Mazda3 1.6 ON, 2009, (otomoto: 6002880897), 28.900 zł, Swarzędz.

Tutaj zadajemy pytania na temat opinii o konkretnych egzemplarzach.

Postprzez DrKubus » 3 sty 2016, 12:23

Witam serdecznie,

co do założeń samochód ma wozić mnie do pracy z Nekli do Poznania (głównie 92 i obwodnica).
Raz na jakiś czas wyskok autostradą do Łodzi i jakieś.

Ma być większe od posiadanej M2, tak żeby 2+2 z jakimś bagażem się zmieściło (mieścimy się w M2, więc nie musi to być bagażnik jak w VW Passat B4 kombi, który wcześniej Nas woził).

Reasumując – znalazłem ślicznotkę, którą już zadatkowałem, ale poczytałem trochę ten wątek i chciałem zapytać o radę, czy aby na pewno warto sfinalizować transakcję?

Sprzedawca pokazał mi wydruki z ASO, przyrost na liczniku równomierny. Wszystkie szyby i lampy ze zgodną numeracją, śruby pod maską ze znacznikami, podwozie nienadgryzione przez nic rudego. Wg. opinii znajomego mechanika blachy również niewymieniane i niemalowane.

http://otomoto.pl/oferta/mazda-3-1-6-110km-nowy-model-navi-klimatronik-bezwypadkowa-ID6yftxD.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2015, 08:40
Posty: 73
Skąd: Łódź/Nekla
Auto: Hyundai Ioniq Electric '16
Mazda 3 BL Y6 '09
Mazda CX3 '19

Postprzez e-tomek » 3 sty 2016, 13:05

Ja bym na Twoim miejscu sprawdził jeszcze historię u Marianka:
viewtopic.php?t=150511&f=92
bo taki wydruk podrobić to żaden problem. Ja z natury taki zabezpieczeniowy ;)

Poza tym diesel to obecnie ryzyko, im większy przebieg, tym większe ryzyko, polecam poczytać ten wątek – BL z silnikiem diesla:
viewforum.php?f=474
w tej "Twojej" BL-ce siedzi filtr mokry, który wymaga obsługi, a po pewnym czasie nawet wymiany, a koszty idą w tysiące złotych (wymiana filtra):
http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/f ... lych/pxq7l

Niestety – diesla najlepiej kupić nowego i trochę pojeździć, a sprzedawać jak przebieg urośnie. Nikt nie mówi, że nie trafisz akurat na taki egzemplarz, który pojeździ i pojeździ, ale jednak ryzyko jest większe niż w przypadku samochodów benzynowych, ze względu na dodatkowo ryzykowne komponenty (turbina, koło dwumasowe, wtryskiwacze, filtr cząstek stałych).

"Wg. opinii znajomego mechanika blachy również niewymieniane i niemalowane."
– ale to mieliście miernik grubości lakieru?

"podwozie nienadgryzione przez nic rudego"
– w sensie, że jest konserwacja? – bo w innym wypadku trochę rdzy, to normalność. A jak konserwacja, to czy profesjonalna?

A jeśli chodzi o takie sprawdzanie – żeby nie było dodatkowych kosztów – to znajomy mechanik był z Tobą i wszystko sprawdzał? – łożyska – czy nie stukają, przeguby – czy nie "walą", sprzęgło jak bierze ... no bo na sprzęgło to byłby w sumie już moment, itd., itp., czy tak powierzchownie był sprawdzany? To są swego rodzaju elementy eksploatacyjne – można wymienić, ale jednak generują dodatkowe koszty, a jak coś się stanie w trasie, np. łożysko padnie, to i kwestie bezpieczeństwa do tego dochodzą.
Forumowicz
 
Od: 8 gru 2012, 17:03
Posty: 1213 (2/27)
Auto: Mazda 6 2018

Postprzez DrKubus » 3 sty 2016, 14:16

Ocenialiśmy go pobieżnie, zastanawiam się czy nie udać się do ASO w Poznaniu w celu dokładniejszej diagnostyki (ktoś się orientuje jaki jest koszt, takiego przeglądu)?

Przejechałem się nim, nic nie stuka, sprzęgło działa bez zarzutów, samochód prowadzi się dobrze – na kierownice reaguje szybko (nie czuć żadnych luzów).

