Problem z osiągnięciem temperatury roboczej silnika – termostat
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
Witam,
Jestem rok po wymianie termostatu, ale zaczynam mieć wątpliwości czy układ działa dobrze. Walczę od dłuższego czasu z podwyższonym spalaniem – pierwszym podejrzanym była sonda lambda, jednak jej wymiana mi nie pomogła... Teraz zauważyłem, moim zdaniem, dziwną pracę układu. Do jakiej temp. powinien nagrzewać się płyn ? I w jakiej temp powinny się włączać wentylatory ?Moim kolejnym pytaniem – w jakim czasie silnik wam się nagrzewa do temperatury roboczej ?Przy aktualnych temperaturach oscylujących w okolicy 0 ?
Gdzieś na forum znalazłem :
do 100*C i wylaczonej klimatyzacji: wylaczone oba
od 100*C do 108*C i wylaczonej klimatyzacji: wlaczone oba na pierwszym biegu
powyzej 108*C na wylaczonej klimatyzacji: wlaczone oba na drugim biegu
U mnie zauważyłem, że stosunkowo często załącza się wentylator, czasami nawet przed osiągnięciem temp.roboczej. Co może być przyczyna ? I czy może to wpływać znacząco na spalanie (więcej o 2-3 l LPG )
Edit:
temp ok 5stC
czas rozgrzania do przełączenia na gaz jakies 4-5 minut, (ok. 3km) – temp ~50 st. C
do podniesienia wskaźnika do połowy kolejne 3 (+2km)– ale moje zdziwienie, że temperatura ~70 st C – myślałem, że wskaźnik jest bardziej precyzyjny
osiągnięcie temp ~89 st jakieś 12 minut – przy postoju temp ok 89, czasami wskoczy 90
temp przy jeździe oscyluje przy ~86-87
Miałem mały postój przy ok 80st. C – sprawdzałem węże. 1 wychodzący z termostatu do chłodnicy, ten grubszy chłodny, drugi cieńszy mocno ciepły, wąż wychodzący z chłodnicy... ciepły, a sama chłodnica zimna. Trochę wydaje mi się to nielogiczne, ale nie znam się na tym dokładnie. Ktoś mądrzejszy mógłby się wypowiedzieć ?
Jestem rok po wymianie termostatu, ale zaczynam mieć wątpliwości czy układ działa dobrze. Walczę od dłuższego czasu z podwyższonym spalaniem – pierwszym podejrzanym była sonda lambda, jednak jej wymiana mi nie pomogła... Teraz zauważyłem, moim zdaniem, dziwną pracę układu. Do jakiej temp. powinien nagrzewać się płyn ? I w jakiej temp powinny się włączać wentylatory ?Moim kolejnym pytaniem – w jakim czasie silnik wam się nagrzewa do temperatury roboczej ?Przy aktualnych temperaturach oscylujących w okolicy 0 ?
Gdzieś na forum znalazłem :
do 100*C i wylaczonej klimatyzacji: wylaczone oba
od 100*C do 108*C i wylaczonej klimatyzacji: wlaczone oba na pierwszym biegu
powyzej 108*C na wylaczonej klimatyzacji: wlaczone oba na drugim biegu
U mnie zauważyłem, że stosunkowo często załącza się wentylator, czasami nawet przed osiągnięciem temp.roboczej. Co może być przyczyna ? I czy może to wpływać znacząco na spalanie (więcej o 2-3 l LPG )
Edit:
temp ok 5stC
czas rozgrzania do przełączenia na gaz jakies 4-5 minut, (ok. 3km) – temp ~50 st. C
do podniesienia wskaźnika do połowy kolejne 3 (+2km)– ale moje zdziwienie, że temperatura ~70 st C – myślałem, że wskaźnik jest bardziej precyzyjny
osiągnięcie temp ~89 st jakieś 12 minut – przy postoju temp ok 89, czasami wskoczy 90
temp przy jeździe oscyluje przy ~86-87
Miałem mały postój przy ok 80st. C – sprawdzałem węże. 1 wychodzący z termostatu do chłodnicy, ten grubszy chłodny, drugi cieńszy mocno ciepły, wąż wychodzący z chłodnicy... ciepły, a sama chłodnica zimna. Trochę wydaje mi się to nielogiczne, ale nie znam się na tym dokładnie. Ktoś mądrzejszy mógłby się wypowiedzieć ?
- Od: 25 paź 2015, 22:46
- Posty: 28
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 6 GG1 PB 2.0 147 KM Sedan
temp ok 5stC
czas rozgrzania do przełączenia na gaz jakies 4-5 minut, (ok. 3km) – temp ~50 st. C
do podniesienia wskaźnika do połowy kolejne 3 (+2km)– ale moje zdziwienie, że temperatura ~70 st C – myślałem, że wskaźnik jest bardziej precyzyjny
U mnie na OEM termostacie zmienianym kilka miesięcy temu, przełączenie na gaz na totalnie zimnym silniku po nocy, przy obecnych warunkach w okolicach 0 st. C, następuje między 1-1,5 km (1,5 max 2 min jazdy) i zaraz po tym wskaźnik zaczyna się odrywać. Wskazówka do połowy podnosi się po 3,5 km (jakieś 4 min). Temperatura przełączania ustawiona na popularne 35 st. C.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6