a tak na powaznie to nie wiadomo czy teraz jest gorzej czy wczesniej. bo mozliwe ze teraz sprzedali ci jakas podrube czyli gesta maź stad sie silnik uszczelnil. dobry olej zazwyczaj jest rzadki i rozpuszcza wszelkie nagary przez co gdy silnik ma jakies zuzycie od razu pojawia sie problem z braniem oleju. inna kwestia to zastane pierscienie olejowe. moze ruszyly sie a wczesniej staly. ciezko ocenic
Honda Accord Tourer 2.0 i-VTEC '05 by mln
1litr na tysiac to tez w granicach normy.
a tak na powaznie to nie wiadomo czy teraz jest gorzej czy wczesniej. bo mozliwe ze teraz sprzedali ci jakas podrube czyli gesta maź stad sie silnik uszczelnil. dobry olej zazwyczaj jest rzadki i rozpuszcza wszelkie nagary przez co gdy silnik ma jakies zuzycie od razu pojawia sie problem z braniem oleju. inna kwestia to zastane pierscienie olejowe. moze ruszyly sie a wczesniej staly. ciezko ocenic
a tak na powaznie to nie wiadomo czy teraz jest gorzej czy wczesniej. bo mozliwe ze teraz sprzedali ci jakas podrube czyli gesta maź stad sie silnik uszczelnil. dobry olej zazwyczaj jest rzadki i rozpuszcza wszelkie nagary przez co gdy silnik ma jakies zuzycie od razu pojawia sie problem z braniem oleju. inna kwestia to zastane pierscienie olejowe. moze ruszyly sie a wczesniej staly. ciezko ocenic
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Z doświadczenia z moim 23 letnim japońskim autem wiem, że świeżo zalany olej nie obywa przez pierwsze 2-3k km. Potem zaczyna. Też się tak cieszyłem jak zalałem mobila po valvo. Chociaż, jeśli w Twoim przypadku ubywało tańszego od samego początku to faktycznie, mogła być jakaś kupa.
- Od: 17 gru 2012, 02:02
- Posty: 1728 (0/10)
- Skąd: Trawniki
- Auto: XC70 Cross Country '01
Xedos 6 '92 KF
freezoneq napisał(a):ubywało tańszego od samego początku to faktycznie, mogła być jakaś kupa.
Dokładnie takie mam – niczym innym nieuzasadnione – przekonanie. W tej chwili jestem niecałe 5kkm po wymianie, będę obserwował i na pewno się podzielę obserwacją. Ale post piwo mnie zastanawia – czy na 100% jak nie bierze, to wyznacznik lepszego oleju.
- Od: 29 cze 2012, 11:06
- Posty: 591 (7/5)
- Skąd: W-wa Bemowo / Łomża
- Auto: była:
Mazda 6
Honda Accord
jest: Subaru Outback
Mod z wczoraj: po namowach i suszeniu głowy przez rafalmazda6, po desperackiej obronie na forum... nie, nie zrobiłem gleby
, wrzuciłem wycieraczki denso. Pierwsze wrażenia bardzo





- Od: 29 cze 2012, 11:06
- Posty: 591 (7/5)
- Skąd: W-wa Bemowo / Łomża
- Auto: była:
Mazda 6
Honda Accord
jest: Subaru Outback
mln napisał(a):nie zrobiłem gleby
to nie zaczynaj w ten sposób, bo do końca nie doczytałem a już chciałem w pas Ci się kłaniać

Taaakmln napisał(a):Odśnieżanie swoje zajęło...![]()

-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
U mnie zaraz 2 lata będzie jak je mam i nadal są dobremln napisał(a):Ale wycieraczki zbierają lux!

-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
Mi te Osramy długo nie posłużyły – sam nie wiem czemu, ale bardzo szybko zaczęły ledwo świecić, na jednej zrobił się jakiś taki przypał od wewnątrz, a do tego w tym reflektorze pękła mi soczewka (w sierpniu zdaje się). Przy okazji regeneracji kloszy i wymianie soczewki wsadzili mi tam Hell'ę H1, pojeździła do października i padła. Teraz siedzą Silverstar'y od Osrama i wkurzają na żółto...
Czemu musiałeś wymienić u siebie?
Czemu musiałeś wymienić u siebie?
- Od: 29 cze 2012, 11:06
- Posty: 591 (7/5)
- Skąd: W-wa Bemowo / Łomża
- Auto: była:
Mazda 6
Honda Accord
jest: Subaru Outback
Może i u mnie było tak że z czasem zaczęły gorzej świecić. Byłem jakiś czas temu Białymstoku na spocie, wracałem po ciemku trasą w deszczu i ledwo co widziałem drogę przed sobą
Nie chciałem żarówek o żółtej barwie i założyłem HIDy, i jest mega różnica.

-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
Zapraszam na spot w najbliższy wtorek 

-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
Daniel, nie dam rady w najbliższym czasie wpaść na spot, ale będziemy w kontakcie.
Dominator, biorę je pod uwagę jako następne, w Maździe mi się sprawdziły. 5 miesięcy to nie tak najgorzej, zważywszy że w ub. roku wsadziłem 3 komplety... Jedne osłabły (od maja do sierpnia), w następnych się jedno zjarało (po dwóch miesiącach!)...
Dominator, biorę je pod uwagę jako następne, w Maździe mi się sprawdziły. 5 miesięcy to nie tak najgorzej, zważywszy że w ub. roku wsadziłem 3 komplety... Jedne osłabły (od maja do sierpnia), w następnych się jedno zjarało (po dwóch miesiącach!)...
- Od: 29 cze 2012, 11:06
- Posty: 591 (7/5)
- Skąd: W-wa Bemowo / Łomża
- Auto: była:
Mazda 6
Honda Accord
jest: Subaru Outback
...co nie zmienia faktu, że to składanie jest genialne! 
Skoro już pojawił się temat założenia HID'ów – za około 100 pln można nabyć w W-wie komplet do H1 z certyfikatem TUV i innych literek. Pytania:
1) Czy należałoby zamontować od razu dwa komplety (mijania-drogowe)?
2) W sumie ważniejsze: jak z ubezpieczeniem OC i homologacją tych wynalazków? Dopuszczalne przez ubezpieczycieli?
3) Wymiennie w necie piszą o ksenonach i HID'ach. Rzecz jasna nie chcę wsadzać zenona do reflektora przeznaczonego na halogen, a przez HID rozumiem ledowy odpowiednik żarówy H1. Dobrze rozumiem czy źle rozumiem?

Skoro już pojawił się temat założenia HID'ów – za około 100 pln można nabyć w W-wie komplet do H1 z certyfikatem TUV i innych literek. Pytania:
1) Czy należałoby zamontować od razu dwa komplety (mijania-drogowe)?
2) W sumie ważniejsze: jak z ubezpieczeniem OC i homologacją tych wynalazków? Dopuszczalne przez ubezpieczycieli?
3) Wymiennie w necie piszą o ksenonach i HID'ach. Rzecz jasna nie chcę wsadzać zenona do reflektora przeznaczonego na halogen, a przez HID rozumiem ledowy odpowiednik żarówy H1. Dobrze rozumiem czy źle rozumiem?

- Od: 29 cze 2012, 11:06
- Posty: 591 (7/5)
- Skąd: W-wa Bemowo / Łomża
- Auto: była:
Mazda 6
Honda Accord
jest: Subaru Outback
1) Moim zdaniem do długich bez sensu zakładać, gdyż zanim napięcie na przetwornicy się ustabilizuje i żarnik będzie świecił swoim normalnym kolorem, i odpowiednią ilością światła, to trzeba będzie już je gasić, bo ktoś najedzie z przeciwka. Ponadto długimi często się mruga, a ani hidy, ani normalne ksenony z fabryki nie lubią częstego załączania tudzież migania. Jeśli się je włącza, to po to żeby jakiś czas świeciły, a nie kilka sekund. Miganie z tego co się orientuję wykańcza przetwornicę. Ja bym zakładał tylko do mijania, a na drogowe tungsramy +90 albo +120 (mam te drugie i polecam
)
2) Sam w sobie zestaw może i ma homologację. Niestety całość, jako lampa z założonym zestawem hid nie ma już homologacji i w razie W, jeśli jakiś ogarnięty uczestnik zdarzenia podpatrzy, że masz dokładane ksenony, to może zeznać że oślepiło go Twoje światło i zdarzenie jest z Twojej winy (nawet jeśli był dzień
). Ubezpieczyciel sprawdzi że ksenony faktycznie są dokładane i może odmówić wypłaty ubezpieczenia, mimo że zdarzenie nie było z Twojej winy. Ale to już naprawdę najgorszy z możliwych wariant.
Tak nawiasem mówiąc, widzę że masz założone Osram Cool Blue. Teraz pytanie – które. Bo były dwa rodzaje. Osram Cool Blue Intense o barwie 4300k i poza tym że jest niebiesko i nic nie widać to ok (Zaraz pewnie mnie zbojkotują, ale naprawdę jak się chce mieć wygląd, to się zakłada żarówy blue, white, silver itd kosztem gorszego świecenia. A jak się chce mieć dobre, jasne światło, to jakieś wzmocnione + ileśtam, które świecą krócej i światłem biało-żółtym. Ja też szukałem xenon look, ale zwątpiłem i postawiłem na jasność, i teraz innych niż tungsram +120 nie założę. Oczywiście to nie reklama lecz opinia.). Drugi model to był Osram Cool Blue Hyper o barwie 5000k, który nie ma homologacji, i jeśli masz założone te 5000k, to mimo nie posiadania hidów, powyższa sytuacja też Cię dotyczy.
3) Prawdziwy ksenon to jedynie z fabryki wyjeżdża. Ale o zestawach dokładanych do samochodu, kupowanych najczęściej na alledrogo, mówi się właśnie hidy=ksenony=xenony=zenony. A led to jeszcze inna bajka i hid to nie led. I powiem Ci tylko, że czego byś nie włożył do reflektora halogenowego poza halogenem, to czy to będzie hid, czy led, czy inne c wie co, to będzie to bez homologacji, a więc nielegalne.
Nie mniej jednak, postarałem się Ciebie uświadomić w aspekcie prawnym. Zrobisz jak będziesz chciał. Ja mimo posiadania tej wiedzy i tak bym założył, gdybym miał soczewki w samochodzie.
Jak byś miał jeszcze jakieś pytania to wal

