Czyszczenie smoka olejowego
FALCONcom napisał(a):.... bede spal spokojnie...
i to jest najbardziej istotne, bo jak juz jest za pozno, to wtedy sen jest ewidentnie drugoplanowy.
pozdr
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Koledzy, a podpowiedzcie czy ta specjalnie przyspawana nakrętka do misy ( do wkręcenie śruby i oderwania misy ) to ona była fabrycznie czymś zaślepiona czy tam była wkręcona jakaś taka krótka śrubka ?
Pytam gdyż w 99% jestem przekonany że nic tam w niej nie było.... Natomiast po złożeniu wszystkiego i przejechaniu około 50 km ubyło mi około 0,7 L oleju
od razu wskoczyłem w kanał i właśnie przez nią wywalało mi olej w dużej ilości, i teraz już sam nie wiem co jest grane...
Pytam gdyż w 99% jestem przekonany że nic tam w niej nie było.... Natomiast po złożeniu wszystkiego i przejechaniu około 50 km ubyło mi około 0,7 L oleju

- Od: 26 paź 2013, 14:02
- Posty: 34
- Skąd: Jaworzno
- Auto: Mazda 6 2.0 143 KM 352 Nm 2006 r. prod.
Chip 01.2014 = 166 KM 407 Nm ;))
A czy po odkręceniu miski prostowales ja w miejscu tego ściągacza? Bo mi za każdym razem się na nim wygina a jak była mała powierzchnia styku to silikon pewnie nie uszczelnil i dlatego tak wyszło.
No właśnie niestety nie, być może minimalnie się wygięła w tym miejscu na tyle że nawet nie zauważyłem
W każdym razie problem zażegnany – wkręciłem na wymiar malutką śrubkę tak żeby nie ciekło z tego otworu i po problemie 

- Od: 26 paź 2013, 14:02
- Posty: 34
- Skąd: Jaworzno
- Auto: Mazda 6 2.0 143 KM 352 Nm 2006 r. prod.
Chip 01.2014 = 166 KM 407 Nm ;))
przed montazem miski polecam poszurac miska po plaskim asfalcie aby sprawdzic gdzie przyciera a gdzie nie...wtedy mozna wystajace miejsca lekko podklepac/wklepac mlotkiem.
pozdr.
E
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
na ja na powaznie..
najpier na oko troche mlotekiem z czuciem a potem po betonie w kilku kierunkach
no i wtedy widac gdzie co i jak..
zawsze potem mozne odtluscic powierzchnie i przemalowac czarnym sprayem.
P.S.
polecam tobie o takiej linijce sprawdzic prostosc takiej miski wg. powzszego opisu.
idealnie bylo by na stole przykleic kilka duzych plastow paieru sciernego i dotrzec miske do prostoty..
pozdr.E

najpier na oko troche mlotekiem z czuciem a potem po betonie w kilku kierunkach
no i wtedy widac gdzie co i jak..
zawsze potem mozne odtluscic powierzchnie i przemalowac czarnym sprayem.
P.S.
polecam tobie o takiej linijce sprawdzic prostosc takiej miski wg. powzszego opisu.

idealnie bylo by na stole przykleic kilka duzych plastow paieru sciernego i dotrzec miske do prostoty..
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Ja zawsze prostowałem w tym jednym, wiadomym miejscu, w którym się lekko ugina podczas wkręcania śruby do demontażu... a resztę załatwia masa uszczelniająca, zwana sylikonem. Sylikon także z wyczuciem wyciskam, nie więcej niż 3-4 mm otwór w końcówce tuby i ładnie dookoła po wewnętrznej co by śrubami nie leciał olej. Śruby należy także oczyścić z nadmiaru starego sylikonu.
smile napisał(a):.. Sylikon także z wyczuciem wyciskam, nie więcej niż 3-4 mm otwór w końcówce tuby i ładnie dookoła po wewnętrznej co by śrubami nie leciał olej. Śruby należy także oczyścić z nadmiaru starego sylikonu.
no niekiedy mam miski po demontazu brutalnym, a wtedy daleko jej do prostej..