Co do rudego to oczywiście występuje delikatny nalot ale delikatny i równomierny.

Poniżej jeszcze zdjęcie silnika i wlewu paliwa (czy ten czarny prostokąt, to zaślepka pod którą jest wlew płynu do FAPa?
Załączniki
DSC_0237.JPG
DSC_0240.JPG
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2015, 08:40
Posty: 73
Skąd: Łódź/Nekla
Auto: Hyundai Ioniq Electric '16
Mazda 3 BL Y6 '09
Mazda CX3 '19

Postprzez widmo82 » 3 sty 2016, 14:41

jbrodecki napisał(a):Ocenialiśmy go pobieżnie, zastanawiam się czy nie udać się do ASO w Poznaniu w celu dokładniejszej diagnostyki (ktoś się orientuje jaki jest koszt, takiego przeglądu)?

300-400zł
Najpierw to ja bym ją pojechał zobaczyć z kims kto takim autem jeździ a jak oceni pozytywnie to na dokładniejszy serwis, szarpaki, komputer itp. W odróżnieniu od tomka, nie odradzam Ci diesla, pod warunkiem, że jesteś świadom konsekwencji wynikających z użytkowania takiego auta.
Niech mnie ktoś naprostuje, ale to jest raczej diesel z rozwiązaniami, które sa jeszcze w poprzedniej budzie (BK). (skrzynia 5tka była w starszych silnikach tj.109KM a w nowszych 115KM skrzynia ma już 6 biegów.)
Ustal dokładnie daty... raz facet pisze ze 2009 raz, że 2010. Jeśli data produkcji (nie daj się oszukac z datą 1 rej.) jest z 2009r to płać i rejestruj z 2009 a nie z 2010 – inaczej poswiadczysz nieprawde w dokumentach. Wstępnie możesz to zweryfikować patrząc na datę jaka widnieje na dole pasa ("metce") kierowcy. Zwykle jest 2-3m przed datą produkcji. Ile stało w salonie/na placu zanim zarejestrował je ktos... pytaj o szczegóły Marianka lub ASO.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez DrKubus » 3 sty 2016, 15:07

Daty już zweryfikowałem, jest z 2009, w opisie też jest to zaznaczone, tylko model wg. niego jest 2010 (zresztą po VINie też tak wychodzi).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2015, 08:40
Posty: 73
Skąd: Łódź/Nekla
Auto: Hyundai Ioniq Electric '16
Mazda 3 BL Y6 '09
Mazda CX3 '19

Postprzez talk_about85 » 3 sty 2016, 15:37

Nigdy nie bylem zwolennikiem patrzenia na cene jako wyznacznik nr 1 jesli chodzi o stan danego egzemplarza ale tutaj gdy ogladam Mazde tak ladna na zdjeciach to zastanawia mnie czy jest gdzies "haczyk". Moze i udalo sie gdzies ja kupic za maksymalnie 25-26 tys. zl ale chyba bylaby to totalna okazja. Dobra pomijajac to napisze jeszcze cos. Mechanik nigdy nie oceni stanu blachy i czy cos nie bylo kombinowane bo przy dzisiejszych technikach blacharzy malo kto sie polapie no chyba ze sprawdzal solidnym miernikiem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 23:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez DrKubus » 3 sty 2016, 19:09

Miernik nie wykazał różnic, stan licznika również nie wskazuje na dłuższy przestój.

Co do ceny udało mi się jeszcze trochę urwać, więc może nie jest to "okazja" za 25-26k, ale również uważam że takie rodzynki prędzej mają "coś za uszami".

Z drugiej strony, gdyby przekręcili o 100k licznik, stan silnika i wnętrza w żaden sposób by tego nie ujawnił. Żony M2 z '06 z 90k na liczniku wygląda podobnie, a może nawet ciut gorzej.

PS. Marianek właśnie potwierdził stan licznika na ostatnim przeglądzie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2015, 08:40
Posty: 73
Skąd: Łódź/Nekla
Auto: Hyundai Ioniq Electric '16
Mazda 3 BL Y6 '09
Mazda CX3 '19

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości

Moderator

Moderatorzy Moto