Problem z odpaleniem

Postprzez mlody-mat » 5 sty 2016, 09:14

Witam Wszystkich,
W ostatnią Niedzielę miałem nieprzyjemną sytuację, mianowicie rano próbując odpalić samochód słyszałem tylko i wyłącznie pracujący rozrusznik. Pierwsze o czym pomyślałem to zamarznięte paliwo (parafian w filtrze). W południe zrobiłem drugie podejście jednakże przy pomocy drugiego samochodu oraz kabli. Za trzecim razem (każdorazowo kręciłem rozrusznikiem ok. 6-8 sek.) udało się odpalić, jednakże podczas popołudniowej próby silnik tak jakby dostawał małe dawki paliwa i próbował zaskoczyć. Chwilowo wskakiwał na obroty po czym gasł, cały czas się "ksztusił".
Po odpaleniu silnik zagrzał się, mogłem go normalnie użytkować, nawet wieczorem po 6h stania na dworze przy -15C odpalił bez problemu.
Wczoraj rano powtórka, rano nei odpala, popołudniu również, słychać jedynei "ksztuszenie" się silnika.
Dziś mam zamiar odpalić go przy pomocy kabli tj. ostatnio.
Samochód parkowany jest na ulicy.
Chciałbym się zapytać czy to może być faktycznie paliwo, czy ktoś miał podobny przypadek, czy też sprawa świec ewentualnie akumulatora, choć rozrusznik kręci bez problemu.
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2015, 16:56
Posty: 41
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 3 BK – sedan
1.6 diesel (Y6)
2005r.

Postprzez gglinka » 5 sty 2016, 10:25

Z uwagi na mrozy, może wyglądać to na paliwo. Ja zatankowałem verwę, pytałem na stacji, powiedzieli, że ma do -28 stopni wytrzymać. W przypadku, gdyby była standardowo do -20 mogłoby się właśnie tak kończyć, bo np. termometr wskazuje -17, ale coś już może się dziać w przewodach.
gglinka
 

Postprzez mlody-mat » 5 sty 2016, 10:37

tak też myślałem, choć tankuję zawsze na Orlenie z tym że ostatnio w mniejszej miejscowości ale był to Orlen.
Czy stosował ktoś z forumowiczów jakieś dodatki do paliwa np. depresator etc.?
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2015, 16:56
Posty: 41
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 3 BK – sedan
1.6 diesel (Y6)
2005r.

Postprzez gglinka » 5 sty 2016, 11:41

ja dolewałem w poprzednich latach, ale nie było dużych mrozów, takie jak teraz, koło -15. Też nic się nie działo. W tym roku nie dodawałem i też jest ok. Można dodać, chociaż kiedyś jakiś pracownik na Orlenie zobaczył, że coś dolewam, to mnie "skrzyczał", że tylko mogę sobie popsuć wtryski, a ropa jaką mają jest wystarczająco dobra :) .
gglinka
 

Postprzez kropek101 » 5 sty 2016, 16:20

Pamiętam mrozy -24 w nocy auto na dworze i nic nie zamarzło, tankuje w 99% zwykłe ON.
Sprawdź czy czasem nie masz wody w filtrze, jest w nim taki dinks do odkręcania od góry-wykręcisz do końca to dołem poleci wszystko co w nim siedzi razem z ropą więc potem musisz go zalać na nowo.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez mlody-mat » 5 sty 2016, 16:49

Filtr wymieniałem przed wakacjami, choć od tego czasu zrobiłem już ponad 10kkm, ale sprawdzę tą śrubę jak tylko uruchomię samochód.
Jeszcze jedno w jaki sposób mam zalać filtr paliwem?
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2015, 16:56
Posty: 41
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 3 BK – sedan
1.6 diesel (Y6)
2005r.

