Mazda6 GY 2007r by odom 165Km 405 Nm chip&fap&BMC – SPRZEDANA

GL / GJ / GH / GG / GY

Postprzez odom » 29 gru 2015, 09:55

Witam Was. Powraca temat silnika .... Jak pamiętacie wrzucałem filmik z pracą silnika. Nic się nie zmieniło... chodż nie pogorszyło się jest coraz bardziej słyszalny klekot silnika który też rzęzi. <rotfl> Poniekąd sprawa wydaje się być bardziej skomplikowana gdyż nie można dokładnie zlokalizować zródła ,,hałasu,, . Z takich ogólnikowych wad oprócz pompy vacum, zaworów oraz tłoków natknąłem się na temat w którym podobne objawy zostały zdiagnozowane jako problem dwumasa. Czy ktoś z Was jest mi w stanie odpowiedzieć na pytanie czy dwumas ma jakieś charakterystyczne objawy oprócz stukania\narywania przy wyłączaniu silnika <co?> Doszedł też wyczuwalny spadek mocy, który mogę jedynie określić jako koniec turbinki <oczy> . A może w tych wszystkich wymienionych wadach jest jakiś wspólny mianownik .... :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2014, 15:59
Posty: 837 (2/1)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: MAZDA 6 07' 2.0 GY 165 KM
MAZDA CX3 16' 2.0 120KM AT
LEON CUPRA ST 16' 290KM AT
MAZDA 6 2.2 185 KM
TRANSIT CONNECT 17' 120 KM

Postprzez konrado94 » 29 gru 2015, 15:45

w przypadku kończącej się dwumasy silnik rzęzi nawet na biegu jałowym, duzy luz na kole dwumasowym wprawia w wibracje cały motor, przynajmniej tak było w moim przypadku, Dźwięk był doscyć dziwny, wydawałoby się, że silnik ciągle coś mieli, co do spadku mocy też przerabiałem to w tym samym czasie co padnięty dwumas, u mnie odpowiedzialny był za to pęknięty filterek podcisnienia gruszki turbiny znajdujący się pod plastikową pokrywą silnika. ale z tego co piszesz nie wydaje mi sie zeby problem tkwił w tym co u mnie ale zawsze warto sprawdzić :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 30 gru 2014, 18:49
Posty: 15
Skąd: Tomaszów Lubelski
Auto: Mazda 6 kombi
2.0 CiTD
03'

Postprzez odom » 29 gru 2015, 21:12

Każdy pomysł jest dobry ... :D Mi się wydaje, że na 90 % będzie to dwumas na 10 % vacum. Dzieki za sugestie <spoko>


Jeśli chodzi o nie dokońca prawidłowo wgrany program chip i fap dziś postanowiłem uderzyć do siedziby firmy która tworzy te programy. Po długiej i miłej rozmowie i wymienieniu problemów między innymi zle odłączonego DPF z kompa i obfitego kopcenia oraz nie zbyt przyjemnej mojej opinii na temat serwisu w Katowicach, zostałem zaproszony do Krakowa gdzie mam obiecane zrobienie programu od nowa a przede wszystkim diagnozę co zostało ,,wgrane,, nie tak. Myślę, że problem spalania przez Dpf którego już nie mam znacznie spadnie, powinno też przybyć mocy :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2014, 15:59
Posty: 837 (2/1)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: MAZDA 6 07' 2.0 GY 165 KM
MAZDA CX3 16' 2.0 120KM AT
LEON CUPRA ST 16' 290KM AT
MAZDA 6 2.2 185 KM
TRANSIT CONNECT 17' 120 KM

Postprzez Biniu » 29 gru 2015, 21:14

Hehe a potem dwumas nie wytrzymuje.
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 07:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez odom » 29 gru 2015, 21:58

Biniu777 napisał(a):Hehe a potem dwumas nie wytrzymuje.


