te 3 cichsze. Jak byś jeszcze poszukał, to znalazłbyś kilka kolejnych. Podobnie jak kilka głośniejszych.
Na podstawie tabeli z pomiarami wygłuszenia różnych samochodów, ostrożnie stwierdziłem, że Mazda jest przeciętna (tak naprawdę – jak wynika z zamieszczonych testów – plasuje się raczej w górnej połowie (tej lepszej) w segmencie C). Jest nawet cichsza od Audi A3 2.0 TFSI, a to już segment premium. Gdybym chciał stosować Twoje metody, to napisałbym, że Mazda jest głośniejsza od segmentu B, ale za to cichsza od segmentu D i to premium – Audi A7 RS 7 Spotback oraz Skoda Superb. Zawsze można znaleźć jakiś przykład który można dostosować do założonej tezy. Tylko, że często z tego wychodzą bzdurne wnioski takie jak Twoje.
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2014, 20:31
Posty: 61 (0/6)
Auto: Mazda 3, SkyEnergy, 2.0, 120 KM 6MT, HB, SoulRed.
2014 r.

Postprzez krabdul » 27 sty 2016, 18:20

krabdul napisał(a):Dzisiaj zrobiłem pierwsze pomiary:

Opony: Yokohama WDrive 215/45R18: 74dB!!
Droga: Południowa obwodnica Krakowa, mokrawa nawierzchnia
Prędkości: licznikowe
Miernik: CEM DT-8852

Tabelka przedstawia zaokrąglone pomiary. Czasami mogą one wydawać się niezbyt logiczne, ale droga nie jest idealnie płaska i przy pewnych obrotach auto delikatnie buczy. Chodzi mi głównie o to, że np przy 80km/h ciszej jest na 4 niż 5, ale to tylko 1dB. Generalnie hałas wzrasta wraz z prędkością i biegi/obroty silnika niewiele zmieniają, więc potwierdza się, że to nie on a powietrze dokucza (lub nie). Tak poza tym w szumach dominuje powietrze owiewające auto, a szum opon mimo słabego indeksu jest pomijalny i raczej słyszalny też od strony drzwi a nie nadkoli.

Zrobiłem też test nawiewu, który doskonale przedstawia czym się różni człowiek (dBA) od maszyny (dBC)
– obroty jałowe, nawiew min: 40dBA, 72dBC
– obroty jałowe, nawiew max: 65dBA, 75dBC

Widać wyraźnie jaki wpływ mają szumy dla ludzkiego ucha. Różnica dBA = 25dB, a dBC tylko 3dB

Zrobiłem też pomiar przy przyspieszaniu na 2ce (ale tylko do 5000obr/min) i wyszło max ok 74dBA


Ok wrzucam tabelkę dla focusa z lat 2010 – ... kombi, 1.6 TDCI 115KM
Wiem, że diesel, ale to tylko na postoju i przy przyspieszaniu daje znać o sobie.

Pierwsza tabelka to moja mazda (ps: jak wrzucić do cytatu załącznik?), a druga (ta z wynikami z postoju) to focus. Jak dla mnie w odbiorze jak i pomiarze bardzo podobne auta. Różnica 1dB raz w tą raz w tą to błąd pomiaru no i focus ma cichsze o 2 dB opony i jechał po suchej nawierzchni, co się odzwierciedla przy wyższych V. Różnica na postoju aż 9dB ale to klekot no i dużo wyższe dBC, czyli hałasuje dobrze w niezbyt odczuwalnym dla nas widmie. Nie jestem pewien co do biegów w pomiarach do 100 km/h, ale generalnie były robione dla najcichszej pracy.

PS: Przez chwilę jechałem nawierzchnią gładką ale głośną, gdzie dla 60 czy 80 km/h miałem wyniki aż o 2dB wyższe.
PS2: Tłumienie nierówności mimo różnicy w profilu (mazda 45 vs focus 55) zbliżone z lekkim ukierunkowaniem na mazdę. Przy podobnej gumie mazda miałaby lepsze.
PS3 :): Mam wrażenie, że gdybym zrobił max dBA przy zamykaniu drzwi to focus miałby +10 dB
Załączniki
M3 BM dBA.png
dBA - focus TC.png
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 998 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez jacex » 27 sty 2016, 19:56

ellipsis napisał(a):Zaskoczyles mnie bo tez bralem pod uwage Aklase ale po konfiguracji wyszla mnie 130 tys wiec musialem odpuscic. Jezdzilem nia i nigdy bym nie powiedzial ze wyciszenie jest na poziomie mazdy. Jakis czas temu w auto swiat lub motor byl test A3 Bmw 1 i Aklasy. Pomiary wyciszenia przy 100 byly ok 63-64 db wiec srednio 3-4 db mniej niz w mazdzie a to przepasc


Tak jak pisałem, w A-klasie było głośniej powyżej 120/h. W obu autach wraz z prędkością rósł hałas, tyle tylko, że w Mercedesie dużo szybciej wraz z każdym kolejnym kilometrem na prędkościomierzu. A decybele, które podajesz przy 100/h...możliwe, że A-klasa jest cichsza przy tej prędkości. Nie zwróciłem uwagi, bo w obu autach było akceptowalnie, mogłem normalnie rozmawiać, żadne dźwięki nie rozpraszały ani nie przeszkadzały.

I jak pisałem, uważam, że Mazda akurat w kwestii wygłuszenia jest średniakiem w swojej klasie, ani to wypas ani tragedia. I mniej więcej to samo potwierdzają cyferki z decybelami w testach, które w linku powyżej podsyła kolega wizbek.
Początkujący
 
Od: 28 paź 2015, 23:51
Posty: 23
Auto: Mazda 3 BM 165KM HB 2015
Sky Passion

Postprzez Wojtek » 27 sty 2016, 20:06

jacex napisał(a):I jak pisałem, uważam, że Mazda akurat w kwestii wygłuszenia jest średniakiem w swojej klasie, ani to wypas ani tragedia. I mniej więcej to samo potwierdzają cyferki z decybelami w testach, które w linku powyżej podsyła kolega wizbek.

I tego się trzymajmy... :)

ellipsis, oddaj mi swoja Mazdę... chętnie się zaopiekuję... hahaha
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez creet » 27 sty 2016, 20:50

Fajne porównanie. Ma tylko jeden znaczący feler. To jest porównanie Mazdy 3 BM z Focusem z 2010r czyli II generacji, a więc w skrócie i uproszczeniu... dawcą organów dla Mazdy 3 BK. Ta wersja Focusa była znana właśnie z kiepskiego wygłuszenia. Od tego czasu Ford zaczął sprzedawać nową generację Foki – III gen, którą zdążył już poddać liftowi. Jej wygłuszenie jest znacznie lepsze... (zwłaszcza po lifcie) bo i konstrukcja auta totalnie inna.

Podsumowując to ciągle nie podważa tak znienawidzonej tutaj tezy ellipsisa i mojej, że Mazda z 3 BM w kwestii wygłuszenia jest jedną generację do tyłu w stosunku do konkurencji.

Co do zestawienia pomiarów z Autocentrum – fajna tabelka, tylko jak ktoś oglądał nagrania zachara na których mierzy dBA w tych autach, to zobaczy, że porusza się on po różnych drogach, w różnych warunkach meteo, o różnych porach roku (na różnych gumach). To samo z pomiarami przyspieszeń 0-100. Tak się składa, że np ilość dobiegającego hałasu do miernika np w M3 BM baaaardzo zależy od jakości drogi po której jedziemy. Innymi słowy – na w miarę równej drodze z wytartym asfaltem przy 100km/h dostaniemy X dBA, na drodze świeżo położonej z szorstkim asfaltem, przy tych samych 100km/h X+2dBA, a na wyfrezowanej drodze z kolein (tzw. sztruks – narciarze będą wiedzieć co mam na myśli) przy 100km/h będzie to X+4dBA. Nie mówię już o przejechaniu przez nierówność poprzeczną, gdzie hałas od opon słychać tak, że mój boss jadący na tylnym siedzeniu potrafi się od tego obudzić i nie jest to efekt bujania, bo akurat jakość wybierania zawieszenia Mazdy jest bardzo fajna. W innych autach (potocznie uznanych za dobrze wyciszone) jest ciut inaczej – mamy efekt tzw. czołgu. Nieważne jaka nawierzchnia i jakie dziury wybierają opony – amplitudy hałasu są zdecydowanie mniejsze, a jego poziom zależy tylko od prędkości a nie prędkości + jakości asfaltu.

Spróbuję nagrać 2 filmiki z przejazdów i pomiarów hałasu tego samego dnia, tą samą drogą z V 130km/h Alfą Giullietta (dla mnie Alfa to nie premium) z 2014 i M3 BM i porównać wyniki z Autocentrum. Zrobię tez fotki porównania różnic w zastosowanych uszczelkach. W M3 tylko guma, w Julce guma + coś w stylu weluru – takie samo rozwiązanie jak w VAG. Zmierzę też grubość szyb. Zobaczymy czy i tam mamy SkyActive:)

Mówiło się, że przy okazji lifta, Mazda 6 zostanie przede wszystkim lepiej wyciszona. Tam klienci skarżyli się prócz hałasu, na odpadające samoistnie gumowe uszczelki – na m6f sporo marud ten problem zgłaszało. Wynik tych zabiegów (przy 130km/h) jakoś nie powala. Piszę o tym, bo to chyba raczej uroda SkyActive, z której nie da się już w tej kwestii wiele wycisnąć. Przeszło dwukrotnie głośniej niż u lidera segmentu.
– M6 66.6 dBA – https://www.youtube.com/watch?v=5tdPfQCP7GE
– Pastuch 62.5 dBA – https://www.youtube.com/watch?v=3Zp1XH6nchk
Widzę, że akurat te testy zachar robił chyba na tej samej trasie – zakopianka gdzieś między Mogilanami a Myślenicami. W obu przypadkach chyba nie padało. W jednym lato, w innym jesień, także też ok.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 23:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Postprzez krabdul » 27 sty 2016, 23:42

Napisałem focus 2010 –
...w sensie od 2010. Ten chyba jest 2013 ale przedlift.
Tabela nabiera sensu?

