Słabo działający nawiew.
1, 2
Witam,
szukałem na forum, ale nic podobnego nie znalazłem.
Mam problem z nawiewem – konkretnie chodzi o to, że nawiew na szyby działa bez zarzutu. Jeśli skierujemy nawiew na kabinę – słabo wieje. Jeśli damy na nogi – u kierowcy wieje bardzo słabo, a u pasażera w ogóle.
Gdzie szukać problemu ? Co to może być ? Miał ktoś z was podobny przypadek ?
szukałem na forum, ale nic podobnego nie znalazłem.
Mam problem z nawiewem – konkretnie chodzi o to, że nawiew na szyby działa bez zarzutu. Jeśli skierujemy nawiew na kabinę – słabo wieje. Jeśli damy na nogi – u kierowcy wieje bardzo słabo, a u pasażera w ogóle.
Gdzie szukać problemu ? Co to może być ? Miał ktoś z was podobny przypadek ?
- Od: 27 kwi 2015, 20:19
- Posty: 25
- Skąd: Wodzisław Śląski
- Auto: Mazda 6 I, Kombi, 2004 r., 1,8 Benzyna+LPG
Może gdzieś coś jest przytkane albo gąbki uszczelniające się rozsypały...?
Yo, mr. White!
- Od: 8 kwi 2012, 13:05
- Posty: 994 (0/10)
- Skąd: okolice Świdnika
- Auto: M6 GG LF-DE '06
Może warto sprawdzić filtr kabinowy 


-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
A ja myślałem ze dmuchawa
przecież było by słychać jak by było cos nie tak na 4 to z.a.p.ierda przynajmniej u mnie i filtr by jej nie powstrzymał ten filtr chroni z zewnątrz ,a nie od wewnątrz
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Fizyka z podstawówki się klania. Jak się filtr zatka pyłami to wiadomo, że spadnie jego przepustowość. Więc zacznie się tworzyć podciśnienie przed wiatrakiem co sprawia, że powietrze jest mieszane a nie wyrzucane.
a to nie jest tak ze przez ten filltr jest zasysane powietrze z zewnatrz ,a nie jak piszesz ze z dmuchawy na filtr i dopiero na kabine
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Nie jest tak jak piszesz, całkiem nie dawno doświadczyłem tego we firmowej Reni. Dmuchawa działała bardzo słabo, są tam dwa filtry kabinowe i nie łatwy dostęp. Po wyjęciu filtry był tak brudne że nikogo nie dziwiło że tak słabo dmuchawa działała, po wymianie hula jak nowa.

-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
brodaM6 napisał(a):a to nie jest tak ze przez ten filltr jest zasysane powietrze z zewnatrz ,a nie jak piszesz ze z dmuchawy na filtr i dopiero na kabine
Jest zasysane przez filtr więc jak go zatkasz to skąd wiatrak ma czerpać powietrze. Zatkaj rurę w odkurzaczu i zobaczy czy będzie z silnika mocno dmuchac. Prościej nie potrafię wytłumaczyć
Tu nie mam pomysłu czemu tak słabo Ci działa. Jedynie co mi jeszcze przyszło na myśl to to co pisałem Ci na PW "może silnikczek wiatraka kończy swoją żywotność, stąd taka nie równa praca nawiewów. Najlepiej jak byś porównał działanie nawiewu w innej Madzie 6"

-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
A ja wczoraj robiłem test panie fizyku i zapchałem napchalem chusteczek coby przypchac filtr ,ale nadmuch nie zmienił siły
zobac czy silnik głośniej pracuje jak zwiększasz nadmuch ,albo poprószy nie dostaje sygnału o zwiększeniu nadmuchu tam nie ma żadnych linek wszystko elektro sie odbywa przynajmniej tak mi sie wydaje
U mnie jak przełączę z 1 na której prawie nie słuchać silnika na 4 to panie słychać prawie jak odkurzacz
U mnie jak przełączę z 1 na której prawie nie słuchać silnika na 4 to panie słychać prawie jak odkurzacz
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Ja nie o chalasie ,jak zwiększasz zasys to i szybciej głośniej pracuje silnik czyż nie ,sam powinieneś wiedzieć bo masz manualna i przelać se z 1 na 4 i nie mów mi ze silnik nie pracuje głośniej ,musiał byś tam piachu nasypać żeby było tak jak u kolegi który ma problem
i przestaniecie p.ierdolic ze przez filtr nadmuch słabo dmucha,,
Jedno pytanko czy na obiegu zamkniętym tez korzysta z filtra ,wydaje mi sie ze
Jedno pytanko czy na obiegu zamkniętym tez korzysta z filtra ,wydaje mi sie ze

Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
PawelSWD napisał(a):nawiew na szyby działa bez zarzutu
PawelSWD napisał(a):PawelSWD napisał(a):nogi – u kierowcy wieje bardzo słabo, a u pasażera w ogóle
nawiew na kabinę – słabo wieje
Skoro jest różnica w ilości nawiewanego powietrza między poszczególnymi ustawieniami to skupił bym się na sterowaniu strumienia powietrza... nie wiem jak to się odbywa w M6 bo jeszcze nie miałem z tym problemu
miałem to jednak w innym aucie i tam jeden serwomotor sterujący klapami nie domykał mi kanałów przez co powietrze traciło swoją prędkość przepływu, rozchodziło się na kilka kierunków jednocześnie i w rezultacie był nadmuch do bani... przy czym wrażenie miałem podobne jak Ty – w jednym kierunku wiało jak należy a w innych jakby coś zatkane było... regeneracja serwomotora pomogła...
Nie wiem jednak jak się odbywa sterowanie nadmuchem w M6.... zakładam że podobnie...
- Od: 5 mar 2014, 20:17
- Posty: 575 (8/32)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 GY, LF, 2007
Ja również uważam, że zapchany filtr spowoduje słabszy nadmuch. U mnie w samochodzie wymiana filtra pomogła.
Przecież to logiczne, że każdy filtr stanowi jakiś opór.
Dlaczego odkurzacz z zapchanym workiem słabiej ciągnie niż na nowym worku ?
Przecież to logiczne, że każdy filtr stanowi jakiś opór.
Dlaczego odkurzacz z zapchanym workiem słabiej ciągnie niż na nowym worku ?
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6