Biksenony vs. halogeny

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Pavells » 25 gru 2015, 22:04

Witam Wszytskich! :)

To mój pierwszy post na tym forum. Ostatnio zdecydowałem się na zakup Mazdy 3 w wersji SkyEnergy. Zastanawiam się jeszcze jedynie nad swiatłami. Biksenony czy halogeny... Czy ktoś posiadający to auto rok czy dwa mógłby ocenić lampy bikseononowe Mazdy? Czy są warte zakupu? Miał ktoś już z nimi jakieś problemy? Na forum nie znalazłem konkretnych opinii o jakości ksenonów nowej Mazdy 3 BM.

Pozdrawiam!
Początkujący
 
Od: 25 gru 2015, 21:57
Posty: 20
Auto: Planuję zakup M3 SkyEnergy, 2.0 120KM

Postprzez krabdul » 25 gru 2015, 23:06

Witam świątecznie :]

Ja tak krótko okiem osoby trzeciej.

Wg jednego z użytkowników ksenony w BM są jednymi z lepszych (albo i najlepsze) jakie do tej pory używał, a z drugiej strony paru użytkowników halogenów narzekało na snopy bijące w kosmitów przy światłach drogowych. Jak do tego dodać lepszą wydajność, autopoziomowanie, spryskiwacze no i na tle innych producentów stosunkowo niewielką dopłatę to myślę że warto.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 997 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez edi34 » 25 gru 2015, 23:19

Mam i naprawdę warto (już same światła led dużo dają do wyglądu :) ).
Początkujący
 
Od: 1 sty 2015, 19:12
Posty: 25
Auto: Mazda 3 skyenergy + xenon

Postprzez Pavells » 25 gru 2015, 23:24

Dzięki za opinie. :) Zastanawiają mnie też koszty eksploatacyjne oraz trwałość. U dealera dowiedziałem się, że żarniki wytrzymują do 120 kkm. Pytanie czy można temu ufać? Natomiast nie wiem jak wyglada sprawa z lampą wyładowczą, orientacyjnie co ile trzeba ją będzie wymienić i jaki jest tego koszt w przypadku Mazdy 3.
Początkujący
 
Od: 25 gru 2015, 21:57
Posty: 20
Auto: Planuję zakup M3 SkyEnergy, 2.0 120KM

Postprzez krabdul » 25 gru 2015, 23:46

O żywotność bym się nie martwił, zwłaszcza że dostajesz z nimi ledy do jazdy dziennej, które odciążają znacząco ksenony. Ale ksenony nie wspomagane dziennymi i tak wykazują dużo wyższą żywotność niż halogeny, tyle że obserwując drogę, to zanim padną to przejdą jeszcze całą paletę kolorów :) Kiedyś jechałem mesiem okularnikiem, w którym ksenony świeciły podobnie tragicznie jak halogeny w mojej GG, także czasem nie warto czekać z ich wymianą do końca i jak wymieniać to raczej na coś nie chińskiego. Nie wiem co siedzi w BM i ile serwis woła, ale dobry zamiennik kosztuje zazwyczaj 200-400?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 997 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez losieniek » 25 gru 2015, 23:48

Szczerze polecam. Ksenony działają wyśmienicie. Podziękujesz sobie za nie podczas pierwszej jazdy nocą. Ledowe światła do jazdy dziennej, tak jak wspomniał kolega, nadają ciekawy wygląd i są również bardzo praktyczne.

Mam porównanie z dwoma samochodami – BMW E46 oraz Renault Koleos. Obydwa z ksenonami. W BMW miałem zwykłe ksenony i działały bardzo dobrze. Te w M3 są jednak lepsze (subiektywnie). W Koleosie siedzi się wysoko. To daje wrażenie, że jego biksenony świecą wyśmienicie. Wystarczy podnieść fotel w M3 "jak w SUVie" i ma się podobne wrażenie.

Moim zdaniem warto.

