Zakup nowego auta – Mazda3 BM (2014 – obecnie)

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez creet » 8 gru 2015, 20:19

Marianek napisał(a):Polska była jedynym krajem gdzie były w najwyższej wersji wyposażenia. Za to reszta miała skórę w najwyższej wersji w standardzie.


To by wiele tłumaczyło, w kontekście twardego, plastikowego podłokietnika, który w pakiecie ze skórą jest normalny – miękki. Dobrze wiedzieć, że to unikat na PL:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 23:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Postprzez kyo » 9 gru 2015, 19:47

Witajcie,

Może pytanie już było, ale przyznam, że przejrzenie prawie 100 stron wątku mi się nie uśmiecha.
Czy mazdę 3 w wersji Hatchback można kupić w kolorze Titanium Flash. Wiem, że jest dostępny w wersji Sedan.
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2015, 21:29
Posty: 36
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda3 BM Enso 120KM MT; 2016r. HB Soul Red

Postprzez czarmi » 9 gru 2015, 19:51

... a niby dlaczego nie można by było <co?> . Wszystkie podane kolory lakieru dostępne są do obu rodzajów nadwozia. Wejdź sobie na stronę mazdy i skonfiguruj ją sobie <czytaj>
Obrazek

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1412 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez Kliszek M3 » 9 gru 2015, 21:15

Jakie tam Titanum Flash ... Soul Red ;P
Obrazek
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2015, 22:44
Posty: 587 (36/11)
Skąd: B-stok
Auto: Było:
* Audi A8 D3 3.0 TDI 233 KM 2007r.
* Mazda3 BM Skyactiv-G 165; SkyPassion HB; 2015r. MT Soul Red :)
Jest:
* Volkswagen Sharan Highline 2.0 TDI + DSG/ 220 KM 2015r.

Postprzez Springfield762 » 9 gru 2015, 21:19

Czy tę rekonfigurację pakietów w wersji 2016 i dodanie wariantu Enso można traktować jako FL? Mam dylemat czy brać model 2015 z gratisami czy zamówić 2016. Nie chciał bym dostać samochodu na początku roku a w drugiej połowie 2016 się okazuje np. że jest Lifting. W salonie niestety nic nie wiedzą. Jakby kogoś interesowało to w 2016 do wersji SkyMotion dodają regulację fotela pasażera(obecnie chyba tego nie ma) a do SkyEnergy radio cyfrowe DAB. Czy nie kojarzycie może z poprzednich lat do kiedy trzeba złożyć zamówienie na model 2016 żeby go dostać z pierwszej "tury" produkcji(styczeń/luty), odbiór marzec/kwiecień? W salonie twierdzą, że do końca grudnia ale ciężko o konkrety.
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2015, 21:08
Posty: 53 (2/1)
Auto: Mazda 3 BM 2016, SkyEnergy+Xenon, Sedan, JetBlack, G 2.0 MT, Felgi 18"

Postprzez Kliszek M3 » 9 gru 2015, 22:30

Regulacji fotela pasażera nie ma nawet w SkyPassion – nonsens :| w sensie wysokości. Chyba że w skórach, ale tego nie wiem. Nie orientuję się bo ja zamawialem w lutym. I odebrałem w kwietniu :) myślę, że nie można tego nazwać FL. I z tego co wiem, przynajmniej w 2016r. Nie będzie. Chociaż ciężko to na 100 % potwierdzić .
Obrazek
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2015, 22:44
Posty: 587 (36/11)
Skąd: B-stok
Auto: Było:
* Audi A8 D3 3.0 TDI 233 KM 2007r.
* Mazda3 BM Skyactiv-G 165; SkyPassion HB; 2015r. MT Soul Red :)
Jest:
* Volkswagen Sharan Highline 2.0 TDI + DSG/ 220 KM 2015r.

Postprzez kyo » 11 gru 2015, 23:06

Springfield762 napisał(a):Czy tę rekonfigurację pakietów w wersji 2016 i dodanie wariantu Enso można traktować jako FL? Mam dylemat czy brać model 2015 z gratisami czy zamówić 2016. Nie chciał bym dostać samochodu na początku roku a w drugiej połowie 2016 się okazuje np. że jest Lifting.


Ja właśnie zdecydowałem się na model z 2016 w wersji Enso (znaczy jutro jadę go zamówić). Z tego co wiem, to Enso jest "edycją limitowaną", nie jest to FL. Też słyszałem, że po FL ma być radio DAB, ale nie wiedzą kiedy będzie.
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2015, 21:29
Posty: 36
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda3 BM Enso 120KM MT; 2016r. HB Soul Red

Postprzez Kliszek M3 » 11 gru 2015, 23:27

A co to jest radio DAB?
Obrazek
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2015, 22:44
Posty: 587 (36/11)
Skąd: B-stok
Auto: Było:
* Audi A8 D3 3.0 TDI 233 KM 2007r.
* Mazda3 BM Skyactiv-G 165; SkyPassion HB; 2015r. MT Soul Red :)
Jest:
* Volkswagen Sharan Highline 2.0 TDI + DSG/ 220 KM 2015r.

Postprzez mysiak » 11 gru 2015, 23:33

radio cyfrowe. Podobno w PL tylko takie radia mają grać za niedługo (max za 2 lata bodajże)
Power is nothing without control
http://www.4kolkaszczescia.pl
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2010, 21:02
Posty: 995 (1/11)
Skąd: pomorskie
Auto: Outlander

Postprzez kyo » 11 gru 2015, 23:49

mysiak napisał(a):radio cyfrowe. Podobno w PL tylko takie radia mają grać za niedługo (max za 2 lata bodajże)

Tym bym się nie przejmował – faktycznie DAB jest procesem cyfryzacji radia, tak jak to miało miejsce z telewizją DVB-T, ale różnica jest taka, że TV analogową musieli wyłączyć(jakaś dyrektywa Unijna czy coś) a radia cyfrowego nie musza. Na zachodzie w wielu krajach jest już od paru lat DAB, a FM ma się dobrze i nie słychać aby chcieli to wyłączyć.

Jednym z powodów dla którego nie wyłączą FM są chociażby własnie samochody. Do każdego TV możesz dokupić dekoder i masz już TV cyfrową, a do samochodów nie dokupisz nic takiego, prawie wszystkie samochody mają wyłącznie radia FM i nikt się nie zgodzi aby im takie radio wyłączyli...

Nie mniej jednak fajnie by było jakby w Enso był już DAB, oznaczałoby to, że Mazda chce być innowacyjna.
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2015, 21:29
Posty: 36
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda3 BM Enso 120KM MT; 2016r. HB Soul Red

Postprzez Kliszek M3 » 12 gru 2015, 00:00

Nie no czepiają się podłokietnika :P w A8 miałem twardszy, szczerze :D Wy naprawdę jesteście wygodniccy ;P Bixenony skrętne są tylko z pakietem Safety (którego przegapiłem zamówić :( ), a w wersji SkyPassion są poprostu Bixenony, ale da się żyć. I nie ma nadal skretnych w SkyPassion. Ozil, co do 18" to się nie zgodzę z Tobą tym razem, że bardzo łatwo je uszkodzić. Ile dziur nie zaliczyłem na nich jeśli już nie było jak ominąć, nic się nie działo, dalej są idealne. A jeżeli masz na myśli krawężniki, to faktycznie lepiej uważać. Co do prowadzenia... na 18" wyjechałem z salonu i bylem zachwycony jak Mazda łyka zakręty. Teraz po zmianie na 16" zimowki naprawdę boję się "szarżować" w zakrętach, auto pływa itd. nie podoba mi się to. Poza plywaniem nie zauważyłem jakiegoś wyższego komfortu. Nie ma.co się bać 18" felg, trochę rozwagi i będzie dobrze <spoko> pewnie łatwo mi mówić bo w A8 miałem 19" i się przyzwyczaiłem uważać :P
Dużo głośniej na 18"? BZDURA jakich mało. Nie ma.żadnej różnicy – poza tym felga 16" + opona odpowiednia do niej ma.większą średnicę od 18" :P
Obrazek
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2015, 22:44
Posty: 587 (36/11)
Skąd: B-stok
Auto: Było:
* Audi A8 D3 3.0 TDI 233 KM 2007r.
* Mazda3 BM Skyactiv-G 165; SkyPassion HB; 2015r. MT Soul Red :)
Jest:
* Volkswagen Sharan Highline 2.0 TDI + DSG/ 220 KM 2015r.