2) Sam w sobie zestaw może i ma homologację. Niestety całość, jako lampa z założonym zestawem hid nie ma już homologacji i w razie W, jeśli jakiś ogarnięty uczestnik zdarzenia podpatrzy, że masz dokładane ksenony, to może zeznać że oślepiło go Twoje światło i zdarzenie jest z Twojej winy (nawet jeśli był dzień

Tak nawiasem mówiąc, widzę że masz założone Osram Cool Blue. Teraz pytanie – które. Bo były dwa rodzaje. Osram Cool Blue Intense o barwie 4300k i poza tym że jest niebiesko i nic nie widać to ok (Zaraz pewnie mnie zbojkotują, ale naprawdę jak się chce mieć wygląd, to się zakłada żarówy blue, white, silver itd kosztem gorszego świecenia. A jak się chce mieć dobre, jasne światło, to jakieś wzmocnione + ileśtam, które świecą krócej i światłem biało-żółtym. Ja też szukałem xenon look, ale zwątpiłem i postawiłem na jasność, i teraz innych niż tungsram +120 nie założę. Oczywiście to nie reklama lecz opinia.). Drugi model to był Osram Cool Blue Hyper o barwie 5000k, który nie ma homologacji, i jeśli masz założone te 5000k, to mimo nie posiadania hidów, powyższa sytuacja też Cię dotyczy.
3) Prawdziwy ksenon to jedynie z fabryki wyjeżdża. Ale o zestawach dokładanych do samochodu, kupowanych najczęściej na alledrogo, mówi się właśnie hidy=ksenony=xenony=zenony. A led to jeszcze inna bajka i hid to nie led. I powiem Ci tylko, że czego byś nie włożył do reflektora halogenowego poza halogenem, to czy to będzie hid, czy led, czy inne c wie co, to będzie to bez homologacji, a więc nielegalne.
Nie mniej jednak, postarałem się Ciebie uświadomić w aspekcie prawnym. Zrobisz jak będziesz chciał. Ja mimo posiadania tej wiedzy i tak bym założył, gdybym miał soczewki w samochodzie.
Jak byś miał jeszcze jakieś pytania to wal

kamilq05 napisał(a):i tak bym założył



Końcówką mnie rozwaliłeś, bo po przeczytaniu całości już byłem na NIE...

Piękne dzięki za wyczerpującą odpowiedź


Co do Osramów, to miałem te 5000k (świadom braku homologacji!), niemniej nie pojeździły ze mną zbyt długo. Początkowo byłem mega zadowolony, bo dawały naprawdę przyjemne białe światło (w reflektorze wyglądało lekko niebieskawo), ale trwało to krótko. Świeciły coraz słabiej, a niedługo później okazało się, że mi soczewka pękła. Kupiłem używkę na forum Accord'a i przy wymianie (oraz regeneracji obu odbłyśników przy okazji) stwierdzono, że żarówy są jakoś dziwnie osmalone od środka. Czy pęknięcie było efektem jakiejś wady żarówki i np. zbyt wysokiej temperatury – nie wiem. Wyleciały, a zastąpiły je podstawowe żarówki firmy Hella. Jedna się zjarała po kilku miesiącach, wpadły SilverLight'y (Osram) i są w miarę ok.
Mam soczewkę i bez niej na 100% nawet bym nie podejmował tematu. Może kiedy uda mi się podpatrzyć np. u Danmazdy jak toto świeci, a na ten moment nie będę instalował. Jak mi się aktualne żarówki Osram przepalą to wrócę do Megalightów Tungsrama (...CO ONI MAJĄ Z TYM – za przeproszeniem – SRANIEM?!?!). W Maździe testowałem zarówno +120, +90 i +50 blueish – w zasadzie za każdym razem byłem zadowolony...
- Od: 29 cze 2012, 11:06
- Posty: 591 (7/5)
- Skąd: W-wa Bemowo / Łomża
- Auto: była:
Mazda 6
Honda Accord
jest: Subaru Outback
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość