kierownica mazda 6

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez slisman » 31 mar 2015, 11:15

Ciężko stwierdzić – u mnie tempomat był "dokładany" w ASO i mam w dźwigience pod kierunkowskazami :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 15:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez Mike200sx » 26 gru 2015, 23:51

odgrzewam kotleta ale mam parę informacji które rozjaśnią tu sprawę.

Otóż montowałem do swojej 626 GW trójramienną kierownicę od Mazdy 6 GG z obsługą tempomatu i radia.

Kierownica z 6tki jest odrobinę mniejsza ok2cm średnicy – niby nie wiele ale uważam że to idealny rozmiar :)

Po montażu dalej mamy idealny albo nawet lepszy dostęp do manetek sterowania kierunkowskazami i wycieraczkami a nawet lepszy bo lepiej je widać.

Zakupiłem kierownicę z poduszką od 6-tki i pytanie czy chcesz mieć sterowanie radiem, jeśli tak to potrzebujesz również taśmę pod kierownicę najlepiej z uciętymi wtyczkami od strony nadwozia – Ja za taki zestaw zapłaciłem chłopakom w Dobczycach jakieś 250zł z ładną kierownicą w skórze oczywiście.

Temat mechaniczny jest prosty wieloklin pasuje, śruby mocujące taśmę pasują.

Poduszkę dwustopniową podłączyłem po prostu pod jeden zapalnik i tyle, nie rozmyślałem nad tym ponieważ po tylu latach i tak nie wiadomo czy poduszka zadziała więc nie przykładałem do tego wagi.

Zasada działania przycisków na kierownicy jest prosta:
Idzie sobie napięcie 12V przez przyciski do komputera tempomatu/radia po naciśnięciu przycisku napięcie przechodzi przez rezystor i wtedy na wyjściu z kierownicy zamiast 12v jest 2Volty i komputer widzi to jako komendę np. przyspiesz. i tak podobnie na reszcie przycisków.

jeśli podpinamy tempomat to z wtyczkami nie ma problemu, natomiast natrafimy na przeszkodę w postaci dobrania rezystancji przycisków kierownicy z wartościami komputera tempomatu w GW. Operacja polega na przelutowywaniu rezystorów znajdujących się na płytce z przyciskami. Jest to żmudna robota w niektórych momentach działaliśmy z doborem oporników metodą prób i błędów ale w końcu się udało i tempomat działa jak należy.

Temat sterowania radiem myślę że większości nie interesuje ale tam już w zależności od radia czasem trzeba kombinować z opornikami czasem nie, tu przyda się też wtyczka do taśmy od strony budy żeby pociągnąć kable od kierownicy do radia.

Reasumując: Montaż kierownicy z GG do GF/GW jest możliwy, nie jest trudny a efekt niesamowity:
Załączniki
IMG_20140714_170506.jpg
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 maja 2014, 21:34
Posty: 6
Auto: 626 GW 1998 2.0 115KM LPG

Postprzez adrinek » 10 lut 2016, 10:59

Mike200sx napisał(a):odgrzewam kotleta ale mam parę informacji które rozjaśnią tu sprawę.

Otóż montowałem do swojej 626 GW trójramienną kierownicę od Mazdy 6 GG z obsługą tempomatu i radia.

Kierownica z 6tki jest odrobinę mniejsza ok2cm średnicy – niby nie wiele ale uważam że to idealny rozmiar :)

Po montażu dalej mamy idealny albo nawet lepszy dostęp do manetek sterowania kierunkowskazami i wycieraczkami a nawet lepszy bo lepiej je widać.

Zakupiłem kierownicę z poduszką od 6-tki i pytanie czy chcesz mieć sterowanie radiem, jeśli tak to potrzebujesz również taśmę pod kierownicę najlepiej z uciętymi wtyczkami od strony nadwozia – Ja za taki zestaw zapłaciłem chłopakom w Dobczycach jakieś 250zł z ładną kierownicą w skórze oczywiście.

Temat mechaniczny jest prosty wieloklin pasuje, śruby mocujące taśmę pasują.

Poduszkę dwustopniową podłączyłem po prostu pod jeden zapalnik i tyle, nie rozmyślałem nad tym ponieważ po tylu latach i tak nie wiadomo czy poduszka zadziała więc nie przykładałem do tego wagi.

Zasada działania przycisków na kierownicy jest prosta:
Idzie sobie napięcie 12V przez przyciski do komputera tempomatu/radia po naciśnięciu przycisku napięcie przechodzi przez rezystor i wtedy na wyjściu z kierownicy zamiast 12v jest 2Volty i komputer widzi to jako komendę np. przyspiesz. i tak podobnie na reszcie przycisków.

jeśli podpinamy tempomat to z wtyczkami nie ma problemu, natomiast natrafimy na przeszkodę w postaci dobrania rezystancji przycisków kierownicy z wartościami komputera tempomatu w GW. Operacja polega na przelutowywaniu rezystorów znajdujących się na płytce z przyciskami. Jest to żmudna robota w niektórych momentach działaliśmy z doborem oporników metodą prób i błędów ale w końcu się udało i tempomat działa jak należy.

Temat sterowania radiem myślę że większości nie interesuje ale tam już w zależności od radia czasem trzeba kombinować z opornikami czasem nie, tu przyda się też wtyczka do taśmy od strony budy żeby pociągnąć kable od kierownicy do radia.

Reasumując: Montaż kierownicy z GG do GF/GW jest możliwy, nie jest trudny a efekt niesamowity:


Co ty masz za radyjko włożone? Pzdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lut 2008, 15:46
Posty: 58 (1/3)
Skąd: CK\WAW
Auto: Mazda 3 2.0 BK 150KM 2006r Lift

Postprzez ZdzichuZ » 16 lut 2016, 23:59

Mnie z kolei interesuje to, czy da się jakoś (oprócz prawidłowego zapalania i gaśnięcia kontrole) sprawdzić, czy poduszka po zmianie kierownicy zadziała w razie czego?
ZdzichuZ
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6