PS: Test był na TEJ SAMEJ drodze co BM i przy CICHSZYCH oponach focus ma praktycznie identyczne odczyty.
Ja również uważam, że jest co poprawić, ale w żaden sposób nie czuję się oszukany.
Ostatnio edytowano 28 sty 2016, 00:20 przez krabdul, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 998 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez theczarek » 28 sty 2016, 00:00

powiem Wam tak – do tej pory miałem same stare szroty, cóż, inwestowałem w motocykle i mieszkanie więc na puszkę zawsze brakowało. chodzi mi o to, że co jak co ale na wyciszeniu aut raczej się nie znam (ostatni mój samochód w momencie sprzedaży mial 17lat).
moja pierwsza jazda 3ką – testowa, ZERO wcześniejszych opinii, testów, marudzeń użytkowników – nic się nie dowiedziałem przed – no i wrażenia – jazda to byl miód (w porównaniu do moich starych szrotów), fajnie jeździ, dynamiczna tylko na jedno zamarudziłem sprzedawcy – Paanie, co jak co ale tu strasznie głośno! odpowiedź oczywiście wymijająca, skwitowana uśmieszkiem.
Także uwierzcie, jak amator starych szrotów i motocykli – czyli ja – jako pierwsze wrażenie wskazuje na za duży hałas to coś musi być na rzeczy :)
swoją drogą wcześniej testowałem nową C-klasę i jakiegoś małego Lexusa za szokujące 100k chyba ale wybór padł na M3 – nie tylko (ale również:) z uwagi na cenę . coś to autko ma, co przyciąga. i piękne i w prowadzeniu hmmm jakieś takie kuszące.

EDIT tak sięzastanowiłem może zwróciłem na to uwagę przez te moje poprzednie jazdy testowe w końcu bez gwiazdy to wiadomo, a Lexus – choćby jakiś golas za 100k – to za głośny być nie może ;–)))
Początkujący
 
Od: 13 sty 2016, 11:31
Posty: 11 (0/2)

Postprzez darrecki » 28 sty 2016, 00:53

wizbek napisał(a): ja nie pisałem, że Mazda 3 jest najcichszym samochodem świata, dlatego znalazłeś te 3 cichsze. Jak byś jeszcze poszukał, to znalazłbyś kilka kolejnych. Podobnie jak kilka głośniejszych.
Na podstawie tabeli z pomiarami wygłuszenia różnych samochodów, ostrożnie stwierdziłem, że Mazda jest przeciętna (tak naprawdę – jak wynika z zamieszczonych testów – plasuje się raczej w górnej połowie (tej lepszej) w segmencie C). Jest nawet cichsza od Audi A3 2.0 TFSI, a to już segment premium


Nie przesadzajmy z tym A3 i klasą premium. Jezdzilem 2 dni A4 S-Line 2015 i Premium to bym go nie nazwal. Na + to audio, zdecydowanie lepsze niz to cale Bose, no i wszystkie guziki i guziczki podswietlone – taka choinka w nocy ale przynajmniej nic po omacku nie trzeba bylo szukac. Ale plastiki mi sie strasznie nie podobaly, ta ich tekstura jest strasznie tandetna moim zdaniem. Auto nie bylo moje, to nie rozpedzalem sie zbytnio, max jakies 120-130km/h i przy tych predkosciach rewelacji nie bylo. Jak uda mi sie zalatwic miernik dzwieku porownam wspomniane A4 z moja, na wpol wyciszona Mazda.
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3144 (49/163)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D

Postprzez ellipsis » 28 sty 2016, 01:14

Nie cytowalem wygodnych mnie testow gdzie mazda wypadla najglosniej tylko cytowalem pomiary jednego magazynu zakladajac ze te auta mierzone byly tym samym miernikiem aby wyniki byly zblizone.

Co do wynikow z autocentrum to tez nie bardzo sa one miarodajne, pamietacie jaka wtope zaliczyl podczas pomiaru skody superb. Posypaly sie komentarze i zachar ponowil pomiar i wyszlo poprawnie.

Z mazda jest ten klopot ze asfalt ma wielki wplyw na halas w srodku do ok 100/h potem wiatr juz zaglusza wszystko.

Tak sie sklada ze jezdzilem A4 3.2 v6 i nie wiem jak mozna stawiac ja na rowni z mazda pod wzgledem wykonania czy wyciszenia. Panowie wg was to mercedes audi i inne marki premium sa gorsze od mazdy ;–)
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Moto