Postprzez widmo82 » 5 sty 2016, 17:49

Szczykawką?
Ważne przy wiekszych mrozach, aby nie jeździć z niskim stanem paliwa w baku. Im chłodniej tym więcej w baku.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez waciach » 5 sty 2016, 18:09

Strzykawkę podepnij za pomocą wężyka (chyba 10mm ) pod wyjście z filtra i podciągaj aż poleci ropa a potem leciutko utrzymuj podciśnienie żeby zassać wszystkie bomble z środka (troche tego będzie). Potem na dotyk powinien odpalić (mi nawet nie kaszlną po zmianie filtra). Chyba najszybszy sposób.
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2014, 11:43
Posty: 146 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto: 3 BK 1.6 Y6 2006

Postprzez baszawez » 5 sty 2016, 20:12

Btw co ile wymieniacie filtr paliwa i siebie?
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2014, 20:30
Posty: 108
Auto: Mazda 3 -1.6 CD MR'06 2008r

Postprzez 92greg » 5 sty 2016, 20:58

Witam.
Ja też mam podobny problem z tym odpalaniem. Natoniast zdarzyło mi się tak że jechałem trasą ok 30 km + po miescie ok 10km silnik był już zagrzany zatrzymałem się na trasie pod sklepem, nie było mnie może 5 min. Chcę go odpalić a on nis tak jak kolega pisał rozrusznik chodi i tyle ani się zająknął, w rezultacie musiałem go zholować do domu. Kilka dni wcześniej miałem 2-3 razy podobną sytuację ale po jakichś 10-15 min odpalił a wyedy kręciłem go chyba z 40 min i nic. Tankuję tylko na Orlenie a teraz mam jeszcze ok pół zbiornika paliwa. czy to też może być wina filtra, co prawda był wymieniany jakieś 15 tyś km temu. Proszę o odpowiedz.
Początkujący
 
Od: 15 maja 2014, 19:19
Posty: 7
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 3, BK, y6, 1.6MZ-CD, 2006

Postprzez widmo82 » 5 sty 2016, 23:35

baszawez napisał(a):Btw co ile wymieniacie filtr paliwa i siebie?

Serwisowka dla Y6 zaleca co 60tyś, jak skrócisz do 30-40 to tez jest spoko. Chyba, że lejesz często na egzotycznych stacjach i kupujesz "oszczędności" przez CB to możesz zmieniać częściej :)
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez waciach » 6 sty 2016, 11:33

baszawez napisał(a):Btw co ile wymieniacie filtr paliwa i siebie?


Ja co 2 lata chcę wymieniać lub koło30 tys ale po ostatnim wsadzeniu Filtrona przejechałem tylko 14,5 tys km i musiałem zmieniać bo zaczynał gasnąć. Teraz wsadziłem Fordowski i zobaczymy czy przetrzyma 2 lata/30 tys (tankuje zwykle na stacjach Tesco). Myślę że koszt tego filtra jest na tyle mały że spokojnie można wymieniać co 3cią zmianę oleju :)

Co do gaśnięcia, zadam trylionowy raz to samo pytanie, może czujnik położenia wału pasuje oglądnąć ? <glupek2> Objaw typowy dla zabrudzenia styków a że koszt sprawdzenia zerowy to warto by zerknąć.
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2014, 11:43
Posty: 146 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto: 3 BK 1.6 Y6 2006

Postprzez baszawez » 6 sty 2016, 12:11

Ja od ostatniej wymiany filtra paliwa zrobilem 20k ale tankuje tylko wylacznie Verve caly czas
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2014, 20:30
Posty: 108
Auto: Mazda 3 -1.6 CD MR'06 2008r

Postprzez Dominooo » 6 sty 2016, 23:30

waciach napisał(a):Co do gaśnięcia, zadam trylionowy raz to samo pytanie, może czujnik położenia wału pasuje oglądnąć ? <glupek2> Objaw typowy dla zabrudzenia styków a że koszt sprawdzenia zerowy to warto by zerknąć.

Dokładnie to samo miałem koledze zaproponować :) Czujnik położenia wału korbowego. Czyszczenie, ewentualnie wymiana.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez mlody-mat » 7 sty 2016, 14:56

W wtorek po godz. 16 wsiadam do mojej mazdy i za drugim razem odpaliła, za pierwszym przekręceniem kluczyka "zaksztusiła" może dwa razy, natomiast za drugim razem po 3-4 sekundach zaskoczyła. temperatura na zewnątrz wynosiła -8C, od tego momentu nie mam najmniejszego problemu z uruchomieniem samochodu.
Mam nadzieję że był to problem paliwa, następnym razem będę tankował na sprawdzonych stacjach (może już nie ORLEN) i zobaczymy czy się powtórzy.
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2015, 16:56
Posty: 41
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 3 BK – sedan
1.6 diesel (Y6)
2005r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323