Sprzęgło – problemy/pytania

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez kubsztyk » 8 sty 2016, 23:38

Płyn hamulcowy, u Ciebie jest podobnie. Trzeba pompować i odpowietrzać tak, aby przepłukać układ sprzęgła, tzn. dopóki nie zacznie lecieć świeży, przezroczysty płyn – podobnie, jak przy hamulcach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez karlo8 » 9 sty 2016, 11:50

to sprzęgło jest jakoś połączone ze zbiorniczkiem płynu hamulcowego ?
u mnie nie wychodzą tylko 4 przewody do kół
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2011, 22:48
Posty: 323
Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r

Postprzez kubsztyk » 9 sty 2016, 14:31

4 przewody to z pompy wychodzą. U kolegi w 323F BJ RF4F 2002 widziałem wysprzęglik i odpowietrznik, więc domniemuję, że i u Ciebie on jest. Trzeba dobrze poszukać, będzie gdzieś z przodu silnika, w okolicach łączenia silnika ze skrzynią. Płynem roboczym w hydraulice sprzęgła jest płyn hamulcowy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Krzysiek1980 » 9 sty 2016, 15:23

Musi być wysprzęglik, bo na allegro są używki do kupienia. Wygląda to tak:

Obrazek

Tu masz wpisy kolegów, co posiadają podobny silnik więc możesz podpytać się na PW gdzie dokładnie to się znajduje. viewtopic.php?f=89&t=132585
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2007, 21:29
Posty: 341 (0/9)
Skąd: Ozorków
Auto: Mazda 6 (GG) 2.0 benzyna/147KM, 2005r po lifcie, hatchback

Postprzez karlo8 » 9 sty 2016, 19:52

kubsztyk napisał(a):
karlo8 napisał(a):(...) odpowietrzyc niestety nie potrafię :(

Z przodu silnika jest taki przewód metalowy zawinięty jak cewka i obok jest odpowietrznik z kapturkiem. Stawiasz słoiczek pod autem, puszczasz wężyk od odpowietrznika do słoiczka (jest luka w osłonie silnika), jedna osoba pompuje i trzyma pedał sprzęgła, a druga odkręca i zakręca odpowietrznik.


no jak widać nie do końca :) :

Dalsze kroki to podłączenie jednego końca przezroczystego wężyka do zaworka odpowietrzającego siłownika sprzęgła (standardowego lub CSC), a drugiego – do pojemnika zbierającego wyciekający płyn. Otwarcie stożkowego zaworu odpowietrznika polega na jego odkręceniu o jeden obrót w lewo. Zawór powinien pozostać zakręcony dopiero wówczas, gdy płyn wypływający z siłownika nie będzie już zawierać pęcherzyków powietrza.

Podczas tej pracy ciśnienie w układzie musi być utrzymywane na możliwie najniższym poziomie, ponieważ im wolniejszy będzie przepływ płynu hydraulicznego przez zaworek odpowietrzający, tym więcej powietrza wydostanie się wraz z nim z układu. Pedału sprzęgła nie wolno w tym czasie naciskać, gdyż może to doprowadzić do uszkodzenia siłownika lub współpracującej z nim tłokowej pompy układu wysprzęglania na skutek przekroczenia maksymalnego skoku tłoczków tych urządzeń i zniszczenia ich uszczelniaczy. Dopiero po zakręceniu zaworu i odłączeniu przyrządu odpowietrzającego, należy kilkakrotnie poruszyć pedałem sprzęgła w celu sprawdzenia poprawności działania układu.

Gdy wyżej opisana standardowa procedura nie przynosi pożądanych rezultatów, należy wykonać odpowietrzanie w kierunku odwrotnym. Oznacza to konieczność podłączenia przyrządu odpowietrzającego do pompy tłokowej układu hydraulicznego wysprzęglania. Płyn jest wówczas przepompowywany do zbiornika wyrównawczego, a jego ewentualny nadmiar należy odsysać za pomocą odpowiedniego urządzenia, zanim nastąpi jego niekontrolowany wypływ przez otwór w korku zamykającym wlew.




ps. czy odpowietrza się sam wysprzeglik czy może pompe przy pedale też trzeba odpowietrzać ???
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2011, 22:48
Posty: 323
Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r

Postprzez DeviS » 11 sty 2016, 22:20

Łooo Panie, to az taka procedura przy odpowietrzaniu wysprzeglika ? Az strach samemu sie dotykac... ;)
karlo8 my caly czas rozmawiamy o Mazdzie 6 tak jak dotyczy tego watek ? Czy 323 tak jak u Ciebie w profilu ? Bo czytam posty i niektorzy odnosza sie do Mazdy 323 a inni do M6... ;) Regula odpowietrzania zapewne jest identyczna w obu autach ale jesli chodzi o przypadlosci sprzegla w M6 pewnie nie maja one odniesienia w Mazdzie 323...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez kubsztyk » 12 sty 2016, 00:10

DeviS napisał(a):(...) jesli chodzi o przypadlosci sprzegla w M6 pewnie nie maja one odniesienia w Mazdzie 323...