Drogi kolego jakbyś śledził posty :D nie napisałbyś tego zdania .. Tak wiec ... <czytaj>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2014, 15:59
Posty: 837 (2/1)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: MAZDA 6 07' 2.0 GY 165 KM
MAZDA CX3 16' 2.0 120KM AT
LEON CUPRA ST 16' 290KM AT
MAZDA 6 2.2 185 KM
TRANSIT CONNECT 17' 120 KM

Postprzez Biniu » 29 gru 2015, 22:23

No czytałem i co? Większa ilość Nm = większe obciążenie dla koła dwumasowego, większe spalanie itd.
Nie ma innej opcji przy zwiększaniu mocy. Prosta fizyka więcej KM = więcej energii wytworzyć = więcej spalić paliwa/spalić efektywniej (co nie oznacza ekonomiczniej :) )

Przynajmniej tak to rozumiem. Jeśli jestem w błędzie to niech ktoś mnie z niego wyprowadzi. <spoko>
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 07:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez odom » 29 gru 2015, 23:05

Nie kolego chodziło mi o to że ten głośny dźwięk był przed chipem ;) teraz tylko się nasila ;)

poza tym mój chip nie ma dawać efektu zdzierania asfaltu spod świateł lecz błyskawiczne wyprzedzanie ;) nie kapuję auta jak 20 latek z pierwszym samochodem :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2014, 15:59
Posty: 837 (2/1)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: MAZDA 6 07' 2.0 GY 165 KM
MAZDA CX3 16' 2.0 120KM AT
LEON CUPRA ST 16' 290KM AT
MAZDA 6 2.2 185 KM
TRANSIT CONNECT 17' 120 KM

Postprzez Sonek » 30 gru 2015, 00:26

Tak logicznie myśląc chip mógł nasilić objawy.
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2015, 19:33
Posty: 304 (0/8)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S60 2.5T

Postprzez odom » 30 gru 2015, 09:04

Słyszałem o sposobie montażu samego sprzęgła bez koła ktoś coś o tym słyszał <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2014, 15:59
Posty: 837 (2/1)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: MAZDA 6 07' 2.0 GY 165 KM
MAZDA CX3 16' 2.0 120KM AT
LEON CUPRA ST 16' 290KM AT
MAZDA 6 2.2 185 KM
TRANSIT CONNECT 17' 120 KM

Postprzez MrShaleck » 30 gru 2015, 09:34

odom napisał(a):Słyszałem o sposobie montażu samego sprzęgła bez koła ktoś coś o tym słyszał <co?>



Chodzi o zwykłe koło zamachowa (tzw. jednomas). Przy podnoszeniu mocy w VW dużo ludzi to praktykuje. Ogolnie u nas też się da – jeden kolega z forum tutaj gdzieś opisał jak zmienił w M6 dwumas na 1-mas z RF2 (?), tarcze od Mitsu i podobno śmiga. Jednak – będzie na pewno niższy komfort jazdy. Te ~170 koni i 400Nm to nie taka zabójcza moc/moment. Przynajmniej nie dla nowego dwumasa, dla takiego ze sporym już przebiegiem może się dziać to co napisał Biniu. Fizyki nie oszukasz :D

Dużo też zależy jak używasz. Mi po chipie chwila moment wywaliło tylną poduchę silnika (sprawdzales?). Wymiana prosta jak drut, kosz też bez tragedii.
Znajomy co siedzi w temacie (ma 1.9 tdi ok 550NM z tego co pamiętam), to mówił, że jak dwumas, to operowanie sprzęgłem już tylko ON/OFF. Półsprzęgło przy dużym momencie zabije dwumasę :) Sądzę, żę się nie myli.
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2613 (10/40)
Skąd: PRAUST
Auto: Mazda 626 Coupe F2T
BMW X3 35i F25 Msport

Postprzez konrado94 » 30 gru 2015, 13:14

co do jednomasu, jakis miesiąc temu zamontowałem u siebie sprzęgło ze sztywnym kołem zamachowym, jest to zamiennik dwumasy dedykowany do m6 w dodatku jest sporo tańszy, wyszedł jakies 4 miesiace temu jak sie nie myle i jest osiągalny w każdym dobrym skelpie z częściami. U siebie mam 150km zrobione ze 121, chce obalić wspomniany tu mit o złym komforcie jazdy <glupek2> sprzęgło pracuje miękko, nic nie szarpie nawet przy szybkich przełożeniach, serdecznie polecam tym, którym skończyła się dwumasa :D koszt całego zestawu to 2100zł gdzie za dwumas krzyczeli mi 3500zł+ <nie powiem>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 30 gru 2014, 18:49
Posty: 15
Skąd: Tomaszów Lubelski
Auto: Mazda 6 kombi
2.0 CiTD
03'

Postprzez MrShaleck » 30 gru 2015, 16:59

konrado94 napisał(a):chce obalić wspomniany tu mit o złym komforcie jazdy


Ja się tylko sugerowałem tym Ci pisał ten kto robił samoróbkę i tokiem myślenia... :)
Dobrze wiedzieć, że jest taka opcja!
Inny znajomy w Pajero ma też zaspawana dwumasę, może to też jakaś opcja <diabełek>
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2613 (10/40)
Skąd: PRAUST
Auto: Mazda 626 Coupe F2T
BMW X3 35i F25 Msport

Postprzez odom » 30 gru 2015, 18:49

jednak zacznę od tego co inrytowało mnie na początku czyli vacum potem zobaczymy co dalej z tego wyjdzie ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2014, 15:59
Posty: 837 (2/1)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: MAZDA 6 07' 2.0 GY 165 KM
MAZDA CX3 16' 2.0 120KM AT
LEON CUPRA ST 16' 290KM AT
MAZDA 6 2.2 185 KM
TRANSIT CONNECT 17' 120 KM

Postprzez odom » 2 sty 2016, 17:23

.....i stało się coś co irytuje mnie najbardziej. Jak odpalić samochód po 2 dniach stania na mrozach hahaha hahaha hahaha . A tak na poważnie, wchodzę z dumą, że moja madzia nie zawodzi nigdy, i że nie spotka mnie to samo co sąsiada z klatki obok <rotfl> przeliczyłem się <oczy> kręcę raz ... cisza. Kręcę ponownie coś zaczyna się dziać :P Dopiero za trzecim razem silnik się obudził. Przejdę do rzeczy akumulator nadaję się do wymiany i z tym znaczącym faktem liczyłem się od dawna tylko nie wiedziałem że podda się przy pierwszych minusowych temperaturach :D Był robiony pomiar we wrześniu i informacje były jasne ,,do wymiany,, a że jest od nowości to wiadomo swój żywot już skończył. <faja>

Krótko i na temat co polecicie jeśli chodzi o baterię, oraz przy okazji zestaw świec też chciałbym wziąć pod uwagę

P.s. zaniepokoił mnie dzwiek jakby trzaskanie w silniku ... <nie powiem>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2014, 15:59
Posty: 837 (2/1)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: MAZDA 6 07' 2.0 GY 165 KM
MAZDA CX3 16' 2.0 120KM AT
LEON CUPRA ST 16' 290KM AT
MAZDA 6 2.2 185 KM
TRANSIT CONNECT 17' 120 KM

Postprzez em_dzej » 2 sty 2016, 21:11

odom napisał(a):Krótko i na temat co polecicie jeśli chodzi o baterię


BOSCH SILVER S4 95 AH 830 A <spoko>
Obrazek
MACIEK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2013, 11:27
Posty: 2259 (88/29)
Skąd: SZY
Auto: Mazda 6 GY RF-7J '07 GEJSZA by em_dzej

Postprzez Socyopatic » 2 sty 2016, 21:50

ja jezdze już sporo miesięcy na aku Kagera (produkowane w fabrykach Boscha i akurat w przypadku aku jest to zaleta) i polecam zdecydowanie stosunek jakości do ceny ;)
Ostatnio edytowano 2 sty 2016, 22:06 przez Socyopatic, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2014, 19:06
Posty: 892
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 3.0 V6, 2004r.
Mazda RX8 2007r.
Mazda CX7 2008r.

Postprzez WisniaUs » 2 sty 2016, 22:00

BANNER Power Bull <spoko> 3lata rewelka. Em_dzej przepraszam ale BOSCHa to nie kupilbym nawet majtek dla chomika.Zbyt wiele razy produkty tej firmy mocno mnie rozczarowaly delikatnie mowiac hehe
WisniaUs
 

Postprzez bieski » 2 sty 2016, 22:08

WisniaUs napisał(a): ale BOSCHa to nie kupilbym nawet majtek

Ja też :) Mało znane marki bywają lepsze od markowych ;) Jak chcesz coś markowego to uderzaj w Varte, a jak chcesz coś z pierwszego montażu to szukaj Panasa ;)
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Danmazda » 2 sty 2016, 22:15

Co post to inna opinia :D Ja nie kupił na pewno BANNERA i BOSCHA, miałem do czynienia z tymi dwoma i oba po zakończeniu gwarancji po prostu się psuły. WARTA, wytrzymała najdłużej w firmowym aucie, 4,5 roku. W poprzedniej M miałem DELPHI, 4 lata było ok. Można powiedzieć że teraz testuje YUASA, ma dobre opinie, okaże się ile wytrzyma. Długo go nie mam bo dopiero drugą zimę.
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez Damian68 » 2 sty 2016, 22:32

Do obu madzi kupiłem FIAMM
Załączniki
f-fiamm-titanium-plus-80ah-730a.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 16:26
Posty: 1443 (6/37)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy