DISItune – wykonam chiptuning ECU (Mazda SkyActiv / 3 MPS / 6 MPS / CX-7)
To co mniej niż na początku? czy 176 KM ?
Obawiam się, że 1.6 MZR nic się nie uda.
A jak tam 3 BM Skyactiv – G 165 w końcu?
Kliszek M3 napisał(a):A jak tam 3 BM Skyactiv – G 165 w końcu?
bez zmian, jak się coś zmieni to na pewno napiszę
Dobra, tak na szybko dziesjesze odblokowanie awtamata
Seria 134KM:
Po odblokowaniu 166KM, po kilku zmianach w zapłonie 174KM:
Zbiorczy (najniższy seria, pogrubiony po odblokowaniu, najwyższy wersja ostateczna):
Seria 134KM:
Po odblokowaniu 166KM, po kilku zmianach w zapłonie 174KM:
Zbiorczy (najniższy seria, pogrubiony po odblokowaniu, najwyższy wersja ostateczna):
Awtamat się nie sypnie? A z wersją 165 KM dalej nic
Kliszek M3 napisał(a):Awtamat się nie sypnie? A z wersją 165 KM dalej nic
trzeba być dobrej myśli w obu sprawach i awtamata i wersji 165KM
DISItune napisał(a):kliszek222 napisał(a):Rozumiem to czekam na info czy 98 a 95 to taka wielka różnica?
W tych silnikach zdecydowanie tak, co zresztą specjalnie nie dziwi jak się spojrzy na stopień sprężania i mapę zapłonu
Ale marketingowo źle by wyglądało jakby zalecali 98...
Stwierdzenie to dotyczy zarówno serii 120, 165 jak i odblokowanej 120?
Seria 120 jest tak zdławiona że nie, natomiast 165 moim zdaniem już tak.
Po odblokowaniu 120tka będzie lepiej jeździła na 98. Jak będzie więcej doświadczeń będzie większa pewność, ale w tej chwili odblokowana 120tka po dodatkowych dostrojeniach zapłonu na 95 miała 168 a drugie auto na 98 już 174KM. Czy to reguła? Póki co ciężko stwierdzić, ale pasuje do pomiarów wersji 165 gdzie na 95 było 163KM a w drugim aucie na 98 174KM.
Czy trzeba lać 98? Oczywiście ze nie, ale jeśli ktoś jeździ na tyle niedużo żeby różnica w cenie była szczególnie istotna i odczuwalna to warto.
Po odblokowaniu 120tka będzie lepiej jeździła na 98. Jak będzie więcej doświadczeń będzie większa pewność, ale w tej chwili odblokowana 120tka po dodatkowych dostrojeniach zapłonu na 95 miała 168 a drugie auto na 98 już 174KM. Czy to reguła? Póki co ciężko stwierdzić, ale pasuje do pomiarów wersji 165 gdzie na 95 było 163KM a w drugim aucie na 98 174KM.
Czy trzeba lać 98? Oczywiście ze nie, ale jeśli ktoś jeździ na tyle niedużo żeby różnica w cenie była szczególnie istotna i odczuwalna to warto.
A czy z punktu samej eksploatacji/trwałości silnika też byś zalecał 98 do zblokowane wersji mimo "zaleceń" mazdy? Kiedyś widziałem jakiś test, gdzie wyszło, że na 98 auto mniej kucy wykazało i było to nawet rozsądnie uzasadnione (wolniejsze spalanie?) ale to było jakieś standardowe NA.
Właśnie w kontekście tego pytałem, czy np zblokowana 120tka się wręcz nie osłabi, no ale tutaj jest ciut inna technologia.
Właśnie w kontekście tego pytałem, czy np zblokowana 120tka się wręcz nie osłabi, no ale tutaj jest ciut inna technologia.
W przypadku zwykłych silników NA z niskim stopniem sprężania i mapą zapłonu ustawioną na 95 a dodatkowo tam gdzie ECU nie potrafi wyprzedzać zapłonu na podstawie wskazań czujnika stuku, na 98 moc będzie mniejsza.
W SkyActiv masz wysoki stopień sprężania, stosunkowo "ostro" ustawiony zapłon i dodatkowo ECU które potrafi wyprzedzać zapłon na podstawie wskazań czujnika stuku, więc na 98 moc będzie wyższa a spalanie najprawdopodobniej niższe.
Do zablokowanej 120tki raczej nie ma sensu 98, bo tam gdzie z ostrego zapłonu możesz mieć zysk mocy to tu jest przymknięta do połowy przepustnica i ogólnie niewiele się dzieje a przepyw jest na tyle zdławiony że spalanie stukowe w zasadzie nie występuje.
W SkyActiv masz wysoki stopień sprężania, stosunkowo "ostro" ustawiony zapłon i dodatkowo ECU które potrafi wyprzedzać zapłon na podstawie wskazań czujnika stuku, więc na 98 moc będzie wyższa a spalanie najprawdopodobniej niższe.
Do zablokowanej 120tki raczej nie ma sensu 98, bo tam gdzie z ostrego zapłonu możesz mieć zysk mocy to tu jest przymknięta do połowy przepustnica i ogólnie niewiele się dzieje a przepyw jest na tyle zdławiony że spalanie stukowe w zasadzie nie występuje.
Teraz wszystko jasne. Jak już się zdecyduję na odblokowanie i znajdzie się czas to można będzie pomierzyć na 95 i 98 przed i po dłubaniu.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Pewnie zaraz dostanę po uszach ale....
Z tego co pamiętam, to Mazda w swoich katalogach / broszurach podaje moc już na kołach a nie na silniku. Co Panowie na to? U Was moc jest na silniku, po stracie, na kołach nie wygląda to już tak radośnie.
Z tego co pamiętam, to Mazda w swoich katalogach / broszurach podaje moc już na kołach a nie na silniku. Co Panowie na to? U Was moc jest na silniku, po stracie, na kołach nie wygląda to już tak radośnie.
To chyba źle pamiętasz bo jeszcze nie widziałem producenta, który by tak właśnie robił. Na moc na kołach może mieć wiele czynników tak jak rozmiar kół, rozmiar hamulców, typ opon itd itd. Moc mierzy się silnika jako jednostki, a nie całego zestawu dlatego jest mierzona w bhp (brake horse power), a nie whp (wheel horse power). Z drugiej strony jest jeszcze marketing. Im większa cyfra, tym milej dla oka i żaden producent nie wyskoczy z inicjatywą by używać wyniku niższego.
- Od: 7 kwi 2014, 13:44
- Posty: 3181 (148/189)
- Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07
Źle pamiętasz. Nawet w USA gdzie wszyscy przy tuningu mierzą na kołach, w katalogach producentów podane jest na silniku.
Hm.. OK. Dopytam u źródła
Pamiętam, że CX-5 benzynowe,wersje 2x4 i 4x4 różnią się katalogowo mocą właśnie ze względu na napęd.. 2x4 ma o 5 KM więcej – właśnie przez brak straty na rozdział napędu.
Pamiętam, że CX-5 benzynowe,wersje 2x4 i 4x4 różnią się katalogowo mocą właśnie ze względu na napęd.. 2x4 ma o 5 KM więcej – właśnie przez brak straty na rozdział napędu.
Realnie różnica w stratach będzie dużo większa niż 5KM
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości