Mazda 323 BG (B6) 91r 1.6 16v – Druga edycja

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez Krzyż » 20 gru 2015, 04:07

Witam ponownie :)
Przedstawiam wam już moją drugą mazdę, autko kupione za 1500zł okazało się zdrowym i wartym uwagi egzemplażem :D W porównaniu do poprzedniej mazdy ma wymażony szyberdach :)

Doszedłem do wniosku, że założenie tematu o aucie będzie najbardziej sensowne, gdyż mam co do niej trochę planów, niektóre dość ambitne, więc z waszym wsparciem będzie na pewno o wiele łatwiej i raźniej :D

Jeżeli chodzi o modyfikacje to autko z początku miało zwykłe wnętrze i silnik 1.6 8-zaworowy, niestety nie mam zdjęć jak wyglądała z początku.

Silnik wyleciał na złom i na jego miejsce pojawił się silnik w o wiele lepszej kondycji od jednego z forumowiczów – 1.6 16v :)

Środek z czego wiem to jest z 323f z uwagi na podłokietnik z tyłu, jest to na pewno wnętrze z wersji GT, które niestety, ale na trasy jest dla mnie dość niewygodne, ale wygląda o wiele lepiej :D

Z zewnątrz doszła tylna lotka na klapie bagażnika, poliftowe lampy z tyłu i białe kierunkowskazy boczne i przednie. Z przodu bi-xenon, który na pewno świeci o wiele lepiej i na szczęście nie oślepia kierowców z przeciwka. Udało mi się już kupić w dość dobrej cenie w miarę dobre radio – Alpine CDA-9855r, które ma być podstawą dośc solidnego car audio :)

Autko wymaga paru poprawek blacharsko-lakierniczych, jednak zajmę się tym dopiero po zimie. Przy okazji wstawię pakiet TWR który czeka w piwnicy na pomalowanie :)

Większość części jest przełożone z poprzedniej mazdy, która już ma temat w tym dziale, niestety poprzednia BG musiała wylądować na szrocie, nie było co z niej ratować niestety. Na szczęście ten egzemplaż okazał się dość zdrowy, pewnie ze względu na bezwypadkowość, więc na pewno zawita u mnie na dłużej :D
W przyszłości na pewno dojdzie sporo modyfikacji tj. car-audio, ww. pakiet twr i może jakieś 1.8. Autko aktualnie prezentuję cię i tak dość ładnie :)
Załączniki
IMAG0324.jpg
IMAG0325.jpg
Listwy mam, jednak są zdjęte z uwagi na szybę którą musze wymienić :)
IMAG0327.jpg
IMAG0328.jpg
IMAG0333.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 00:57
Posty: 77
Skąd: Łódź
Auto: 323 1.6 16v TWR

Postprzez Piotrek_154 » 21 gru 2015, 20:04

Witam z kolejnym wątkiem na forum – kolejna BG w dobrych rękach. Widać Cię na ulicach Łodzi – zapraszamy na spoty :)
Best ET: Czaplinek '15 17,813, Ryki '15 17,808
Moderator EC/NM
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 12 lip 2014, 15:21
Posty: 865 (39/14)
Skąd: Łódź
Auto: 3 BK '05r HB 1.6 Z6-VE
MX-3 KL-DE

Postprzez Krzyż » 21 gru 2015, 23:57

Sporo pracuję, więc niestety czasu na takie rzeczy mam nie za wiele, oczywiście jeżeli będzie czas i możliwość to czemu miałbym nie wpaść :D
Mazda dzisiaj pozbyła się ostatniego wycieku – nowa uszczelka pod pokrywą zaworów :)

Żeby rozwinąć trochę wątek, może spróbuje ktoś mi pomóc z kwestią ciągle mokrej podłogi w aucie? Bo do mokrego bagażnika to już się prawie przyzwyczaiłem, ale do mokrej podłogi nigdy nie przywyknę :D

Od razu uprzedzam, że przeczytałem chyba wszystkie wątki na ten temat, FAQ i inne podobne źródła i nie znalazłem odpowiedzi. Podłoga jest zdrowa, progi przy tylnych kołach trzeba będzie zrobić, jednak nie ma żadnej dziury w podłodze.
Pewnego razu po trasie 400km w deszczu uzbierało mi się z 2cm wody nad dywanikiem z tyłu od strony pasażera a przód był cały przemoczony. Odpływy szyberdachu są drożne, sprawdziłem wszystkie cztery.
Nagrzewnica też jest cała, z resztą śmierdziałoby w aucie i ubywałoby płynu.
Brud z podszybia też zupełnie usunięty – ktoś mi powiedział, że może zbierać się woda i lecieć dmuchawą.

W końcu w cieplejszy dzień wyciągnąłem fotele , podwinąłem wykładzinę i patrzyłem gdzie leci. Dużo nie zaobserwowałem, zdjąłem więc koło i błotnik od strony pasażera żeby sprawdzić czy na pewno nie ma dziur. Nic nie znalazłem, jednak w ściance między prawym progiem a przednim kołem jest taka mała okrągła zaślepka, wyciągnąłem ją, w środku było dużo błota, zacząłem to wypłukiwać i zauważyłem, że woda leciała przez otwory w środkowych progach (od kierowcy jest tam przymocowana instalacja elektryczna). Zalepiłem te otwory z myślą, że to pomoże.
Pomogło, na pewno jest lepiej, jednak nadal mam mokre dywaniki, jednocześnie z lewej i prawej strony.

Ma ktoś jeszcze jakieś wskazówki gdzie szukać źródła? Ja już się nawet zastanawiałem, czy może przez bagażnik leci i spływa na podłogę, ale to nie byłoby mokro z przodu pod nogami kierowcy na przyklad.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 00:57
Posty: 77
Skąd: Łódź
Auto: 323 1.6 16v TWR

Postprzez DARO MAZDA 323 » 22 gru 2015, 10:04

ładna i niska ta mazdzinka :)
Duża lotka z tyłu robi robotę :) a co do tylnych nadkol to jak coś mam wewnętrzne jak już zrobisz blacharkę ( plastikowe do BG ) ponoć rarytas :) ? :)
VW Passat B8 2.0 TDI -190 KM DSG
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 11:44
Posty: 2869 (9/63)
Skąd: Wrocław
Auto: PASSAT 2.0 TDI DSG

Postprzez Krzyż » 22 gru 2015, 10:16

Ty mi już nic nie wciskaj bo mnie z torbami puscisz :D jeszcze hamulców nie kupiłem a już kombinuje na silnik :P wystarczy narazie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 00:57
Posty: 77
Skąd: Łódź
Auto: 323 1.6 16v TWR

Postprzez Piotr89 » 22 gru 2015, 10:43

Piękna czerwona BG z dużą lotką <serduszka>
Problemy z mokrą podłogą są znane i po kolei sprawdziłbym:
– przednią szybę, stare spoiwo mogło gdzieś puścić i przepuszcza wodę
– kratka nad dmuchawą, często wokół niej koroduje i woda która ścieka spod wycieraczek na podszybie trafia tam gdzie jest skorodowane no i przez dmuchawę leje się do środka
– niedrożne kanały odpływowe z podszybia
– niedrożne odpływy w progach i profilach zamkniętych
– niedrożne odpływy szyberdachu
– korozja podłogi, progów...

Pokaż kilka fotek środka i jak świeci ten bixenon.
Co to za felga BBS? jaki rozmiar? wygląda ciekawie w tej budzie.
Jakie dalsze plany?
Benzin im Blut
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 00:16
Posty: 2362 (23/27)
Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99

Postprzez Krzyż » 22 gru 2015, 12:56

Koła na tym aucie wyglądają dość klasycznie :) Felgi to są bbsy 15tki, były oryginalnie w golfach 1 lub 2. Typowy setup na zimę, opony 185/60/15 continentala robią swoje :D niby zimy nie ma ale jadę w góry po świętach więc mogą się przydać. Na lato mam 16tki 7.5 calowe z oponami 195/45/15 przód o 195/50/15 tył. Też Continental :P

Z wysuszenia podłogi zostało mi w takim razie zmienić szybę (już mam nową zakupioną, ta jest jeszcze oryginalna i strasznie poobijana. Przy takim obniżeniu niestety to już bardzo przeszkadza). Ewentualnie sprawdzę przy wymianie czy na pewno nie zgnilo podszybie ale nie widziałem tam żadnej korozji.
Co do tych profili zamkniętych i progow to jak je wyczyścić?

Dorzucę parę zdjęć po pracy :)

Daro o jakich nadkolach mówisz?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 00:57
Posty: 77
Skąd: Łódź
Auto: 323 1.6 16v TWR

Postprzez Jasoon » 22 gru 2015, 14:32

Ładna sztuka, ma potencjał :) Zazdro tej lotki..moze sam kiedyś postaram się o taką ;P
Jeśli chodzi o wode w środku to mam podobnie ale na szczęscie tylko w bagażniku, aż takich powodzi jeszcze nie doczekałem się.
W jakim stanie masz kielichy i nadkola? Ja miałem konkretną przeprawe z tym :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2013, 21:33
Posty: 244
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 323 BG B3 / LOWERED BG

Postprzez mx-3lover » 22 gru 2015, 17:46

Świetnie się prezentuje na tym felunku. ;)
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez Piotr89 » 23 gru 2015, 11:43

Jeżeli chodzi o wodę w bagażniku to na początek proponuję sprawdzić szczelność lamp, następnie szczelność uszczelek pod lampami a później miejsca połączenia blach i miejsce mocowania amortyzatora bagażnika( u mnie tamtędy dostawała się woda).
Benzin im Blut
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 00:16
Posty: 2362 (23/27)
Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99

Postprzez djakob » 23 gru 2015, 11:46

Jeszcze są kratki ciśnieniowe pod zderzakiem z tyłu – je też należy odkręcić i uszczelnić :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2011, 15:04
Posty: 807
Skąd: Cieszyn
Auto: 3 BK 2.0 150km '06
MR2 SW20 '92
WRX STI '11

Postprzez Krzyż » 23 gru 2015, 22:15

Tył wiem jak uszczelnić, chyba każda 3d BG ma problem z wodą przez lampy :D
djakob napisał(a):Jeszcze są kratki ciśnieniowe pod zderzakiem z tyłu – je też należy odkręcić i uszczelnić :)
Ale w ogóle je zakleić? Czy tylko miejsce styku kratki z autem?

Ogólnie mało czasu ostatnio, przez te święta :D Mazda ma mnie z dziewczyną zawieźć bezpiecznie w góry i z powrotem <jupi>

Poniżej moja ostatnia robota która ma przetrzymać do wiosny, autko już mniej ciekawie wygląda, choć z mojego optymistycznego podejścia uważam, że jak przez prawie 25lat tylko takie małe dziurki wyszły i to dopiero po szlifowaniu, to jest to bardzo dobry wynik :D
Do tego proszone zdjęcie felg i brudnego wnętrza :D
Załączniki
IMAG0323.jpg
IMAG0334.jpg
W pracy tak sobie stoi :)
IMAG0335.jpg
IMAG0337.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 00:57
Posty: 77
Skąd: Łódź
Auto: 323 1.6 16v TWR

Postprzez mirecki92 » 24 gru 2015, 07:48

Aż ciężko uwierzyć, że dałeś za to auto 1500zł :)
Początkujący
 
Od: 16 wrz 2014, 05:06
Posty: 28
Auto: Mazda MX-3 1.6 DOHC

Postprzez DARO MAZDA 323 » 24 gru 2015, 14:13

To nie tak do końca ze tak jak na foto kosztowała 1500 zł. Właściciel się pewnie więcej wypowie.
VW Passat B8 2.0 TDI -190 KM DSG
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 11:44
Posty: 2869 (9/63)
Skąd: Wrocław
Auto: PASSAT 2.0 TDI DSG

Postprzez Krzyż » 24 gru 2015, 14:30

Dokładnie, tak jak napisałem w pierwszym poście, większość części czyli wnętrze, lampy, lotka itd są przełożone z poprzedniego zlomka xd

