Webasto-problemy i pytania związane z ogrzewaniem postojowym
Witam,
Zaczęła się zima i też mam problem z webasto. U mnie jest to jedynie dogrzewacz bez sterowania. Problem polega na tym że urządzenie wogóle nie odpala. Dochodzi do niego kostka z 5 przewodami zarówno czerowny jak i cienki czerowny nie maja napiecia. bezpiecznik pod maską nr 26 sprawny. Co jeszcze można sprawdzić w tym wypadku??
Pozdrawiam
Zaczęła się zima i też mam problem z webasto. U mnie jest to jedynie dogrzewacz bez sterowania. Problem polega na tym że urządzenie wogóle nie odpala. Dochodzi do niego kostka z 5 przewodami zarówno czerowny jak i cienki czerowny nie maja napiecia. bezpiecznik pod maską nr 26 sprawny. Co jeszcze można sprawdzić w tym wypadku??
Pozdrawiam
Witam,
posiadam Mazdę 6 z silnikiem Diesel 2.0 rocznik 2007 oraz Webasto Owalne. Otóż przed wymianą akumulator pilot Webasto działał za każdym razem. Wymieniłem ostatnio akumulator, ustawiłem zegar na webasto jak instrukcji na forum ale pojawił mi się mały problem z pilot. Jak auto postoi dłuższą chwilę i próbuję uruchomić webasto z pilota to nie uruchamia się. Dioda na pilocie gaśnie i zapala się jakby webasto w aucie chodziło. Następnie uruchamiam auto, gaszę je, zamykam i już mogę uruchomić przez jakiś czas webasto z pilota. A dłuższym czasie już nie.
Proszę o pomoc w tej sprawie.
posiadam Mazdę 6 z silnikiem Diesel 2.0 rocznik 2007 oraz Webasto Owalne. Otóż przed wymianą akumulator pilot Webasto działał za każdym razem. Wymieniłem ostatnio akumulator, ustawiłem zegar na webasto jak instrukcji na forum ale pojawił mi się mały problem z pilot. Jak auto postoi dłuższą chwilę i próbuję uruchomić webasto z pilota to nie uruchamia się. Dioda na pilocie gaśnie i zapala się jakby webasto w aucie chodziło. Następnie uruchamiam auto, gaszę je, zamykam i już mogę uruchomić przez jakiś czas webasto z pilota. A dłuższym czasie już nie.
Proszę o pomoc w tej sprawie.
-
sebeknd
pierwszy lepszy vag kkl na ftdi
Witam,
Przejrzałem juz kilka wątków na forum ale nie znalazłem interesującej mnie rzeczy...
Mam dogrzewanie silnika w M6 i wszystko pięknie działa. Zastanawia mnie jedna rzecz, mianowicie czy można zamontować wyłącznik do webasta na zasadzie przycisku z kabiny (np.wolny przycisk po lewej stronie kierownicy)? Tak by można było wyłączyć grzanie np. kiedy jest temperatura +5 stopni i nie chce żeby webasto się załączyło bo potrzebuje przejechać 2km, a za kolejne 30 min wrócić.
Uprzedzając, tak wiem że jest to lepsze dla samochodu, itp. itd. ale chciałbym wiedzieć, czy można i ewentualnie jak coś takiego zrobić wykorzystując przełączniki w kabinie
I kolejne pytanie czy sterownikiem (jajkiem lub kwadratowym) można wyłączyć grzanie kiedy nie chcemy by działało dogrzewanie (poniżej +7 stopni).
Przejrzałem juz kilka wątków na forum ale nie znalazłem interesującej mnie rzeczy...
Mam dogrzewanie silnika w M6 i wszystko pięknie działa. Zastanawia mnie jedna rzecz, mianowicie czy można zamontować wyłącznik do webasta na zasadzie przycisku z kabiny (np.wolny przycisk po lewej stronie kierownicy)? Tak by można było wyłączyć grzanie np. kiedy jest temperatura +5 stopni i nie chce żeby webasto się załączyło bo potrzebuje przejechać 2km, a za kolejne 30 min wrócić.
Uprzedzając, tak wiem że jest to lepsze dla samochodu, itp. itd. ale chciałbym wiedzieć, czy można i ewentualnie jak coś takiego zrobić wykorzystując przełączniki w kabinie
I kolejne pytanie czy sterownikiem (jajkiem lub kwadratowym) można wyłączyć grzanie kiedy nie chcemy by działało dogrzewanie (poniżej +7 stopni).
- Od: 15 paź 2015, 22:03
- Posty: 5
- Auto: Mazda 6 Hatchback (GG) 2.0 DI,
moc: 136 KM/100 kW
2004r.
Poszukaj w fotorelacjach jest temat o webasto i jak ktoś zrobił wyłącznik dokładnie jak piszesz.
Jajkiem nie wyłączysz webasto jak sterownik samochodu go załączy <7C
edit viewtopic.php?f=90&t=143252&hilit=fotorelacja+webasto
Jajkiem nie wyłączysz webasto jak sterownik samochodu go załączy <7C
edit viewtopic.php?f=90&t=143252&hilit=fotorelacja+webasto
Witam wszystkich
Może ktoś mi poradzić jak mam podłączyć kabelek USB do kabla diagnostycznego webasto, byłem pare razy u fachowca w warsztacie i miał zwykły kabel USB podłączony do kompa, a z drugiej strony kabla był ucięty i tylko dwa kabelki były i podłączał je do diagnostycznego zielonego i do czerwonego i wszystko śmigało , moje pytanie jak namierzyć które to trzeba kabelki podłączyć.
Może ktoś mi poradzić jak mam podłączyć kabelek USB do kabla diagnostycznego webasto, byłem pare razy u fachowca w warsztacie i miał zwykły kabel USB podłączony do kompa, a z drugiej strony kabla był ucięty i tylko dwa kabelki były i podłączał je do diagnostycznego zielonego i do czerwonego i wszystko śmigało , moje pytanie jak namierzyć które to trzeba kabelki podłączyć.
- Od: 14 wrz 2013, 12:13
- Posty: 6
- Auto: Mazda 6 kombi sport 105kw 2006
inferno997 napisał(a):wzorowy opór przy bodajrze 6stC to 0,245 do 0,35 , osobiście sprawdzane świece to zazwyczaj 0,4 – 0,5 ohm przy temp ok 21stC przy 0,6 świeca jest już niesprawna i wywala błąd za wczesne wykrycie płomienia
Pewien jesteś, że ten błąd wtedy wywala?
U mnie rezystancja sztyftu to 1,2 oma. Błąd u mnie to – przerwa w obwodzie dodatkowej nagrzewnicy.
Czyżby ten "komp" postrzegał różnicę między 0,5 a 1,2. Trudno mi w to uwierzyć, ale kto wie?
Jeszcze nie robiłem demontażu, na razie tylko stwierdziłem obecność 12V niezależnie od stacyjki, zmierzyłem oporność sztyftu i podłączyłem 9V baterię pod wentylator. Wentylator śmiga aż miło.
Więcej bez wyciągania piecyka zrobić się chyba nie da.
Webasto nie działa od roku i poprzednia zima była koszmarna dla mnie i dla silnika.
W tym roku pojawiła się wola walki z materią, ale okaże się czy to nie słomiany zapał. Zaczynam od kupienia sztyftu, a potem się zobaczy.
Ten sztyft to ino allegro, czy są jakieś jeszcze miejsca?
Ostatnio edytowano 4 sty 2016, 18:32 przez muzygog, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 7 kwi 2008, 22:33
- Posty: 26
- Skąd: Płock
- Auto: MPV LW 2.0D 2005
ELM327 nie próbowałem, ale ostatnio podłączyłem się do webasto bez problemów przy pomocy najtańszego kabla VAG (niebieski chiński badziew)
Kabelki podłączałem przy jajku.
Co ciekawe forscan pokazał mi taki sam błąd jak thermotest, więcej tym softem nie zdiagnozowałem.
Kabelki podłączałem przy jajku.
Co ciekawe forscan pokazał mi taki sam błąd jak thermotest, więcej tym softem nie zdiagnozowałem.
muzygog nie kupuj sztyftu tylko najpierw wyposaż sie w niebieski vag kkl na ftdi i tak jak Pioteq25 zdiagnozuj piec programem webasto thermo test, program jest po polsku więc spoko dasz rade, jeśli masz za wysoką rezystancje na kołku to będziesz miał błąd "za wczesne wykrycie płomienia"
Program już pobrałem w wersji 2.13. Interface już kupiłem na allegrze. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Za wysoką rezystancję to mam na pewno. Oba mierniki (zarówno Brymen jak i Badziew) pokazują tak samo.
Ten mój błąd to po podłączeniu ELMem nie pamiętam z jakiego programu, a Twój z Thermotestu.
Dopiero załapałem.
Dzięki.
Ten mój błąd to po podłączeniu ELMem nie pamiętam z jakiego programu, a Twój z Thermotestu.
Dopiero załapałem.
Dzięki.
- Od: 7 kwi 2008, 22:33
- Posty: 26
- Skąd: Płock
- Auto: MPV LW 2.0D 2005
tak możesz mieć bo najczęściej piec działa tylko jako dogrzewacz po odpaleniu silnika
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Max_max-max i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6