Webasto-problemy i pytania związane z ogrzewaniem postojowym
tak,trzeba dołożyć zegar 1533 i pompke wodną jeśli niema,koszt części do tego manewru to min 300-350plnów
Witam.
Który dokładnie bezpiecznik odpowiada za webasto? (automatyczne bez jajka)
Czy tak zwany twardy reset może spowodować odpalenie webasta, czyli klema – out i pedał hamulca na ok 30 sekund ?
jakie mogą byc jeszcze przyczyny niedogrzania kabiny? termostat świeżo wymieniony, układ chłodzenia odpowietrzony..........objaw: powoli rośnie temperatura silnika
Mazda 6 2005, diesel 2.0, 136Km
Bardzo dziękuje za wszelką pomoc w temacie
Który dokładnie bezpiecznik odpowiada za webasto? (automatyczne bez jajka)
Czy tak zwany twardy reset może spowodować odpalenie webasta, czyli klema – out i pedał hamulca na ok 30 sekund ?
jakie mogą byc jeszcze przyczyny niedogrzania kabiny? termostat świeżo wymieniony, układ chłodzenia odpowietrzony..........objaw: powoli rośnie temperatura silnika
Mazda 6 2005, diesel 2.0, 136Km
Bardzo dziękuje za wszelką pomoc w temacie
- Od: 7 sty 2016, 11:48
- Posty: 4
- Auto: Mazda 6 2005, 2.0 diesel, 136 Km
napisałeś ze automatyczne ,ale nie do końca rozumiem bo nie wiadomo czy masz rozbudowane wabasto do funkcji grzania, czy tylko dogrzewasz silnika ? co do webasto to przy takich temperaturach jak teraz to przy odpaleniu silnika musisz słyszeć huczenie pod samochodem do tego cykanie pompki paliwa a do tego dym wydobywający sie pod samochodu. Jesli nie masz tych obiawów znaczy że webasto sie nie uruchamia .Tu masz opis próby odblokowania viewtopic.php?f=409&t=126093
wystarczy że odepniesz na chwile zasilanie od piecyka i jeśli sie przyblokował na wskutek błędów to będzie próbował znów odpalić,jeśli zacznie mocno kopcić albo inne dziwne objawy to nie jest ok i najlepiej odłącz go do czasu naprawy
dzięki wielkie za sugestie...
Ponieważ to nie mój konik, to gdzie szukać tego zasilania ?
Jezeli zacznie kopcić to wystarczy na stałe odpiąć zasilanie ?
Czy wolno podnosząca sie wskazówka temperatury ma coś z tym wspólnego ?
Ponieważ to nie mój konik, to gdzie szukać tego zasilania ?
Jezeli zacznie kopcić to wystarczy na stałe odpiąć zasilanie ?
Czy wolno podnosząca sie wskazówka temperatury ma coś z tym wspólnego ?
- Od: 7 sty 2016, 11:48
- Posty: 4
- Auto: Mazda 6 2005, 2.0 diesel, 136 Km
do pieca ida dwa kable w jednej koszulce wiec albo wyciągnij kostki na piecu ,albo idąć od pieca rozłącz ta kostkę która jest na mocowaniu pieca taka duża szara .Co do kopcenia po dłuższym zastoju to normalne ,ze będzie kopciło zwłaszcza teraz kiedy takie mrozy, jesli będą problemy to wystarczy jak odepniesz te kable .A jesli chodzi o wolny przyrost temperatury to jak sam słusznie zauważasz bez webasto będzie bardzo wolny
Z tym bezpiecznikiem, to różnie bywa. Na początku też wyciągałem bezpiecznik, ale dopiero całkowite odcięcie klemą resetowało mi piec po blokadzie. Nie sprawdzałem połączeń, ale widocznie jest jest inne dojście zasilania.
Pioteq25 napisał(a):Co ciekawe forscan pokazał mi taki sam błąd jak thermotest, więcej tym softem nie zdiagnozowałem.
inferno997 napisał(a):muzygog nie kupuj sztyftu tylko najpierw wyposaż sie w niebieski vag kkl na ftdi i tak jak Pioteq25 zdiagnozuj piec programem webasto thermo test, program jest po polsku więc spoko dasz rade, jeśli masz za wysoką rezystancje na kołku to będziesz miał błąd "za wczesne wykrycie płomienia"
Podłączyłem się z moim dogrzewaczem "Thermo Top C" za pomocą kabla VAG KKL. Linię "K" wpiąłem w pin 1 wtyku 6-pinowego w Webasto (Pin 1 jest u mnie niewykorzystany, pozostałe są zajęte). Podpięcie linii "K" do pinu 2 oznaczonego gdzieś na schematach jako diagnostyczny nic nie daje.
Rezultat taki, że WTT pokazuje ten sam błąd co Forscan podpięty ELMem do OBDII:
Raport diagnostyczny Webasto Termosystemy
------------------------------------------------------------------------------------------
Konfiguracja:
-------------
Wersja W-Bus................................................................3.1
Nazwa urzadzenia...........................................................U222
Kod W-Bus..........................................................717C40E30700
Typ paliwa...............................................................Diesel
Pompa obiegowa w trybie jalowym...............................................0
Limit czasu ogrzewania.......................................................40 [min.]
Wspólczynnik skrócenia czasu wentylacji.....................................1/2
Numer identyfikacyjny urzadzenia......................................00070549B
Numer identyfikacyjny pliku danych..................................09003921D02
Wersja sprzetu............................................................03/02
Wersja oprogramowania................................................51/01 1.18
Data produkcji sterownika..............................................26.02.04
Data produkcji agregatu................................................17.03.04
Numer identyfikacyjny klienta..........................................RF5G
Numer seryjny........................................................0000745279
Identyfikator testu........................................................4B04
Napiecie minimalne..........................................................9,8 [V]
Napiecie maksymalne........................................................15,5 [V]
Opóznienie wykrycia napiecia minimalnego.....................................20 [s]
Opóznienie wykrycia napiecia maksymalnego.....................................6 [s]
Dane robocze:
-------------
Czas pracy...............................................................255:59 [h:m]
Licznik godzin pracy....................................................8089:51 [h:m]
Licznik rozruchów..........................................................2891
Blad:
-----
Blad 1...................Przerwa w obwodzie kolka zarowego / czujnika plomienia
Status bledu........................................nie zapamietany, aktualny
Kod.......................................................................8Ah
Licznik.....................................................................1
Temperatura................................................................14 [°C]
Status........................................Kontrola wykrywacza plomienia 2
Napiecie....................................................................0 [V]
Licznik roboczogodzin.................................................8089:51 [h:m]
------------------------------------------------------------------------------------------
10.01.16 12:25:17 Webasto Thermo Test 2.16.1
Czy to oznacza, że sztyft z czujnikiem do wymiany?
Co znaczy ten zapis: Status........................................Kontrola wykrywacza plomienia 2 ?
Na allegro są używane sztyfty, cena około 100 PLN, pisałem do gości i twierdzą, że rezystancja sztyftów, które sprzedają to 0,8 oma. Nowe kosztują 350 + przesyłka.
Ryzykować czy nie?
- Od: 7 kwi 2008, 22:33
- Posty: 26
- Skąd: Płock
- Auto: MPV LW 2.0D 2005
Chciałem się spuścić z informacji, że udało się w końcu uzdrowić moje webasto. Przypomnę historię.
Zaczęło się od kopcenia i strzelania tuż po uruchomieniu silnika. Potem było wyłączanie się webasto po załączeniu zdalnym. Na początku padało po 10-15 minutach (choć ustawione było na 20). Następnie zaczęło wyłączać się już po 3 minutach. Czasem nie chciało się załączyć wcale. Tu zacząłem diagnozę w autoryzowanym serwisie webasto. Stwierdzili tam, że pompka jest uszkodzona (bo nie startuje, piec się przegrzewa i się wyłącza), albo elektronika (bo spięta na krótko pompka działała). Miałem się zgłosić na wymontowanie pieca i wygrzebanie elektroniki za parę dni -- ale nie dotarłem, bo zgubiłem płyn chłodniczy (źle zmontowali układ przy diagnozie). Raz, że darowałem sobie ten serwis w związku z tym, to jeszcze nie miałem czasu walczyć dalej. Ale problemy nie ustały, a zaczęły się nasilać. Słyszałem, że coś próbuje zaskakiwać dmuchawka, ale nic więcej się nie działo. Następnie przestało się w ogóle załączać, nawet po uruchomieniu silnika. Wizyta w innym serwisie webasto, gdzie podpięli interfejs i wyskoczyły błędy dmuchawy i w rezultacie całkowita blokada pieca. Diagnoza, padnięta dmuchawa -- mogą wymienić za 1000 zł. Ale, mówię, że wcześniej podobne cyrki były z pompką, która ostatecznie działała "na krótko". Stąd decyzja, jednak elektronika pajacuje. Odesłałem ją do zatem reanimacji (na allegro znalazłem serwis zajmujący się tym). Dzisiaj płytka wróciła naprawiona, wizyta szybko w serwisie, spięli całość na stole, odpalili, z miejsca zadziałało, zamontowali, wszystko śmiga. Miałem zlecić rozebranie pieca i sprawdzenie sztyftu i komory. Ale serwis odradził, bo szkoda kasy -- w końcu ładnie startuje, nie kopci...
Podobno padnięcie elektroniki to jeden z częstszych problemów z webasto w Mazdach.
Zaczęło się od kopcenia i strzelania tuż po uruchomieniu silnika. Potem było wyłączanie się webasto po załączeniu zdalnym. Na początku padało po 10-15 minutach (choć ustawione było na 20). Następnie zaczęło wyłączać się już po 3 minutach. Czasem nie chciało się załączyć wcale. Tu zacząłem diagnozę w autoryzowanym serwisie webasto. Stwierdzili tam, że pompka jest uszkodzona (bo nie startuje, piec się przegrzewa i się wyłącza), albo elektronika (bo spięta na krótko pompka działała). Miałem się zgłosić na wymontowanie pieca i wygrzebanie elektroniki za parę dni -- ale nie dotarłem, bo zgubiłem płyn chłodniczy (źle zmontowali układ przy diagnozie). Raz, że darowałem sobie ten serwis w związku z tym, to jeszcze nie miałem czasu walczyć dalej. Ale problemy nie ustały, a zaczęły się nasilać. Słyszałem, że coś próbuje zaskakiwać dmuchawka, ale nic więcej się nie działo. Następnie przestało się w ogóle załączać, nawet po uruchomieniu silnika. Wizyta w innym serwisie webasto, gdzie podpięli interfejs i wyskoczyły błędy dmuchawy i w rezultacie całkowita blokada pieca. Diagnoza, padnięta dmuchawa -- mogą wymienić za 1000 zł. Ale, mówię, że wcześniej podobne cyrki były z pompką, która ostatecznie działała "na krótko". Stąd decyzja, jednak elektronika pajacuje. Odesłałem ją do zatem reanimacji (na allegro znalazłem serwis zajmujący się tym). Dzisiaj płytka wróciła naprawiona, wizyta szybko w serwisie, spięli całość na stole, odpalili, z miejsca zadziałało, zamontowali, wszystko śmiga. Miałem zlecić rozebranie pieca i sprawdzenie sztyftu i komory. Ale serwis odradził, bo szkoda kasy -- w końcu ładnie startuje, nie kopci...
Podobno padnięcie elektroniki to jeden z częstszych problemów z webasto w Mazdach.
Pozdor Myjk
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6