Postprzez Kliszek M3 » 12 gru 2015, 00:06

Aa tam innowacyjna :P niech by się o pasmo CB radia postarali lepiej seryjnie :P to by było bum ;P system multimedialny Mazdy jest dobry, tak dobry, że podatny jest na przeróbki, ogarnięty programista w końcu zrobi wersję oprogramowania nawet z TV, DVD może i DAB. Oczywiscie z dołożeniem odpowiedniego sprzętu :)
Obrazek
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2015, 22:44
Posty: 587 (36/11)
Skąd: B-stok
Auto: Było:
* Audi A8 D3 3.0 TDI 233 KM 2007r.
* Mazda3 BM Skyactiv-G 165; SkyPassion HB; 2015r. MT Soul Red :)
Jest:
* Volkswagen Sharan Highline 2.0 TDI + DSG/ 220 KM 2015r.

Postprzez ellipsis » 12 gru 2015, 01:30

Kolego to będziesz poprostu patrzył przed siebie a nie walił na chama po wszystkich dziurach. Mazda ma od czapy rozmiary kół. Takich stosunków profilu do szerokości jest bardzo malo, generalnie auta występują w normalnym rozmiarze opon czyli 205/55/16 >225/50/17 > 225/40/18 i tu można wybierać. U nas mamy albo 16' z profilem 60 gdzie auto wygląda tragicznie albo odrazu 18 gdzie auto wygląda fajnie ale troszke traci na tym komfort. Idealna opona gdzie mamy kompromis miedzy wyglądem a prowadzeniem to 17" ale niestety producent oficjalnie nie dopuszcza takiego rozmiaru, nie wiem nawet czy jest homolgacja na 17tke w M3.

Reasumując nie obawiaj sie 18 tek. Auto wyglada bardzo rasowo na takim kole, prowadzenie też jest o wiele lepsze, nie pływa w zakrecie a leci jak po sznurku. Co do hałasu to 16 sa cichsze dlatego, że wtedy opony sa 205 a nie 215 jak na 18' felgach. Szersza opona – wiekszy hałas.
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez Kliszek M3 » 12 gru 2015, 01:46

Nie jezdziłeś na 17" więc nie mów że jest to kompromis – bo tego ani ja ani Ty nie wiemy. BM ma homologację wyłącznie na 16" 205/55 oraz 18" 215/45. Żadne 225/40.

16" nie są wcale cichsze, nie wiem skąd to bierzesz, ale ze względu na %-ową wartość drugiego parametru w oponie (czyli jakby wysokość?) wychodzi +/– to samo. Dodatkowo zimówki bardziej przylegają do powierzchni, gdyż są bardziej miękkie i są pompowane niższym ciśnieniem, właśnie dla lepszej przyczepności w stosunku do opon letnich.
Różnicy w "hałasie" żadnej. Chyba że ktoś jest melomanem i wyczuje różnice, która i tak powinna być na niekorzyść zimówek...powtarzam poraz kolejny: PO ZMIANIE NA 16" 205/55 RÓŻNICE ODCZUWALNE SĄ TYLKO W GORSZYM PROWADZENIU. NIE SĄ WCALE CICHSZE OD 18", A WRĘCZ PRZECIWNIE.
Obrazek
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2015, 22:44
Posty: 587 (36/11)
Skąd: B-stok
Auto: Było:
* Audi A8 D3 3.0 TDI 233 KM 2007r.
* Mazda3 BM Skyactiv-G 165; SkyPassion HB; 2015r. MT Soul Red :)
Jest:
* Volkswagen Sharan Highline 2.0 TDI + DSG/ 220 KM 2015r.

Postprzez darrecki » 12 gru 2015, 10:37

Kliszek M3 napisał(a):Aa tam innowacyjna :P niech by się o pasmo CB radia postarali lepiej seryjnie :P to by było bum ;P system multimedialny Mazdy jest dobry, tak dobry, że podatny jest na przeróbki, ogarnięty programista w końcu zrobi wersję oprogramowania nawet z TV, DVD może i DAB. Oczywiscie z dołożeniem odpowiedniego sprzętu :)


System Mazdy jest nędzny. To już Macierewicz ma lepszego doradcę niż Mazda programistów.