A dlaczego nie, skoro RF5C bazuje na RF4F / RF2F i zasada działania sprzęgła jest oparta na tym samym mechanizmie i podobnych podzespołach?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez DeviS » 12 sty 2016, 15:51

Sory, zamiast slowa "pewnie" powinienem uzyć "chyba" poniewaz dokladnej konstrukcji sprzegla w Mazdzie 6 i 323 Diesel niestety nie znam ;) No ale co w koncu z tym odpowietrzaniem wysprzeglika ? Powinno to wygladac tak jak opisał dokładniej kolega karlo8 ?? Bo chcialem to zrobic ale jak przeczytałem jego post to wolałbym jednak samemu tego nie dotykać ;P
Ostatnio edytowano 12 sty 2016, 21:42 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta (nie ma takiej potrzeby )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez mrkey » 17 sty 2016, 14:03

Witam,
Mam popękane mocowanie pedału sprzęgła, wykręciłem już większość elementów, ale mam problem z nakrętką nr 1 wg schematu:
Ona jest od strony silnika? można się do niej dostać przez nadkole ?
Obrazek
Początkujący
 
Od: 22 cze 2015, 08:46
Posty: 4
Auto: Mazda 6 GG 2002r.
L3C1 2.3L

Postprzez zigu18 » 17 sty 2016, 14:06

Jest na wysokości akumulatora, wyciagnij go i powinieneś zobaczyć ją na grodzi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2012, 18:35
Posty: 360 (4/3)
Auto: Mazda 6
GG 2002 sedan
2.0 benzyna BRC

Postprzez mrkey » 17 sty 2016, 15:24

Dzięki, rzeczywiście jest od razu za akumulatorem, tylko dostęp kiepski i muszę sobie przedłużoną nasadkę dokupić.

Edit:
Jeśli komuś nie odbija sprzęgło (odbija do połowy) lub ma problemy z wrzuceniem 1 lub wstecznego to polecam sprawdzić czy mocowanie pedału sprzęgła ma całe przed odpowietrzaniem wysprzęglika.

Tak wygląda mój pedał sprzęgła po demontażu, popękany w 5 miejscach, zapewne już od dłuższego czasu się to działo, bo nawet po zakupie sprzęgło nie chodziło tak dobrze jak teraz.
Obrazek

Więcej fot pod linkem: http://imgur.com/a/EQgVj
Początkujący
 
Od: 22 cze 2015, 08:46
Posty: 4
Auto: Mazda 6 GG 2002r.
L3C1 2.3L

Postprzez karlo8 » 21 sty 2016, 19:45

ostatnio przygladałem sie bardziej intensywnie pracy sprzegła,
zauważyłem ze kiedy silnik jest jeszcze zimny (pierwsze 30 min) biegi wchodzą całkiem przyjemnie nawet gdy pedału nie wcisne do końca.
a chwile pozniej ponad pol godziny jazdy mimo wcisniecia sprzegła do oporu- biegi nie wchodzą aż tak dobrze, z oporem, a czasem nawet zgrzytnie

co to może być ???


ps. dzisiaj jechał po odbior mazdy tesciowej fiatem albea i to jak u niej wchodził pedał sprzegła totalnie mnie zaskoczyło , chodzi tak leciutko tak delikatnie i plynnie ze reka mozna je wcisnac a w mazdzie 10 razy gorzej :( , tylko ze ona pol roku temu zmieniała kompletne na nowe :)
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2011, 22:48
Posty: 323
Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r

Postprzez damianmatrix1986 » 5 lut 2016, 20:32

Witam moje autko mazda 6 2004 r 136 km wymieniłem sprzegło kompletne i dwumase plus nowe śruby wszytko firmy luk po odbiorze auta od mechanika pierwsze wrażenie sprzegło chodziło bardzo lekko po przejachaniu 500 km zaczeło chodzic cieżej przy wduszaniu sprzęgła na wysokich obrotach czy to normalny objaw ????? ciężko mi sie przyzwyczaic dwa dni leko potem troszke ciężej
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2010, 20:12
Posty: 95 (2/0)
Skąd: Markowice ok Środy Wlkp
Auto: Była Mazda 6 2.0 136 km 2004 r Jest BMW e39 523i 170 km

Postprzez raphell » 17 mar 2016, 21:53

witam
czy ktoś z was orientuje się jakiej firmy było montowane sprzęgło na pierwszy montaż w m6 2.0 pb oraz ew. ma numery takowego sprzęgła?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 mar 2016, 14:02
Posty: 4
Auto: mazda 6 2002 2.0 Pb
wersja sport hatchback

Postprzez xRafalx » 17 mar 2016, 23:17

Nie dam sobie obciąć głowy ale myślę na 99%, że Exedy.
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3600 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez Royal Six » 2 cze 2016, 23:13

Niestety i ja muszę wymienić sprzęgło :| . Możecie polecić jakiś sklep poza allegro ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2015, 23:04
Posty: 51 (3/0)
Skąd: Ksawerów-Łódź
Auto: Jest:
Civic IX 13r 1.6D Lifestyle
Było:
6 GG 03r 2.0 + LPG
Astra H 1.6 Twinport 105PS 04r.
BMW E46 Coupe 2.2 R6 170PS 03r.
Civic EJ9 1.4 90+PS 98r.

Postprzez thesilent » 1 lip 2016, 22:11

Jak w temacie. Przejrzałem tematy o sprzęgłach i nie znalazłem, a chodzi mi o to, jakie jest dokładnie sprzęgło do 2.0 benzyna 141KM przedlift.

Szukając online dostałem lekkiego kręćka, różnie są one dobierane. Jedni mają 225mm średnicy w sprzedaży, inni 215mm i niby wszystko do 2.0 141KM pasuje... Czasem jest ograniczenie do rocznika 2003, idzie zgłupieć

Jutro przejdę się do warsztatu, gdzie stoi moja mazda i zmierzę sprzęgło chyba sam, bo akurat skrzynia jest wyjęta.

No więc dzisiaj porobiłem zdjęcia, zmierzyłem tarczę sprzęgła. U mnie siedziało 215mm. Takie zamawiam. Może się to komuś kiedyś przyda.
Załączniki
20160702_120635.jpg
Sprzęgło
20160702_120731.jpg
Zniszczenia w komorze sprzęgła
20160702_120738.jpg
Dziury w skrzyni – zbliżenie
20160702_121017.jpg
rozmiar tarczy sprzęgła – 215mm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2013, 20:11
Posty: 293 (9/13)
Skąd: Sollstedt, Niemcy
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2004r.
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDI 2007r.

Postprzez Greg88 » 7 lip 2016, 08:01

Skąd taka rzeźnia w komorze sprzęgła? :|
Avatar użytkownika
 
Od: 25 mar 2015, 09:23
Posty: 283 (16/9)
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 6 GG 2002 2.3 MZR 166 KM

Postprzez thesilent » 8 lip 2016, 21:52

coś pękło w skrzyni, mechanik mówi, że dyferencjał się posypał. Połamane części wybiły dziury widoczne na zdjęciu właśnie do komory sprzęgła.

Właśnie odebrałem auto od mechanika.
skrzynia 210PLN
olej 100PLN (3 litry)
sprzęgło 130 euro (kompletne SLR)
robocizna 220 euro

Mazda jeździ znowu, biegi jakoś tak lekko wchodzą, sprzęgło też :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2013, 20:11
Posty: 293 (9/13)
Skąd: Sollstedt, Niemcy
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2004r.
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDI 2007r.

Postprzez Siber » 4 sie 2016, 20:35

Witam, borykam sie ostatnio z dosc popularnym problemem pedalu sprzegla. Mianowicie jest bardzo duzy luz pomiedzy maksymalna wyskoscia i momentem brania. Kolejny problem to pedal nie zawsze wraca na gorna pozycje – potrafi przyblokowac sie na chwile gdzies po srodku. Biegi wchodza normalnie, czasami 1 i wsteczny z oporem.

Z tego co wyczytalem w innych tematach, powinienem:
– skontrolowac ilosc plynu w zbiorniczku od plynu hamulcowego – jest na full (podobno sa 2 osobne cele?)
– odpowietrzyc sprzeglo – nie mam jednak dostepu do kanalu w najblizszym czasie
– wyregulowac pedal sruba – nie wiem czy to dobry pomysl
– wymienic plyny hamulcowe / od sprzegla

Jakie sa wasze doswiadczenia? Pewnie zrobilbym to od razu jednak jestem aktualnie za granica i za tydzien czeka mnie trasa 2k km. Myslicie, ze moge wyruszyc bez obaw? Moze mial ktos podobne objawy i potrafi cos doradzic na krotka mete?


Mazda 6 2003 2.0 benz 141KM sedan
Początkujący
 
Od: 27 cze 2016, 17:45
Posty: 6 (0/1)
Auto: Mazda 6, 2003, 2.0B+LPG, Sedan

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6