Co do trwałości, to odkąd mamy światła dzienne w każdym nowym samochodzie, trudno powiedzieć. W BMW jeździłem non stop na ksenonach. Od zakupu tego samochodu, mordowałem oryginalne Osramowskie palniki dwa lata. Potem wymieniłem na "dobre chińczyki". Te wytrzymywały dwa lata. Jeden palnik to koszt około 100 zł. Natomiast w Koleosie nie ma świateł dziennych i fabryczne palniki działają już 4 rok bodajże. Nie powiem w jakim są teraz stanie, bo to samochód mojego taty i dawno nie miałem okazji jechać nim nocą.
Początkujący
 
Od: 23 paź 2015, 22:12
Posty: 4
Auto: Mazda 3, Skyenergy, 2015, 120 km, manual, xenony + navi

Postprzez Pavells » 26 gru 2015, 10:18

Wiem, że lampa wyładowcza ma dłuższą żywotność niż halogeny, tylko ciekawi mnie, czy jest to okres rzędu 2 lat czy np. 4 (przy założeniu rocznego przebiegu około 10 kkm)?
Początkujący
 
Od: 25 gru 2015, 21:57
Posty: 20
Auto: Planuję zakup M3 SkyEnergy, 2.0 120KM

Postprzez enzo_pl » 26 gru 2015, 11:41

Philips d4s, koszt ok. 250 zł.

Ja swoje chwałę, chociaż świeca nieco nisko i trzeba je podnosić co jakiś czas.
W mazdzie wymienia sie same zarniki. W VW dodali tanie xenony, ale wymienia sie cały zespolony układ i kosztuje to od 980 do 1400 za lampę :–)
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2014, 11:54
Posty: 56 (0/5)
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 6 Sport Kombi, SkyPassion 2.0 MT

Postprzez Pavells » 26 gru 2015, 18:58

Tzn. że nie wymienia się lampy? Pewny jesteś? :)
Początkujący
 
Od: 25 gru 2015, 21:57
Posty: 20
Auto: Planuję zakup M3 SkyEnergy, 2.0 120KM

Postprzez Marianek » 26 gru 2015, 21:54

W Mazdach wymieniasz tylko żarnik .
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez subframe » 26 gru 2015, 22:02

A ja mam wrażenie ze xenony w M3 jako światła mijania swiecą dużo lepiej niż halogeny. Natomiast jako światła drogowe nie powalają. Wczoraj dłuższy czas jechałem przed ciemy las i miałem wrażenie że swiecą gorzej niż halogeny. Brakowało skupienia wiązki, przez co zasięg świateł wydawał się mniejszy.
Kupiłem wersję skyenergy głównie dlatego że bardziej podobają mi się światła led nowej M3.
Gdyby nie to wziąłbym skymotion. Bo RVM i podgrzewane fotele to można sobie darować.
pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2015, 21:37
Posty: 85 (2/5)
Auto: Mazda 3'15 SkyEnergy 120 MT Sedan

Postprzez czarmi » 26 gru 2015, 22:05

subframe napisał(a):Bo RVM i podgrzewane fotele to można sobie darować.
pozdrawiam

Jak dla mnie jedne z lepszych opcji :P
Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1412 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez krabdul » 26 gru 2015, 22:07

A w jakichkolwiek autach wymienia się całe reflektory przy padniętym żarniku? To jest raczej domena świateł LEDowych. Bardziej bałbym się o dzienne, ale to raczej gwarancja powinna obejmować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 997 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez Pavells » 26 gru 2015, 23:01

Czemu o dzienne? W jakim sensie?
Początkujący
 
Od: 25 gru 2015, 21:57
Posty: 20
Auto: Planuję zakup M3 SkyEnergy, 2.0 120KM

Postprzez krabdul » 26 gru 2015, 23:15

No bo one są właśnie ledowe i nie sądzę by dało się łatwo wymienić pojedynczą diodę. Raczej całość jest zespolona z reflektorem – tylko tak strzelam, nie zaglądałem do wnętrza w BMce
Nie przejmowałbym się tym zbytnio. Nie ma chyba o tym wątków, a na drodze z tego co widzę to raczej świecą obie strony identycznie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 997 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez enzo_pl » 26 gru 2015, 23:21

Całe lampy (prawie) wymienia się w nowych tanich xenonach, które montuje grupa VW. Nazywają to Basic Xenon – koszty w Golfie to chyba 1400 zł (dopłaty do auta).

Te żarniki mają obniżoną prawie o połowę moc względem zwykłych lamp xenonowych, jest zdecydowanie lepiej niż w halogenach, ale gorzej niż na pełnych xenonach. Przy okazji zmiany mocy nie obowiązuję już system poziomowania oraz spryskiwaczy reflektorów.

Dostępne są chyba w całej grupie VW, ja widziałem w VW i Skodzie kiedy sprawdzałem cenniki tamtych marek.
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2014, 11:54
Posty: 56 (0/5)
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 6 Sport Kombi, SkyPassion 2.0 MT

Postprzez krabdul » 26 gru 2015, 23:33

To jest akurat bandyctwo w biały dzień. Czytałem kiedyś o tym artykuł i właśnie samopoziomowanie i spryskiwacze muszą być nie tyle w xenonach co w lampach, które emitują co najmniej 2000 lumenów. Standardowo żarnik 35W wytwarza 3200 lumenów, więc tym pseudo xenonom znacznie bliżej do halogenów niż pełnoprawnych xenonów. Zwykłe nabijanie ludzi w butelkę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 997 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez MateoGDY » 1 sty 2016, 18:30

Auto posiadam od ponad roku, wersja SkyEnergy, swiatla xenonowe dzialaja naprawde dobrze – znacznie lepiej niz H7 w kilku juz samochodach. Zasieg jest o wiele wiekszy ale jasna barwa xenonow niekiedy drazni jak sie ma zmeczone oczy, wtedy lepsze bylyby halogeny, ale zawsze cos za cos. Lampy bardzo dobrze oswietlaja prawe pobocze, znacznie lepiej niz H7 w np Volvo V50. Mi sie udalo utargowac Xeny za 700 zl wiec za taka kwote na pewno warto ale jakis tam 3-4 tys bym nigdy nie dal za opcje xenon, moze max 1.5 – 2 tys. Nie slyszalem o Basic Xenon w VW ale szczerze wspolczuje posiadaczom tych aut przy ewentualnej wymianie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2014, 12:04
Posty: 62 (0/1)
Auto: Mazda 3 BM 2.0 120 KM SkyEnergy Navi Xenon

Postprzez Pavells » 5 sty 2016, 15:59

Czy spotkaliście się, przy dużych mrozach, ze szronem wewnątrz reflektorów ? Wczoraj testowany na jeździe próbnej egzemplarz miał szron od wewnętrznej strony reflektora. Rozszczelnienie? :(
Początkujący
 
Od: 25 gru 2015, 21:57
Posty: 20
Auto: Planuję zakup M3 SkyEnergy, 2.0 120KM

Postprzez Motion » 24 sty 2016, 22:14

No ja trochę żałuję, że nie wziąłem ksenonów nie popelnijcie mojego błędu ale fakt iż d... nie handlowiec mnie obslugiwał. Dlaczego warto dołożyć: dużo lepsze oświetlenie drogi i co do zasięgu jak i na szerokości, koszmarny dostęp do wymiany żarówek h11 ( odpiąć trzeba nadkole), ładny design. Porównanie moje wynika z możliwości korzystania z auta zastępczego wyposażonego w ksenony.

Ps. Właśnie przećwiczylem wymianę żarówek H11. 30 minut wygląda to dużo gorzej niż opisują w instrukcji. 3 śruby 4spinki i wąska szpara po odchyleniu nadkola. Wymiana w trasie wg. mnie raczej nie możliwa bez zniszczenia ubrania w którym jedziesz :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2014, 17:33
Posty: 49 (7/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda3, Sedan, SKYACTIV-G 2.0 120KM 6MT, SkyEnergy, Jet Black

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323