Co do radia, to w UK można dokupić oficjalny moduł DAB+ do Trójki, kosztuje to w granicach £200 i z tego co mnie pamięć nie myli podpina się pod USB.
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3131 (48/160)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D

Postprzez Entrails » 12 gru 2015, 13:06

A ja sobie obszyłem podłokietnik skórą z czerwoną nicią i jest milutko i mięciutko za 120 zł :P
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2015, 16:37
Posty: 96 (6/8)
Auto: Mazda 3 SkyEnergy HB Soul Red 120 KM, Navi, Ksenon, Sebring, Akai Pakiet.

Postprzez creet » 12 gru 2015, 13:26

Kliszek M3 napisał(a):w wersji SkyPassion są poprostu Bixenony

Wątek ma służyć na przyszłość, więc chciałbym poprawić – dawniej SkyPassion było wyposażone we wszystko. Nie było czegoś takiego jak pakiet Safety.

Kliszek M3 napisał(a):16" nie są wcale cichsze

Jedyne co mogę dodać, to tylko: twoje 16''. Moje owszem – indeks hałasu analogiczny do fabrycznych 18''
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 23:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Postprzez ellipsis » 12 gru 2015, 13:44

Kliszek czy Ty potrafisz czytać ze zrozumieniem ? Ja nie powiedziałem, że 16 są cichsze bo na takich nie jeździłem tylko cytuje opinie kolegów z forum którzy mają takie zdanie, iż po zmianie na zimowe 16 jest ciszej. Ja mam 18' na zime i na lato i zimowe sa cichsze od letnich mimo, że wg. dB letnie maja 67 a zimowe 71..
Co do 17' to owszem jeździłem Honda Accord 225/45/17 i to jest idealna opona na nasze drogi, ladnie wygląda a i trakcja jest calkiem ok. Wiem, że Mazda nie ma homologacji na normalne rozmiary i to napisalem – wszyscy jeżdza na znormalizowanych oponach, tylko mazda uznala ze przy 16" i 18" rozmiary opon będa z czapy.. Wybór opon w mazdowskim rozmiarze 215/45/18 jest mikroskopijny w stosunku do 225/40/18 czy 225/45/17 z których korzysta wiekszość producentów.

P.S To, że zimowka jest wykonana z miekkiej mieszanki to wiadomo ale nie wiem skąd teza o pompowaniu jej mniejszym ciśnieniem niż opone letnia?
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez creet » 12 gru 2015, 14:24

ellipsis napisał(a):skąd teza o pompowaniu jej mniejszym ciśnieniem niż opone letnia?

Myślę, że teza autora jest tak samo trafiona jak:

Kliszek M3 napisał(a):Nie no czepiają się podłokietnika w A8 miałem twardszy


teza o materiale twardszym od... twardego plastiku z BM z którego miał podłokietnik w A8 <rotfl>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 23:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Postprzez Kliszek M3 » 12 gru 2015, 16:43

Radzę grzeczniej :) za to wasze tezy są w 100 % trafione <spoko> bogowie motoryzacji normalnie <rotfl> śmieszą mnie wasze rozterki i problemy, wieczne niezadowolenie i jechanie po wszystkich, którzy ośmielą się nie zgodzić z waszymi teoriami chorymi.
Kret, chociaż siedzialeś w ogóle kiedyś w A8 lub tego typu limuzynach? Tam też jest się czego czepić, a ellipsis to już na bank by znalazł hahaha
Nie dyskutuje więcej z wami panowie i powiem to głośno.
Co do tezy o oponach. Chodziło mi o 16" zimowe vs. 18" letnie więc...
Postaram się też dowiedzieć czy takie marudzenie i zniechecanie do marki jest dopuszczalne
Pozdrawiam!
Obrazek
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2015, 22:44
Posty: 587 (36/11)
Skąd: B-stok
Auto: Było:
* Audi A8 D3 3.0 TDI 233 KM 2007r.
* Mazda3 BM Skyactiv-G 165; SkyPassion HB; 2015r. MT Soul Red :)
Jest:
* Volkswagen Sharan Highline 2.0 TDI + DSG/ 220 KM 2015r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Moto