z kolei ja robie dwie sciezki tj. wewnetrzenie i zewnetrznie plus wokolo kazdego otworu..
no a Śruby należy oczyścić z nadmiaru starego sylikonu, szczegolnie istotna jest ta ktora wchodzi w dziure bloku, ktora nie ma przelotu,
tam istnieje real. zagrozenie, ze nadmiar starego silikony rozsadzi blok przy wkrecaniu sruby..
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
LooKasH8 napisał(a):Z tego co wiem zbyt duża ilość silikonu też wpływa negatywnie na szczelność..
raczej nie.
istotne jest aby solidnie oczyscic no i odtluscic obydwie powierzchenie klejenia.
ponadto ilosc kleju/silikonu tez nie powinna byc zbyt duza, gdyz jego nadmiar pojami sie po dokreceniu w misce i przy niekorzystnych warunkach moze sie urwac i niekorzystnie wplynac na prace silnika.

ja robie dwie zawsze dwie cienkie linie wew i zew na kancie miski...

pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Enduro napisał(a):ja robie dwie zawsze dwie cienkie linie wew i zew na kancie miski...![]()
Instrukcja pokazuje wyraźnie, że kładziemy jedną ciągłą nitkę silikonu o średnicy ok. 3mm wyłącznie po wewnętrznej stronie krawędzi miski. Na dodatek po jego nałożeniu trzeba odczekać 10min zanim zaczniemy przykręcać.
Widziałem fotki z montażu miski posmarowanej silikonem po całej powierzchni styku. Widziałem też smoki olejowe sprawnych silników kompletnie zapchane kroplami silikonu, którego było za dużo i nie zdążył podeschnąć. Wszystko zrobione w dobrej wierze na polecenie troskliwego właściciela pojazdu, rękami mechanika, któremu nie chciało się przejrzeć instrukcji silnika. Finał zabiegu powszechnie znany.
Jeśli położymy silikon wokół otworów na śruby, to podczas ich przykręcania powstanie pęcherz powietrzny, który może przebić linię silikonu i szczelności nie będzie. Olej spłynie do gwintu a następnie przez łeb śruby na zewnątrz.
Ja wiem, że prawdziwi twardziele instrukcje mają w

W zamierzchłych czasach pewnie był to standard ale dziś przyszło nowe. Za 35pln z wysyłką można kupić kamerę inspekcyjną w postaci kabla USB. Oko mojej kamery ma 7mm średnicy i bez problemu wchodzi do otworu po korku oleju.
Smok w mojej M6 ujrzy światło dzienne dopiero kiedy będzie wymagał czyszczenia.
Można też pogiętą miskę, zrobioną z cienkiej blachy, szlifować na betonie albo asfalcie (a co tam, wolny kraj) ale przetarte miejsca wypadało by zabezpieczyć antykorozyjnie. Prawidłowo położony silikon nie wypłynie na zewnątrz i blaszka zacznie korodować.
"cienkie linie"
E
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Podejrzewam, że Mazda złożyła więcej misek niż cała ekipa z naszego forum i raczej metody tych pierwszych są poprawne 

Ostatnio edytowano 17 gru 2015, 21:30 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta (nie ma takiej potrzeby )
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta (nie ma takiej potrzeby )
Mazda jako swiatowy konzern wiele rzeczy zlozyla, sprawdzila, przetestowala, podobnie jak wielu innych producentow
a nie potrafili przewidziec czy dopatrzec sie takiego bubla w postaci podkladek pod wtryskami, ktore to wykonczyly setki silnikow.
sa dwie opcje:
albo nalozymy silikon kiepsko i bedzie cieklo albo tak aby bylo szczelnie
ja dmucham na zimne i stawie dwie CIENKIE linie na krawedzi miski, lekko je dosiskam ksztaltuje i chwile odczekuje przed sklejeniem
no a ilosc silikonu nie zagraza smokowi, absolutnie.
wszystko silidnie odluszczone, przez co silikon pozostaje w jeden calosci
pozdr.
E

a nie potrafili przewidziec czy dopatrzec sie takiego bubla w postaci podkladek pod wtryskami, ktore to wykonczyly setki silnikow.



sa dwie opcje:
albo nalozymy silikon kiepsko i bedzie cieklo albo tak aby bylo szczelnie
ja dmucham na zimne i stawie dwie CIENKIE linie na krawedzi miski, lekko je dosiskam ksztaltuje i chwile odczekuje przed sklejeniem
no a ilosc silikonu nie zagraza smokowi, absolutnie.
wszystko silidnie odluszczone, przez co silikon pozostaje w jeden calosci
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
to w niedziele
pozdr.
E.
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6