Przy okazji życzę wam wszystkim wesołych świąt i dobrego sylwestra <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 00:57
Posty: 77
Skąd: Łódź
Auto: 323 1.6 16v TWR

Postprzez Krzyż » 4 sty 2016, 23:35

Wyjazd w góry pokazał ile akumulator potrafi. Po nocy -20 stopni i ładowaniu rano akumulator ledwo odpalił. Kupiłem dzisiaj nowy o pojemności 62Ah, firmy "Super Mocny". Marka w sumie nieistotna, ważna była pozytywna opinia po latach używania przez znajomych i oczywiście cena bo niecałe 140zł, co po sylwestrze i tygodniowym wyjeździe ma ogromne znaczenie :D

Wyjazd ogólnie udany, ale nie w tym rzecz. Mazda spisała się jak zawsze, oprócz dwóch rzeczy:

– Wycieraczki po wciśnięciu dźwigienki w dół pracują, ale tylko przez czas trzymania. W przypadku gdy puszczę dźwignię a wycieraczki będą w górze, zamiast wrócić do poziomu zostaną w tym miejscu, i tak w każdej pozycji.
Przez ostatnie temperatury podejrzewam dwie rzeczy – zamarznięcie lub po prostu awaria jakiegoś przekaźnika. Gdzie on się znajduję? Może go podgrzeję :D

– Zamarzł prawy tylny amortyzator – to wiem na pewno, w trasie powrotnej było jakieś -15*C i wszystko było ok prawie do samego końca trasy, po 350km prawy-tylny amortyzator całkowicie zesztywniał i tak teraz jeździ. Zdarzało się to komuś? Amortyzatory nie są wylane i dość dobrze wybierają (nie mam porównania ale nie narzekam) a więc czy muszę je wymieniać czy zdjąć je i po prostu "podgrzać w piekarniku"? :D

EDIT: Już doczytałem na temat amortyzatora ;) Przeczekam te najgorsze mrozy i spróbuję go rozmrozić :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 00:57
Posty: 77
Skąd: Łódź
Auto: 323 1.6 16v TWR

Postprzez rafał88 » 5 sty 2016, 10:40

Czerwona Bagietka :D <spoko> Dobrze wyglada i tak ją utrzymuj ;) Swap na 1.8 rob :D :P

Ehhh teraz to sie zrobil popyt na aku :D Co zima lubi pokazac co dolega w autach tez :D

Mi tez zamarzl tyl lewy, podgrzalem go oplaraka zeby puscil to wyrzucilo troche olej:P
A wczoraj wyciagnalem, wzialem do domu ,zeby odmarzl i nadaje sie na złom, gazu juz w nim nie ma i bez wiekszego wysilku wciskam tloczysko do spodu, prawy wcale nie lepszy , tyle ze ten nie zamrzl:)

Takze wymienial, bo to huui nie jazda z takimi amorami :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Piotr89 » 5 sty 2016, 15:17

Z amortyzatorami to nic nie wymyślisz, musisz wymienić, polecam Kayabę, mnie komplet z kumami i odbojami wyszło coś koło 350zł, ale pomyśl przy okazji o górnych poduszkach bo lubią się skubane rozsypać...
Jeżeli chodzi o wycieraczki to jeżeli padłby przekaźnik nie działałyby w ogóle, na pierwszy rzut sprawdź kostkę przy silniczku wycieraczek, lubi śniedzieć i takie same objawy miałem u siebie, w następnej kolejności sprawdź przełącznik zespolony , mógł się po prostu najzwyczajniej zużyć.
Benzin im Blut
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 00:16
Posty: 2362 (23/27)
Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99

Postprzez romexik » 8 sty 2016, 11:29

Dobra okazja się trafiła :) gratuluje i powodzonka
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2015, 19:43
Posty: 251 (2/2)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 626 V 2.0 diesel

Postprzez SobieC » 26 sty 2016, 07:42

Super ładna i zadbana bg . Dbaj o nia . duza lotka na klapie robi robote ;)
Forumowicz
 
Od: 29 sty 2013, 20:35
Posty: 35
Skąd: Brodnica
Auto: 323BG 1.6 16v

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy